Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 339 posts ]  Previous   1 10 11 12 13 14  Next
Author Message
 Post subject: Re: De Opstelling
PostPosted: 17 Jul 2019 20:18 

Proefballonnetje: ik zou wel eens Ziyech in de Pirlo-rol willen zien. En dan de 'jagende' Ziyech van het eind van afgelopen seizoen. Als hij met die intensiteit op het middenveld staat, kan hij ook op 6!

PostPosted: 17 Jul 2019 20:56 

Proefballonnetje: ik zou wel eens Ziyech in de Pirlo-rol willen zien. En dan de 'jagende' Ziyech van het eind van afgelopen seizoen. Als hij met die intensiteit op het middenveld staat, kan hij ook op 6!
A.u.b. niet. Moeten we met 2 keepers gaan spelen met al dat risico in zijn spel en balverlies.

PostPosted: 17 Jul 2019 21:01 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Inderdaad. Prima als 'rechtsbuiten', maar alsjeblieft niet in de as. En zeker niet voor de verdediging.

PostPosted: 17 Jul 2019 22:57 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Ik weet nog dat er een aantal waren die dit op dit forum al riepen toen hij nog bij Heerenveen speelde.

Ik denk niet dat hij dit zelf ziet zitten. Anders kan het wel. Geloof niet dat hij zoveel balverlies leidt als hij op die positie staat. Het slordigste is hij sowieso in de kleine wedstrijden.

PostPosted: 17 Jul 2019 23:58 
Erelid

Interessante optie. Alleen kunnen afjagen is iets anders dan kunnen verdedigen.m (dat kan ie namelijk niet). En hij is inderdaad niet betrouwbaar genoeg voor die positie.

PostPosted: 18 Jul 2019 00:47 
Erelid

Natuurlijk niet. Daar doe je 'm veel tekort mee. Kijk alleen al eens hoeveel goals en assists je ermee inlevert.

PostPosted: 18 Jul 2019 08:54 

Jnp wrote:
Interessante optie. Alleen kunnen afjagen is iets anders dan kunnen verdedigen.m (dat kan ie namelijk niet). En hij is inderdaad niet betrouwbaar genoeg voor die positie.
Hier heb je een zeer goed punt. Meters maken, afjagen en schijnverdedigen is aan te leren en daar heeft Ziyech echt indrukwekkende stappen in gemaakt, maar hij mist de positionering, duelkracht en verdedigende/onderscheppende kwaliteiten die een 6 nodig heeft.

Nog even los van het feit dat je zn uitstekende rendement de nek om draait door hem naar achteren te halen. Die jongen zet zowat 3x per wedstrijd een speler alleen voor de keeper.

PostPosted: 18 Jul 2019 16:42 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
Yoran wrote:
Jnp wrote:
Hier heb je een zeer goed punt. Meters maken, afjagen en schijnverdedigen is aan te leren en daar heeft Ziyech echt indrukwekkende stappen in gemaakt, maar hij mist de positionering, duelkracht en verdedigende/onderscheppende kwaliteiten die een 6 nodig heeft.

Nog even los van het feit dat je zn uitstekende rendement de nek om draait door hem naar achteren te halen.Die jongen zet zowat 3x per wedstrijd een speler alleen voor de keeper.
En toch zijn er supporters die hem liever zien vertrekken.

PostPosted: 18 Jul 2019 17:16 

Bonzai wrote:
Yoran wrote:
Jnp wrote:

Nog even los van het feit dat je zn uitstekende rendement de nek om draait door hem naar achteren te halen.Die jongen zet zowat 3x per wedstrijd een speler alleen voor de keeper.
En toch zijn er supporters die hem liever zien vertrekken.
De Ziyech van afgelopen seizoen niet, maar die van de seizoenen daarvoor heel zeker wel. Althans voor mij.

PostPosted: 18 Jul 2019 20:56 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
de dominee wrote:
Dat middenveld ontbeert wel creativiteit. Ik denk eerder Ziyech op 10 met Donny en Marin erachter.
Niet mee eens. Donny en Marin zijn allebei lopers, die willen de diepte ingaan.

Wat denk ik belangrijk is in mijn opinie, is dat er op één van de middenveld posities altijd óf Eiting óf Blind gepositioneerd staat.
Zou me niet verbazen als we hierheen gaan. Donny toch iets meer teruggezakt. Ziyech daarvoor. En dan Eiting of Marin als 'blijvende 6'. Eiting én Marin lijkt toch te weinig dynamiek in te zitten.

PostPosted: 18 Jul 2019 21:08 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
JCS
Varela; Veltman, Schuurs, Blind, Martinez; Schöne, Marin, Van de Beek; Tadic, Dolberg, Promes.

Sterkste opstelling imo
Onana; Mazraoui, Alvarez, Blind, Tagliafico; Van de Beek, Marin/Schöne, Ziyech; Promes, Tadic, Neres.

Daarbij ga ik uit van geen mutaties. Zou Ziyech gaan dan zou ik gaan voor een ander type spelmaker op de flank. In Nederland zou enkel Berghuis een optie zijn qua type. Bergwijn hebben we niet nodig, die zou ik enkel halen als Neres vertrekt. Dan heb je wederom een speler met diepgang in je ploeg.

PostPosted: 19 Jul 2019 11:56 

JCS
Varela; Veltman, Schuurs, Blind, Martinez; Schöne, Marin, Van de Beek; Tadic, Dolberg, Promes.

Sterkste opstelling imo
Onana; Mazraoui, Alvarez, Blind, Tagliafico; Van de Beek, Marin/Schöne, Ziyech; Promes, Tadic, Neres.

Daarbij ga ik uit van geen mutaties. Zou Ziyech gaan dan zou ik gaan voor een ander type spelmaker op de flank. In Nederland zou enkel Berghuis een optie zijn qua type. Bergwijn hebben we niet nodig, die zou ik enkel halen als Neres vertrekt. Dan heb je wederom een speler met diepgang in je ploeg.
Het probleem is dat een middenveld met Marin/Schöne, Van de Beek en Ziyech niet gaat werken. Wellicht tegen de zwakkere broeders uit de Eredivisie, maar that's it. Schöne kan al die verdedigende meters in zijn eentje niet belopen. Vorig jaar compenseerde Frenkie dat, dat zie ik Van de Beek niet doen. Helemaal niet als Ziyech ervoor staat, want die lijdt nou eenmaal veel balverlies. Dat is overigens inherent aan zijn creativiteit en meteen ook de reden dat hij al een paar jaar rechtsbuiten staat.

Als je al zou overwegen om met Ziyech en Van de Beek op het middenveld te spelen dan moet daar altijd een pure CVM achter staan. Alleen Blind is daar dan geschikt voor vind ik. Wellicht kan Alvarez dat ook aangezien ze hem in Mexico en bij het Mexicaanse elftal toch vooral als CVM zien, maar daar kan ik nu nog niet over oordelen.

PostPosted: 19 Jul 2019 12:10 

Promes - Tadic - Neres
Ziyech - Blind - Beek
Nico - Martinez - Schuurs - Mazraoui
Onana

Zou een prima opstelling zijn. Iets anders wat zou kunnen werken:

Tadic
Neres - Beek - Ziyech
Marin - Mazraoui
Nico - Blind - Schuurs - Veltman
Onana

PostPosted: 27 Jul 2019 20:22 
Erelid

Duidelijk voor mij. Het jaar als "echte basis" beginnen met:

-Neres----------Dolberg----------Tadic-
------------------Ziyech-----------------
----------Blind------------VD Beek------
-Tagliafico-Martinez-Alvarez-Mazraoui-
------------------Onana-----------------

Heb je als supersubs over: Varela, Dest, Veltman, Schuurs, Eiting, Marin, Lang, Promes en Huntelaar. Meer dan prima selectie staat er zo. Schöne mag van mij wel weg, we hebben Marin en Eiting voor die positie. Niemand meer laten gaan, behalve overbodige ballast als Labyad, Magallan, "Schöne", De Wit en Ekkelenkamp.

PostPosted: 27 Jul 2019 20:29 

Duidelijk voor mij. Het jaar als "echte basis" beginnen met:

-Neres----------Dolberg----------Tadic-
------------------Ziyech-----------------
----------Blind------------VD Beek------
-Tagliafico-Martinez-Alvarez-Mazraoui-
------------------Onana-----------------

Heb je als supersubs over: Varela, Dest, Veltman, Schuurs, Eiting, Marin, Lang, Promes en Huntelaar. Meer dan prima selectie staat er zo. Schöne mag van mij wel weg, we hebben Marin en Eiting voor die positie. Niemand meer laten gaan, behalve overbodige ballast als Labyad, Magallan, "Schöne", De Wit en Ekkelenkamp.
Wat mij betreft moet Blind gewoon LCV. Rustig aan de bal, overzicht. Was vandaag imo de beste. Martinez is meer een LB. Iets te druistig voor het centrum. Tadic is op rechts geen schim van de speler van centraal en op links.

PostPosted: 27 Jul 2019 20:35 
Erelid

Voor mij is het ook allerminst duidelijk. Tadic is op rechts inderdaad beperkt, Van de Beek heeft zich op zijn huidige positie té goed ontwikkeld om hem daar zomaar weg te halen. Alvarez heeft nog geen minuut gespeeld.

PostPosted: 28 Jul 2019 11:42 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Bergkamp
Droomaankoop: Ziyech
Seizoenskaart: Ja
Neres/Promes - Tadic - Ziyech (Lang, wanneer Ziyech eventueel vertrekt)
vd Beek
Blind - Mazraoui
Tagliafico - Martinez - Schuurs -Veltman/Dest
Onana

Sorry, geen plek voor Marin. Blind + Mazraoui op het middenveld = zowel defensieve als offensieve superioriteit.

Ik heb Marin nu al in 5 wedstrijden aan het werk gezien en met hem en Donny op het middenveld zullen wij totaal worden overlopen door iedere tegenstander. Hij sjokt als hij mee terug moet verdedigen, ik wist niet wat ik zag. Daarnaast verliest hij minimaal 75 % van zijn persoonlijke duels, gisteren ook weer.

PostPosted: 28 Jul 2019 19:40 

Neres/Promes - Tadic - Ziyech (Lang, wanneer Ziyech eventueel vertrekt)
vd Beek
Blind - Mazraoui
Tagliafico - Martinez - Schuurs -Veltman/Dest
Onana

Sorry, geen plek voor Marin. Blind + Mazraoui op het middenveld = zowel defensieve als offensieve superioriteit.

Ik heb Marin nu al in 5 wedstrijden aan het werk gezien en met hem en Donny op het middenveld zullen wij totaal worden overlopen door iedere tegenstander. Hij sjokt als hij mee terug moet verdedigen, ik wist niet wat ik zag. Daarnaast verliest hij minimaal 75 % van zijn persoonlijke duels, gisteren ook weer.
Marin had de meeste intercepties van iedereen...

PostPosted: 28 Jul 2019 19:46 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Inderdaad.
https://www.vi.nl/pro/analyse/vijf-opva ... re_artikel
Het gaat vooral om de positionering en de timing van zijn passing dat beter moet.

PostPosted: 29 Jul 2019 09:17 

343 wrote:
Inderdaad.
https://www.vi.nl/pro/analyse/vijf-opva ... re_artikel
Het gaat vooral om de positionering en de timing van zijn passing dat beter moet.
Hij moet nog wel wat stappen maken idd maar voor zijn eerste officiële wedstrijd was het niet verkeerd. Het is ook niet makkelijk om zomaar aan te sluiten bij de speelwijze van Ajax.

PostPosted: 29 Jul 2019 11:10 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
De nieuwe contouren van Ajax worden langzamerhand wel duidelijk.
Duidelijk is ook, dat Ajax flink geïnvesteerd heeft in de achterhoede om Blind ook (meer) als middenvelder te kunnen opstellen.

Ik denk, dat de verwachte basis wel duidelijk is met misschien een paar discussiegevalletjes:

------------------Onana--------------
Veltman----Schuurs---Martinez---Tagliafico
------------------Blind----------------
Marin---------------------------Vd Beek
Ziyech-----------Dolberg----------Tadic

Veltman vind ik op dit moment onze beste rechtsback. Is ijzersterk teruggekomen na zijn blessure. Speelt vanaf Maart gewoon ijzersterk. Het lijkt wel of zijn domme acties verdwenen zijn.

Schuurs zal zijn kans krijgen met Alvarez in zijn nek. Goed dat hij zich ontwikkeld want Alvarez zal ook weleens onderweg zijn met Mexico als international.

Voorin geef ik Dolberg nog een echte kans. Het lijkt erop dat het kwartje is gevallen. Speelde een goede eerste helft tegen PSV waarin hij toch soms zijn klasse liet zien. In dit plaatje ga ik er vanuit, dat Neres is vertrokken. Als Ajax hiervoor Bergwijn weet te strikken dan wordt het echt lastig. Gaat Tadic dan naar de spits met Bergwijn op de vleugel? Ik zou het ook wel aandurven om Ziyech een linie terug te zetten met een verdedigend blok met Blind en Beek.

PostPosted: 29 Jul 2019 11:35 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Grotendeels met je eens. Ik denk alleen wel dat Alvarez uiteindelijk op de plek van Schuurs komt te spelen en dat Mazraoui uiteindelijk de plek van Veltman inneemt.

Als Neres blijft zal Ten Hag wel gaan rouleren met Neres/Dolberg/Marin. Persoonlijk zie ik, mits Dolberg in vorm, dan Ziyech (of Tadic) ook het liefst op het middenveld op de plek van Marin verschijnen. Anders gewoon weer lekker met Tadic in de spits spelen.

Ik ben wel benieuwd wat er met Bande en Trarore gaat gebeuren dit seizoen. Die eerste zal toch wel een keer fit worden en een kansje krijgen? Welke positie? Kan hij er uberhaupt iets van? Traore klopt ook wel een beetje op de deur, maar als Dolberg in vorm is, Tadic zijn niveau haalt en Huntelaar zijn goaltjes meepikt heeft hij geen schijn van kans.

Ik denk trouwens niet dat Bergwijn nog komt. Ik denk dat PSV wel zo principieel is dat ze hem aan Neres spiegelen en minimaal 35-40 miljoen vragen; zeker van Ajax.

PostPosted: 29 Jul 2019 11:59 

Bandé een jaartje Jong Ajax? Is ook nog steeds niet 100% fit, heeft volgens mij een terugslag gehad. Heeft dus weer heel veel gemist. Ik zou die lekker vlieguren laten maken bij Jong. Laat hem daar maar acclimatiseren.

Ik hoop eigenlijk ook niet dat Bergwijn nog komt. Veel geld, bezetting bij verkoop van 1 aanvaller nog voldoende imo én Lang klopt ook op de deur.

PostPosted: 29 Jul 2019 12:08 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Snake wrote:
Bandé een jaartje Jong Ajax? Is ook nog steeds niet 100% fit, heeft volgens mij een terugslag gehad. Heeft dus weer heel veel gemist. Ik zou die lekker vlieguren laten maken bij Jong. Laat hem daar maar acclimatiseren.

Ik hoop eigenlijk ook niet dat Bergwijn nog komt. Veel geld, bezetting bij verkoop van 1 aanvaller nog voldoende imo én Lang klopt ook op de deur.
Ik zou Bergwijn wel graag zien. Die brengt toch snelheid gecombineerd met techniek. Lang is volgens mij niet zo supersnel. Verder is Lang ook enorm opgeleefd op nummer 10 vorig seizoen en niet zo aan de vleugel. Zie in hem dus ook eerder een opvolger van Donny na dit seizoen.

PostPosted: 29 Jul 2019 19:22 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
guy_ajax wrote:
Grotendeels met je eens. Ik denk alleen wel dat Alvarez uiteindelijk op de plek van Schuurs komt te spelen en dat Mazraoui uiteindelijk de plek van Veltman inneemt.
Alvarez denk ik ook inderdaad maar of Ten Hag deze Veltman passeert, weet ik niet.
Als Neres blijft zal Ten Hag wel gaan rouleren met Neres/Dolberg/Marin. Persoonlijk zie ik, mits Dolberg in vorm, dan Ziyech (of Tadic) ook het liefst op het middenveld op de plek van Marin verschijnen. Anders gewoon weer lekker met Tadic in de spits spelen.
Ik opteer ook voor Ziyech als aanvallende middenvelder. Kan gerust, zeker in onze competitie.
Ik ben wel benieuwd wat er met Bande en Trarore gaat gebeuren dit seizoen. Die eerste zal toch wel een keer fit worden en een kansje krijgen? Welke positie? Kan hij er uberhaupt iets van? Traore klopt ook wel een beetje op de deur, maar als Dolberg in vorm is, Tadic zijn niveau haalt en Huntelaar zijn goaltjes meepikt heeft hij geen schijn van kans.
Ja, die hebben we ook nog. Ook Lang schijnt zich goed te manifesteren maar dat vond Ten Hag vorig seizoen ook.
Ik denk trouwens niet dat Bergwijn nog komt. Ik denk dat PSV wel zo principieel is dat ze hem aan Neres spiegelen en minimaal 35-40 miljoen vragen; zeker van Ajax.
Ik denk dat Bergwijn wel komt. Neres gaat vertrekken en dan is Bergwijn nr 1 mits nog beschikbaar.

Nog andere conclusies op basis van deze voorbereiding:
- Labyad heeft geen uitzicht op speelminuten. Die moet je verkopen. Lang is niet slechter.
- De Wit idem dito. Die kan wel bij de selectie willen blijven maar komt ook gewoon tekort.
- Pierie zal eerst bij Jong Ajax aansluiten. Ik denk, dat ze met hem eenzelfde pad willen bewandelen zoals ze met Schuurs gedaan hebben.
- Varela wordt/is 2e doelman. Kotarski en Scherpen zullen bij Jong starten.
- Jenssen te licht.

Post new topic  Reply to topic  [ 339 posts ]  Previous   1 10 11 12 13 14  Next

All times are UTC+02:00