Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 304 posts ]  Previous   1 9 10 11 12 13  Next
Author Message
 Post subject: Re: Mateo Cassierra
PostPosted: 02 Nov 2018 21:30 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Cassierra scoort zijn eerste goal voor Groningen.
https://www.vi.nl/wedstrijden/2018/11/0 ... -groningen

PostPosted: 26 Nov 2018 13:01 
Beheerder

Vind ik ook wel. Lijkt zich totaal niet thuis te voelen bij Groningen.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/85 ... doet-.html

PostPosted: 26 Nov 2018 18:05 
Erelid

Kreeg vanaf het begin ook lekker veel vertrouwen daar. Hij was nog niet binnen of hij werd op een zijspoor gezet.

PostPosted: 28 Nov 2018 15:15 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Zo blijkt maar weer dat niet iedere Colombiaan een voltreffer is. Want zowel Orejuela als Cassierra gaan Ajax sportief niets meer opleveren. Financieel hooguit een klein transfersommetje. Ons verlies maar nemen en snel afscheid nemen van deze jongens.

PostPosted: 28 Nov 2018 16:57 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Al met al financieel en sportief een uitstekende 'package' geweest. Sanchez en Tagliafico -vs- Orejuela en Cassiera.

Voor het transferbedrag van Neres heb je gewoon meer zekerheid. Als je voor een kleine 20 miljoen 4 spelers uit Zuid- Amerika haalt en er zitten twee voltreffers bij ben ik dik tevreden. Liever dan Larson, Ayoub, Ambrabat etc. halen.

PostPosted: 28 Nov 2018 19:36 

guy_ajax wrote:
Al met al financieel en sportief een uitstekende 'package' geweest. Sanchez en Tagliafico -vs- Orejuela en Cassiera.

Voor het transferbedrag van Neres heb je gewoon meer zekerheid. Als je voor een kleine 20 miljoen 4 spelers uit Zuid- Amerika haalt en er zitten twee voltreffers bij ben ik dik tevreden. Liever dan Larson, Ayoub, Ambrabat etc. halen.
Dat ben ik ook met je eens. We moeten die risico's ook blijven lopen. Maar ik vind het toch raar dat sommige jongens zo slecht uit blijken te pakken. Want Orejuela bleek al snel veel te licht bevonden. Cassierra in mindere mate, die heeft bij Jong nog flink wat goals gescoord maar lijkt voor het hoogste niveau wat tekort te komen. Ook geen pure doelpuntenmaker, voetballend ook niet goed genoeg om dat gebrek aan goals te compenseren.

Wel moeten we er lering uit trekken. Over Orejuela, die echt als paniekaankoop werd gehaald, moeten we kort zijn: had nooit mogen komen. En bij Cassierra bleek men ambitieus te zijn om hem om te kunnen vormen tot een meevoetballende spits. In de VI stond destijds als een overzicht met zijn wedstrijden in Colombia en op welke posities hij allemaal had gespeeld. Vaker niet dan wel in de spits. Toch raar dat hij dan als spits wordt aangetrokken.

PostPosted: 28 Nov 2018 21:33 
Erelid

Orejuela was toch geen paniekaankoop? Die is gewoon gescout en gehaald als opvolger van Tete. Iemand die in de luwte achter Veltman zich rustig aan zou kunnen ontwikkelen. Helaas te licht, maar een paniek aankoop aan het zeker niet.

Cassiera maakte zijn eerste minuten bij Ajax als linksbuiten, maar dat is hij al helemaal niet. Meer een 4-4-2 spits. Geen complete spits zoals Dolberg dat wel was. Maar dat is niet direct een probleem, maar ook hier is het gewoon dat hij niet goed genoeg is. In alles. Ik denk ook niet dat hij gekomen was als Ajax Sanchez niet had weten te strikken. Bij die transfer heb ik het idee dat Sanchez het doel was en Cassiera het middel.

Verder vind ik Sanchez en Tagliafico tegenover Orejuela en Cassiera zetten een beetje makkelijk. Daar kun je precies nul conclusies uit trekken.

PostPosted: 29 Nov 2018 09:28 
Erelid

AFCA Niels wrote:
Orejuela was toch geen paniekaankoop? Die is gewoon gescout en gehaald als opvolger van Tete. Iemand die in de luwte achter Veltman zich rustig aan zou kunnen ontwikkelen. Helaas te licht, maar een paniek aankoop aan het zeker niet.

Cassiera maakte zijn eerste minuten bij Ajax als linksbuiten, maar dat is hij al helemaal niet. Meer een 4-4-2 spits. Geen complete spits zoals Dolberg dat wel was. Maar dat is niet direct een probleem, maar ook hier is het gewoon dat hij niet goed genoeg is. In alles. Ik denk ook niet dat hij gekomen was als Ajax Sanchez niet had weten te strikken. Bij die transfer heb ik het idee dat Sanchez het doel was en Cassiera het middel.

Verder vind ik Sanchez en Tagliafico tegenover Orejuela en Cassiera zetten een beetje makkelijk. Daar kun je precies nul conclusies uit trekken.
Niet als spelers an sich, maar daar gaat het hier ook niet om. Het gaat erom dat als je goed scout het kan gebeuren dat er van de 4 2 voldoen. De transfer van Sanchez heeft de komst van deze vier ruimschoots gecompenseerd. Risico nemen loont dus, hoewel er dus ook missers bij kunnen zitten. Dat is inherent aan het feit dat het spel van Ajax nou eenmaal wezenlijk anders is, als in de rest van de wereld. Als je die 4 zet tegenover Viergever/ Gudelj/ vdHoorn en Duarte, zit daar no wel een verschil in!

PostPosted: 29 Nov 2018 10:14 
Erelid

Dat laatste bedoel ik dus. Zet ze tegenover vier willekeurige miskopen en het lijkt altijd beter. Suárez kwam van Groningen en was goedkoper dan Neres. Wat worden we daar wijzer van?

PostPosted: 29 Nov 2018 10:22 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Inderdaad. Zet deze vier af tegen Suarez, Blind, Tadic en Ziyech en je hebt het gewoon slecht gedaan met slechts twee uit vier.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 29 Nov 2018 10:52 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Andere tijden, Suarez kochtten we voor 8 miljoen zo een 10-15 jaar geleden man, niet te vergelijken met nu.

PostPosted: 29 Nov 2018 13:07 

AFCA Niels wrote:
Was het wel hoor. Ajax wilde toen al Kristensen hebben. Lukte niet en toen werd het Orejuela, die een stuk minder gescout was.

Maargoed, laten we hopen dat ze geleerd hebben van het verleden en misperen zoals Orejuela en Cassierra. Zsm afscheid van nemen en ruimte maken.

PostPosted: 29 Nov 2018 13:08 
Erelid

Morfe0 wrote:
Andere tijden, Suarez kochtten we voor 8 miljoen zo een 10-15 jaar geleden man, niet te vergelijken met nu.
Vervang Suarez voor Dolberg dan. Gaat om het principe.

PostPosted: 29 Nov 2018 13:22 

Snake wrote:
AFCA Niels wrote:
Was het wel hoor. Ajax wilde toen al Kristensen hebben. Lukte niet en toen werd het Orejuela, die een stuk minder gescout was.

Maargoed, laten we hopen dat ze geleerd hebben van het verleden en misperen zoals Orejuela en Cassierra. Zsm afscheid van nemen en ruimte maken.
Ik vind Kristensen helemaal niks. Imo heeft Orejuela geen echte kans gehad. Uit tegen AZ vorig seizoen, en toen vond ik hem gewoon goed.

PostPosted: 29 Nov 2018 18:39 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Stormrage wrote:
Inderdaad. Zet deze vier af tegen Suarez, Blind, Tadic en Ziyech en je hebt het gewoon slecht gedaan met slechts twee uit vier.
Deze combinatie spelers vergelijken slaat nergens op. Je pakt gewoon de vier beste aankopen uit de laatste tien jaar erbij, ja dan heb je een 100% score. :lol:

Ziyech was min of meer de beste speler uit de Eredivisie; het komt zelden voor dat die niet bij de top 3 speelt.

Suarez speelde bij Groningen toen 1) Groningen beter was, 2) de Eredivisie beter was en 3) transfersommen veel lager lagen. Nu zou je daar minimaal hetzelfde voor betalen als voor Neres.

Ajax heeft dik 10 jaar (!) geleden bijna dubbel zoveel betaald voor Suarez en Huntelaar dan de topclubs recent hebben betaald voor Larson, Gudelj, Ramselaar, Van der Hoorn, Duarte, Ambrabat etc. Niet zo heel raar dat die twee wel de stap naar de top konden maken.

PostPosted: 29 Nov 2018 19:18 
Erelid

Je slaat de spijker op z'n kop, Guy ;-).

PostPosted: 30 Nov 2018 08:56 
Erelid

Inderdaad, maar je mist net ons punt. :P

PostPosted: 22 Dec 2018 18:50 
Beheerder

Volgens Evert ten Napel in de winterstop terug naar AJAX.
https://twitter.com/DvhNSport/status/10 ... 9511929857

PostPosted: 22 Dec 2018 21:42 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Teleurstellend. Vond hem nog wel iets hebben, maar dat heeft hij totaal niet laten zien. Gaat het ook niet worden heb ik het gevoel.

PostPosted: 22 Dec 2018 23:10 

Je verlies maar nemen en verkopen die handel. Kan het Eredivisieniveau blijkbaar niet aan. Die keren dat ik hem bij Groningen in actie zag vond ik het ook maar matig, in samenvattingen komt hij er ook weinig aan te pas. Ik geloof niet dat Ajax nog wat aan die jongen gaat hebben. Dure misser geweest. Bovendien ook een ambitieus project om een Colombiaan die zelden als echte spits speelde te transformeren tot Ajax-spits. Ik houd daar nooit zo van, gaat ook maar weinig goed.

Ajax heeft met Dolberg, Huntelaar en Tadic al drie goede opties voor in de spits. Dan heb je jonge jongens achter de hand als Danilo en Sierhuis. Die vind ik nu nog niet goed genoeg, maar als vierde en vijfde opties volstaan ze. Cassiera is dus totaal overbodig.

PostPosted: 08 Jan 2019 19:36 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Volgens Freek Jansen van Vi gaat Cassiera deze winterstop nog verkassen naar een buitenlandse club.
Om welke club het gaat weet hij niet en ook niet of het gaat om verkoop of verhuur.

Is ook wel logisch na de komst van Traore en ook de goede ontwikkeling van Danilo.

PostPosted: 15 Jan 2019 14:18 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Trabelsi
Droomaankoop: Pirlo
Seizoenskaart: nee
Toch zonde dat hij het niet waar heeft kunnen maken. Denk dat het geen slechte spits is, maar in de fase waar Groningen in zit, kon hij het verschil niet maken. Misschien een gek voorstel... Verhuren aan Willem 2, zeker nu Sol daar weg is?

PostPosted: 28 Jan 2019 14:14 
Beheerder

Voor anderhalf seizoen verhuurd aan Racing uit Argentinië.
https://www.ajaxinside.nl/de-telegraaf- ... cing-club/

PostPosted: 28 Jan 2019 14:46 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Optie tot koop van 4 miljoen euro, dat doet Overmars toch goed man.

PostPosted: 28 Jan 2019 20:57 

Morfe0 wrote:
Optie tot koop van 4 miljoen euro, dat doet Overmars toch goed man.
Als het een verplichte optie is wel, anders heb je er nog weinig aan. De wilde hem direct verkopen ipv verhuren, dus dit lijkt me een soort compromis. Nu maar hopen dat Cassierra het daar goed gaat doen en ze de optie lichten.

Post new topic  Reply to topic  [ 304 posts ]  Previous   1 9 10 11 12 13  Next

All times are UTC+02:00