Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 758 posts ]  Previous   1 20 21 22 23 24 31  Next
Author Message
 Post subject: Re: Frenkie de Jong
PostPosted: 07 Dec 2018 10:34 

PSG lijkt me een aparte (en slechte) keuze. Meer geld, maar nationaal niet meer uitdaging. Zeker niet zelfs. Moet hij het nog steeds hebben van die CL potjes en de interlands.

PostPosted: 07 Dec 2018 10:37 

343 wrote:
Manchester City zou afgehaakt zijn omdat ze gesjoemeld hebben met transferconstructies/betalingen en ze liggen daardoor onder vuur.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/85 ... -city.html
Niet vergeten: Willem II/RKC krijgt 11 miljoen (melden ze).
https://www.telegraaf.nl/sport/2888739/ ... ie-de-jong

Recordtransfer:
https://www.telegraaf.nl/sport/2889203/ ... peler-ooit
Las onlangs ergens dat ook PSG uitgesloten zou kunnen worden van Europees voetbal.

PostPosted: 07 Dec 2018 11:14 

Duurder dan Mahrez (68), even duur als De Bruyne. Eredivisierecord is 40. 75 lijkt me meer dan prima, echt een monsterbedrag. Soms moet je ook even relativeren en de hebberigheid aan de kant schuiven.

Ik had PSG niet verwacht, maar na wat nadenken vind ik het geen slechte keuze. Denk dat hij een grotere kans heeft op een basisplek dan bij andere topclubs. PSG heeft een goede trainer die echt voor het voetbal kiest en de teamopbouw daar ziet er ook gewoon gezond uit itt tot een Barca bijvoorbeeld. Qua stap vooruit is het ook makkelijker aanpassen aan Ligue 1 dan de PL of PD. En hij is nog jong genoeg om ooit nóg een stap te maken.
Stormrage wrote:
Sorry, ik geloof het (nog) niet.

Ik kan me niet voorstellen dat Frenkie echt naar PSG zou willen als de complete Europese top achter hem aan zit. Dan ga je toch niet naar de Ligue 1?

En ik geloof niet dat Overmars nu al ja gaat zeggen op een bod, terwijl hij weet dat het gewoon nog hoger kan uitvallen met alle concurrentie.
Je weet ook niet wat voor afspraken er zijn gemaakt afgelopen zomer, toen Overmars Frenkie hier hield. Als Frenkie echt voor PSG heeft gekozen kan Overmars die keuze gerespecteerd hebben mede doordat hij nog een jaar bleef.

PostPosted: 07 Dec 2018 11:29 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
PSG is geen slechte keuze.. de vraag is alleen... wat als Neymar en Mbappe daar op den duur vertrekken? Het is nog altijd geen Bayern, Real Madrid of Barcelona. Dat is gewoon zo. En het spel van Barca is nog altijd het meeste op zijn lijf geschreven.

Gelukkig heeft hij nog heel wat jaren voor zich. Je hoopt alleen dat je niet zo'n scenario krijgt als bij Eriksen. Want we weten allemaal dat je moeilijk wegkomt bij de Spurs. Eerst was er twijfel bij de topclubs en later wilden ze hem overnemen (PSG, Barca) en toen was het bedrag te hoog. Zo schijn je nu meer dan 200 miljoen te moeten betalen voor Eriksen. Het enige wat je dan nog kan doen is uit je contract lopen.... en dat kan lang duren + het kan ervoor zorgen dat je een jaar lang minder speeltijd krijgt.

Ach ja.. met Frenkie zal het wel goed komen. En dat bedrag is fantastisch. Dat Willem II daar ook van mee profiteert is alleen maar positief. Uiteindelijk heb je alle Nederlandse clubs nodig.

PostPosted: 07 Dec 2018 11:56 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Snake wrote:
Duurder dan Mahrez (68), even duur als De Bruyne. Eredivisierecord is 40. 75 lijkt me meer dan prima, echt een monsterbedrag. Soms moet je ook even relativeren en de hebberigheid aan de kant schuiven.
Klopt, is ook zo. Zeker voor iemand die nog niet eens een jaar pas echt presteert.
Snake wrote:
Ik had PSG niet verwacht, maar na wat nadenken vind ik het geen slechte keuze. Denk dat hij een grotere kans heeft op een basisplek dan bij andere topclubs. PSG heeft een goede trainer die echt voor het voetbal kiest en de teamopbouw daar ziet er ook gewoon gezond uit itt tot een Barca bijvoorbeeld. Qua stap vooruit is het ook makkelijker aanpassen aan Ligue 1 dan de PL of PD. En hij is nog jong genoeg om ooit nóg een stap te maken.
Als hij dat zo bedacht heeft en andere clubs zijn afgehaakt, dan kan ik het nog wel snappen ja. Al was er deze week nog een gerucht dat Bayern München zowel De Jong als De Ligt wilde kopen voor 150 miljoen. Persoonlijk zou ik daar meer voor voelen.
Snake wrote:
Je weet ook niet wat voor afspraken er zijn gemaakt afgelopen zomer, toen Overmars Frenkie hier hield. Als Frenkie echt voor PSG heeft gekozen kan Overmars die keuze gerespecteerd hebben mede doordat hij nog een jaar bleef.
Kan me niet voorstellen dat er echt dat soort afspraken zijn gemaakt. De Jong had afgelopen zomer nog helemaal niks gepresteerd. Ja, hij was veelbelovend, maar hij was nog niet eens zeker van een basisplaats en zijn positie (CV of CVM) was ook nog niet eens duidelijk.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 07 Dec 2018 13:07 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Zaakwaarnemer ontkent (uiteraard) dat de deal al rond is:
https://nos.nl/artikel/2262408-zaakwaar ... t-psg.html

PostPosted: 07 Dec 2018 13:33 

Stormrage wrote:
Als hij dat zo bedacht heeft en andere clubs zijn afgehaakt, dan kan ik het nog wel snappen ja. Al was er deze week nog een gerucht dat Bayern München zowel De Jong als De Ligt wilde kopen voor 150 miljoen. Persoonlijk zou ik daar meer voor voelen.
Ik vind Bayern ook een veel mooiere club, maar als je naar de realiteit kijkt zou ik mijn twijfels hebben. Selectie opbouw is niet heel geweldig, en als het waar is dat Bayern wil gaan verjongen zal er nog veel moeten veranderen daar. En als het een loze belofte is moeten de vaste jongens blijven spelen, want daar heeft Bayern al jaren last van. Blijft Kovac of gaat hij weg. Veel onzekerheden. Bij PSG staat er wel wat en zijn de mogelijkheden gigantisch.
Snake wrote:
Kan me niet voorstellen dat er echt dat soort afspraken zijn gemaakt. De Jong had afgelopen zomer nog helemaal niks gepresteerd. Ja, hij was veelbelovend, maar hij was nog niet eens zeker van een basisplaats en zijn positie (CV of CVM) was ook nog niet eens duidelijk.
Barca had in de zomer al een bod uitgebracht op Frenkie he. Het is niet zo dat Frenkie nog niet bekend was omdat hij nog weinig had geprestreerd. De top zat toen al achter hem aan en dat wist Frenkie ook.

PostPosted: 07 Dec 2018 22:17 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Lekker hoor, 75 miljoen. Strik erom heen.
Zonde dat we een pracht speler kwijt raken, maar hij is nu gewoon niet houdbaar door de hype en 75 miljoen is wel heel erg lekker.

Ajax gaat hopelijk de centen goed investeren anders gaat er een flink deel naar de belasting.

PostPosted: 07 Dec 2018 22:21 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Leonel wrote:
Lekker hoor, 75 miljoen. Strik erom heen.
Zonde dat we een pracht speler kwijt raken, maar hij is nu gewoon niet houdbaar door de hype en 75 miljoen is wel heel erg lekker.

Ajax gaat hopelijk de centen goed investeren anders gaat er een flink deel naar de belasting.
Inderdaad, dit is de hoofdprijs. Je moet geen rupsje nooit genoeg gaan spelen nu. De Jong heeft zijn gewenste transfer, Ajax vangt een enorm bedrag voor een speler die dit seizoen pas voor het eerst een basisplaats heeft op het middenveld en het is goede reclame voor onze opleiding. Want in Nederland weten we dat hij relatief laat is overgenomen van Willem II, maar voor buitenlandse clubs is het de zoveelste topper uit onze opleiding. Ook laat Ajax zich weer gelden als springplank naar de top. De hype is inderdaad op zijn top nu. En die fantastische interland tegen Frankijk heeft zeker geholpen bij deze Franse transfer.

Gezien het middenveld dat PSG heeft sluit ik niet eens uit dat hij direct veel gaat spelen ook.

PostPosted: 07 Dec 2018 23:51 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ik geloof er nog niet ze heel veel van.

Ik geloof best, dat PSG gesproken heeft met een delegatie van De Jong en misschien wel een optie hebben gekregen om met De Jong te gaan onderhandelen voor volgend seizoen.

Ik heb ook gelezen, dat Mbappe De Jong ineens heeft aanbevolen, net alsof een 20 jarige speler het beleid gaat bepalen bij zo'n grote club.

Overmars heeft laatst ook geroepen, dat er in de winterstop niemand vertrekt. Ook Overmars zal wel weten, dat langer in de CL en mogelijk goed presteren van Oranje (met name in de Nations Cup) misschien nog wel meer kan opleveren.

En ja het is een topbedrag maar Ajax gaat het verdomde moeilijk krijgen om iets gelijkwaardig terug te krijgen om de simpele reden, dat een speler van dit nivo niet naar onze competitie komt. Een speler als De Jong is moeilijk te vervangen omdat die iets heeft wat andere niet of nauwelijks hebben. Dan kun je wel roepen, dat je meerdere posities kunt versterken of het anders oplossen maar zo werkt het in mijn ogen niet. Het draait nu niet voor niets goed bij Ajax en Oranje en dat ligt voor een heel groot gedeelte aan De Jong.

PostPosted: 08 Dec 2018 10:18 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Dennis Bergkamp
Droomaankoop: Wesley Sneijder
Seizoenskaart: Nee
Jammer dat hij gaat vertrekken, maar dat is aan de andere kant ook onvermijdelijk. Voor 75 miljoen (waar na alle afdracht naar oa Willem II misschien 60 miljoen van overblijft) kan je erg leuke dingen doen. Je kan niet Frenkie de Jong 1 op 1 vervangen, maar je kan je wel bijvoorbeeld op 3 posities met een echt goede speler versterken. Minder individuele kwaliteit, maar over de hele linie kan je hier echt wel beter van worden als je het geld goed investeert. Denk bijvoorbeeld aan nog 3 spelers van het niveau Tadic als je ze weet binnen te halen.

Overigens verwacht ik dat de Ligt voor een nog groter bedrag dan dit zal gaan vertrekken als hij straks de Golden Boy krijgt. Wat een bizarre hoeveelheid transferinkomsten zullen er deze zomer binnenkomen. Zal me niks verbazen als dat ruim over de 200 miljoen gaat met de Ligt en Ziyech. Zoveel geld kan Ajax niet eens investeren.

PostPosted: 08 Dec 2018 13:29 
Beheerder

Groot interview De Jong:
https://www.nu.nl/voetbal/5618156/frenk ... inter.html

PostPosted: 08 Dec 2018 15:56 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Een berg geld is natuurlijk leuk en geeft je een voorsprong op bijvoorbeeld PSV met het aankopen van goede spelers.
Eerst moeten we met dit materiaal echter weer eens kampioen worden. Als dat niet lukt moeten we ons ten eerste schamen, maar ook de prioriteiten binnen de club wat verschuiven voordat we teveel een handelshuis worden en PSV met het kampioenschap er vandoor gaat.
Het is mooi dat we in de championsleague weer eens wat verder komen, hopelijk groeien de spelers hierdoor ook en gaat het zware programma niet zijn tol eisen zodat we meer punten gaan verspelen in de competitie. PSV vind ik erg stabiel en kwalitatief sterk dit jaar, het zal nog een hele kluif worden om ze te verslaan, aangezien zij zich volledig op de competitie kunnen richten.

PostPosted: 10 Dec 2018 00:59 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/85 ... daan-.html

PostPosted: 20 Dec 2018 09:55 
Beheerder

Binnen enkele weken duidelijkheid. Voor het begin van de tweede seizoenshelft.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/85 ... eken-.html

PostPosted: 20 Dec 2018 11:04 

Speelde onder zijn kunnen. Vrijwel alle aanvallen gingen via hem. Mss. vanwege het niet spelen van Schöne. Gisteren bleek dat die ondanks zijn tekortkomingen toch belangrijk is. Eiting kan dat (nog?) niet.
Vind ik best zorgwekkend. Frenkie is volgend jaar weg en dan komen we veel opbouwende kwaliteit te kort. Daar moet een speler met die kwaliteiten voor komen.

PostPosted: 20 Dec 2018 11:08 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
renemar wrote:
Speelde onder zijn kunnen. Vrijwel alle aanvallen gingen via hem. Mss. vanwege het niet spelen van Schöne. Gisteren bleek dat die ondanks zijn tekortkomingen toch belangrijk is. Eiting kan dat (nog?) niet.
Vind ik best zorgwekkend. Frenkie is volgend jaar weg en dan komen we veel opbouwende kwaliteit te kort. Daar moet een speler met die kwaliteiten voor komen.
Ik gok op Magallan voor De Ligt, Lainez voor Ziyech en Berge voor Frenkie.
Eventueel nog een nieuwe keeper, of Kotsarki

PostPosted: 20 Dec 2018 12:29 

Morfe0 wrote:
renemar wrote:
Ik gok op Magallan voor De Ligt, Lainez voor Ziyech en Berge voor Frenkie.
Eventueel nog een nieuwe keeper, of Kotsarki
Kotarski schijnt een groot talent te zijn maar ik zie hem bij Jong AJAX toch vaak in de fout gaan. Zou daar niet op rekenen.
Ik zou ook nog een spits halen. Huntelaar moet je niet meer verlengen en Cassierra lijkt afgeschreven. Of ze moeten denken dat Danilo kan aanhaken.
En een Rb is ook geen overbodige luxe. Kristensen laat telkens zien dat hij niet de kwaliteit heeft. Ik heb veel vertrouwen in Dest, maar die heeft nog 1 en wss. wel 2 jaar nodig.

PostPosted: 20 Dec 2018 15:45 
Erelid

Nou als Man City dit al op de eigen officiële site zet dan zegt dat wel iets... Barca, PSG, Bayern en City... Let the bidding war start.

https://www.mancity.com/news/first-team ... ric-20-dec

PostPosted: 20 Dec 2018 16:13 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Mike Verweij en Valentijn Driessen gaan wel lekker op hun muil zo met hun gewauwel "Ik weet zéker dat Frenkie de Jong naar PSG gaat!! We hebben weer de primeur!"

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 20 Dec 2018 16:28 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Seizoenskaart: 401
Is het iemand anders ook opgevallen dat hij als een natte krant speelt sinds die concrete geruchtenstroom op gang is gekomen?

PostPosted: 20 Dec 2018 23:33 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Is het iemand anders ook opgevallen dat hij als een natte krant speelt sinds die concrete geruchtenstroom op gang is gekomen?
Yep. Het is ook best lastig om je volledig te concentreren op het voetbal. Achter de schermen gebeurt denk ik best veel.

PostPosted: 21 Dec 2018 01:09 
Erelid

Leonel wrote:
Yep. Het is ook best lastig om je volledig te concentreren op het voetbal. Achter de schermen gebeurt denk ik best veel.
Ja, hij doet net alsof het hem weinig doet maar als er zo aan je getrokken word met bedragen van 75 miljoen en termen als de nieuwe Cruijff... Wanneer er clubs van het kaliber Manchester City-Barca-PSG-Bayern praktisch dagelijks achter de schermen vechten om je en je elke dag genoemd wordt in de grote Europese sportkranten... Dan kan dat niet anders dan druk creëren op zo'n jonge speler. Maar dat hoort er nu eenmaal bij tegenwoordig. En hij gaat er wel een stuk volwassener mee om dan een Justin Kluivert zou doen. Maar het is niet voor niks dat een mega talent als De Ligt aangeeft dat hij blij is dat hij een beetje in de schaduw staat van alle aandacht die rondom Frenkie speelt. Maar bottomline is, je hebt continu een vergrootglas op je en de wereld verwacht elke wedstrijd dat hij er bovenuit steekt... en als dat dan een keer niet is zoals bij Roda dan vallen er weer meteen termen als "hij is nog niet uitgeleerd bij Ajax"... Daar moet je wel mee kunnen dealen, maar ik denk dat hij dat wel kan.

PostPosted: 21 Dec 2018 08:52 

Natte krant vind ik overdreven maar ik vind hem de laatste tijd ook minder. Heeft mss. ook te maken met het feit dat tegenstanders zich meer en meer op hem focussen en hij bijna verkrampt de opbouw moet verzorgen. Veel zo niet alle aanvallen beginnen bij hem. Zeker als Schöne niet speelt.
Dat maakt hem en het elftal voorspelbaar en daardoor ook kwetsbaar. De tegenstander weet wat de angel is.

PostPosted: 21 Dec 2018 11:09 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Seizoenskaart: 401
renemar wrote:
Natte krant vind ik overdreven maar ik vind hem de laatste tijd ook minder. Heeft mss. ook te maken met het feit dat tegenstanders zich meer en meer op hem focussen en hij bijna verkrampt de opbouw moet verzorgen. Veel zo niet alle aanvallen beginnen bij hem. Zeker als Schöne niet speelt.
Dat maakt hem en het elftal voorspelbaar en daardoor ook kwetsbaar. De tegenstander weet wat de angel is.
Misschien iets te gechargeerd inderdaad, maar duidelijk minder dan daarvoor. En in zo'n wedstrijd als tegen Roda mag je wel van hem verwachten dat hij de kar trekt op het middenveld, dat lukte niet echt.

Post new topic  Reply to topic  [ 758 posts ]  Previous   1 20 21 22 23 24 31  Next

All times are UTC+02:00