Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 758 posts ]  Previous   1 17 18 19 20 21 31  Next
Author Message
 Post subject: Re: Frenkie de Jong
PostPosted: 29 Aug 2018 18:57 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Het is gewoon genieten van dit soort spelers. Hij draait heerlijk om zijn as en kan onder de druk vandaan spelen. Dat is een kwaliteit die weinig spelers hebben. Dat is ook de reden dat Barcelona geïnteresseerd is. Soms overdrijft hij nog door zijn loopacties te lang door te voeren of nonchalant een pass te geven, maar zodra hij de concentratie weet vast te houden zal hij de bal vrijwel nooit kwijtraken.

Laten we hopen dat hij later ook in de eindfase bepalend kan zijn met goals en assists.

Elke keer als ik hem goed zie spelen denk ik aan Nouri. Hoe zou het geweest zijn met beide spelers in het veld.... (zoals bij Jong Ajax). Die vonden elkaar zo makkelijk.

PostPosted: 29 Aug 2018 19:01 
Erelid

AFCA Niels wrote:
Klaassen was in veel opzichten mijn favoriete speler van de laatste jaren, maar in het huidige spel komt De Jong inderdaad wel goed uit de verf. Van de Beek heeft een stuk meer moeite aan te haken dan eerdere seizoenen.
Misschien dat de positie ook wel scheelt. Maar meer moeite hebben is ook goed, betekent dat het niveau omhoog is gegaan en daar worden alle talenten alleen maar beter van!

PostPosted: 29 Aug 2018 19:18 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Ik vond hem laatst nog teveel de bal ophalen bij de verdedigers, dan creeer je ook niet echt overtal op het middenveld. Ik zie liever Blind of de Ligt opstomen. Verder natuurlijk een heerlijke speler.

Komt ook uit een langere blessure, dus kan hopelijk nog beter (buiten zijn potentie om).
Dat van de Beek nu nog wat moeite heeft of wat minder draait komt ook omdat hij net uit een blessure komt en ook niet de gehele voorbereiding op volle touren heeft mee kunnen doen. Daarom vond ik ook zijn opmerkingen opeens dat hij niet zeker bij Ajax bleef een beetje absurd.

PostPosted: 30 Aug 2018 08:20 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Dat Frenkie zich zo uit laat zakken tussen de CV's is juist onderdeel van de tactiek van Ajax.

Lees dit maar eens:

https://www.vi.nl/pro/analyse/frenkie-d ... met-passes
Frenkie de Jong formuleert in de elfde minuut als eerste dit antwoord door zich tussen zijn centrale verdedigers te laten uitzakken. Minstens zo belangrijk is de positionering van de backs van Ajax. Noussair Mazraoui en Maximilian Wöber schuiven beiden ver door, waardoor de afstanden voor Tsygankov en Verbic te groot worden. De Dinamo-vleugelaanvallers moeten daardoor kiezen tussen doordekken richting de centrale verdedigers of terugkeren naar een positie waar ze de vleugelverdedigers kunnen afstoppen. Vaak kiezen Tsygankov en Verbic voor het eerste, wat Ajax de kans geeft om onder de druk uit te voetballen. In dit geval lukt dat via Matthijs de Ligt en Lasse Schöne. Laatstgenoemde lokt controleur Vitaliy Buyalskiy met zich mee, waardoor Mazraoui helemaal vrijgespeeld wordt op de rechterflank.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 06 Sep 2018 14:37 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
http://www.v-bal.nl/nieuws/300424/psg-m ... ng-op.html

PostPosted: 06 Sep 2018 15:17 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Al de jonge jongens kunnen nu in de CL laten zien hoe goed ze werkelijk zijn.

PostPosted: 06 Sep 2018 16:27 
Erelid

Ik had gehoopt dat we na het sluiten van de transfermarkt van deze onzin verlost waren, maar niet dus...

PostPosted: 07 Sep 2018 09:18 
Beheerder

Nee, nog een heel seizoen lijden. ;) Daarna zal De Jong echt wel vertrokken zijn, helaas.
http://www.elfvoetbal.nl/Transfergeruch ... ie-de-Jong

PostPosted: 07 Sep 2018 09:49 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Gewoon een geweldige voetballer, dit Ajax heeft wel meer voetballende vermogen dan dit Oranje, dat is wel schrijnend, en jammer tegelijk, maar Frenkie hoort gewoon in de basis, veruit beste middenvelder Oranje.

PostPosted: 07 Sep 2018 10:42 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Waarom is dat schrijnend? Ajax heeft toch de keuze uit spelers over de hele wereld, terwijl Oranje alleen Nederlanders mag selecteren (en dan moeten ze ook nog eens niet voor Marokko kiezen...).

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 07 Sep 2018 10:49 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Stormrage wrote:
Waarom is dat schrijnend? Ajax heeft toch de keuze uit spelers over de hele wereld, terwijl Oranje alleen Nederlanders mag selecteren (en dan moeten ze ook nog eens niet voor Marokko kiezen...).
Omdat Nederland altijd een voetballand was, en nu eigenlijk amper goede voetballers heeft.

PostPosted: 07 Sep 2018 11:10 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Morfe0 wrote:
Omdat Nederland altijd een voetballand was, en nu eigenlijk amper goede voetballers heeft.
En de laatste jaren bondscoaches heeft gehad die niet de juiste spirit in het elftal krijgen, maar eigenlijk lafbakken voetbal spelen.

PostPosted: 07 Sep 2018 12:31 
Erelid

343 wrote:
Nee, nog een heel seizoen lijden. ;) Daarna zal De Jong echt wel vertrokken zijn, helaas.
Ajax mag geen genoegen meer nemen met 50 miljoen als hij zich zo doorontwikkelt.

70 a 80 miljoen, zelfde voor De Ligt.

PostPosted: 08 Sep 2018 13:02 
Beheerder

Met de onderlinge concurrentie van clubs zal dat zeker niet onmogelijk zijn.
Groot artikel over De Jong in de VI:
https://www.vi.nl/pro/analyse/de-toegev ... ie-de-jong

PostPosted: 08 Sep 2018 14:37 

Ik vind ook dat als Frenkie een goed seizoen draait (zowel bij ons als bij Oranje en nationaal en internationaal) de transferprijs veel hoger dan 50 miljoen dient te zijn.
Als Barca dat niet kan of wil betalen is dat prima. De transfersom dient dan overeenkomstig internationale begrippen te zijn. Zit je rond de 100 miljoen.
Ik denk dat Barca hier ook bang voor was/is. Voor wat het waard is, ik heb ergens gelezen (geloof VZ) dat Barca 90 miljoen voor een middenvelder willen betalen. Nou, dan doen ze dat ook maar voor Frenkie.

PostPosted: 08 Sep 2018 18:26 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Die opmerking van Ten Hag bij Studio Voetbal zegt alles. Ten Hag zei: "De Jong kun je nauwelijks onder druk zetten". De Jong staat altijd vrij en wil de bal ook altijd hebben. Veel clubs zullen De Jong gaan opvangen maar dit gaat niet lukken omdat hij veel te slim is.

Gewoon gaan genieten dit seizoen van hem want vermoedelijk is dit direct zijn laatste seizoen.

PostPosted: 10 Sep 2018 12:24 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
Gewoon gaan genieten dit seizoen van hem want vermoedelijk is dit direct zijn laatste seizoen.
Daar vrees ik ook voor... Zo jammer want voor zulke spelers kom je naar een stadion.

En Ajax mag gerust hoog in de boom gaan zitten voor buitencategorie talenten als De Jong en De Ligt.

PostPosted: 10 Sep 2018 13:56 
Beheerder

Zeker. Minimaal 60 miljoen voor De Jong en 70 miljoen voor De Ligt.

PostPosted: 10 Sep 2018 14:08 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
343 wrote:
Als ze beiden een topseizoen draaien, en ook presteren in Europa dan mag Ajax nog hoger gaan zitten wat mij betreft. En dan gerichte aankopen doen en doorselecteren om dan de komende jaren Bayern-gewijs de eredivisie te gaan domineren en hopelijk telkens Europees te overwinteren.

PostPosted: 10 Sep 2018 15:06 

Je merkt aan alles dat hij zich nu knetterhard aan het ontwikkelen is. Vorig jaar was het vaak nog gewenning en vooral minuten in de benen zien te krijgen. Nu is hij na 2 interlands al onmisbaar voor Oranje en begint het ineens te draaien. Prachtig om te zien. Denk dat hij veel indruk heeft gemaakt op de grote clubs tijdens zijn interlands.

Gaat volgend jaar na ook een CL seizoen met Ajax echt een torenhoog bedrag opleveren. Hopelijk nadat ie Ajax veel successen heeft opgeleverd.

PostPosted: 10 Sep 2018 18:05 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 wrote:
Minimaal en dan vind ik dit nog aan de magere kant.

Als je ziet hoe makkelijk Frenkie De Jong meevoetbalt tegen Frankrijk. Het is maar 1 wedstrijd maar als je al ziet hoe de andere internationals hem zoeken. Dat zegt wel iets. Ik heb Propper ook altijd een fijne voetballer gevonden (had hem liever bij Ajax gehad dan Gudelj) en die 2 weten elkaar heel goed te vinden.

Zijn optreden gisteravond geeft toch weer extra vertrouwen voor de CL. Alleen nu moeten de andere ook gaan opstaan bij Ajax want tegenstanders gaan proberen Frenkie uit te schakelen. Dat zal al heel moeilijk zijn omdat hij zo slim is maar dat geeft wel ruimte op andere posities. Met spelers als Tadic, Ziyech, vd Beek en Neres moet je dit gaan uitbuiten.

Hij maakt echt een geweldige ontwikkeling op dit moment.

PostPosted: 14 Sep 2018 14:39 
Erelid

Voetballend is het top en is er geen twijfel, benieuwd hoe hij zich dit jaar fysiek gaat houden. Heel jaar competitie, CL en interlands: zal mij niets verbazen als hij hier hinder van gaat ondervinden ook omdat hij (volgens mij) de afgelopen jaren altijd wel last heeft gehad van blessures.

De Ligt is op elk vlak toe aan een stap hogerop komende zomer, bij De Jong weet ik het nog niet 100% zeker.

PostPosted: 17 Sep 2018 11:14 

Peter79 wrote:
Voetballend is het top en is er geen twijfel, benieuwd hoe hij zich dit jaar fysiek gaat houden. Heel jaar competitie, CL en interlands: zal mij niets verbazen als hij hier hinder van gaat ondervinden ook omdat hij (volgens mij) de afgelopen jaren altijd wel last heeft gehad van blessures.

De Ligt is op elk vlak toe aan een stap hogerop komende zomer, bij De Jong weet ik het nog niet 100% zeker.
Valt wel mee qua blessuregevoeligheid van Frenkie. Het doet vermoeden dat hij idd wat vaker blessure heeft, maar denk dat dat verkeerde beeld is ontstaan doordat hij afgelopen jaar tijdens zijn zware blessure er wat meer pijntjes aan overhield en het relatief lang duurde. Voor deze blessure is hij nog niet geblesseerd geweest.

PostPosted: 20 Sep 2018 23:42 

Droomaankoop: Matthijs de Ligt :)
343 wrote:
Ajax mag geen genoegen meer nemen met 50 miljoen als hij zich zo doorontwikkelt.

70 a 80 miljoen, zelfde voor De Ligt.
Ja dat moeten ze wel opbrengen. Beiden kunnen zo meespelen in het elftal van Barca.

PostPosted: 24 Sep 2018 11:44 
Beheerder

Real wil 80 miljoen betalen voor De Jong (De Telegraaf).
https://www.telegraaf.nl/sport/2592401/ ... ie-de-jong

Post new topic  Reply to topic  [ 758 posts ]  Previous   1 17 18 19 20 21 31  Next

All times are UTC+02:00