Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 339 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 14  Next
Author Message
 Post subject: Re: De Opstelling
PostPosted: 23 Oct 2014 11:50 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Wat ik misschien nog wel positiever aan deze opstelling vind, is dat dit gewoon puur voetbal is. Alle spelers zijn stuk voor stuk rasvoetballers en passen perfect in het Ajaxspelletje. Ik denk zelfs dat als deze opstelling flink wat ervaring heeft, je zelfs Europees hoge(re) ogen kunt gooien. Als Fischer dan ook nog eens in vorm is...

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 23 Oct 2014 12:15 
Erelid

Tsja, misschien als je 2 a 3 jaar in dezelfde formatie kunt spelen en je een gemiddelde leeftijd van boven de 24 hebt. Helaas gaat dat niet gebeuren bij Ajax en is overwinteren in de Champions League op kortere termijn het maximaal haalbare.

PostPosted: 05 Dec 2014 15:01 
Erelid

Het zou toch wel zeer fijn zijn als onze opstelling er volgend seizoen zo uit kan komen te zien:

---Fischer-------Milik--------El Ghazi---
--------Andersen-----Klaassen---------
-----------------Serero------------------
-Boilesen--Denswil--Veltman---Rhijn--
----------------Cillessen-----------------

Boer; Tete, Viergever; Riedewald, Sinkgraven; Kishna, Zivkovic

Een enorm sterke basis met op de bank allemaal spelers die andere types zijn dan de spelers die in de basis staan. Zivkovic kun je bijvoorbeeld meer gebruiken als je minimale voorsprong wil verdedigen in de laatste minuten of in bepaalde wedstrijden wanneer er wat meer diepte gevraagd wordt. Riedewald kun je op VMC gebruiken wanneer je wat meer "body" nodig hebt, of er wat meer verdedigende kwaliteiten gevraagd worden.

Sinkgraven moet je gewoon lekker laten rouleren met Klaassen en vooral Andersen. Andersen en Sinkgraven kunnen bovendien ook nog op de vleugels uit de voeten, dus Schone heb je daar niet meer nodig.

Fischer vind ik dé opvolger van Schöne. Fischer heeft het voetballende vermogen van Schöne, maar daarbij ook nog eens een behoorlijke versnelling en actie.

Weg moeten dus: Ligeon, Schöne, Moisander, Sigthorsson, Duarte, Sana en Boccara. Die lopen onze andere talenten in de weg.

Achter deze groep zitten nog: Bazoer, Owusu, VD Beek, Nouri, Muric, Cerny. Genoeg talent dat er aan komt.

PostPosted: 05 Dec 2014 15:31 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Van der Hoorn, RG? ;)
Nee, de toekomst ziet er zeer, zeer goed uit. Hopelijk legt AJAX Tete ook vast binnenkort.

PostPosted: 05 Dec 2014 15:57 
Erelid

Enorm sterke basis??? Andersen en El Ghazi komen net kijken, Fischer moet zijn niveau van 2 jaar geleden(!) nog maar zien te hervinden, Milik heeft die ophemeling van hier nog niet bevestigd en Denswil is bankzitter. Opportunisme troef.

PostPosted: 05 Dec 2014 16:08 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Ik weet niet hoe 343 erover denkt maar qua voetbaltalent (in potentie) de meest veelbelovende groep van de afgelopen 8 jaaar in mijn ogen.

PostPosted: 05 Dec 2014 16:37 

Pushkin wrote:
Ik weet niet hoe 343 erover denkt maar qua voetbaltalent (in potentie) de meest veelbelovende groep van de afgelopen 8 jaaar in mijn ogen.

Mee eens, maar we moeten inderdaad nog maar eens zien hoe Fischer het doet na zijn blessure en bij Denswil moet nog steeds de knop om. Op dit moment doet hij te weinig met zijn talent. En ik mis Muric nog. Die zie ik volgend jaar ook wel bij het eerste zitten.

PostPosted: 05 Dec 2014 17:34 
Beheerder

Pushkin wrote:
Sinds 8 jaar dus sinds 2006? Je bedoelt de lichting Sneijder, De Jong, Vaart etc?
Ja, dat denk ik ook. Er vallen er misschien een paar af door blessures of stilstand in hun ontwikkeling maar de spoeling is nu simpelweg te dik.
Zeker Sinkgraven halen en in de zomerstop misschien 1 of 2 routiniers die wel iets toevoegen.
En misschien 1 of 2 verdedigers maar veel hoeft er niet bij.
AJAX is zeker op de goede weg. Daar had en heb ik geen enkele twijfel over. Dit is het juiste beleid. Nu het aankoopbeleid nog verbeteren en zeker De Boer er verre van houden en AJAX zal echt het Nederlandse voetbal onder controle hebben ipv nu wat saaie en gelukkige kampioenschapjes.

PostPosted: 05 Dec 2014 18:06 
Erelid

AFCA Niels wrote:
Enorm sterke basis??? Andersen en El Ghazi komen net kijken, Fischer moet zijn niveau van 2 jaar geleden(!) nog maar zien te hervinden, Milik heeft die ophemeling van hier nog niet bevestigd en Denswil is bankzitter. Opportunisme troef.
Ja, een enorm sterke basis ja. Normaal had je op bepaalde posities altijd enorm zwakke spelers, maar dat lijkt nu niet het geval. Bovendien vertrekt er waarschijnlijk geen bepaalde speler deze zomer omdat ze allemaal bijtekenen, dus kun je eindelijk eens doorbouwen.

El Ghazi en Andersen komen net kijken, maar zijn gewoon prima spelers (nu al). Dat ze net komen kijken zegt TOTAAL NIKS over hun voetbalkwaliteiten. Zullen we anders maar met een opstelling vol Zimlings gaan spelen? Die loopt immers al 10 jaar mee. Wat een non-argument dus.

Bovendien heb ik het ook over volgend jaar (kun je lezen?), waardoor Fischer al lang weer een half seizoen de tijd heeft om te herstellen van z'n blessure (half jaartje lijkt me toch voldoende he?) en zijn spelers als Andersen en El Ghazi inmiddels al weer een seizoen verder (zijn nu al zowat bepalende spelers).

Met Klaassen, Van Rhijn, Veltman, Cillessen, Serero, Fischer en Boilesen heb je spelers die hier dan al 3 seizoenen basisspeler zijn. Genoeg ervaring dus. Milik, El Ghazi, Denswil en Andersen zijn ook zeker niet onervaren.

PostPosted: 06 Dec 2014 10:10 

Droomaankoop: Guldelj
Seizoenskaart: 6 jaar
Helemaal mee eens. Ik heb het eerder al eens gepost, maar Frank de Boer heeft het wel eens over een moment dat de puzzelstukjes in elkaar vallen.

Dat moment kan volgend jaar zijn. We zijn de laatste jaren steeds een bepalende speler kwijtgeraakt, maar we hadden ook steeds een elftal wat bestond uit een paar uitschieters en een aantal zwakke schakels. De basis van volgend jaar bestaat op iedere positie uit spelers die qua potentie uiteindelijk bij een grote club terecht gaan komen.

Als je uit dat basisteam de sterspeler verkoopt is dat veel makkelijker op te vangen dan de afgelopen jaren. Bovendien zitten daar ook weer enorme talenten achter. Kortom, vanaf volgend jaar kunnen we echt gaan oogsten. Ik zou niet gek opkijken als we de komende jaren ook in Europa serieus wat laten zien. Zoals een kwart finale Champions League of het winnen van de Europa League. Niet direct volgend jaar, maar als het huidige beleid zo door gaat, is volgend jaar het startsignaal van een groot Ajax.

PostPosted: 06 Dec 2014 13:48 
Erelid

Dan is het wel te hopen dat Frank zelf blijft. Anders word je alsnog een stuk teruggeworpen.

PostPosted: 06 Dec 2014 15:55 

Dat is de andere grote onbekende: hoe goed is Stam als trainer ?

PostPosted: 06 Dec 2014 16:18 

Ik ben bang als Dortmund zo slecht blijft presenteren, dat die aan het einde van het seizoen wel s kunnen aankloppen voor de Boer, en dan denk ik dat ie gaat. Maar voor de rest ben ik helemaal niet bang dat ie gaat.

Maar ontopic, weet iemand of Fischer vanavond al bij de selectie zit ?
Omdat hij eigenlijk nog minuten met jong Ajax moet maken, maar met de blessure van El Ghazi kun je hem ook minuten in het eerste laten maken lijkt mij.

PostPosted: 06 Dec 2014 17:06 
Erelid

raaijkeweske wrote:
Ik ben bang als Dortmund zo slecht blijft presenteren, dat die aan het einde van het seizoen wel s kunnen aankloppen voor de Boer, en dan denk ik dat hij gaat. Maar voor de rest ben ik helemaal niet bang dat hij gaat.
Denk dat Dortmund heel veel vertrouwen heeft in Klopp. Hij zit daar al vrij lang en heeft echt iets opgebouwd, en bovendien bewezen een prima trainer te zijn. Bij Dortmund zitten bovendien mensen die verstandig beleid voeren, die sturen Klopp echt niet zomaar weg.
raaijkeweske wrote:
Maar ontopic, weet iemand of Fischer vanavond al bij de selectie zit ?
Omdat hij eigenlijk nog minuten met jong Ajax moet maken, maar met de blessure van El Ghazi kun je hem ook minuten in het eerste laten maken lijkt mij.
Nee, natuurlijk zit hij er nog niet bij. Hij is nog niet eens 100% fit verklaard, volgens mij doet hij de partijspellen op de training nog niet eens mee. De planning is dat hij in de winterstop mee gaat op trainingskamp en daarna een paar wedstrijden in Jong Ajax speelt.

Trouwens, de selectie is al bekend en had je zo kunnen vinden. ;)
http://www.ajax.nl/Ajax-Nieuws/Ajax-Nie ... lectie.htm

PostPosted: 06 Dec 2014 17:12 

Dank je, ik heb buiten wedstrijddagen nooit heel veel tijd om alles te volgen. Ik had het filmpje van Fischer met een half oog gekeken, en hoorde hem iets zeggen van eerst weer ritme op doen in de jupiler league, vandaar mijn verkeerde 'aanname'.

PostPosted: 06 Dec 2014 17:21 
Erelid

raaijkeweske wrote:
Dank je, ik heb buiten wedstrijddagen nooit heel veel tijd om alles te volgen. Ik had het filmpje van Fischer met een half oog gekeken, en hoorde hem iets zeggen van eerst weer ritme op doen in de jupiler league, vandaar mijn verkeerde 'aanname'.
Ik neem je ook niks kwalijk hoor. :)
Nou ja, behalve dat je zelf wel even de selectie had kunnen googelen. ;)

PostPosted: 06 Dec 2014 17:29 

Ik weet t nu ook, en dit is nog gezelliger als Google. ;)

PostPosted: 09 Feb 2015 13:56 
Beheerder

Vond niet zo snel een andere topic:
http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/2015/02 ... -dan-ajax/

PostPosted: 09 Feb 2015 22:10 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Mits iedereen fit is op dit moment vind ik dan dit de sterkste opstelling

Cillessen op doel
Rechtsback Van Rhijn
RCV Veltman
LCV Moisander
LB Riedewald
VCM Serero
RH Klaassen
LH Sinkgraven
RV Fischer
Spits El Ghazi
Linksvoor Kishna

PostPosted: 10 Feb 2015 13:32 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Daar ga je dan vanuit neem ik aan, want hoe vaak heb jij Fischer en Ghazi op die posities zien spelen? Bovendien was Fischer in de A1 ook een soort hangende spits af en toe, dat zie ik dan nog eerder gebeuren.

PostPosted: 15 Feb 2015 19:01 
Erelid

Goed, in de competitie is de eerste plek duidelijk ver uit zicht en lijkt de tweede plek wel veilig gesteld. Daarom zou ik in de Eredivisie wel eens dit willen zien:

Kishna --------------------------------- El Ghazi
------------------- Klaassen --------------------
---------------------------------------------------
----- Sinkgraven --------- Bazoer --------------
------------------- Serero -----------------------
---------------------------------------------------
Viergever - Moisander - Veltman - Tete/Rhijn
------------------ Cillessen ---------------------

Ik denk dat Klaassen die positie prima in kan vullen. Hij kan meevoetballen, zoals De Boer met Schöne wil bereiken, maar is ook een afmaker voor de goal die duels kan winnen (zoals Milik meer is). Ik ben zeer benieuwd hoe hij dit zou invullen, en aangezien je in de Eredivisie wel redelijk zeker bent vind ik dit het experiment wel waard.

Tegen Legia zou ik, gezien de belangen, nog niet te grote veranderingen in het team aanbrengen. Drie verschillende spitsen in enkele wedstrijden is misschien te veel verandering voor een elftal.

PostPosted: 15 Feb 2015 19:54 
Erelid

Ik zou Klaassen zeker niet van het middenveld afhalen. Als je met 2 echte buitenspelers speelt die allebei een goede voorzet hebben zou ik sowieso met Milik spelen.

-----Kishna--------Milik----------El Ghazi----
----------Sinkgraven---Klaassen-------------
-------------------Serero-------------------
-Boilesen--Viergever----Veltman--Van Rhijn---
------------------Cillessen-------------------

Boer; Tete, Riedewald; Bazoer, Andersen; Muric, Zivkovic

Zo zou ik spelen. Moisander en Schone gaan toch weg en om nou te zeggen dat die lekker spelen....

PostPosted: 15 Feb 2015 21:23 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Waarom dan niet meteen Onana ook op de bank?

Klaassen is onomstreden en Serero heeft een heerlijk seizoen, maar waarom is Sinkgraven volgens iedereen onomstreden? Hij laat echt niets meer zien dan Andersen. Andersen creëert alleen meer (mogelijkheden tot) kansen. Als dat eruit komt heeft hij een waanzinnig rendement.

We moeten streven naar een middenveld met Sinkgraven - Klaassen - Andersen.

Ik las het al van iemand in een ander topic; ik zou Bazoer wel eens centraal willen zien. En Boilesen of Riedewald ook wel.

PostPosted: 24 Feb 2015 02:08 
Erelid

Ik denk dat de huidige formatie met deze selectie gewoon niet werkt. Waarom wordt er zo vastgehouden aan 4-3-3? Zou het niet veel beter zijn om zo te gaan spelen?

---------------Cillessen-----------
Van Rhijn-Veltman-Viergever-Boilesen
----------Klaassen---Serero/Sinkgraven
El Ghazi-------------------------------------Kishna
-----------Schöne/Zivkovic-Milik---------

PostPosted: 24 Feb 2015 11:02 
Erelid

Eigenlijk spelen we al een beetje zo, omdat één halfspeler telkens naast de spits staat. Dat is juist één van de redenen waarom we zo matig zijn. Er is geen middenveld in de opbouw...

Post new topic  Reply to topic  [ 339 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 14  Next

All times are UTC+01:00