Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 758 posts ]  Previous   1 22 23 24 25 26 31  Next
Author Message
 Post subject: Re: Frenkie de Jong
PostPosted: 19 Jan 2019 01:13 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ook De Telegraaf meldt het.
https://twitter.com/MikeVerweij/status/ ... 4509491202

PostPosted: 19 Jan 2019 10:47 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ik blijf het toch een merkwaardige keuze vinden als je het bekijkt door de ogen van een rasvoetballer als De Jong is. Natuurlijk is PSG een topclub maar ik vind het een gemaakte topclub. Ook het voetbal vind ik helemaal niet zo best. Wordt vaak gecamoufleerd door individuele kwaliteiten maar niet echt door spelopvatting of manier van spelen.

Als ik zou moeten kiezen tussen Man City, Barca en PSG zou dat mijn laatste optie zijn. Als Bayern zich ook nog zou gaan mengen, zou ik er ook over nadenken en voor PSG kiezen. En we roepen ook vaak dat onze competitie niet van zo'n hoog nivo is maar in Frankrijk word je sowieso met PSG kampioen dus daar zit ook weinig spanning op. Daar ligt de druk voornamelijk op de CL. De spaanse competitie of Engelse spreekt toch meer aan?

Qua salaris zal het ook niet veel uitmaken en hij is nog jong dus gaat nog zeker 10 jaar op topnivo spelen dus moet hij zich nu daar al zorgen over maken?

PostPosted: 19 Jan 2019 10:59 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Ik blijf het toch een merkwaardige keuze vinden als je het bekijkt door de ogen van een rasvoetballer als De Jong is. Natuurlijk is PSG een topclub maar ik vind het een gemaakte topclub. Ook het voetbal vind ik helemaal niet zo best. Wordt vaak gecamoufleerd door individuele kwaliteiten maar niet echt door spelopvatting of manier van spelen.

Als ik zou moeten kiezen tussen Man City, Barca en PSG zou dat mijn laatste optie zijn. Als Bayern zich ook nog zou gaan mengen, zou ik er ook over nadenken en voor PSG kiezen. En we roepen ook vaak dat onze competitie niet van zo'n hoog nivo is maar in Frankrijk word je sowieso met PSG kampioen dus daar zit ook weinig spanning op. Daar ligt de druk voornamelijk op de CL. De spaanse competitie of Engelse spreekt toch meer aan?

Qua salaris zal het ook niet veel uitmaken en hij is nog jong dus gaat nog zeker 10 jaar op topnivo spelen dus moet hij zich nu daar al zorgen over maken?
Ik zou voor Man City kiezen, de grootste competitie en een goede speelstijl. Alleen zitten daar ook al veel goede voetballers. Het voordeel is dan wel dat je niet alles speelt zodat je niet gelijk je lichaam afbrandt met 4 competities alles te moeten spelen. Naar Barca zou ik nu ook niet gaan, hebben net die Rabiot gehaald. En het spel is ook niet om naar huis te schrijven, laat staan het beleid.

Blijft over PSG. Betere competitie, grotere kans op de CL winst etc en niet gelijk roofbouw op je lichaam plegen omdat je in een wat makkelijkere competitie speelt. Het is wel lastiger wegkomen daar.

PostPosted: 19 Jan 2019 18:26 
Erelid

DeRuit wrote:
Ik zou voor Man City kiezen, de grootste competitie en een goede speelstijl. Alleen zitten daar ook al veel goede voetballers.
En laten die nu net naar een opvolger aan het zoeken zijn voor de 34 jarige Fernandinho. Op het lijf geschreven voor Frenkie.
Naar Barca zou ik nu ook niet gaan, hebben net die Rabiot gehaald. En het spel is ook niet om naar huis te schrijven, laat staan het beleid.
Ooh is het officieel van Rabiot? En wat dan nog? De Jong is vele male beter dan deze Rabiot. Daarnaast een jaar of 2 voetballen met Messi in een sterkere competitie (dan Frankrijk) is ook niet verkeerd. Zo heel slecht speelt Barca ook weer niet. Nog altijd beter en mooier dan PSG.
Blijft over PSG. Betere competitie, grotere kans op de CL winst etc en niet gelijk roofbouw op je lichaam plegen omdat je in een wat makkelijkere competitie speelt. Het is wel lastiger wegkomen daar.
Laat ze eerst maar eens die CL echt winnen. Ik blijf het een utopie vinden dat je dit 123 kunt bewerkstelligen door een team te kopen.

PostPosted: 23 Jan 2019 07:23 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Kan even geen link geven, maar Verweij meldt op Twitter dat De Jong toch naar Barcelona gaat voor 90 miljoen.

Ik moet het allemaal nog maar zien, want hij ging ook voor 100% naar PSG.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 23 Jan 2019 07:51 
Erelid

Al zie ik nu dat hij zich baseert op Catalaanse media. Laat maar... :lol:

PostPosted: 23 Jan 2019 07:55 
Erelid

Zou Ajax die vetklep van de Telegraaf niet gewoon gebruiken om de prijs op te drijven? Tweede zekere transfer gemeld en bedrag gaat omhoog haha.

PostPosted: 23 Jan 2019 08:29 
Beheerder

De links:
https://www.telegraaf.nl/sport/3056898/ ... -telesport
https://twitter.com/MikeVerweij/status/ ... 5455915008

PostPosted: 23 Jan 2019 10:43 
Erelid

Wat een bedrag (€ 90 milj) mocht het waar zijn.
Tel hierbij De Ligt en Ziyech op en je bent in 1 klap de rijkste club van Europa.

En nu hopen dat je niet zomaar geld gaat uitgeven.

PostPosted: 23 Jan 2019 11:16 

90 miljoen :shock: Mijn hemel.

Idd, geen gekke dingen doen met dit bedrag. Niet ineens allerlei geroutineerde spelers kopen met dito salaris of zo'n talent als Doan wat het 3 wedstrijden leuk doet gaan halen. Goed blijven scouten, kritische afwegingen maken.

PostPosted: 23 Jan 2019 11:42 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
Eerst zien dan geloven, maar 90 miljoen... Ongelofelijk, hopelijk doet Ajax er de juiste dingen mee. Want met de bijkomende inkomsten van spelers als De Ligt, Ziyech, Onana, VD Beek (?), Neres (?), ... zijn onze financiële mogelijkheden enorm.

Stel je toch eens voor dat we er toch in slagen om kampioen te worden en je doet dan een aantal toptransfers... dan is een Bayern scenario binnen Nederland voor Ajax op termijn ook gewoon mogelijk. En dan heb je mogelijkheden om structureel ook te kunnen overwinteren Europees.

Het stadion kopen zou ook een te overwegen optie kunnen zijn.

PostPosted: 23 Jan 2019 11:49 

rebuah wrote:
Eerst zien dan geloven, maar 90 miljoen... Ongelofelijk, hopelijk doet Ajax er de juiste dingen mee. Want met de bijkomende inkomsten van spelers als De Ligt, Ziyech, Onana, VD Beek (?), Neres (?), ... zijn onze financiële mogelijkheden enorm.

Stel je toch eens voor dat we er toch in slagen om kampioen te worden en je doet dan een aantal toptransfers... dan is een Bayern scenario binnen Nederland voor Ajax op termijn ook gewoon mogelijk. En dan heb je mogelijkheden om structureel ook te kunnen overwinteren Europees.

Het stadion kopen zou ook een te overwegen optie kunnen zijn.
Zou Ajax zich al gaan melden voor categorie onder PSV. Bijv. Stengs, Berghuis of Odegaard (hoewel Real bezit)?

PostPosted: 23 Jan 2019 11:54 
Erelid

Snake wrote:
Zou Ajax zich al gaan melden voor categorie onder PSV. Bijv. Stengs, Berghuis of Odegaard (hoewel Real bezit)?
Hoe bedoel je? Moet je niet een nivo hoger gaan zitten (bv Bergwijn)?

Stengs komt nog te vroeg in mijn ogen maar zou je wel kunnen kopen met een verhuurtraject.
Odegaard blijf ik over twijfelen. Leuke speler maar valt in mijn ogen te weinig op bij Vitesse.
Berghuis is een goede technische rechtsbuiten maar ik weet niet of deze transfer kans van slagen heeft in meerdere opzichten.

PostPosted: 23 Jan 2019 11:56 
Erelid

Als je in Europa wil groeien zul je nog een niveau hoger moeten zoeken hoor.

PostPosted: 23 Jan 2019 13:02 
Beheerder

'Ajax ontkent noch bevestigt transfer De Jong'
https://nos.nl/artikel/2268650-de-jong- ... rieus.html

PostPosted: 23 Jan 2019 13:17 
Erelid

343 wrote:
Ik mag hopen, dat Ajax weet wat het aan het doen is zo kort voor een zeer belangrijke wedstrijd. Ook richting speler.

PostPosted: 23 Jan 2019 13:49 

343 wrote:
Ik mag hopen, dat Ajax weet wat het aan het doen is zo kort voor een zeer belangrijke wedstrijd. Ook richting speler.
Ben bang dat ze daar geen rekening mee houden. Zie je ook aan het gehannes met Lamprou en een evt. nieuwe doelman.

PostPosted: 23 Jan 2019 14:02 
Erelid

https://www.vi.nl/nieuws/van-dijk-blijf ... ederlander#_=_
Met de overgang is een transferbedrag van 75 miljoen euro gemoeid.

De transfersom zou nog kunnen oplopen met bonussen, zoals het winnen van de Champions League, tot 82 miljoen euro.
Bedrag wordt al lager.....

PostPosted: 23 Jan 2019 14:13 

Nog steeds de jackpot als die 75M zou kloppen. We verliezen langzaam de realiteit uit het oog. Nederlandse competitie, pas 1 jaar basisspeler, zelfs een half jaar als half. Grootste verloop tot nu toe is Sánchez.

PostPosted: 23 Jan 2019 14:14 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
https://www.vi.nl/nieuws/van-dijk-blijf ... ederlander#_=_
Met de overgang is een transferbedrag van 75 miljoen euro gemoeid.

De transfersom zou nog kunnen oplopen met bonussen, zoals het winnen van de Champions League, tot 82 miljoen euro.
Bedrag wordt al lager.....
Ik had al een vermoeden dat het eerder via een bonus systeem zou kunnen oplopen tot 84 of 90 miljoen. Maar 75 miljoen vast is zeker niet slecht.

Ik vind ook dat Ajax moet mikken op een niveau hoger dan Ödegaard. Stengs heeft potentieel maar structureel Ajax 1 is nog te vroeg. Als je hem kunt kopen en nog bij AZ kunt laten rijpen is het wel een te overwegen optie voor Ajax. In Berghuis heb ik het nooit gezien eigenlijk, vind het geen bijzondere speler. Bergwijn zou een goede versterking zijn, maar is ie 20 tot 30 miljoen waard voor ons? Dat denk ik dan weer niet.

Gaat sowieso een boeiende transferzomer worden...

PostPosted: 23 Jan 2019 14:17 
Erelid

Ja € 75 miljoen vast is gigantisch voor een 21 jarig talent.

Alleen die bonnussen zijn wat overdreven. Bij winst CL moet Barca nog bij betalen. Tsja... Die kans is nihil.

PostPosted: 23 Jan 2019 14:32 
Erelid

Alleen die bonnussen zijn wat overdreven. Bij winst CL moet Barca nog bij betalen. Tsja... Die kans is nihil.
Kans is nihil? Indien het gedurende zijn contractperiode van 5 jaar geldt, lijkt me de kans best behoorlijk dat Barca in één van die 5 jaar de CL op hun naam schrijft.

PostPosted: 23 Jan 2019 15:01 
Erelid

Kans is nihil? Indien het gedurende zijn contractperiode van 5 jaar geldt, lijkt me de kans best behoorlijk dat Barca in één van die 5 jaar de CL op hun naam schrijft.
Je hebt gelijk, ik las het verkeerd....

PostPosted: 23 Jan 2019 15:21 

Snake wrote:
Hoe bedoel je? Moet je niet een nivo hoger gaan zitten (bv Bergwijn)?

Stengs komt nog te vroeg in mijn ogen maar zou je wel kunnen kopen met een verhuurtraject.
Odegaard blijf ik over twijfelen. Leuke speler maar valt in mijn ogen te weinig op bij Vitesse.
Berghuis is een goede technische rechtsbuiten maar ik weet niet of deze transfer kans van slagen heeft in meerdere opzichten.
Bergwijn lijkt me volstrekt onhaalbaar. Denk ook niet dat Ajax 30 miljoen gaat uitgeven voor spelers, en terecht. Daar moet je nog wel een stap voor maken in het Bayern-scenario.

Wachten met Stengs maakt hem ook weer duurder. Dit soort talenten moeten in NL gewoon bij ons rondlopen.
Odegaard begint wel te excelleren nu. Ook benieuwd hoe hij het zou doen in een beter team.
Berghuis idem. Zeer goede speler. Die komt wel als Ajax een mooi bod en contractvoorstel doet. Dan boeit hem sentiment ineens ook niet meer.

PostPosted: 23 Jan 2019 16:06 
Beheerder

De Jong persoonlijk rond. Barcelona gaat een bedrag tussen de 82 miljoen en 90 miljoen euro betalen voor De Jong.
https://www.telegraaf.nl/sport/3059403/ ... -met-barca

Post new topic  Reply to topic  [ 758 posts ]  Previous   1 22 23 24 25 26 31  Next

All times are UTC+02:00