Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 339 posts ]  Previous   1 8 9 10 11 12 14  Next
Author Message
 Post subject: Re: De Opstelling
PostPosted: 22 Sep 2017 20:54 

Favoriete Ajacied (aller tijden): JC
Ziyech is natuurlijk een goede speler die vooral de opening vindt met een vaak ook riskante pass die wel ook wel eens mis gaat, wel steeds naar voren gericht. Maar ik denk dat Frenkie nog beter is en de rol van de passer van Ziyech moet overnemen. Siem brengt weer een andere kwaliteit aan het team, doorlopen en geven of zelf afronden.

PostPosted: 03 Jan 2018 15:55 
Erelid

Doe mij deze opstelling maar na de winter:

-------Kluivert----------------Dolberg-----------------Neres--------
------------------Ziyech------------------VD Beek-------------------
-------------------------------De Jong--------------------------------
-Tagliafico--------Wöber-----------------De Ligt--------Veltman----
--------------------------------Onana---------------------------------

Van Leer; Viergever, Zeefuik; Schöne, S de Jong; Huntelaar, Cassierra

Iets meer defensieve zekerheid op deze manier, en voetballend een beter middenveld dan met Schöne. Schöne heeft het zeker redelijk gedaan, maar wordt ietwat gehypet door zijn spelhervattingen. Voetballend en op den duur gaat deze opstelling beter zijn.

Wellicht kun je er voor kiezen om tegen bepaalde teams een verdediger op te offeren voor Schöne.

PostPosted: 03 Jan 2018 18:27 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Schöne zou bij mij altijd basis staan, is veel te belangrijk voor Ajax.

Het is wel een heel lastige puzzel als iedereen fit is, want hij en Frenkie waren echt een geweldig duo de laatste weken.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 04 Jan 2018 01:23 
Erelid

Iets meer defensieve zekerheid met Frenkie i.p.v. Schöne en die linksback die nog niemand heeft zien spelen :roll:.

PostPosted: 04 Jan 2018 08:13 
Erelid

Je kan zeggen van Frenkie wat je wil, maar hij staat verdedigend wel z'n mannetje. Wint relatief gezien de meeste duels van alle spelers in de Eredivisie.

PostPosted: 04 Jan 2018 10:10 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Onana
Veltman De Ligt Wober Tagliafico
Vd Beek
Frenkie Ziyech
Neres Dolberg Kluivert.

PostPosted: 04 Jan 2018 11:07 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Stormrage wrote:
Je kan zeggen van Frenkie wat je wil, maar hij staat verdedigend wel z'n mannetje. Wint relatief gezien de meeste duels van alle spelers in de Eredivisie.
Vind ik ook.
Zeker in onze eigen competitie heb je geen 4 verdedigers nodig en Frenkie staat best zijn mannetje.

PostPosted: 04 Jan 2018 11:08 
Erelid

Stormrage wrote:
Vind ik ook.
Zeker in onze eigen competitie heb je geen 4 verdedigers nodig en Frenkie staat best zijn mannetje.
Wober Tagliafico of De Ligt zet je er niet langs, dat zal je wel moeten doen indien je Frenkie achterin wilt laten spelen.

PostPosted: 04 Jan 2018 14:24 
Erelid

Mijn opstelling:

-------------------Onana--------------------
De Ligt ----------Wober---------Taglicafico
---------------Frenkie De Jong-------------
Vd Beek ----------------------------Schone
-------------------Ziyech--------------------
Neres -----------Dolberg-----------Kluivert

Back up:

-------------------Van Leer ------------------
Veltman -------Viergever ---------Orejuela
-------------Eiting/Tagliafico-----------------
Siem de Jong --------------------Sinkgraven
---------------Siem / vd Beek ---------------
Kluivert--------Huntelaar------------Younes

Met een fitte Sinkgraven, Eiting en Siem De Jong heb je genoeg alternatieven voor het middenveld.
Achterin met Viergever, Veltman en Orejuela ook genoeg alternatieven.
Voorin is het nog ietwat krap qua buitenspelers.
Maar niet het hele elftal zal ineens geblesseerd of geschorst zijn dus met deze selectie heb je genoeg opties om dit systeem te spelen.

Cruciaal is de positie van Frenkie De Jong. Ik weet zeker, dat Eiting die rol ook aan kan. Bij absentie van De Jong kun je ook kiezen om met 2 centrale verdedigers te spelen waarvan De Ligt dan de meest offensieve wordt. Ik denk ook, dat Tagliafico deze rol aankan.

Verder geef je Ziyech echt de nr 10 positie met meer vrijheid. Zeker met Schreuder verwacht ik op deze manier nog meer van hem.

Richting volgend seizoen zou het dan zo worden:

------------------------------Van Leer / Onana -----------------------------------
De Ligt / Magallan -----Wober/De Ligt/Schuurs----------Tagliafico / Sinkgraven
----------------------------F De Jong / Eiting / Schuurs---------------------------
Vd Beek / Siem / Eiting ----------------------------Schone/Sinkgraven/Ziyech
--------------------------Ziyech / Siem / vd Beek--------------------------------
Neres / Bande ------------Dolberg/Huntelaar/Casseira ---------Kluivert/Johnson

Mag nog een buitenspeler bij, liefst rechtsbuiten.

Last edited by Fernando Redondo on 04 Jan 2018 14:39, edited 1 time in total.

PostPosted: 04 Jan 2018 14:33 
Erelid

Mijn opstelling:

-------------------Onana--------------------
De Ligt ----------Wober---------Taglicafico
---------------Frenkie De Jong-------------
Vd Beek ----------------------------Schone
-------------------Ziyech--------------------
Neres -----------Dolberg-----------Kluivert

Back up:

-------------------Van Leer ------------------
Veltman -------Viergever ---------Orejuela
-------------Eiting/Tagliafico-----------------
Siem de Jong --------------------Sinkgraven
---------------Siem / vd Beek ---------------
Kluivert--------Huntelaar------------Younes

Met een fitte Sinkgraven, Eiting en Siem De Jong heb je genoeg alternatieven voor het middenveld.
Achterin met Viergever, Veltman en Orejuela ook genoeg alternatieven.
Voorin is het nog ietwat krap qua buitenspelers.
Maar niet het hele elftal zal ineens geblesseerd of geschorst zijn dus met deze selectie heb je genoeg opties om dit systeem te spelen.

Cruciaal is de positie van Frenkie De Jong. Ik weet zeker, dat Eiting die rol ook aan kan. Bij absentie van De Jong kun je ook kiezen om met 2 centrale verdedigers te spelen waarvan De Ligt dan de meest offensieve wordt. Ik denk ook, dat Tagliafico deze rol aankan.

Verder geef je Ziyech echt de nr 10 positie met meer vrijheid. Zeker met Schreuder verwacht ik op deze manier nog meer van hem.

Richting volgend seizoen zou het dan zo worden:

------------------------------Van Leer / Onana -----------------------------------
De Ligt / Magallan -----Wober/De Ligt/Schuurs----------Tagliafico / Sinkgraven
----------------------------F De Jong / Eiting / Schuurs---------------------------
Vd Beek / Siem / Eiting ----------------------------Schone/Sinkgraven/Ziyech
--------------------------Ziyech / Siem / vd Beek--------------------------------
Neres / Bande ------------Dolberg/Huntelaar/Casseira ---------Kluivert/Bande

Mag nog een buitenspeler bij, liefst rechtsbuiten.
3-4-3 kan tegen kleine clubs, en tegen clubs die 2 spitsen spelen, maar tegen 3 spitsen tegen PSV of Feyenoord word je keihard afgestraft.

PostPosted: 04 Jan 2018 14:38 
Erelid

Morfe0 wrote:
3-4-3 kan tegen kleine clubs, en tegen clubs die 2 spitsen spelen, maar tegen 3 spitsen tegen PSV of Feyenoord word je keihard afgestraft.
Dit is nu juist de verkeerde gedachte! Ajax is altijd Ajax als het van eigen kracht uitgaat. Wedstrijd tegen PSV trouwens gemist???

Deze opstelling geeft ook onrust en stof tot nadenken hoe andere clubs tegen je gaan spelen. Deze 4 man voorin (met Ziyech) vergt ook defensieve aanpassing dus het ligt er maar net aan of en hoe je je aanpast aan de tegenstander. Ik ben voorstander om uit te gaan van je eigen kracht. Deze opstelling doet dat!

PostPosted: 04 Jan 2018 14:52 
Erelid

Pas op hoor, geen 4-3-3 is vloeken in de kerk blijkbaar!

Jij zou Schöne verkopen deze winter begrijp ik?

PostPosted: 04 Jan 2018 15:03 
Erelid

Stormrage wrote:
Pas op hoor, geen 4-3-3 is vloeken in de kerk blijkbaar!

Jij zou Schöne verkopen deze winter begrijp ik?
Wie ik?

Deze winter (nog) niet. Hij staat gewoon als halfspeler opgesteld. Alleen verwacht ik wel, dat Eiting hem volgend seizoen voorbij streeft. Schone is de ideale 12e man maar ik weet niet of hij dit zo ook ziet. Ik vind hem op dit moment sterk spelen.

PostPosted: 04 Jan 2018 15:31 
Erelid

Deze winter (nog) niet. Hij staat gewoon als halfspeler opgesteld.
Laat maar, ik ben blind! :mrgreen:

Hij staat ook gewoon nog eens genoemd in je opstelling(en) voor volgend seizoen. :?

PostPosted: 04 Jan 2018 15:39 
Erelid

Spelers zoals Siem De Jong, Viergever en Schone zijn ideale selectiespelers. Geen echte basisspelers over het algemeen maar wel heel waardevol voor je selectie.

Ik heb hoge verwachtingen van Eiting en op den duur gaat hij Schone wel voorbij alleen kun je niet alleen op jeugd teren. Dan zijn spelers als Schone van waarde. Van mij hoeft hij absoluut niet weg.

Verder vind ik Ryan Thomas van Zwolle een heel interessante speler. Nog relatief jong met al veel eredivisie ervaring en voetballend heel goed. Zou ook wel passen.

PostPosted: 04 Jan 2018 17:11 

Spelers zoals Siem De Jong, Viergever en Schone zijn ideale selectiespelers. Geen echte basisspelers over het algemeen maar wel heel waardevol voor je selectie.

Ik heb hoge verwachtingen van Eiting en op den duur gaat hij Schone wel voorbij alleen kun je niet alleen op jeugd teren. Dan zijn spelers als Schone van waarde. Van mij hoeft hij absoluut niet weg.

Verder vind ik Ryan Thomas van Zwolle een heel interessante speler. Nog relatief jong met al veel eredivisie ervaring en voetballend heel goed. Zou ook wel passen.
Ik denk ook dat Eiting een prima 6 gaat worden.

PostPosted: 21 Jan 2018 21:11 
Erelid

Doe mij deze opstelling maar na de winter:

-------Kluivert----------------Dolberg-----------------Neres--------
------------------Ziyech------------------VD Beek-------------------
-------------------------------De Jong--------------------------------
-Tagliafico--------Wöber-----------------De Ligt--------Veltman----
--------------------------------Onana---------------------------------

Van Leer; Viergever, Zeefuik; Schöne, S de Jong; Huntelaar, Cassierra

Iets meer defensieve zekerheid op deze manier, en voetballend een beter middenveld dan met Schöne. Schöne heeft het zeker redelijk gedaan, maar wordt ietwat gehypet door zijn spelhervattingen. Voetballend en op den duur gaat deze opstelling beter zijn.

Wellicht kun je er voor kiezen om tegen bepaalde teams een verdediger op te offeren voor Schöne.
Wat ze nu aan het doen zijn met de tactiek bij Ajax is niet al te slim. De backs houden het veld vaak aardig breed, wat er voor zorgt dat Frenkie vooral als CV moet gaan spelen.

Als je met de spelers als vandaag begint kun je er beter voor kiezen om Tagliafico en Veltman meer naar binnen geknepen te laten spelen in de zone, zodat Frenkie meer als middenvelder kan gaan spelen. Ik ben d'r dan ook voorstander van om Tagliafico, Wober, De Ligt en Veltman achterin te laten spelen. VD Beek wellicht dan wel op "6", daar is het toch meer van de korte, simpele passes en dat kan VD Beek prima

Frenkie en Ziyech dan op CM samen. Zo creëer je meer voetbal en meer defensieve zekerheid.

PostPosted: 22 Jan 2018 18:39 
Erelid

Ik denk nog steeds dat Schöne min of meer onmisbaar is voor dit Ajax. Hij is zó belangrijk, onder meer door zijn spelhervattingen, maar ook door zijn inzicht en technisch vernuft.
Ja, soms is hij wat te traag, maar ik zou hem altijd opstellen.

Met Tagliafico hebben we gewoon een gigantisch luxeprobleem. 4 middenvelders die altijd in de basis moeten staan, waardoor er eentje nu naar achteren geschoven wordt, maar ook nog twee extra goede centrale verdedigers (Wöber en Viergever) die ook goed als linksback kunnen spelen, maar nu buiten de boot vallen.

PostPosted: 22 Jan 2018 19:05 
Erelid

Ik neem aan dat Frenkie straks weer terug gaat naar het middenveld. Dat wordt een leuke puzzel.

PostPosted: 23 Jan 2018 09:24 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Ik zou Donny toch passeren. Klinkt misschien raar nu hij vaste basisspeler is en hij een belangrijk doelpunt heeft gemaakt gisteren, maar ik zie toch niet echt zijn toegevoegde waarde op dit moment. Frenkie de Jong is technisch een betere voetballer. Heb me overigens best wel zitten ergeren aan De Jong tegen Feyenoord, omdat hij heel veel liep met de bal en het spel vertraagde. Maar als middenvelder kun je je dat niet permitteren en moet je af en toe wel de steekpass geven, dus hopelijk komt hij als middenvelder beter tot zijn recht. In het stadion had ik het er ook al met mede-Ajacieden over, dat je Frenkie nooit een bal ziet uitverdedigen en daarmee maar blijkt dat hij geen verdediger is.

-----------Onana---------
-Veltman-De Ligt-Wöber-Tagliafico

----------Schöne--------
--------Ziyech------Frenkie de Jong

-----Neres----Huntelaar---Kluivert

PostPosted: 23 Jan 2018 10:35 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Iets waar ik me ook over verwonder met Frenkie is dat hij bijna nooit iets naar links speelt.
Komt dat omdat hij op de LVC staat, is het om tactische redenen of gewoon om de keuzes die hij maakt?

PostPosted: 23 Jan 2018 11:11 

Ik vind Frenkie een geweldig talent. Imo in potentie voetballend de beste. Maar ik vind ook dat hij vaak teveel met de bal loopt. Soms ook een overbodige beweging maakt en inderdaad heel veel naar rechts opent. Zal ongetwijfeld een gevolg zijn van het feit dat hij rechtsbenig is.
Is een mooie taak voor Ten Hag die minpuntjes uit zijn spel te halen. Dan wordt het spel vanzelf sneller en zijn rendement hoger.
Het moeilijkste in het voetbal is simpel spelen. Daar moet je een goede functionele techniek voor hebben. Dat heeft hij in principe maar imo doet hij vaak een schijnbeweging om de beweging. Dat hij die beheerst is prima, maar hij moet de alleen doen als het nodig is.

PostPosted: 23 Jan 2018 14:49 
Erelid

Is het juist niet veel makkelijker om met je rechterbeen naar links te openen? Je schiet de bal dan in de richting van je beenzwaai, in plaats van opzij. Is ook een reden dat penalty's vaker tegendraads (rechterbeen, linkerhoek) worden geschoten dan andersom.

PostPosted: 23 Jan 2018 15:10 
Erelid

Ik vind het huidige duo De Ligt / Frenkie helemaal niet slecht en ik zou hier op voortborduren.
Frenkie is toch een jongen met lef en flair, die eigenlijk nooit teruguit wil voetballen. Zet je hier 2 verdedigers neer dan loopt het toch allemaal stroever en speel je altijd met tenminste 1 man minder voor de bal.

Ook heeft De Ligt alles om naast Frenkie te staan. Is slim, heeft de snelheid om te corrigeren en is positioneel slim. Tagliafico snapt ook wat hij moet doen als linkerverdediger en je zag tegen Feyenoord, dat hij makkelijk mee deed. Ook Veltman heeft dit. Wöber heeft deze kwaliteiten ook voor zowel centraal als back. Alleen Schuurs weet ik zo niet. Is misschien toch meer middenvelder dan pure verdediger. Dan is het afwachten of die nieuwe deen dit ook snel beheerst. Een eventuele nieuwe centrale verdediger moet ook snel en slim zijn anders heeft het geen zin om hem naast Frenkie te zetten.

Het voordeel met echte voetballers achterin is, dat tegenstanders geen enkele verdediger vrij kan laten. Dat maakt je als team sterk en je kunt vanachter uit voetballen.

PostPosted: 23 Jan 2018 15:56 

Stormrage wrote:
Is het juist niet veel makkelijker om met je rechterbeen naar links te openen? Je schiet de bal dan in de richting van je beenzwaai, in plaats van opzij. Is ook een reden dat penalty's vaker tegendraads (rechterbeen, linkerhoek) worden geschoten dan andersom.
Dat is ook zo maar Frenkie draait vaak om zijn hele as en staat dan met z'n gezicht helemaal naar onze rechtervleugel.

Post new topic  Reply to topic  [ 339 posts ]  Previous   1 8 9 10 11 12 14  Next

All times are UTC+02:00