Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 335 posts ]  Previous   1 3 4 5 6 7 14  Next
Author Message
 Post subject: Re: De Opstelling
PostPosted: 23 Jun 2015 16:29 

Stormrage wrote:
Non-Flying Dutchman wrote:
Gaat het goed met je? Misschien tijd dat je wat happy-pills aanschaft.
Denk dat dat voor zo'n beetje 75% van het forum geldt.
Ach met supporters is het nooit goed. Als er spelers gehaald worden die de meeste mensen kennen dan is het niet creatief genoeg, als er spelers gehaald worden die niemand kent dan zal het wel niet goed genoeg zijn want anders was deze speler niet naar Ajax gekomen. Sisto is een verrassende aankoop, al is zijn naam redelijk bekend. Het is een talentvolle jongen en ik kan me niet voorstellen dat Steen Olsen geen rapport van hem heeft liggen.

Voor rechtsbuiten zijn de laatste dagen 2 namen naar buiten gekomen: Sisto en Kadlec, beide goede voetballers, maar ook met wat haken en ogen. Sisto is erg getalenteerd, maar als je de beelden bekijkt moet de jongen nog wel stappen maken. Plus hij is redelijk prijzig. Kadlec is goedkoper heeft meer ervaring, maar heeft heeft nog niet de verwachtingen waargemaakt. Daarnaast is hij geblesseerd.

Als Ajax serieus met beiden bezig is lijkt het er toch op dat Kadlec voor de spits gehaald wordt, want 3 rechtsbuitens is toch te veel. Of Kadlec voor de spits de juiste speler is vraag ik me af. Aan de andere kant kan het ook zo zijn dat Ajax na de blessure afgehaakt is en doorschakelt naar Sisto. Dan is de vraag wie ze op het oog hebben voor in de spits. Als volgens de Telegraaf Sisto prioriteit is dan ga ik er vanuit dat als alles goed gaat Sisto gewoon komt.

Helaas wordt een prioriteit vergeten en dat is Links centraal achterin, want centraal achterin voldoet alleen Veltman en heeft Riedewald potentie maar is er nog niet klaar voor (al hoop ik dat ik hier ongelijk in krijg).

PostPosted: 23 Jun 2015 16:30 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
AFCA Niels wrote:
Spelen in dit systeem zou best kunnen werken, maar ik vraag me wel af of dit wel de goede keus zal zijn. Ik zie namelijk niet in waarom Ajax beter zou spelen met een '10' dan met een '6'.
Slechter dan de laatste 2 seizoenen kan haast niet dus waarom niet?

Zoveel verandert er niet en als je gerichte aankopen doet, denk ik dat je er alleen maar sterker op wordt. De laatste jaren was het gewoon te traag en dat komt ook door de veldbezetting. Iemand dicht bij de spits en meer aansluiting vanaf het middenveld komt het spel wel ten goede.

Ik ben voorstander van dit systeem.

Last edited by Fernando Redondo on 23 Jun 2015 22:59, edited 1 time in total.

PostPosted: 23 Jun 2015 16:44 

Fernando Redondo wrote:
AFCA Niels wrote:
Spelen in dit systeem zou best kunnen werken, maar ik vraag me wel af of dit wel de goede keus zal zijn. Ik zie namelijk niet in waarom Ajax beter zou spelen met een '10' dan met een '6'.

Slechter dan de laatste 2 seizoenen kan haast niet dus waarom niet?

Zoveel verandert er niet en als je gerichte aankopen doet, denk ik dat je er alleen maar sterker op wordt. De laatste jaren was het gewoon te traag en dat komt ook door de veldbezetting. Iemand dicht bij de spits en meer aansluiting vanaf het middenveld komt het spel wel ten goede.

Ik ben voorstander van dit systeem.
Wat natuurlijk ook kan is dat ze met wisselende rollen gaan spelen. Dit maakt je middenveld een stuk lastiger te verdedigen, maar het is wel een stuk moeilijker uit te voeren. En is De Boer een coach die dat risico neemt? Met Bazoer en Klaassen heb je middenvelders die het in potentie kunnen. Voor Andersen zou het lastig zijn en het is maar de vraag of Gudelj en Sinkgraven er mee overweg kunnen.

Ik zie Serero nog wel vertrekken trouwens.

PostPosted: 27 Jun 2015 12:25 
Erelid

Het gevoel bekruipt me steeds meer dat we de eerste wedstrijd zo gaan beginnen (Heb echt het idee dat ze Heitinga als LCV gaan inzetten...):

-------------------Cillessen--------------------
-Rhijn--Veltman---------Heitinga----Dijks----
-----------Bazoer---------Gudelj---------------
-------------------Klaassen--------------------
-El Ghazi----------Milik---------------Fischer--

De aanval is prima en de keeper ook. De balans op het middenveld is helaas wel volledig zoek met 3 "lopers". Er is daar echt een gebrek aan creativiteit. Ik hoop dus dat of Gudelj of Bazoer wordt geslachtofferd om Sinkgraven erin te laten staan.

En dan de linkerkant van die verdediging... Tsja.

PostPosted: 27 Jun 2015 12:37 
Erelid

Zonder verdere transfers gok ik op dit:

Cillessen
Van Rhijn - Veltman - Riedewald - Dijks
Klaassen
Gudelj - Sinkgraven
El Ghazi - Milik - Fischer

Maar ja, hoe veel is er nu over te zeggen? Veel hangt er denk ik vanaf hoe iedereen z'n voorbereiding draait.

PostPosted: 27 Jun 2015 12:46 
Erelid

Jnp wrote:
Zonder verdere transfers gok ik op dit:

Cillessen
Van Rhijn - Veltman - Riedewald - Dijks
Klaassen
Gudelj - Sinkgraven
El Ghazi - Milik - Fischer

Maar ja, hoe veel is er nu over te zeggen? Veel hangt er denk ik vanaf hoe iedereen z'n voorbereiding draait.
Nee, dat vind ik bij De Boer juist niet zo. Die heeft ieder jaar voor de voorbereiding een elftal in het hoofd zitten. En van dat elftal wijkt hij never nooit af. Pas als we in de competitie hard afgaan of op een dusdanige achterstand worden gezet verandert pas z'n opstelling..

PostPosted: 27 Jun 2015 12:46 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Er moeten echt nog 2 verdedigers erbij. :(

PostPosted: 27 Jun 2015 13:41 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
RogerGarcia wrote:
Het gevoel bekruipt me steeds meer dat we de eerste wedstrijd zo gaan beginnen (Heb echt het idee dat ze Heitinga als LCV gaan inzetten...):

-------------------Cillessen--------------------
-Rhijn--Veltman---------Heitinga----Dijks----
-----------Bazoer---------Gudelj---------------
-------------------Klaassen--------------------
-El Ghazi----------Milik---------------Fischer--

De aanval is prima en de keeper ook. De balans op het middenveld is helaas wel volledig zoek met 3 "lopers". Er is daar echt een gebrek aan creativiteit. Ik hoop dus dat of Gudelj of Bazoer wordt geslachtofferd om Sinkgraven erin te laten staan.

En dan de linkerkant van die verdediging... Tsja.
Ik vind Sinkgraven geen creatieve speler; eerder een passende. Andersen is de creatieve speler met Klaassen en Gudelj in zijn rug.

PostPosted: 27 Jun 2015 20:31 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Dennis Bergkamp
Droomaankoop: Wesley Sneijder
Seizoenskaart: Nee
Ik verwacht eigenlijk gewoon Sigthorsson en Boilesen straks weer in de basis? Slechter als vorig seizoen kan namelijk niet en voor de Boer was dat blijkbaar voldoende. Ik verwacht dat Heitinga als LCV zal gaan spelen ipv Moisander en dat Gudelj moet strijden met Sinkraven om de positie van Serero. De rest zal denk ik zo blijven als vorig jaar... Helaas!

PostPosted: 27 Jun 2015 20:34 
Beheerder

Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Je verwacht Sigthorsson en Boilesen echt in de basis? Serieus, JF?

PostPosted: 27 Jun 2015 20:42 
Erelid

Sigthorsson heeft niet eens een rugnummer gekregen. Die is zo goed als weg.

Boilesen zal ook vast nog wel vertrekken, maar ik zal beslist niet ontevreden zijn mocht hij wél blijven.

PostPosted: 27 Jun 2015 20:43 
Erelid

Beetje gevolgd wat er gezegd is de laatste tijd?
1. Ajax en Nantes zijn akkoord over Sigthorsson. (*link*)
2. Overmars: "Boilesen mag over de grens kijken en hij zal waarschijnlijk vertrekken". (Ajax TV, filmpje over Dijks)
3. Heitinga is niet als basisspeler gehaald. (*klik*)

Totaal onrealistisch of op zijn minst zeer pessimistisch dus, wat jij zegt.

Ah, Toby en Niels zijn het met me eens.

PostPosted: 27 Jun 2015 20:56 
Erelid

Jnp wrote:
3. Heitinga is niet als basisspeler gehaald. (*klik*)
Dat suggereert het AD inderdaad.

PostPosted: 27 Jun 2015 21:04 
Erelid

Én De Telegraaf, als je die betrouwbaarder vindt (ik wel). ;)
http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/2015/06 ... routinier/

PostPosted: 27 Jun 2015 21:15 
Erelid

Ik hoop nog steeds dat Riedewald de kans krijgt het stokje van Moisander over te nemen, maar na de komst van Heitinga en nummerverdeling twijfel ik daar steeds meer over. Niet persé omdat Heitinga rugnummer vijf heeft gekregen, maar vooral omdat Riedewald 'zijn' nummer heeft afgestaan en daar niet zoals bijvoorbeeld Van der Hoorn (die ik zeker niet zie vertrekken) een 'mooier' nummer voor terug heeft gekregen. Ik zou dat echt jammer vinden, want daar moet hij ondertussen toch wel een keer de kans voor krijgen. Nog een jaar op de bank schiet hij niks mee op.

Het middenveld vind ik moeilijk te voorspellen. Klaassen is daarin het enige zekerheidje, maar waar hij gaat spelen is de vraag. Hopelijk begint De Boer met het middenveld Sinkgraven, Bazoer (op 6) en Klaassen en laat hij Gudelj zijn plaats afdwingen, in welke rol dat dan moge zijn.

Ook in de aanval blijft het een verrassing. El Ghazi lijkt mij ook in deze linie de enige die verzekerd is van een basisplaats. Milik verwacht ik in de spits en dan zullen Fischer en Kishna het eerst op links moeten uitzoeken. Schöne zie ik nog steeds geen rol voor weggelegd, ook nu ze duidelijk op zoek zijn naar nóg een rechtsbuiten. Blijf het een vreemde gang van zaken vinden rondom hem. Ik denk namelijk ook dat het hele verhaal met het wel of niet met een '10' spelen nooit aan de orde was gekomen als hij hier niet meer speelde.

Ik ben heel erg benieuwd naar de eerste oefenwedstrijden, dan zal toch het één en ander duidelijk worden. Er zijn nu voor mij nog te veel vraagtekens om te beoordelen hoe Ajax er nu voor staat.
Jnp wrote:
Én De Telegraaf, als je die betrouwbaarder vindt (ik wel). ;)
http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/2015/06 ... routinier/
Nee zegt me ook niks. Nergens een quote van de speler of trainer zelf. De Boer en Overmars hebben zich nog niet echt uitgelaten over zijn rol, maar Heitinga lijkt zichzelf niet als een 'nieuwe Ooijer' te zien.

PostPosted: 27 Jun 2015 22:35 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Dennis Bergkamp
Droomaankoop: Wesley Sneijder
Seizoenskaart: Nee
343 wrote:
Je verwacht Sigthorsson en Boilesen echt in de basis? Serieus, JF?
Beetje sarcasme, maar de Boer is er toe in staat. Zeker Boilesen zie ik komend seizoen toch wel weer aan zijn minuten komen. Sigthorsson zal toch eindelijk wel echt vertrekken (hoop ik toch)

PostPosted: 03 Jul 2015 13:39 
Erelid

http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/2015/07 ... erveploeg/

Interessant; Bazoer en Van Rhijn bij de reserves. Tete dus voorlopig rechtsback. Klaassen verdedigende middenvelder? Hoe veelzeggend zou dit zijn?

PostPosted: 03 Jul 2015 14:02 
Erelid

Met Gudelj zet je dus je grootste talent op de bank. Dat terwijl je achterin houthakkers als Dijks en Heitinga hebt staan. Man, man..

PostPosted: 03 Jul 2015 14:31 
Erelid

RogerGarcia wrote:
Met Gudelj zet je dus je grootste talent op de bank. Dat terwijl je achterin houthakkers als Dijks en Heitinga hebt staan. Man, man..
Misschien dat er bij De Boer dan een lichtje opkomt om Bazoer als nr 4 in te zetten.
Laat hem samen met Riedewald maar uitmaken wie er naast Veltman komt te staan.

Ik moet wel zeggen, dat dit middenveld wel een ijzersterk middenveld is. Je kunt je terecht afvragen of het terecht is, dat je Bazoer (zeer jong groot talent) aan de kant schuift ten faveure van een aankoop. Gudelj heeft we eigenschappen, die we missen maar of hij dit alleen brengt, vraag ik me af.

Maar goed, het seizoen is lang en De Boer gaat hopelijk zoeken naar de juiste samenstellig. In mijn optiek zijn Klaassen en Sinkgraven zekerheidjes.

PostPosted: 03 Jul 2015 14:34 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
RogerGarcia wrote:
Hij was echt de revelatie van het vorig seizoen. Maar goed, ik heb überhaupt weinig vertrouwen in dBoer dus het verbaast mij helemaal niets. De verdediging doet gewoon pijn aan de ogen als ik eerlijk mag zijn.

PostPosted: 03 Jul 2015 16:34 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Jnp wrote:
http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/2015/07 ... erveploeg/

Interessant; Bazoer en Van Rhijn bij de reserves. Tete dus voorlopig rechtsback. Klaassen verdedigende middenvelder? Hoe veelzeggend zou dit zijn?
Of Klaassen op 10?
Fernando Redondo wrote:
RogerGarcia wrote:

Maar goed, het seizoen is lang en De Boer gaat hopelijk zoeken naar de juiste samenstellig. In mijn optiek zijn Klaassen en Sinkgraven zekerheidjes.
Sinkgraven? Op basis van..? Zijn vier goals voor Herenveen? Zijn onzichtbare spel van vorig seizoen?

Hij heeft een paar keer laten zien dat hij een goed linkerbeen en overzicht heeft. Meer niet. Geeft niet, het is zeker een aardig talent maar Bazoer heeft meer laten zien.

Gudelj en Klaassen staan gewoon in de basis. Gudelj haal je niet voor niets.
Mogen Bazoer, Andersen, Sinkgraven en Serero op de andere positie strijden.

Serero valt wat mij betreft meteen af. Geen rendement en betere opties.
Bazoer; als hij 'de lijn' doortrekt van vorig seizoen staat hij er gewoon. Zal ongetwijfeld nog een terugslag krijgen.
Sinkgraven; de verbindingsspeler (counterpasses geven?). Moet laten zien in goede doen te zijn en dat hij beter is dan de concurrenten.
Andersen: ik zie het echt in hem zitten. Maar wel op 10!! Anders gewoon lekker een jaartje verhuren aan Willem II of AZ.

PostPosted: 05 Jul 2015 02:08 
Columnist

Droomaankoop: Wim Jonk
Cillessen
Tete - Van der Hoorn - Riedewald - Dijks
Gudelj - Sinkgraven
Klaassen
El-Ghazi Milik Kishna

Tete is defensief veel beter dan Van Rhijn en dat is de basis van een verdediger.
Van der Hoorn zullen we nooit over uitgesproken raken, maar de combinatie tussen een fysiek sterke verdediger die ook nog eens iedere bal naar voor wilt spelen ipv opzij of achteruit vind ik wel lekker in combinatie met een opbouwer als Riedewald.
Dijks, omdat we niet beter hebben.
Gudelj en Sinkgraven hebben en (eredivisie)ervaring, zijn een rechtspoot en een linkspoot en hebben dit alles gekoppeld aan een groot loopvermogen vind ik ideaal waardoor ze om en om mee naar voren kunnen de 16 in of rond de 16 gaan hangen voor de afvallende bal en zijn bij de omschakeling ook weer op tijd terug. Gedurende het seizoen zou ik Bazoer zeer regelmatig laten invallen of wedstrijdjes laten meedoen op de plek van Gudelj.
Klaassen is onze beste nummer 10 vanwege zijn balvastheid en zijn loopacties de 16 in. Gedurende het seizoen zou ik ook Andersen eens op die positie willen zien, alleen zou hij deze heel anders invullen dan Klaassen. (Klaassen de man voor de goal en de doelpunten, Andersen de man van de steekpasses en de assists).
De voorhoede lijkt me vrij logisch we hebben maar één spits, El-Ghazi die veel rendement heeft en een juiste wedstrijdinstelling en we hebben maar één klassieke linksbuiten waardoor we niet weer in het ouderwetse trechtervoetbal komen.
Fischer dus absoluut niet linksbuiten, want die heeft voordat hij geblesseerd raakte een jaar lang laten zien dat hij hier niet voor geschikt is.

PostPosted: 05 Jul 2015 11:45 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Ik wil liever Bazoer in de basis. En onze vriend Sinkgraven heeft werkelijk nog niets laten zien. Van wat ik gisteren gezien had was het weer niet best.

En ook al probeert vdHoorn het, hij faalt grandioos. Heel veel fouten passen, niet normaal.

PostPosted: 05 Jul 2015 18:32 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
Ben heel blij dat Tete de voorkeur boven Van Rhijn gaat krijgen, Tete wordt het talent van het seizoen dit jaar. Echt een verdediger naar m'n hart. Sterk, Snel, lef, keihard en aan de bal ook gewoon sterk.

maar een beet're club dan deze is er niet!

PostPosted: 05 Jul 2015 22:55 

Droomaankoop: Matthijs de Ligt :)
VD Hoorn niet meer opstellen wat een drama weer. We mogen het hem niet eens kwalijk nemen, want die goede gozer kan gewoon niet beter.

Post new topic  Reply to topic  [ 335 posts ]  Previous   1 3 4 5 6 7 14  Next

All times are UTC+02:00