Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 94 posts ]  Previous   1 2 3 4  Next
Author Message
 Post subject: Re: Carel Eiting
PostPosted: 19 Feb 2018 09:52 

Speelde prima. Opvallend omdat hij juist de laatste maanden op een enkele uitzondering na beduidend onder zijn niveau bij Jong AJAX speelde. Moet wel opmerken dat hij in die periode ook soms als "gewone" half speler speelde. Hij is bij uitstek een nr.6.
Wordt imo een uitstekende 6. Enige wat hij mist is pure snelheid maar dat compenseert hij met zijn balvastheid, goed gevoel voor positionering en inzicht.

PostPosted: 19 Feb 2018 11:07 
Erelid

renemar wrote:
Speelde prima. Opvallend omdat hij juist de laatste maanden op een enkele uitzondering na beduidend onder zijn niveau bij Jong AJAX speelde. Moet wel opmerken dat hij in die periode ook soms als "gewone" half speler speelde. Hij is bij uitstek een nr.6.
Wordt imo een uitstekende 6. Enige wat hij mist is pure snelheid maar dat compenseert hij met zijn balvastheid, goed gevoel voor positionering en inzicht.
Wel prima als hij in Jong Ajax als half speelt. Kan daar werken aan zijn technische vermogen en wendbaarheid en dat heeft zijn vruchten afgeworpen.

Natuurlijk veel meer 6 dan Schone.

PostPosted: 25 Feb 2018 22:44 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ik vond Eiting vandaag wederom niet onder doen voor Schone. Speelde geen slechte wedstrijd. Niet zo opvallend als vorige week tegen PEC maar hij vulde zijn positie goed in.

PostPosted: 23 Jun 2018 23:53 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl

PostPosted: 24 Jun 2018 11:00 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
Heerlijk mannetje die Eiting.

PostPosted: 24 Jun 2018 11:44 
Erelid

Bonzai wrote:
Heerlijk mannetje die Eiting.
Ik durf het wel aan om te spelen met hem. Ik denk, dat Ten Hag direct al een luxeprobleem heeft op het middenveld met hem, Frenkie en Donny en Tadic/Labyad.

Ik heb hem vaak aan het werk gezien bij Jong Ajax en als je alleen al ziet hoe slim hij overeind blijft. Hij is echt heel slim in positie kiezen, lijdt weinig balverlies en denkt altijd vooruit. Ajax moet slim met hem omgaan want hij zal dit seizoen vermoedelijk (net) buiten de basis vallen maar na dit seizoen zal hij een vervanger worden voor Frenkie en/of Donny.

Zolang Frenkie niet kan spelen, moet hij op zes.

PostPosted: 24 Jun 2018 12:12 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Frenkie moet wat mij betreft gewoon op 8 of 10 staan. De verdedigers moeten de halven inspelen en niet de 6, dus daar kan Frenkie veel meer doen wat mij betreft dan een v.d. Beek of Labyad. V.d Beek en Eiting kunnen dan strijden om de 6 positie.

PostPosted: 24 Jun 2018 12:35 
Erelid

DeRuit wrote:
Frenkie moet wat mij betreft gewoon op 8 of 10 staan. De verdedigers moeten de halven inspelen en niet de 6, dus daar kan Frenkie veel meer doen wat mij betreft dan een v.d. Beek of Labyad. V.d Beek en Eiting kunnen dan strijden om de 6 positie.
Het is maar waar de nadruk op legt. Ik ben niet zo'n voorstander om met een verdedigende middenvelder te spelen. Ik vind, dat een centrale verdediger (De Ligt) moet doorschuiven waardoor een andere middenvelder dichter achter de spits (Tadic) komt te spelen. Je 2 andere middenvelders staan dan meer als buitenste middenvelder maar hierin kan je ook variëren.

Mijn eerste keus middenveld is ook met Donny, Frenkie en Tadic met Tadic centraal.

PostPosted: 24 Jun 2018 13:19 

Ik denk dat Carel op termijn een prima 6 wordt. Heeft bijna alles wat nodig is op die positie.
Het enge wat hij imo mist is een beetje gif, explosiviteit in zijn spel.

PostPosted: 24 Jun 2018 13:29 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
DeRuit wrote:
Het is maar waar de nadruk op legt. Ik ben niet zo'n voorstander om met een verdedigende middenvelder te spelen. Ik vind, dat een centrale verdediger (De Ligt) moet doorschuiven waardoor een andere middenvelder dichter achter de spits (Tadic) komt te spelen. Je 2 andere middenvelders staan dan meer als buitenste middenvelder maar hierin kan je ook variëren.

Mijn eerste keus middenveld is ook met Donny, Frenkie en Tadic met Tadic centraal.
Ik lees nu een stuk over Utrecht ( onder ten Hag ). https://deanalyserendetrainer.com/2017/ ... 2016-2017/
Misschien speelt hij wel zo:

Kristensen, De Ligt, Magallan, Tagliafico
Labyad, Eiting (6), Tadic (10), De Jong
Neres, Dolberg

PostPosted: 08 Jul 2018 11:41 
Erelid

Het is maar een vriendschappelijk potje en Eiting liet gisteren zien waarom hij ook dicht tegen de basis aanzit. Met hem erbij heb je echt een extra optie en begint het bijna een luxe probleem te worden met Frenkie, Donny en Tadic. Schone gaat weinig minuten maken.

Buiten die geweldige goal is hij altijd aanspeelbaar, denkt altijd vooruit, weinig tot geen balverlies, meester in het positie kiezen en kan het spel versnellen.

Eigenlijk allemaal eigenschappen, die Blind ook heeft.

Blind zou nog steeds een geweldige aankoop zijn maar dan hoop ik wel, dat ze echt 3-4-3 gaan spelen met Blind op nr 4 waardoor je middenvelders meer aan spelen toekomen. Je hebt er genoeg. Eiting kan die rol van inschuivende verdediger ook aan (niet voor niets zei hij laatst in een interview, dat hij die rol ook aan kan dus vermoedelijk zijn ze hier wel mee bezig) maar kan ook als halfspeler uit de voeten.

Vele hebben een hoge pet op van Frenkie De Jong (ik ook) maar Eiting doet eigenlijk niet of niet veel onder voor hem.

PostPosted: 08 Jul 2018 12:40 

Als Blind komt is 343 inderdaad echt een prima optie.

Labyad - Dolberg - Neres
Tadic
Frenkie - Beek
Blind
Nico - Wober - Ligt
Onana

Dat moet zeker in de Eredivisie in 8 van de 10 duels kunnen.

PostPosted: 09 Jul 2018 11:32 

Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
Carel is echt een enorm talent, ik ben alleen bang dat hij behoorlijk wat geduld zal moeten opbrengen voordat hij een vaste waarde kan worden vanwege de concurrentie met Frenkie en Lasse. Als dan ook nog Blind komt, zou een jaartje een vaste plek bij een Eredivisie club als Zwolle, Groningen of Heerenveen voor hem de beste oplossing zijn.

PostPosted: 09 Jul 2018 12:27 

Ten Hag heeft inmiddels laten weten dat Blind nu het primaire target is, Magallan is plan B (al zei hij het wat omslachtiger). Blind komt in eerste instantie als LCV. Hij kan eventueel ook spelen op 6, maar primair dus als verdediger.

Dan is Eiting in mijn ogen eerste backup voor Frenkie op 6. Schone mag bedankt worden voor bewezen diensten en verkocht worden (of transfervrij vertrekken). Anders jaartje trainen en op de tribune.

PostPosted: 09 Jul 2018 21:13 
Beheerder

Voor mij ook, maar of Ten Hag dat ook zo ziet? Zit Eiting weer achter Schone dan lijkt het me beter om hem te verhuren om hem zo ervaring op te laten doen. Die jongen komt er wel.

PostPosted: 09 Jul 2018 21:38 
Erelid

020Topper wrote:
Carel is echt een enorm talent, ik ben alleen bang dat hij behoorlijk wat geduld zal moeten opbrengen voordat hij een vaste waarde kan worden vanwege de concurrentie met Frenkie en Lasse.
Dat weet je nooit. Ook Frenkie De Jong en Donny vd Beek zijn niet heilig. Neem Frenkie De Jong. Die zit een jaar langer bij de selectie maar is geblesseerd geweest en heeft niet op zijn eigenlijke positie gespeeld. Moet hij dan in de basis ten faveure van Eiting?

Ik vind, dat iedereen op nul begint. De beste 3 of 4 middenvelders spelen en misschien past het ene middenveld met bv Eiting wel en Frenkie of Donny beter dan een ander middenveld. Soms valt iets puur toevallig in elkaar...

Het ligt er ook nog aan of Ziyech blijft... Als die blijft worden zijn kansen wel minder.

PostPosted: 10 Jul 2018 10:19 

Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
020Topper wrote:
Carel is echt een enorm talent, ik ben alleen bang dat hij behoorlijk wat geduld zal moeten opbrengen voordat hij een vaste waarde kan worden vanwege de concurrentie met Frenkie en Lasse.
Dat weet je nooit. Ook Frenkie De Jong en Donny vd Beek zijn niet heilig. Neem Frenkie De Jong. Die zit een jaar langer bij de selectie maar is geblesseerd geweest en heeft niet op zijn eigenlijke positie gespeeld. Moet hij dan in de basis ten faveure van Eiting?

Ik vind, dat iedereen op nul begint. De beste 3 of 4 middenvelders spelen en misschien past het ene middenveld met bv Eiting wel en Frenkie of Donny beter dan een ander middenveld. Soms valt iets puur toevallig in elkaar...

Het ligt er ook nog aan of Ziyech blijft... Als die blijft worden zijn kansen wel minder.
Dat ben ik met je eens, zou het alleen zonde vinden als het op een bepaalde manier toevallig in elkaar valt en een talent als Eiting zich niet zou doorontwikkelen. De meeste trainers proberen het eerst met de gevestigde orde. Dit is natuurlijk het dilemma bij meer jonge spelers die moeten wachten op hun plek in Ajax 1 maar de Jupiler/Keukenknaller league inmiddels ontgroeid zijn.

PostPosted: 11 Jul 2018 11:50 
Erelid

020Topper wrote:
Dat ben ik met je eens, zou het alleen zonde vinden als het op een bepaalde manier toevallig in elkaar valt en een talent als Eiting zich niet zou doorontwikkelen. De meeste trainers proberen het eerst met de gevestigde orde. Dit is natuurlijk het dilemma bij meer jonge spelers die moeten wachten op hun plek in Ajax 1 maar de Jupiler/Keukenknaller league inmiddels ontgroeid zijn.
Ik vind, dat spelers zoals Frenkie, vd Beek en Eting weinig recht van spreken hebben als ze aansluiten bij de selectie. Laat ze eerst maar eens een constant nivo halen. Niet direct gaan "piepen" als je niet speelt.

Frenkie komt terug van een blessure en heeft vooral gespeeld als inschuivende verdediger. Als hij nu echt als middenvelder gezien wordt, moet hij gewoon de concurrentiestrijd aangaan. Vd Beek heeft een seizoen lang gespeeld maar ook met ups en downs. Dan kan het best zijn, dat je nu niet begint (als andere beter zijn). Eiting komt er net bij maar maakt een goede indruk.

Ze hebben ook Tadic gehaald en Ziyech is er nog. Zo gaat dit bij een topclub.
Dat er iemand niet speelt, ga je altijd hebben. Niet zeuren en terugknokken!

Ik moet eerlijk zeggen, dat ik Vd Beek, De Jong en Eiting alle 3 geweldige talenten vind maar als bv Eiting nu goed speelt omdat Frenkie nog niet fit is, dan is het zo. Ik heb niet zoiets van dat Frenkie maar MOET spelen. Zo gaat dit nu eenmaal. Zelfde geldt overigens voor vd Beek.

Ik vind het ook behoorlijk zwak als je direct gaat zeuren en weg wilt als je niet in de basis staat als je nog weinig hebt laten zien. Daarnaast hoe denk je, dat het bij andere clubs is?

PostPosted: 11 Jul 2018 12:36 

020Topper wrote:
Ik vind, dat spelers zoals Frenkie, vd Beek en Eting weinig recht van spreken hebben als ze aansluiten bij de selectie. Laat ze eerst maar eens een constant nivo halen. Niet direct gaan "piepen" als je niet speelt.

Frenkie komt terug van een blessure en heeft vooral gespeeld als inschuivende verdediger. Als hij nu echt als middenvelder gezien wordt, moet hij gewoon de concurrentiestrijd aangaan. Vd Beek heeft een seizoen lang gespeeld maar ook met ups en downs. Dan kan het best zijn, dat je nu niet begint (als andere beter zijn). Eiting komt er net bij maar maakt een goede indruk.

Ze hebben ook Tadic gehaald en Ziyech is er nog. Zo gaat dit bij een topclub.
Dat er iemand niet speelt, ga je altijd hebben. Niet zeuren en terugknokken!

Ik moet eerlijk zeggen, dat ik Vd Beek, De Jong en Eiting alle 3 geweldige talenten vind maar als bv Eiting nu goed speelt omdat Frenkie nog niet fit is, dan is het zo. Ik heb niet zoiets van dat Frenkie maar MOET spelen. Zo gaat dit nu eenmaal. Zelfde geldt overigens voor vd Beek.

Ik vind het ook behoorlijk zwak als je direct gaat zeuren en weg wilt als je niet in de basis staat als je nog weinig hebt laten zien. Daarnaast hoe denk je, dat het bij andere clubs is?
Vooral dat laatste. Waar denken die jongens te spelen bij clubs waar ze graag heen willen? Ze moeten eens kijken wie er op de bank zitten bij die clubs. Bijna allemaal topspelers en/of internationals. Spelers die ook al veel meer wedstrijden op het hoogste niveau in de benen hebben. Als Frenkie (heb ik heel erg hoog zitten) nu naar Barca zou gaan komt hij hooguit bij Barca B aan het spelen. Of op de bank zitten. Dan kan hij beter bij ons wekelijks spelen, ook internationale wedstrijden spelen en verder groeien. Dan komt hij niet als talent binnen bij die clubs maar als iemand die al het een en ander gepresteerd heeft en al naam heeft gemaakt.

PostPosted: 25 Jul 2018 23:33 
Erelid

Heerlijke speler. Ideale "6". Handelingssnelheid, sublieme korte passing, techniek en verdedigend staat hij goed zijn mannetje. Doet me denken aan Anita in zijn beste jaar.

PostPosted: 25 Jul 2018 23:41 

Kan volgend jaar het stokje overnemen van Frenkie op 6. 50 miljoen erbij voor Ajax om elders te investeren.

PostPosted: 26 Jul 2018 08:31 

Vorige week tegen Wolverhampton waardeloos (leek wel werkweigering) gisteren uitstekend.
Een ideale verbindingsspeler. Moet alleen fysiek nog een beetje groeien maar dat komt vanzelf.

PostPosted: 26 Jul 2018 08:41 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
Heerlijke speler. Ideale "6". Handelingssnelheid, sublieme korte passing, techniek en verdedigend staat hij goed zijn mannetje. Doet me denken aan Anita in zijn beste jaar.
Speelde opnieuw goed ja, maar als Ziyech toch onverhoopt zou blijven dan zal het tussen hem en Frenkie gaan voor de 6 positie denk ik dan. En dan denk ik dat Frenkie toch de voorkeur gaat krijgen.

PostPosted: 26 Jul 2018 09:01 

rebuah wrote:
Speelde opnieuw goed ja, maar als Ziyech toch onverhoopt zou blijven dan zal het tussen hem en Frenkie gaan voor de 6 positie denk ik dan. En dan denk ik dat Frenkie toch de voorkeur gaat krijgen.
En terecht. Een zwaluw maakt nog geen zomer. Ideaal om hem op de bank te hebben en zijn minuten te geven. Kan ie in 2020/2021 het stokje overnemen.

PostPosted: 26 Jul 2018 10:13 
Beheerder

Denk 19/20 want langer dan dit seizoen zie ik F. De Jong niet blijven.

Post new topic  Reply to topic  [ 94 posts ]  Previous   1 2 3 4  Next

All times are UTC+02:00