Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 304 posts ]  Previous   1 7 8 9 10 11 13  Next
Author Message
 Post subject: Re: Mateo Cassierra
PostPosted: 17 Apr 2018 15:30 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
Abruzzi wrote:
Ja 1 wedstrijd heeft hij 20 minuten mee mogen doen. Hoe moet je je dan bewijzen zonder speelminuten?

Wat zegt dit? Dat onze trainer een debiel is. Younes viel ook goed in en die werd een week later beloond met 1 speelminuut.
Je kunt het ook omdraaien waarom hij maar 20 minuten heeft gekregen.

Heeft totaal niets te maken met Younes en onze trainer een debiel is want dan waren Bosz en Keizer ook debielen. Onder hen heeft hij ook weinig tot niet gespeeld.
Na een hele goede invalbeurt en een prima seizoen bij Jong Ajax hoor je toch wat minuten te krijgen? Zeker gezien de matige vorm van Huntelaar. Keizer had huntelaar en dolberg. Dolberg is nu al maanden geblesseerd, dus had hij gewoon een kans moeten krijgen.
Sparta uit en PSV thuis onder bosz speelde hij ook sterk, maar onder bosz presteerde dolberg gewoon goed, en toen moest Cassiera nog wennen. Hij heeft zich zichtbaar verbeterd, Huntelaar speelt matig en nog geeft hij hem geen kans. Dus leg ik t bij Ten Hag en niet bij Cassiera.

maar een beet're club dan deze is er niet!

PostPosted: 18 Apr 2018 11:55 
Erelid

Die PSV-thuis waaraan jij refereert speelde hij helemaal niet zo goed en werd hij juist vooral uitgefloten op basis van waarop we nu met zijn allen Huntelaar afmaken: het missen van grote kansen.

Ik vind het onderwerp Cassierra lastig. Nog een seizoen Jong Ajax heeft geen zin, maar voor wat ik heb gezien is hij ook nog niet goed genoeg voor het eerste. Dat is echter lastig beoordelen omdat dat vooral op basis van Jong Ajax is. Ik zou hem verhuren denk ik.

PostPosted: 18 Apr 2018 12:51 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruyff
Droomaankoop: M. Laudrup
Seizoenskaart: 107
Die jongen gaat het niet maken bij Ajax, vrees ik. Zit nu al 2 jaar bij de club en maakt nauwelijks progressie, dus de term aanpassing is op hem niet meer van toepassing.
Ik vind hem niet sterk in het afwerken op de goal en ook zijn handelingssnelheid vind ik ondermaats. Jammer, want ik had net zoals vele anderen meer van hem verwacht.

Ik vind dat die spitspositie wel eens een groot probleem kan gaan worden volgend seizoen. Immers, Huntelaar is al ruim over de houdbaarheids datum heen, Siem de Jong is op die positie een lachwekkend lapmiddel, en Sierhuis is weiliswaar een harde werker, is natuurlijk ook wel het minste van wat je van een Ajax speler mag verwachten, maar heeft voetbaltechnisch te weinig bagage in huis.

Dus zal de club normaliter ook op zoek moeten gaan naar een nieuwe centrumspits achter Dolberg, maar er zal toch ook de nodige onzekerheid bestaan binnen Ajax omtrent Dolberg na diens slechte optreden/grote terugval in de 1e seizoenshelft en vervolgens dus die hele vervelende, lang aanslepende, blessure.

PostPosted: 19 Apr 2018 13:54 
Erelid

Jnp wrote:
Die PSV-thuis waaraan jij refereert speelde hij helemaal niet zo goed en werd hij juist vooral uitgefloten op basis van waarop we nu met zijn allen Huntelaar afmaken: het missen van grote kansen.

Ik vind het onderwerp Cassierra lastig. Nog een seizoen Jong Ajax heeft geen zin, maar voor wat ik heb gezien is hij ook nog niet goed genoeg voor het eerste. Dat is echter lastig beoordelen omdat dat vooral op basis van Jong Ajax is. Ik zou hem verhuren denk ik.
Hij had er toen zeker 1 moeten maken. Maar hij speelde juist wel goed. Zijn veldspel was erg sterk. Ik zeg ook niet dat hij het gaat maken. Maar ik vind dat hij wel een kans heeft verdiend. Maar nu Dolberg terug is gaat het helemaal niet meer gebeuren. Ik denk echt dat hij bij een willekeurige eredivisie club minimaal 15 goals gaat maken.

PostPosted: 19 Apr 2018 14:27 
Erelid

Heeft er bij de koploper van de Jupiler League nu 18 in liggen en dan zou hij bij een willekeurige Eredivisie club er ook wel even zoveel maken?

PostPosted: 19 Apr 2018 14:55 

AFCA Niels wrote:
Heeft er bij de koploper van de Jupiler League nu 18 in liggen en dan zou hij bij een willekeurige Eredivisie club er ook wel even zoveel maken?
Kijk maar naar die anti-voetballer Boere bij Twente, heeft overigens nog een hele poos bij Ajax gespeeld. Die had er vorig seizoen bij Oss in de JL 30+ in liggen. Daar kan hij in onze bepaald niet hoogstaande ED alleen maar van dromen bij de a.s. degradant. Nu schat ik Cassierra wel een stukje hoger in dan die Boere, maar als ik zijn zaakwaarnemer was zou ik hem adviseren terug te keren naar Columbia.

PostPosted: 19 Apr 2018 15:21 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Er is totaal geen garantie dat hij het wel even gaat maken in de Eredivisie. Scoren tegen Oss en Emmen is geen prestatie. Natuurlijk verdient hij een kans maar al die lovende woorden over iemand die een paar doelpunten maakt tegen halve amateurs. Kom op zeg. Blijft allen alsjeblieft een beetje realistisch.

PostPosted: 19 Apr 2018 15:35 
Erelid

We hadden het kunnen weten als hij afgelopen half jaar verhuurd was geweest. Dan had sierhuis ook meer minuten in Jong kunnen maken. Gemiste kans.

PostPosted: 02 May 2018 07:44 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
https://www.vi.nl/nieuws/cassierra-jong ... urstelling

PostPosted: 02 May 2018 09:44 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
343 wrote:
Ik hoop dat hij een eerlijke kans krijgt in de voorbereiding om zich te bewijzen. En anders moet hij verhuurt of verkocht worden.

PostPosted: 02 May 2018 10:05 

Symphatieke beetje stille jongen die je nooit hoort klagen. Ik denk echter dat je nu zo langzamerhand wel kan stellen dat deze jongen niet de spits voor Ajax 1 is, gaat worden, die men graag had gezien. Ik vind zijn afwerken op de goal maar magertjes, het aantal goals bij Jong zegt mij niet veel, kijk bijv. maar eens naar de 30+ goals van non-voetballer Boere vorig jaar bij Oss. Bovendien vind ik de handelingssnelheid van Cassierra onvoldoende. Dus zonde van de uitgegeven miljoenen zou je kunnen zeggen, maar het is natuurlijk ook vaak verdomde moeilijk om een speler op de juiste waarde te schatten, zeker iemand die uit een totaal andere cultuur als de onze komt. Sanchez en Tagliafico zijn/waren wat dat betreft een schot in de roos, maar absolute zekerheid dat ze zouden slagen bij Ajax had je ook met hun niet, daarbij spelen ook vaak andere factoren een grote rol, familie, housing etc.

Dat maakt het scouten van spelers, zeker uit verre landen, ook zo moeilijk, en gaat men natuurlijk ook niet over één nacht ijs als men iemand wil halen. Kijk ook maar eens naar die Magallan van Boca die al ruim een jaar op de radar van Ajax staat en een speler is waar men verregaande interesse in heeft, maar ook met hem heb je niet de zekerheid, mits hij gaat komen natuurlijk, dat hij zal uitgroeien tot een meerwaarde/succesnummer voor de ploeg.

PostPosted: 02 May 2018 10:14 
Erelid

Tuvalunho wrote:
Symphatieke beetje stille jongen die je nooit hoort klagen. Ik denk echter dat je nu zo langzamerhand wel kan stellen dat deze jongen niet de spits voor Ajax 1 is, gaat worden, die men graag had gezien. Ik vind zijn afwerken op de goal maar magertjes, het aantal goals bij Jong zegt mij niet veel, kijk bijv. maar eens naar de 30+ goals van non-voetballer Boere vorig jaar bij Oss. Bovendien vind ik de handelingssnelheid van Cassierra onvoldoende. Dus zonde van de uitgegeven miljoenen zou je kunnen zeggen, maar het is natuurlijk ook vaak verdomde moeilijk om een speler op de juiste waarde te schatten, zeker iemand die uit een totaal andere cultuur als de onze komt. Sanchez en Tagliafico zijn/waren wat dat betreft een schot in de roos, maar absolute zekerheid dat ze zouden slagen bij Ajax had je ook met hun niet, daarbij spelen ook vaak andere factoren een grote rol, familie, housing etc.

Dat maakt het scouten van spelers, zeker uit verre landen, ook zo moeilijk, en gaat men natuurlijk ook niet over één nacht ijs als men iemand wil halen. Kijk ook maar eens naar die Magallan van Boca die al ruim een jaar op de radar van Ajax staat en een speler is waar men verregaande interesse in heeft, maar ook met hem heb je niet de zekerheid, mits hij gaat komen natuurlijk, dat hij zal uitgroeien tot een meerwaarde/succesnummer voor de ploeg.
Elke transfer is een risico, er bestaan geen garanties. Grondige scouting moet dit risico beperken, maar kan het nooit uitsluiten.

In mijn opinie is Cassierra zeker niet slechter dan KJH, die heeft enkel zijn ervaring mee. Zijn afwerken, zijn passing en zeker zijn snelheid zijn al lang niet meer wat het ooit geweest is.

PostPosted: 02 May 2018 10:50 

rebuah wrote:
Tuvalunho wrote:

Elke transfer is een risico, er bestaan geen garanties. Grondige scouting moet dit risico beperken, maar kan het nooit uitsluiten.

In mijn opinie is Cassierra zeker niet slechter dan KJH, die heeft enkel zijn ervaring mee. Zijn afwerken, zijn passing en zeker zijn snelheid zijn al lang niet meer wat het ooit geweest is.
Eens. Huntelaar had dit seizoen minstens 25 doelpunten moeten maken. De "oude" Huntelaar had dat aantal gezien de gekregen kansen gemakkelijk gehaald.
Ben er ook zeker van dat Cassierra dat aantal wel had gehaald. Begrijp er niks van dat het contract van Huntelaar verlengd wordt. Zal ongetwijfeld qua salaris duur zijn.

PostPosted: 02 May 2018 11:42 

Dat Huntelaar er nog een jaartje aan vast MAG plakken, al is dat mogelijk als 3e spits voor zijn positie, is ook voor mij onbegrijpelijk. Dan ga je je toch serieus afvragen of de club wel de ambitie heeft om een paar stappen vooruit te gaan maken, wat men toch nog niet zo lang geleden nadrukkelijk heeft uitgesproken.

In het nog vrij recente verleden, ik heb het dan maar niet over eerdere miskleunen wat dat betreft, haalde men uitgerangeerde spelers als Westermann, Heitinga en het meest recent dus ook Huntelaar die je gezien zijn optreden dit seizoen/ + leeftijd toch ook enigszins in dezelfde categorie kunt scharen. Dus daar spreekt bepaald niet veel ambitie uit. En kwam/komt men wat genoemde spelers betreft met loze kreten als ervaren jongens, goed voor in de kleedkamer. jonge spelers bij de hand nemen, nou tel uit je winst!.

Wellicht heeft men de hoop gehad dat genoemde spelers nog één jaar een meerwaarde zouden kunnen zijn, maar dat was op voorhand eigenlijk al een utopie. Spelers als Rijkaard en zeker Michael Laudrup waren dat wél, maar dat waren dan ook spelers van uitzonderlijke klasse, waarvan bovengenoemd drietal met lichte uitzondering van Huntelaar ook in hun betere periode, alleen maar van konden dromen!.

Ik ben overigens nooit een fan van Huntelaar geweest, in zijn "prime" weiliswaar dodelijk in de 16 meter, maar daarbuiten had je niets aan hem en was hij in de combinatie meer een sta in de weg!.

PostPosted: 02 May 2018 13:59 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Dat er misschien meer van Huntelaar werd verwacht, oke. Maar om hem nou in dezelfde categorie als Westermann en Heitinga te plaatsten slaat echt nergens op. Hij is bijna topscorer van Ajax! :roll:

Nee, niet meer met 30+ goals zoals we van hem gewend zijn van vroeger, maar hij heeft echt wel zijn waarde gehad hoor.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 05 May 2018 13:04 
Beheerder

Cassierra ziet ook wel in dat er iets niet klopt als Siem zelfs de voorkeur krijgt.
https://nos.nl/artikel/2230420-ajax-spi ... gehad.html

PostPosted: 05 May 2018 13:32 

343 wrote:
Cassierra ziet ook wel in dat er iets niet klopt als Siem zelfs de voorkeur krijgt.
Cassierra mag dan wel niet helemaal de verwachtingen waarmaken, of hebben waargemaakt, waarop men gehoopt had bij zijn komst, het is natuurlijk volkomen begrijpelijk dat hij zich achtergesteld moet voelen.

Als een speler die bijna 2 jaar geblesseerd is geweest bij Newcastle en bovendien helemaal geen centrumspits is de voorkeur krijgt boven Cassierra geeft dat natuurlijk ernstig te denken. En pleit dat dus niet bepaald in het voordeel van Ajax, en spreekt daar eigenlijk veel te weinig ambitie uit!. Dus kan je de huidige situatie rond Cassierra niet alleen de huidige trainer maar ook de leiding verwijten!

Ik heb het al vaker gezegd, deze jongen die je ondanks e.e.a. nooit hoort klagen, kritiek spuien in de media e.d., zou er in de gegeven omstandigheden er het beste aan doen om terug te keren naar Colombia. Ik denk ook dat hij die intentie inmiddels heeft, of er moet mogelijk toch nog een laagvlieger uit één van de Europese competities in hem geinteresseerd zijn. We gaan het zien.

PostPosted: 05 May 2018 13:51 
Erelid

343 wrote:
Lijkt me logisch dat hij zich gepasseerd voelt. Ik hoop dat hij een eerlijke kans krijgt in de voorbereiding.

PostPosted: 05 May 2018 17:02 

Tuvalunho wrote:
343 wrote:
Cassierra mag dan wel niet helemaal de verwachtingen waarmaken, of hebben waargemaakt, waarop men gehoopt had bij zijn komst, het is natuurlijk volkomen begrijpelijk dat hij zich achtergesteld moet voelen.

Als een speler die bijna 2 jaar geblesseerd is geweest bij Newcastle en bovendien helemaal geen centrumspits is de voorkeur krijgt boven Cassierra geeft dat natuurlijk ernstig te denken. En pleit dat dus niet bepaald in het voordeel van Ajax, en spreekt daar eigenlijk veel te weinig ambitie uit!. Dus kan je de huidige situatie rond Cassierra niet alleen de huidige trainer maar ook de leiding verwijten!

Ik heb het al vaker gezegd, deze jongen die je ondanks e.e.a. nooit hoort klagen, kritiek spuien in de media e.d., zou er in de gegeven omstandigheden er het beste aan doen om terug te keren naar Colombia. Ik denk ook dat hij die intentie inmiddels heeft, of er moet mogelijk toch nog een laagvlieger uit één van de Europese competities in hem geinteresseerd zijn. We gaan het zien.
Het is natuurlijk ook volkomen idioot dat Siem de voorkeur kreeg boven Cassierra. Deze jongen is te fatsoenlijk om te rebelleren. Sommige anderen hadden dat allang gedaan.

PostPosted: 05 May 2018 19:24 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
rebuah wrote:
Lijkt me logisch dat hij zich gepasseerd voelt. Ik hoop dat hij een eerlijke kans krijgt in de voorbereiding.
Het lijkt me heel simpel. Er vanuitgaande, dat Dolberg blijft en Ajax trekt geen andere spits aan, dan zal hij een echte kans krijgen. Als Ajax nog een spits gaat aantrekken, dan zal hij moeten vertrekken.

Ik vermoed ook, dat Bande een kans gaat krijgen om zich als spits te laten zien.

De Cassiera van voor de winterstop verdient een kans. De Cassiera van na de winterstop moet je verkopen.

PostPosted: 06 May 2018 00:37 

Ik hoop dat hij geen kans krijgt. Niet omdat ik daar niet op hoop, maar omdat dit onder Ten Hag nooit zal gebeuren. Nog een seizoen niet in Ajax1 voetballen is zooooo jammer.
Erg jammer dat het zo is gelopen.

PostPosted: 07 May 2018 00:33 
Beheerder

Grote kans dat die wordt verhuurd aan FC Groningen, aldus Verweij.
https://twitter.com/MikeVerweij/status/ ... 2947570693

PostPosted: 07 May 2018 02:16 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 wrote:
Grote kans dat die wordt verhuurd aan FC Groningen, aldus Verweij.
https://twitter.com/MikeVerweij/status/ ... 2947570693
Waarom verhuren?

Cassiera gaat zijn derde contractjaar in bij Groningen?
En wat voor garantie geeft het als hij bij Groningen er 15 inschiet?

PostPosted: 07 May 2018 07:39 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
wat moet je anders? In de Jupiler league spelen geeft minder weerstand en met Dolberg, KJH en Sierhuis bij het eerste ( en ik gok Perreira naar Jong? ) heeft hij hier ook veel concurrentie en dus minder speeltijd.

PostPosted: 07 May 2018 07:52 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Punt is dat Cassierra via een packagedeal kwam samen met Sanchez, en Ajax Cassierra er ook een beetje heeft bijgenomen maar ze hem niet snel alleen gehaald hadden.

Post new topic  Reply to topic  [ 304 posts ]  Previous   1 7 8 9 10 11 13  Next

All times are UTC+01:00