Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 297 posts ]  Previous   1 6 7 8 9 10 12  Next
Author Message
 Post subject: Re: Mateo Cassierra
PostPosted: 12 Feb 2018 11:25 
Nieuwsredacteur

Riejuh wrote:
Ook hier een voorstander van Casseirra eens een kans te gunnen. Ik denk dat je het met een voetballende spits jezelf namelijk een stuk makkelijker maakt. Met Huntelaar speel je gewoon 10 vs 11, Als KJH nu elke wedstrijd zou scoren hoorde je me niet.
We moeten ook niet overdrijven. Lees nu meerdere keren dat Cassierra een voetballende spits is maar dat valt ook wel weer mee.

PostPosted: 12 Feb 2018 12:39 

Jnp wrote:
Riejuh wrote:
Ook hier een voorstander van Casseirra eens een kans te gunnen. Ik denk dat je het met een voetballende spits jezelf namelijk een stuk makkelijker maakt. Met Huntelaar speel je gewoon 10 vs 11, Als KJH nu elke wedstrijd zou scoren hoorde je me niet.
We moeten ook niet overdrijven. Lees nu meerdere keren dat Cassierra een voetballende spits is maar dat valt ook wel weer mee.
Ik vind hem veel balvaster dan Huntelaar. Is belangrijk voor de aansluiting van de middenvelders.

PostPosted: 16 Feb 2018 12:59 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
http://www.goal.com/nl/nieuws/vergeten- ... 9zhi8035w1

PostPosted: 16 Feb 2018 19:49 

Riejuh wrote:
Ik denk met je mee. De ‘9’ en de ‘6’ zijn extreem belangrijke posities in het Ajax-voetbal.
De ‘9’ blijft een ‘9’ en dus een spits. Maar er zijn diverse ‘9’s.
Klaas-Jan Huntelaar is de ‘afmakende 9’, of zou moeten zijn. Maar ik kan hem zo toch niet zien. Daarvoor mist teveel afmaak-kansen.
Huntelaar voegt wel wat ervaring toe en soms is dat ook wel zichtbaar, maar ik vind absoluut niet genoeg. Het scheelt ook wel dat ik meer supporter ben van de ‘voetballende 9’. Daar varen we sowieso méér wel mee. Cassierra is de ‘voetballende 9’ die Ajax zo hard nodig heeft. De kapstok die de hangers kan laten dartelen om hem heen. Cassierra toont zo’n beetje élke wedstrijd aan dat hij een balvaste, voetballende en combinerende ‘9’ is. Ook is hij een baken van rust. Hij kan ten alle tijden aangespeeld worden en door zijn balvastheid kan hij de middenvelders laten aansluiten/bijkomen en (als de linies kort op elkaar voetballen) het gehele elftal kan méér in de vooruit-stand staan en voetballen.
Verder is het mooi dat Cassierra een ongelofelijke loeier in zijn benen heeft. Een krachtig en mooi krullend schot van buiten de 16. Technisch is het puur genieten. Een speler met gogme ook. Ik denk dat Ajax een stuk comfortabeler zal voetballen met zo’n type spits dan met een spits die om de haverklap Ajax in de problemen brengt met zijn balverlies. Het risico op een counter is dan ook aanzienlijk groter.
Uit de grond van mijn hart hoop ik dat Cassierra een échte kans krijgt, dus géén paar minuutjes.

PostPosted: 16 Feb 2018 22:27 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Ik heb eerlijk gezegd weinig vertrouwen dat hij erin komt ook al zou ik dat graag willen. Er waren kansen zat om hem te laten spelen door Ten Hag.

PostPosted: 16 Feb 2018 22:34 

Leonel wrote:
Ik heb eerlijk gezegd weinig vertrouwen dat hij erin komt ook al zou ik dat graag willen. Er waren kansen zat om hem te laten spelen door Ten Hag.
Eens. Ik maak me geen illusies meer dat Cassierra nog een échte kans krijgt onder Ten Hag.

PostPosted: 04 Mar 2018 22:10 
Beheerder

De Ligt breekt een lans voor Cassierra.
http://www.goal.com/nl/nieuws/de-ligt-c ... h091vavpua

PostPosted: 04 Mar 2018 22:29 

343 wrote:
De Ligt breekt een lans voor Cassierra.
http://www.goal.com/nl/nieuws/de-ligt-c ... h091vavpua
Terecht.

PostPosted: 07 Mar 2018 15:33 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruyff
Droomaankoop: M. Laudrup
Seizoenskaart: 107
Ik vind de handelingssnelheid van Cassierra niet voldoende voor wat je van een Ajax centrumspits zou mogen verwachten. Maar ik prefereer hem wel boven Huntelaar die overduidelijk op zijn retour is, en nog even wil afbouwen bij Ajax. Cassierra is beter dan Huntelaar in de combinatie, wat overigens nooit diens sterke punt was, en is zeker op dit moment beter in het afwerken op de goal. M.a.w. zolang Dolberg nog niet volledig fit is, dus voor Cassierra gaan.

PostPosted: 07 Mar 2018 15:37 

Cassierra verdient een kans boven De Jong, want dat kan echt niet meer. Maar of hij beter is dan Huntelaar betwijfel ik. Hij viel natuurlijk in in lastige en rommelige wedstrijd, maar wist me die invalbeurt niet te imponeren. Ik zou hem wel eens een volledige wedstrijd willen zien.

PostPosted: 07 Mar 2018 23:55 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
AFCA Niels wrote:
Cassierra verdient een kans boven De Jong, want dat kan echt niet meer. Maar of hij beter is dan Huntelaar betwijfel ik.
De Jong functioneert gewoon beter als spits dan deze Huntelaar. De meerwaarde van Huntelaar op dit moment is zijn ervaring en hij weet wat er gevraagd wordt. Echter als aanspeelpunt en kaatser is Siem De Jong onze beste optie. Dat hij minder scorend vermogen heeft dan bv Huntelaar (al is dit ook beduidend minder) is een feit. Alleen wordt Siem vaak als pispaal gebruikt en is hij vaak de eerste, die bakken kritiek over zich heen krijgt wat ik onterecht vind.

Dit Ajax heeft gewoon heel veel kansen nodig en normaliter hoor je hier weinig over. Alleen als Siem dan in de spits staat wordt er zoveel nadruk opgelegd, dat hij niet scoort. Zowel tegen Ado als tegen Vitesse zet hij wel spelers (bijna) vrij voor de goal en kiest hij goed positie.

En of Cassiera een kans verdient, vind ik moeilijk te beoordelen want de Jupiler League zegt mij niet zoveel. Ik denk, dat hij op de trainingen ook moet laten zien overeind te blijven tegen bv De Ligt. Dolberg heeft ook veel geleerd op trainingen om Sanchez van zich af te weren. Misschien valt hij op de trainingen wel tegen.

PostPosted: 08 Mar 2018 09:26 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
AFCA Niels wrote:
Cassierra verdient een kans boven De Jong, want dat kan echt niet meer. Maar of hij beter is dan Huntelaar betwijfel ik.
De Jong functioneert gewoon beter als spits dan deze Huntelaar. De meerwaarde van Huntelaar op dit moment is zijn ervaring en hij weet wat er gevraagd wordt. Echter als aanspeelpunt en kaatser is Siem De Jong onze beste optie. Dat hij minder scorend vermogen heeft dan bv Huntelaar (al is dit ook beduidend minder) is een feit. Alleen wordt Siem vaak als pispaal gebruikt en is hij vaak de eerste, die bakken kritiek over zich heen krijgt wat ik onterecht vind.

Dit Ajax heeft gewoon heel veel kansen nodig en normaliter hoor je hier weinig over. Alleen als Siem dan in de spits staat wordt er zoveel nadruk opgelegd, dat hij niet scoort. Zowel tegen Ado als tegen Vitesse zet hij wel spelers (bijna) vrij voor de goal en kiest hij goed positie.

En of Cassiera een kans verdient, vind ik moeilijk te beoordelen want de Jupiler League zegt mij niet zoveel. Ik denk, dat hij op de trainingen ook moet laten zien overeind te blijven tegen bv De Ligt. Dolberg heeft ook veel geleerd op trainingen om Sanchez van zich af te weren. Misschien valt hij op de trainingen wel tegen.
Ik heb dit tegen ADO dus echt totaal niet gezien he. Hij viel vooral op doordat hij overal te laat kwam en even lusteloos was als altijd.

PostPosted: 08 Mar 2018 16:37 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
AFCA Niels wrote:

Nou, dit ben ik niet met je eens. Siem heeft niks laten zien in de wedstrijden en minuten die hij kreeg dit seizoen. Siem zou idd beter in de kaats en passing moeten zijn in vergelijking met KJH. Maar dit heeft hij amper laten zien. Hij is geen schim van de Siem van van landstitel 30. En zelfs die Siem vond ik maar een modale voetballer. Verbaasde mij dan ook niks dan hij vervolgens mislukte bij Newcastle, Psv en nu ook weer bij ons. Nooit begrepen waarom Ajax hem een contract heeft aangeboden en zelfs nog een transfer som voor hem heeft betaald. Als Ajax doorselecteert dan moet hij bij de eerste namen zijn die ze omcirkelen.

PostPosted: 12 Apr 2018 20:32 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: Van de vaart
Seizoenskaart: Tijdelijk niet
Benieuwd wat er komende zomer met Cassierra gaat gebeuren. Hoop dat ze hem verhuren. Met Dolberg, Huntelaar en Bande(?) zal hij weer geen kansen krijgen en in Jong Ajax heb je volgend seizoen Sierhuis en Danilo die minuten moeten gaan maken. Denk nog steeds dat hij zich tot prima spits van Ajax kan ontwikkelen en hoop niet dat ze hem verkopen of verhuren met optie tot koop.

PostPosted: 13 Apr 2018 08:10 

Aborah wrote:
Benieuwd wat er komende zomer met Cassierra gaat gebeuren. Hoop dat ze hem verhuren. Met Dolberg, Huntelaar en Bande(?) zal hij weer geen kansen krijgen en in Jong Ajax heb je volgend seizoen Sierhuis en Danilo die minuten moeten gaan maken. Denk nog steeds dat hij zich tot prima spits van Ajax kan ontwikkelen en hoop niet dat ze hem verkopen of verhuren met optie tot koop.
IK zie het ook zitten in Cassierra. Hij heeft vorig seizoen eigenlijk de pech gehad dat Dolberg als een komeet omhoog schoot.

PostPosted: 13 Apr 2018 09:51 

Ik zou hem als 2e spits gebruiken achter Dolberg. Als ze KJH verlengen is dat hopelijk vooral voor de kleedkamer, niet voor de speelminuten.

PostPosted: 13 Apr 2018 09:58 
Beheerder

Nog een seizoen op het tweede plan zou ik zeker niet doen.
Zou hem verhuren en zijn contract met 1 of 2 seizoenen verlengen.

PostPosted: 13 Apr 2018 10:15 
Columnist

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
343 wrote:
Eens maar zou hij gelukkig worden als hij uitgeleend wordt aan een provincieclub in een voor hem vreemd land als Nederland? Ik vraag het mij af. Proberen waard, dat wel. Misschien handig om halverwege het seizoen de mogelijkheid te hebben hem terug te halen?

PostPosted: 17 Apr 2018 02:19 

343 wrote:
Ik moet zeggen, dat ik Cassiera de tweede seizoenshelft echt heel matig vind. Ik zie regelmatig een wedstrijd van Jong Ajax maar de laatste tijd is het niet veel soeps. Misschien heeft hij een dipje gehad omdat het niet gelukt is om speelminuten te maken bij het eerste tijdens de blessure van Dolberg. Ik weet het niet maar deze Cassiera heeft weinig toe te voegen aan Ajax.

Zowel Bosz, Keizer en Ten Hag hebben weinig gebruik gemaakt van hem. Misschien dat je Bosz niet direct moet meetellen want zo'n jongen mag best een tijdje acclimatiseren maar toch. Als hij echt heel veel talent had, had hij toch wel meer in het eerste gespeeld?

Bij een goed bod, zou ik hem verkopen.

PostPosted: 17 Apr 2018 08:44 

Ik vind hem ook minder de laatste tijd. Kan natuurlijk ook uit teleurstelling komen omdat hij eigenlijk geen kans krijgt. Als je Siem nog eerder brengt dan een spits weet je hoe laat het is. De spaarzame minuten die hij heeft gehad in het eerste vond ik hem weer zeker niet tegenvallen.

PostPosted: 17 Apr 2018 10:01 
Beheerder

Moet zeggen dat hij mij gisteren ook tegenviel, maar ik denk dat hij het wel gezien heeft bij AJAX. Minimaal verhuren.

PostPosted: 17 Apr 2018 10:04 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
343 wrote:
Moet zeggen dat hij mij gisteren ook tegenviel, maar ik denk dat hij het wel gezien heeft bij AJAX. Minimaal verhuren.
Eens. Zeker niet afschrijven. Als je zag hoe hij inviel tegen Vitesse uit is het toch schandalig dat hij nooit een kans heeft gehad.

maar een beet're club dan deze is er niet!

PostPosted: 17 Apr 2018 11:08 

Abruzzi wrote:
Eens. Zeker niet afschrijven. Als je zag hoe hij inviel tegen Vitesse uit is het toch schandalig dat hij nooit een kans heeft gehad.
Dit is èèn wedstrijd.
Ik vind dit wel weinig.
Je moet ook eerlijk zijn. Huntelaar valt ons alleen tegen met name zijn scorend vermogen en dan is het zijn taak om Huntelaar voorbij te streven. Op een of andere manier is dit niet gelukt.
Hij is topscorer bij Jong Ajax en krijgt geen kans. Wat zegt dit?

PostPosted: 17 Apr 2018 11:22 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
Abruzzi wrote:
Dit is èèn wedstrijd.
Ik vind dit wel weinig.
Je moet ook eerlijk zijn. Huntelaar valt ons alleen tegen met name zijn scorend vermogen en dan is het zijn taak om Huntelaar voorbij te streven. Op een of andere manier is dit niet gelukt.
Hij is topscorer bij Jong Ajax en krijgt geen kans. Wat zegt dit?
Ja 1 wedstrijd heeft hij 20 minuten mee mogen doen. Hoe moet je je dan bewijzen zonder speelminuten?

Wat zegt dit? Dat onze trainer een debiel is. Younes viel ook goed in en die werd een week later beloond met 1 speelminuut.

maar een beet're club dan deze is er niet!

PostPosted: 17 Apr 2018 12:07 

Abruzzi wrote:
Ja 1 wedstrijd heeft hij 20 minuten mee mogen doen. Hoe moet je je dan bewijzen zonder speelminuten?

Wat zegt dit? Dat onze trainer een debiel is. Younes viel ook goed in en die werd een week later beloond met 1 speelminuut.
Je kunt het ook omdraaien waarom hij maar 20 minuten heeft gekregen.

Heeft totaal niets te maken met Younes en onze trainer een debiel is want dan waren Bosz en Keizer ook debielen. Onder hen heeft hij ook weinig tot niet gespeeld.

Post new topic  Reply to topic  [ 297 posts ]  Previous   1 6 7 8 9 10 12  Next

All times are UTC+01:00