Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 94 posts ]  Previous   1 2 3 4
Author Message
 Post subject: Re: Carel Eiting
PostPosted: 12 Mar 2019 14:01 
Erelid

AFCA Niels wrote:
Voor zijn ontwikkeling zou het beter zijn om hem te verhuren. Alweer 21 en lijkt volgend seizoen niet op het eerste plan te komen.
Dat wellicht wel, maar ik denk dat hij hier ook wel aan bod kan komen (bij Jong Ajax en Ajax 1 gemengd). Het seizoen erna basisspeler.

Zou hem zeker niet verhuren.

PostPosted: 29 Apr 2019 13:27 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Hmm, mwoah....denk het niet.

Frenkie de Jong verwacht veel van Eiting: 'Hij kan het aan'
https://www.vi.nl/nieuws/frenkie-de-jon ... rss_nieuws#_=_

PostPosted: 29 Apr 2019 14:10 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
#TeamCarel

PostPosted: 29 Apr 2019 15:27 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Voor Eiting heeft het geen zin om nog een jaar redelijk stil te staan in zijn ontwikkeling. Daar moet iets gebeuren. Bij Heerenveen vertrekt verdedigende middenvelder en linkspoot Schaars, dan kan hij daar op het middenveld gaan spelen. Kan hij naast Bruijn komen te spelen met Rienstra in een wat meer aanvallende rol zoals hij dat ook bij Willem II deed. Hebben ze goedkoop een vervanger voor Schaars gevonden door Eiting te huren.

Met Schöne, Marin en Van de Beek heb je drie basiswaardige spelers. Ik verwacht dat daar nog één aankoop bij zal komen. Dan heb je als vijfde en zesde optie op het middenveld genoeg aan Gravenberch, Ekkelenkamp of De Wit. Zoveel gaan die toch niet spelen. En waar zij nog kunnen leren in Jong Ajax denk ik dat Eiting daar is uitgeleerd. Die heeft al bijna vijftig wedstrijden in de KKD gespeeld. Tijd voor minuten op Eredivisieniveau.

Hoewel ik vind dat Eiting een prettige speelstijl heeft om naar te kijken vraag ik me af of hij ooit basisspeler voor Ajax kan worden. Tot dusver vond ik het leuk en aardig, maar niet heel overtuigend. Het komende jaar is allesbepalend voor zijn toekomst bij Ajax.

PostPosted: 29 Apr 2019 15:42 
Erelid

343 wrote:
Hmm, mwoah....denk het niet.

Frenkie de Jong verwacht veel van Eiting: 'Hij kan het aan'
https://www.vi.nl/nieuws/frenkie-de-jon ... rss_nieuws#_=_
Ik blijf hem een hele goede voetballer vinden, jammer dat hij dit jaar mist in zijn ontwikkeling. Ik zou hem niet meteen zien als 1e vervanger van De Jong, maar zou hem er zeer zeker bij houden. Weet wat er gevraagd wordt bij Ajax.

PostPosted: 29 Apr 2019 16:47 

Eiting vind ik typisch zo'n speler die gebaat is bij een heel ander soort trainingsmethodiek.

Ballen zuiver aannemen en naar de goede kleur versturen, dat beheerst hij wel. De standaard trainingen zullen hem weinig beter maken.

Zijn handicaps liggen op fysiek gebied: soepelheid, wendbaarheid, kracht, explosiviteit, snelheid, lenigheid.

Ik ben er van overtuigd dat op al die gebieden winst te boeken is.

Kijk naar Zlatan, die over een 'log' postuur beschikt, maar die mede dankzij jarenlange taekwando trainingen juist zeer acrobatisch is.

Stel een team van absolute experts samen en laat hem speciaal fysiek trainen. Elke dag. Als hij op alle genoemde vlakken 10% verbetert, zou dat al enorm schelen.

PostPosted: 29 Apr 2019 16:59 

Ik zou hen in de voorbereiding een kans geven. Samen met Matusiwa (vind ik echt goed). Zijn beiden niet goed genoeg zou ik ze verhuren naar een stabiele eredivisieclub. Ik zou ze in ieder geval niet helemaal afschrijven.

PostPosted: 29 Apr 2019 18:22 
Erelid

renemar wrote:
Ik zou hen in de voorbereiding een kans geven. Samen met Matusiwa (vind ik echt goed). Zijn beiden niet goed genoeg zou ik ze verhuren naar een stabiele eredivisieclub. Ik zou ze in ieder geval niet helemaal afschrijven.
Inderdaad, sowieso in de voorbereiding mee nemen en daarna verder kijken.

PostPosted: 29 Apr 2019 19:55 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
renemar wrote:
Eiting heeft toch best een goede voorbereiding en pakweg goed eerste half jaar gehad? Hij heeft Schone toendertijd goed vervangen. Ik zie in Eiting ook niet de vervanger van De Jong maar meer van Schone. Matisuwa ben ik niet zo kapot van. Zulke spelers (zoals in het verleden Yakubu, Enoh en van Halst) heb je weleens nodig als je selectie niet in balans is.
Die spelers zijn mentaal sterk maar uiteindelijk raken ze allamaal hun basisplek kwijt aan betere voetballers.

Als Overmars wederom een selectie kan neerzetten die in balans is, heb je geen spelers nodig als Matisuwa.

PostPosted: 29 Apr 2019 20:50 

renemar wrote:
Eiting heeft toch best een goede voorbereiding en pakweg goed eerste half jaar gehad? Hij heeft Schone toendertijd goed vervangen. Ik zie in Eiting ook niet de vervanger van De Jong maar meer van Schone. Matisuwa ben ik niet zo kapot van. Zulke spelers (zoals in het verleden Yakubu, Enoh en van Halst) heb je weleens nodig als je selectie niet in balans is.
Die spelers zijn mentaal sterk maar uiteindelijk raken ze allamaal hun basisplek kwijt aan betere voetballers.

Als Overmars wederom een selectie kan neerzetten die in balans is, heb je geen spelers nodig als Matisuwa.
Matusiwa is een prima voetballer. Vergelijk hem eerder met Kanté dan met Enoh of Yakubu. Is echt niet alleen een ballen afpakker. In het kampioensjaar van Jong AJAX heel belangrijk. Bij de Graafschap doet hij het ook prima.

PostPosted: 29 Apr 2019 21:46 
Erelid

renemar wrote:
Matusiwa is een prima voetballer. Vergelijk hem eerder met Kanté dan met Enoh of Yakubu. Is echt niet alleen een ballen afpakker. In het kampioensjaar van Jong AJAX heel belangrijk. Bij de Graafschap doet hij het ook prima.
Eiting deed het nog veel beter bij Jong Ajax maar ik vind Jong Ajax geen echte graadmeter. De Graafschap ook niet. Ik vind Matisuwa juist een speler die niet past bij Ajax. Niks ten nadele van die jonge maar ik vind hem speler, die bij uitstek de vuile meters kan/moet opknappen omdat andere spelers dit niet hoeven. Een echte stofzuiger zoals Enoh ook was. Kante kan inderdaad ook goed voetballen. De Graafschap moet het van inzet en hard werken hebben en dat is ook zijn kracht. Juist door zijn Ajax achtergrond, kan hij makkelijk meevoetballen maar als het tempo echt omhoog gaat, zakt hij ook door de mand omdat dit niet zijn sterkste kant is.

Ik denk dat Ajax 1 te hoog gegrepen is voor hem. Eiting is in alles een veel betere speler die het hard werken van Matisuwa oplost door beter positie te kiezen. Eting is een onderschatte en heel slimme speler.

PostPosted: 29 Apr 2019 22:06 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Echter heeft Eiting de motoriek en bouw van een puddingbroodje. Veel te traag, geen duelkrach, niet wendbaar en geen dermate snelle denker en passer dat hij dat kan compenseren. Want die laatste punten zijn wel zijn sterke punten, maar ik vind het allemaal wel een niveautje lager en trager dan ik had gehoopt. Ik vind het een fijne voetballer om naar te kijken, maar ik verwacht niet dat hij wat toe kan voegen aan Ajax op dit moment. Heeft bijna een jaar van zijn ontwikkeling gemist en is 'al' 21 en dat is relatief oud voor een Ajaxspeler om nog door te breken. Volgend jaar is het do or die. Of hij overtuigt Ajax tijdens een verhuurperiode of hij gaat voor zijn kans bij de selectie.

PostPosted: 29 Apr 2019 23:41 
Erelid

Echter heeft Eiting de motoriek en bouw van een puddingbroodje. Veel te traag, geen duelkrach, niet wendbaar en geen dermate snelle denker en passer dat hij dat kan compenseren.
Traag en geen duelkracht vind ik juist van niet omdat hij (normaliter) te slim is om dit te ontlopen. Dat is zijn kracht. Ik vind Jong Ajax geen of moeilijke graadmeter maar ik heb best wat wedstrijden bij Jong Ajax gezien met hem en dat was juist zijn kracht. In een minder Jong Ajax tegen relatief "oudere" spelers was juist hij altijd diegene die heel gemakkelijk het fysieke voetbal ontliep. Hij was altijd de spil van het elftal. Dit heeft hij nog niet helemaal laten zien bij het eerste. Een paar wedstrijden in mijn ogen. Ook in de CL als vervanger van Schone heeft hij heel goed gedaan.

PostPosted: 30 Apr 2019 04:44 

Echter heeft Eiting de motoriek en bouw van een puddingbroodje. Veel te traag, geen duelkrach, niet wendbaar en geen dermate snelle denker en passer dat hij dat kan compenseren.
Traag en geen duelkracht vind ik juist van niet omdat hij (normaliter) te slim is om dit te ontlopen. Dat is zijn kracht. Ik vind Jong Ajax geen of moeilijke graadmeter maar ik heb best wat wedstrijden bij Jong Ajax gezien met hem en dat was juist zijn kracht. In een minder Jong Ajax tegen relatief "oudere" spelers was juist hij altijd diegene die heel gemakkelijk het fysieke voetbal ontliep. Hij was altijd de spil van het elftal. Dit heeft hij nog niet helemaal laten zien bij het eerste. Een paar wedstrijden in mijn ogen. Ook in de CL als vervanger van Schone heeft hij heel goed gedaan.
Ik zie hem ook als vervanger van Schone. Ik zou hem dan ook sowieso niet uitlenen dit seizoen, maar (langzaam) de taken van Schone over laten nemen.

PostPosted: 30 Apr 2019 13:56 

Ik vind Eiting in heel veel opzichten op Blind lijken, alleen is hij minder rijp. Blind heeft ook een tijd nodig gehad om dat te worden.

PostPosted: 30 Apr 2019 14:01 
Erelid

Snake wrote:
Ik vind Eiting in heel veel opzichten op Blind lijken, alleen is hij minder rijp. Blind heeft ook een tijd nodig gehad om dat te worden.
Hetzelfde! Wou het gisteren inderdaad ook al typen.

Eiting komt net als Blind wat later tot bloei lijkt het. En in het begin, net als Blind, door een aantal supporters ook al een beetje verguisd (PSV uit).

Maar beide moeten ze het hebben van inzicht en voetballend vermogen, voor de man komen. Eiting gaat hier in de toekomst wel basis spelen.

PostPosted: 30 Apr 2019 15:23 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Blind heeft toch een veel betere fysiek dan Eiting?

PostPosted: 05 May 2019 14:30 

Voor het eerst weer buiten getraind. Loopoefeningen.

PostPosted: 05 May 2019 15:08 

GJ1402 wrote:
Blind heeft toch een veel betere fysiek dan Eiting?
Inderdaad. Blind kon op Eiting's leeftijd prima als back fungeren. Dat zie ik Carel niet snel doen.

Post new topic  Reply to topic  [ 94 posts ]  Previous   1 2 3 4

All times are UTC+02:00