Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 758 posts ]  Previous   1 18 19 20 21 22 31  Next
Author Message
 Post subject: Re: Frenkie de Jong
PostPosted: 24 Sep 2018 12:46 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: Matthijs de Ligt :)
Dit begint serieus te worden... Niet meer te houden dit.

PostPosted: 24 Sep 2018 13:29 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
343 wrote:
Real wil 80 miljoen betalen voor De Jong (De Telegraaf).
https://www.telegraaf.nl/sport/2592401/ ... ie-de-jong
Ook bevestigd in België: https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/84 ... dium=Email

PostPosted: 24 Sep 2018 14:21 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Als ze nu al met 80 miljoen komen ben ik wel benieuwd waar dit na een paar leuke Champions League potjes en wat aardige interlands gaat eindigen.

PostPosted: 24 Sep 2018 14:49 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Mooie knip en plakwerk van Telesport, van Don Balon, die meldde dat vorige week al.
Maar Don Balon meldden daar speciafiek bij dat Real dacht dat Ajax 80 miljoen zou vragen voor Frenkie, niet dat Real dat wilde betalen.

PostPosted: 24 Sep 2018 16:09 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Dennis Bergkamp
Droomaankoop: Jantje Vertonghen
Seizoenskaart: Helaas niet
Ik heb een paar gedragen en gesigneerde voetbalschoenen van Frenkie de Jong te koop staan via Marktplaats.

Doe een bod voordat zowel hijzelf als deze gesigneerde schoenen voor de hoofdprijs naar Spanje gaan ;)

https://www.marktplaats.nl/a/verzamelen ... ousPage=lr

Groeten!

PostPosted: 24 Sep 2018 21:50 
Erelid

Nog even een maandje wachten, dan komt er wel iemand met 100 miljoen langs.

PostPosted: 20 Oct 2018 12:49 
Beheerder

Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Nu al 79 miljoen.
https://www.telegraaf.nl/sport/2706216/ ... ng-betalen

PostPosted: 20 Oct 2018 14:31 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Jammer dat we maar 1 seizoen van hem kunnen genieten in Nederland.

Ben ook benieuwd hoe Ajax "de leegloop" voor volgend seizoen gaat aanpakken.

De Ligt, Ziyech en De Jong gaan op zeker weg voor heel veel geld.
Voeg hier Neres ook nog bij.

Het geldbedrag wat je binnenkrijgt gaat Ajax toch niet uitgeven of eigenlijk beter gezegd hoeft Ajax niet uit te geven want zulke spelers komen toch niet in Nederland voetballen. Ik hoop, dat Ajax wat grotere talenten op het oog heeft zodat het elftal niet helemaal opnieuw opgebouwd hoeft te worden.

Ik bedoel als je De Ligt verkoopt voor bv 80 miljoen dan houdt je ong 60 miljoen over want spelers van boven de 20 miljoen komen toch niet in Nederland spelen.

Volgend jaar is Ajax èèn van de rijkste clubs van Europa.

PostPosted: 20 Oct 2018 18:36 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer

Het geldbedrag wat je binnenkrijgt gaat Ajax toch niet uitgeven of eigenlijk beter gezegd hoeft Ajax niet uit te geven want zulke spelers komen toch niet in Nederland voetballen. Ik hoop, dat Ajax wat grotere talenten op het oog heeft zodat het elftal niet helemaal opnieuw opgebouwd hoeft te worden.

Ik bedoel als je De Ligt verkoopt voor bv 80 miljoen dan houdt je ong 60 miljoen over want spelers van boven de 20 miljoen komen toch niet in Nederland spelen.

Bij die drie namen moeten we het dan ook laten. Neres heeft bijgetekend dus die 'moet' nog maar een jaar blijven. Waarom heeft hij anders zijn contract opengebroken? Ik denk dat die er zelf ook wel vrede mee heeft om nog een jaar te blijven. Zo'n Van de Beek moet ook maar een jaar geduld opbrengen. Die speelt al met al nog best veel en moet volgend jaar maar een topseizoen draaien en dan door de voordeur vertrekken. Niet als ontevreden wisselspeler voor een relatief laag bedrag. Ook Tagliafico onder geen beding laten gaan. Dolberg idem, die moet eerst nog een volledig jaar vlammen en laten zien dat zijn lichaam klaar is voor een heel seizoen op het hoogste niveau.

Wanneer spelers van het kaliber Neres, Traoré, Blind, Ziyech, Sanchez, Tadic en dergelijke blijven aantrekken kun je als Ajax het niveau toch op pijl blijven houden. Een speler die even sterk is als De Ligt ga je namelijk niet vinden, maar je kunt je wel een speler vinden die voor Eredivisiebegrippen een topper is. Bijvoorbeeld Blind. Maar ik zou het hoog inzetten. Ga voor jongens als Vertonghen, Alderweireld, Robben en dat soort namen. Nee heb je, ja kun je krijgen. Ik achtte Tadic en Blind ook onhaalbaar, maar geld in combinatie met de naam Ajax doen het blijkbaar nog steeds goed. Buit dat uit en vis in een vijver waar PSV en Feyenoord alleen van kunnen dromen. De volgende Lozano moet bij ons spelen in plaats van in Eindhoven.

PostPosted: 21 Oct 2018 09:58 

Talenten prima. Maar ook spelers tussen 25 en 30 jaar. Met name in de as vind ik dat belangrijk. Gaat De Ligt (zeer wss.) moet je m.i. geen talent voor die positie helen. Hebben we eigenlijk al met Schuurs. Haal dan een ervaren speler daarvoor. Speelt Blind op 6 (imo zijn beste plaats)m heb je ok daar ervaring en kwaliteit. Ik zou vooral de aandacht op de voorhoede m.n. de vleugels leggen. Snelle, creatieve jongens.
Een goede mix is imo het beste.
Overmars zei in de zomer na xe komst van Blind dat dit pas het begin was. Ik denk dan ook dat ze voor oud spelers gaan. Jongens als Vertonghen en Alderweireld. Prima wat mij betreft indien haalbaar. Goede leeftijd. Ervaren maar niet te oud. Als ze ruim in de 30 zijn heeft dat geen zin meer. Als je daarnaast enkele toptalenten (jongens als Jesus van Man.C.) kunnen die verder rijpen onder aanvoering van de ervaren jongens. Ideale combinatie.

PostPosted: 21 Oct 2018 10:31 

Spelers als Vertonghen en Alderweireld gaan echt nog niet komen hoor. Die zijn nog veel te goed.

Dus ja de leegloop die dreigt is een hele serieuze. Afgelopen zomer is het vrij knap dat ze het bij elkaar hebben gehouden. Komt ook een beetje omdat veel van de spelers nog jong zijn. Blijven ze zo spelen als nu en zonder grote blessures dan stop je het echt niet.

Want je praat over Onana, De Ligt, Ziyech, De Jong, Neres, Van de Beek en Dolberg. De kans dat minstens 4 van deze spelers zullen vertrekken is vrij groot in mijn optiek. Als Dolberg weer de oude kan worden weet je ook dat clubs van alle kanten aan hem gaan trekken.

Neres maakt tot nu toe een baggerseizoen door. Dat kan nog veranderen.

Het zou echt doodzonde zijn als je met deze selectie geen titel pakt en ze daarna stuk voor stuk vertrekken.

PostPosted: 23 Oct 2018 18:00 

Banksaldo zegt weinig, dan zou FC Emmen rijker zijn dan Barcelona.

In Europa zijn er misschien wel 100 clubs met een hoger (spelers)budget dan Ajax.

PostPosted: 23 Oct 2018 21:58 

Hoe hij vanavond speelt... zijn beste pot tot op heden. Echt fantastisch als hij naar voren gaat. Jammer dat het schot van Ziyech werd tegengehouden. Hij floepte daar heel mooi langs. En ook als hij onder druk staat... keer op keer de juiste oplossing.

PostPosted: 24 Oct 2018 09:01 

Geweldige speler. Een genot om te zien. Laten we ervan genieten zolang hij nog bij ons speelt.

PostPosted: 24 Oct 2018 09:28 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Echt waanzin hoe hij gisteren speelde. Als een koning. Hij is echt gegroeid, want hij beheerst nu ook verdedigende kwaliteiten en een bepaalde onverzettelijkheid, naast het sierlijke spelverdelen dat we al van hem gewend waren. Een soort kruising tussen Xabi Alonso en Kaka, zo vind ik hem soms spelen. Nu ook tegen mindere tegenstanders laten zien.

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 24 Oct 2018 10:18 

geenidee4 wrote:
Echt waanzin hoe hij gisteren speelde. Als een koning. Hij is echt gegroeid, want hij beheerst nu ook verdedigende kwaliteiten en een bepaalde onverzettelijkheid, naast het sierlijke spelverdelen dat we al van hem gewend waren. Een soort kruising tussen Xabi Alonso en Kaka, zo vind ik hem soms spelen. Nu ook tegen mindere tegenstanders laten zien.
Dit had hij natuurlijk voor op Appie. Zijn fysiek, loopvermogen en snelheid. Appie net weer even wat creatiever. Jammer dat we ze nooit meer samen zullen zien. Dat was een mooi koppeltje.

Het mooie aan De Jong is dat hij precies weet wat hij moet doen om in balbezit te blijven. Onder druk gaat het zelden fout. Of hij moet een pass te nonchalant geven. Als hij na pressing tegenstander vooruit dribbelt... dat is echt heerlijk om te zien.

Gisteren vond ik het heel opvallend dat hij totaal niet bang was om vooruit druk te zetten. Terwijl Benfica ook aardig onder die druk vandaan komt. Hij bleef dit volhouden. Echt knap.

PostPosted: 24 Oct 2018 20:38 
Beheerder

Moest gisteren ook nog aan Nouri denken. Het middenveld van Jong AJAX met De Jong, Van de Beek en Nouri was echt smullen. :(

PostPosted: 29 Oct 2018 16:17 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Zal met zijn dartele spel vrees ik het slachtoffer van vele benenbrekers worden. Gisteren hadden enkele Feyenoorders het duidelijk op hem gemunt, dat zag je al meteen aan die smerige actie van Toornstra, met geen enkele intentie om de bal te spelen. Behalve dat het te hopen is dat Frenkie behouden blijft voor Ajax tot de zomer, is het ook te hopen dat zijn benen behouden blijven...

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 29 Oct 2018 20:29 
Erelid

343 wrote:
Moest gisteren ook nog aan Nouri denken. Het middenveld van Jong AJAX met De Jong, Van de Beek en Nouri was echt smullen. :(
Inderdaad. Ik ben in de gelukkige omstandigheid geweest, dat ik dat jaar veel wedstrijden heb gezien met dat middenveld. Een genot om te zien. Heel complementair, aanvallend en technisch middenveld.

PostPosted: 29 Oct 2018 22:59 

Droomaankoop: Matthijs de Ligt :)
Ik ben het eens met Daley Blind: "Feyenoord probeerde Frenkie de Jong uit de wedstrijd te schoppen".

https://www.telegraaf.nl/sport/2734386/ ... beschermen

PostPosted: 17 Nov 2018 10:30 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Mooie persoon is het ook.
Bij het volkslied liep een kind weg die voor Frenkie stond en stond helemaal te genieten hoe dat manneke aan het genieten was.

PostPosted: 18 Nov 2018 11:37 
Erelid

Wat een geweldige speler is hij toch. Niet normaal.
Wat een gave om altijd maar vrij te staan en aanspeelbaar te zijn. Ook zo fijn voor zijn medespelers.

Ook andere teams gaan zich instellen op De Jong of proberen zich in te stellen op De Jong. Hierdoor krijgen andere spelers iets meer vrijheid en/of tijd en kunnen die ook betere spelen.

Ook mooi hoe Vd Vaart die kleine details ziet. De Jong kijkt altijd waar de ruimte ligt en weet voor dat hij de bal krijgt waar hij open moet draaien. Iets wat vd Vaart zelf ook goed kon en vaak deed.

Jammer dat die jongen maar een jaartje in de Arena te aanschouwen is. Zal moeilijk worden om hem te vervangen.

PostPosted: 18 Nov 2018 13:25 
Beheerder

Met de vele tientallen miljoenen moet dat wel mogelijk zijn om de vervanger van De Jong te halen en je ook op andere posities nog te versterken. Ik denk voor De Jong ook rond de 70 miljoen euro.

PostPosted: 18 Nov 2018 14:24 

343 wrote:
Met de vele tientallen miljoenen moet dat wel mogelijk zijn om de vervanger van De Jong te halen en je ook op andere posities nog te versterken. Ik denk voor De Jong ook rond de 70 miljoen euro.
Dat zie ik ook zo. Frenkie is een geweldige speler maar met het geld dat er binnenkomt kun je niet alleen een uitstekende middenvelder halen maar ook andere posities nog versterken c.q. de concurrentie verhogen. Bovendien verwacht ik komend seizoen dat Gravenberch speeltijd gaat krijgen. Is ook een heel groot talent.

PostPosted: 18 Nov 2018 18:06 
Erelid

343 wrote:
Ik denk van niet omdat De Jong buitencategorie is. Spelers als De Jong hebben iets wat niet veel speles hebben. Niet voor niets speelt Oranje nu beter met De Jong. Dat ligt met name in het feit, dat hij altijd aanspeelbaar is waardoor andere makkelijker spelen. Hij brengt dus met name 2 kwaliteiten. Hij is altijd aanspeelbaar en laat andere beter spelen. Zulke spelers zie je niet veel. Hij is uitzonderlijk.

Je kan talent hebben maar wat hij heeft hebben gewoon niet veel spelers.

Post new topic  Reply to topic  [ 758 posts ]  Previous   1 18 19 20 21 22 31  Next

All times are UTC+02:00