Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 539 posts ]  Previous   1 18 19 20 21 22  Next
Author Message
 Post subject: Re: Frenkie de Jong
PostPosted: 18 Nov 2018 19:56 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Dat klopt, maar je hebt nu de financiële middelen om uitzonderlijke talenten en echte routiniers te halen.

PostPosted: 18 Nov 2018 21:26 

343 wrote:
Met de vele tientallen miljoenen moet dat wel mogelijk zijn om de vervanger van De Jong te halen en je ook op andere posities nog te versterken. Ik denk voor De Jong ook rond de 70 miljoen euro.
Ik denk van niet omdat De Jong buitencategorie is. Spelers als De Jong hebben iets wat niet veel speles hebben. Niet voor niets speelt Oranje nu beter met De Jong. Dat ligt met name in het feit, dat hij altijd aanspeelbaar is waardoor andere makkelijker spelen. Hij brengt dus met name 2 kwaliteiten. Hij is altijd aanspeelbaar en laat andere beter spelen. Zulke spelers zie je niet veel. Hij is uitzonderlijk.

Je kan talent hebben maar wat hij heeft hebben gewoon niet veel spelers.
Los van het feit dat je een prima vervanger kunt halen kun je ook andere posities nog sterker maken waardoor het hele team sterker wordt. Je kunt ook iets anders gaan spelen. Bijv. met Blind op 6 geflankeerd door Donny en Tadic, een echte linksbuiten (met actie, snelheid en diepgang) en een prima LCV (Vertonghen?) halen.
Heb je een prima uitgebalanceerd middenveld en een wss. gevaarlijkere voorhoede.

PostPosted: 19 Nov 2018 11:57 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
renemar wrote:
Los van het feit dat je een prima vervanger kunt halen kun je ook andere posities nog sterker maken waardoor het hele team sterker wordt. Je kunt ook iets anders gaan spelen. Bijv. met Blind op 6 geflankeerd door Donny en Tadic, een echte linksbuiten (met actie, snelheid en diepgang) en een prima LCV (Vertonghen?) halen.
Heb je een prima uitgebalanceerd middenveld en een wss. gevaarlijkere voorhoede.
Ik weet ook wel, dat alle spelers vervangbaar zijn maar eens in de zoveel tijd komt er een exceptioneel talent door. Dit is De Jong in mijn ogen. De Ligt is makkelijker te vervangen.

De Jong heeft iets wat je niet vaak ziet en die spelers, die dat ook hebben of aanleg voor hebben, komen niet naar Ajax (onbetaalbaar).

Vergelijk het een beetje met Iniesta. Barca heeft ook flink geïnvesteerd maar het voetbal onder Barca was vele male beter met Iniesta dan zonder.

Onder Keizer speelde Ajax ook haar beste wedstrijden met De Jong. Het Ajax onder Ten Hag idem dito en zelfs het Nederlands elftal speelt vele male beter (met vrijwel dezelfde selectie). Dat is echt geen toeval.

Het is niet voor niets vreemd, dat Strootman en Wijnaldum op die positie totaal niets brachten. En De Jong komt er te spelen en het loopt. En doorgaat het loopt, gaan andere spelers ook beter spelen.

PostPosted: 19 Nov 2018 16:37 

renemar wrote:
Ik weet ook wel, dat alle spelers vervangbaar zijn maar eens in de zoveel tijd komt er een exceptioneel talent door. Dit is De Jong in mijn ogen. De Ligt is makkelijker te vervangen.

De Jong heeft iets wat je niet vaak ziet en die spelers, die dat ook hebben of aanleg voor hebben, komen niet naar Ajax (onbetaalbaar).

Vergelijk het een beetje met Iniesta. Barca heeft ook flink geïnvesteerd maar het voetbal onder Barca was vele male beter met Iniesta dan zonder.

Onder Keizer speelde Ajax ook haar beste wedstrijden met De Jong. Het Ajax onder Ten Hag idem dito en zelfs het Nederlands elftal speelt vele male beter (met vrijwel dezelfde selectie). Dat is echt geen toeval.

Het is niet voor niets vreemd, dat Strootman en Wijnaldum op die positie totaal niets brachten. En De Jong komt er te spelen en het loopt. En doorgaat het loopt, gaan andere spelers ook beter spelen.
Laat er geen misverstand ober bestaan, ik ben groot fan van Frenkie. Heb hem al sinds zijn komst gezien als ons grootste talent (zelfs beter dan Nouri was, completer).
Hij heeft een heel unieke kwaliteit: naast zijn eigen individuele kwaliteit laat hij anderen ook beter spelen. Buiten hem had alleen Johan dat. Verschil is dat Frenkie de opbouw verzorgd en Johan vooral aanvallend speelde. Johan had ook een betere versnelling en was daardoor nog wel iets beter. Maar Frenkie kan imo op termijn tot de beste middenvelders van de wereld gaan horen.

PostPosted: 19 Nov 2018 19:31 

We moeten even ophouden met vergelijken met Johan of andere.

De Jong is exceptioneel. Die heeft iets wat je hebt en als je dit niet hebt, zul je het ook nooit echt krijgen. Spelers als Iniesta, Xavi en Litmanen om zomaar eens wat namen te noemen, hadden een bepaald instinct. Dat heb je of heb je niet.

Ik ben het verder met je eens, dat De Jong "beter" is dan bv Nouri maar is ook weer een moeilijke vergelijking. Ik heb het geluk gehad, dat ik heel veel wedstrijden onder Keizer bij Jong Ajax gezien heb met dat geweldige middenveld Nouri-De Jong-vd Beek. Dat had werkelijk alles en toen vond ik De Jong al het meest opvallen.

Het zal verdomde moeilijk worden om hem te vervangen en zeker als en De Jong en De Ligt vertrekken. Die 2 brengen naast hun voetbalkwaliteiten nog een hoop andere kwaliteiten die je pas gaat missen als ze niet spelen.

PostPosted: 21 Nov 2018 21:15 
Beheerder

Volgens Marca heeft PSG 80 miljoen euro geboden op De Jong.
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=341629

PostPosted: 21 Nov 2018 21:56 

Droomaankoop: Adam Maher
80 miljoen dan breng ik hem op de fiets weg.
Marca is toch best betrouwbaar?

PostPosted: 22 Nov 2018 22:57 
Beheerder

Voor Spaanse begrippen wel. ;)
Waar rook is is vuur. Wel goed om te horen dat de kapitaalkrachtigste clubs allemaal azen op De Jong.

PostPosted: 28 Nov 2018 19:54 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Ik blijf toch nieuwsgierig naar wat het met het elftal doet als De Jong eens een wedstrijd op '10' staat in plaats van Van de Beek. Zou dat graag eens in een wedstrijd willen zien die al gespeeld is of bijvoorbeeld in de beker tegen Roda. Desnoods laat je die twee van plek wisselen. Of speel je een keer met Wöber en De Ligt centraal, Tagliafico linksback en Blind en Schöne als contoleurs met Frenkie daarvoor. Ik vind dat hij openingen makkelijk ziet, sterk is in zijn passing en hij doorgaans snel handelt. Dat zou ik graag eens wat dichter bij de goal willen zien in een wat kleinere ruimte in plaats van tussen de twee centrale verdedigers in. Ik vind dat ergens ook wat zonde.

PostPosted: 01 Dec 2018 12:33 
Beheerder

Kluivert doet een goed woordje voor De Jong en De Ligt.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/85 ... -zit-.html

PostPosted: 02 Dec 2018 21:03 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Mag aan zijn schoten gaan werken want het lijkt werkelijk nergens op. Ze vliegen allemaal hoog over. Te gehaast.

PostPosted: 03 Dec 2018 08:32 

Speelde voor zijn doen matig. De laatste tijd sowieso minder. Afronden is niet zijn ding. Hij heeft een matig schot.

PostPosted: 03 Dec 2018 11:21 

Hoop dat ie verstandig is en nog een jaar blijft, in tegenstelling tot De Ligt heeft De Jong nog wel iets te leren bij Ajax.

PostPosted: 03 Dec 2018 17:58 
Beheerder

Misschien, maar als je er 70 miljoen euro voor krijgt dan is De Jong echt wel vertrokken. En AJAX moet zo'n bod nooit weigeren.

PostPosted: 04 Dec 2018 07:31 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Zou hij al basis spelen bij een echte topclub? Anders zou ik als ik hem was zeker nog een jaar blijven. Ook met het oog op het EK in 2020.

PostPosted: 04 Dec 2018 10:53 
Beheerder

Moeilijk te zeggen. Mbappe ziet hem dolgraag bij PSG.
https://www.telegraaf.nl/sport/2875108/ ... -in-parijs

PostPosted: 04 Dec 2018 11:04 

DeRuit wrote:
Zou hij al basis spelen bij een echte topclub? Anders zou ik als ik hem was zeker nog een jaar blijven. Ook met het oog op het EK in 2020.
Ja. Net zoals De Ligt. De reden dat Frenkie de Jong al in de basis kan staan bij zo'n club is omdat hij uit de duels kan blijven. En als geen ander weet hoe lang hij in balbezit kan blijven. Natuurlijk heeft hij soms wat nonchalante momenten. Dat moet er nog uit, want op een hoger niveau zullen ze dat eerder afstraffen. Maar praat je voetbaltechnisch dan is hij er direct klaar voor.

Als de clubs maar weten hoe ze hem het beste kunnen gebruiken. Als je een nummer 10 zoekt die de goals moet maken dan kun je hem beter niet nemen. Speel je op balbezit dan moet hij bovenaan de lijstjes staan.

Barcelona is idioot als ze meer dan 100 miljoen uitgeven voor Coutinho en ook voor Dembele en vervolgens niet veel geld overhebben voor De Ligt en De Jong. Ik bedoel: op Coutinho en Dembele valt genoeg aan te merken en met deze 2 Ajacieden kun je heel wat jaren vooruit en daar zal je geen spijt van krijgen. Zeker als je beseft dat Pique, Busquets op leeftijd komen en Xavi en Iniesta er al niet meer zijn. Het is toch bizar dat ze spelers halen als Paulinho, Gomes en Vidal en niet Eriksen of De Jong (type spelers).

Zo kun je dat van meerdere clubs zeggen.

De concurrentie is bij sommige clubs net even wat pittiger. PSG bijvoorbeeld heeft ook Rabiot en Verratti lopen en bijv. Nkunku uit de eigen jeugd. Daar kom je moeilijker tussen.

Mijn keuze zou zijn: Barca / Bayern. Daarna eventueel Manchester City. Real Madrid ligt aan de route die ze kiezen (speelstijl).

PostPosted: 04 Dec 2018 15:54 

Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
Peter79 wrote:
Hoop dat ie verstandig is en nog een jaar blijft, in tegenstelling tot De Ligt heeft De Jong nog wel iets te leren bij Ajax.
Ik denk dat het een duivels dilemma is voor Frenkie. Hij kan inderdaad best nog wel wat leren, maar over 6 maanden niets meer in de Eredivisie. Dan zou je alleen voor de Champions League een heel jaar moeten blijven inclusief de potjes bij Excelsior, PEC en Heracles. Maar tegelijkertijd is het absoluut niet zeker dat hij een plek krijgt ten koste van spelers als Rakitic, Busquets, Coutinho (Barca), Kroos, Modric, Isco (Real), de Bruyne, David Silva, Bernardo Silva, Fernandino (City). En hij is inmiddels te groot/duur voor een tussenstap.
Jerome wrote:
Mijn keuze zou zijn: Barca / Bayern. Daarna eventueel Manchester City. Real Madrid ligt aan de route die ze kiezen (speelstijl).
Bij een topclub weet je het nooit, de route is vaak zo veranderlijk als de beurskoersen. Ze kunnen zomaar halverwege de competitie de trainer eruit gooien en de speelstijl idem dito. Nu heeft City Pep, maar als die weg gaat kan er zomaar een "resultaat-trainer" voor terug komen. Enige club waar de speelstijl diep verankerd ligt in de cultuur is Barca. En zelfs daar speelden ze enige tijd eerder 4-4-2 dan 4-3-3.

PostPosted: 04 Dec 2018 18:27 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Jerome wrote:
DeRuit wrote:
Ja. Net zoals De Ligt. De reden dat Frenkie de Jong al in de basis kan staan bij zo'n club is omdat hij uit de duels kan blijven. En als geen ander weet hoe lang hij in balbezit kan blijven. Natuurlijk heeft hij soms wat nonchalante momenten. Dat moet er nog uit, want op een hoger niveau zullen ze dat eerder afstraffen. Maar praat je voetbaltechnisch dan is hij er direct klaar voor.

Als de clubs maar weten hoe ze hem het beste kunnen gebruiken. Als je een nummer 10 zoekt die de goals moet maken dan kun je hem beter niet nemen. Speel je op balbezit dan moet hij bovenaan de lijstjes staan.

Barcelona is idioot als ze meer dan 100 miljoen uitgeven voor Coutinho en ook voor Dembele en vervolgens niet veel geld overhebben voor De Ligt en De Jong. Ik bedoel: op Coutinho en Dembele valt genoeg aan te merken en met deze 2 Ajacieden kun je heel wat jaren vooruit en daar zal je geen spijt van krijgen. Zeker als je beseft dat Pique, Busquets op leeftijd komen en Xavi en Iniesta er al niet meer zijn. Het is toch bizar dat ze spelers halen als Paulinho, Gomes en Vidal en niet Eriksen of De Jong (type spelers).

Zo kun je dat van meerdere clubs zeggen.

De concurrentie is bij sommige clubs net even wat pittiger. PSG bijvoorbeeld heeft ook Rabiot en Verratti lopen en bijv. Nkunku uit de eigen jeugd. Daar kom je moeilijker tussen.

Ik ben het met je verhaal eens, behalve dat ik de Ligt al wel constant vind. De Jong laat nu de laatste paar wedstrijden zien dat hij nog niet op dat constante niveau zit en dat heb je wel nodig. Zou zelf niet naar Barca gaan op dit moment, het beleid daar lijkt ook onnavolgbaar nu.

PostPosted: 07 Dec 2018 00:53 

Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
75 miljoen naar PSG dus. Willem II krijgt helaas ook nog dik 10 miljoen hiervan.

Tsja.. ergens zonde dat Overmars 75 miljoen zegt en dat PSG dat meteen wilt aftikken. Hou je er toch een ander gevoel aan over dan wanneer PSG, Barca en City tegen elkaar op gaan bieden en op 75 uitkomen ergens in de zomer.

Hoop stiekem toch dat eerst City en vervolgens Barca er nog 10 bovenop doet en hij voor bijna 100 miljoen naar Spanje gaat.

https://www.telegraaf.nl/video/2888743/ ... ie-de-jong

PostPosted: 07 Dec 2018 01:17 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: De Bruyne
Seizoenskaart: I wish
https://twitter.com/bastiaanvrijhof/sta ... 66464?s=21

PostPosted: 07 Dec 2018 01:19 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: De Bruyne
Seizoenskaart: I wish
https://www.voetbal.com/news/_n3296926_ ... r-de-jong/

PostPosted: 07 Dec 2018 05:12 

Ongekend bedrag voor de Eredivisie. Ontzettende boost ook voor Willem II en RKC, die zien even hun hele jaarbegroting op de bankrekening verschijnen.

De Ligt zal wel voor een soortgelijk bedrag gaan, al hoop ik eigenlijk dat Ajax daar nog hoger in de boom gaat zitten.

PostPosted: 07 Dec 2018 08:41 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez
Sorry, ik geloof het (nog) niet.

Ik kan me niet voorstellen dat Frenkie echt naar PSG zou willen als de complete Europese top achter hem aan zit. Dan ga je toch niet naar de Ligue 1?

En ik geloof niet dat Overmars nu al ja gaat zeggen op een bod, terwijl hij weet dat het gewoon nog hoger kan uitvallen met alle concurrentie.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 07 Dec 2018 09:37 
Beheerder

Manchester City zou afgehaakt zijn omdat ze gesjoemeld hebben met transferconstructies/betalingen en ze liggen daardoor onder vuur.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/85 ... -city.html
Niet vergeten: Willem II/RKC krijgt 11 miljoen (melden ze).
https://www.telegraaf.nl/sport/2888739/ ... ie-de-jong

Recordtransfer:
https://www.telegraaf.nl/sport/2889203/ ... peler-ooit

Post new topic  Reply to topic  [ 539 posts ]  Previous   1 18 19 20 21 22  Next

All times are UTC+01:00