Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1391 posts ]  Previous   1 49 50 51 52 53 56  Next
Author Message
 Post subject: Re: Hakim Ziyech
PostPosted: 27 Feb 2019 12:04 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Van de Beek, Blind, Schöne, Eiting, Gravenberch, Sinkgraven, Matusiwa...

Schone loopt op zijn laatste benen.
Sinkgraven fysiek fragiel.
Eiting loopt te lang mee als reserve.
Matusiwa kan wat worden.
De voorbereiding zal ook wel iets duidelijk maken of die laatste echt kan aanhaken.

PostPosted: 27 Feb 2019 12:23 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Eiting moet ook gewoon weer een kans krijgen in ieder geval in de voorbereiding. Schone speelde vroeger ook bij de Graafschap en NEC. Dat niveau kan hij ook wel aan.

Heeft nu ook een blessure gehad. Als het geen top is dan altijd een mooie breedte speler.

PostPosted: 03 Mar 2019 19:46 
Beheerder

Ziyech staat het liefst aan de buitenkant.
https://www.ajaxinside.nl/Ziyech-op-dit ... uitenkant/

PostPosted: 04 Mar 2019 03:03 
Erelid

343 wrote:
Ziyech staat het liefst aan de buitenkant.
https://www.ajaxinside.nl/Ziyech-op-dit ... uitenkant/
Hij is ook al bijna 36 he. ;)

PostPosted: 04 Mar 2019 11:27 

Favoriete Ajacied (aller tijden): NeeskensKeizerScirea
Droomaankoop: Gewaagd specifiek opleiden
Seizoenskaart: 112
Hij voelt zich geen Pelé en wil dus niet op 10 gezet worden, en voelt zich te artistiek voor 6 of 8. Ik begrijp hem.

PostPosted: 05 Mar 2019 23:28 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Top gedaan. De 1-0 dwingt hij helemaal zelf af omdat hij druk zet.... en toen het 0-2 stond deed hij het weer bij Varane en leverde het ook weer een kans op. Die extra inzet in een zware wedstrijd waardeer ik enorm.

Bij de goal van Madrid kwam hij ook last minute aan met een sprint om de voorzet eruit te halen. Hij werd toen uitgekapt en er was geen rugdekking. Het geeft alleen aan hoe hard hij werkt.

Tweede helft had hij wel iets minder voor eigen succes moeten gaan. Want andere spelers stonden er soms beter voor.

PostPosted: 06 Mar 2019 01:00 
Beheerder

Jerome wrote:
Top gedaan. De 1-0 dwingt hij helemaal zelf af omdat hij druk zet.... en toen het 0-2 stond deed hij het weer bij Varane en leverde het ook weer een kans op. Die extra inzet in een zware wedstrijd waardeer ik enorm.

Bij de goal van Madrid kwam hij ook last minute aan met een sprint om de voorzet eruit te halen. Hij werd toen uitgekapt en er was geen rugdekking. Het geeft alleen aan hoe hard hij werkt.

Tweede helft had hij wel iets minder voor eigen succes moeten gaan. Want andere spelers stonden er soms beter voor.
Eens. Hopelijk laat hij dat laatste ook in de kwartfinale zien en misschien groeit er dan iets heel moois. Als team.

PostPosted: 06 Mar 2019 11:01 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Speelde wat minder opvallend dan normaal maar juist daarom zo goed; op de momenten dat het moest was hij belangrijk. Wat mij betreft ging hij nu echt voor het teambelang, alleen in de tweede helft wat minder. Moest trouwens ook regelmatig de positie van Mazraoui overnemen.

Ik blijf Ziyech echt een heerlijke speler vinden. Hoe snel hij kan schakelen, dat is echt goud waard. Liverpool lijkt me een goede club voor hem. Denk dat hij past in het voetbal van Klopp, en met zijn handelingssnelheid ook kan ontkomen aan het fysieke spel van de Premier League.
Maar van mij mag hij ook hier blijven, hoor. ;)

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 06 Mar 2019 12:03 
Erelid

Die eerste goal kwam echt volledig op zijn conto. Heel belangrijk moment.

PostPosted: 07 Mar 2019 13:43 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
geenidee4 wrote:
Speelde wat minder opvallend dan normaal maar juist daarom zo goed; op de momenten dat het moest was hij belangrijk. Wat mij betreft ging hij nu echt voor het teambelang, alleen in de tweede helft wat minder. Moest trouwens ook regelmatig de positie van Mazraoui overnemen.

Ik blijf Ziyech echt een heerlijke speler vinden. Hoe snel hij kan schakelen, dat is echt goud waard. Liverpool lijkt me een goede club voor hem. Denk dat hij past in het voetbal van Klopp, en met zijn handelingssnelheid ook kan ontkomen aan het fysieke spel van de Premier League.
Maar van mij mag hij ook hier blijven, hoor. ;)
Geheel mee eens.

Maar dat continu schieten na de 1-4 vond ik wel ergerlijk. Dat was echt té. Normaal gesproken moedig ik dat juist altijd aan. Maar in dit soort wedstrijden moet je het ook zien wanneer medespelers er beter voor staan of wanneer er getemporiseerd moet worden. Even die bal in de ploeg houden en weer op adem komen.

Maar al met al; fantastisch gespeeld. Ik hoop dat hij een mooie transfer weet af te dwingen!

PostPosted: 12 Mar 2019 19:37 
Beheerder

'Bayern informeert bij Ajax over Ziyech' https://www.vtbl.nl/nieuws/artikel/4640 ... ver-Ziyech

PostPosted: 12 Mar 2019 20:56 

Ik denk dat Ajax niet al te moeilijk gaat doen bij Ziyech en ze dus geen heel hoog bedrag gaan maken. Een miljoen of dertig zou marktconform zijn denk ik. Normaal gesproken zou je meer vragen, maar gezien de situatie denk ik dat Ajax met minder ook genoegen neemt. Het valt namelijk te prijzen dat Ziyech de knop heeft omgezet, nooit is gaan zeiken na het afketsen van een transfer en dit jaar laat zien waarom die salarisverhoging volledig gerechtvaardigd is. Ik gun Ziyech een mooie transfer en Bayern zou ik een mooie club vinden. Ik denk dat hij daar wel zou kunnen slagen. Ik denk dat hij dan als vleugelspeler wordt gehaald aangezien hij daar nu excelleert en Robben en Ribery vertrekken.

PostPosted: 12 Mar 2019 21:07 
Erelid

Ik denk dat Ajax niet al te moeilijk gaat doen bij Ziyech en ze dus geen heel hoog bedrag gaan maken. Een miljoen of dertig zou marktconform zijn denk ik. Normaal gesproken zou je meer vragen, maar gezien de situatie denk ik dat Ajax met minder ook genoegen neemt. Het valt namelijk te prijzen dat Ziyech de knop heeft omgezet, nooit is gaan zeiken na het afketsen van een transfer en dit jaar laat zien waarom die salarisverhoging volledig gerechtvaardigd is. Ik gun Ziyech een mooie transfer en Bayern zou ik een mooie club vinden. Ik denk dat hij daar wel zou kunnen slagen. Ik denk dat hij dan als vleugelspeler wordt gehaald aangezien hij daar nu excelleert en Robben en Ribery vertrekken.
Gewoon het maximale eruit proberen te slepen, we zijn geen liefdadigheidsvereniging.

Overigens vind ik Bayern wel een goede club die zou passen bij Ziyech. Zeker nu met de vacatures op de buitenspelers. Ze hebben daar wel Coman en Gnabry nog, maar dat zijn meer dravers dan echte voetballers.

PostPosted: 12 Mar 2019 21:20 

Gewoon het maximale eruit proberen te slepen, we zijn geen liefdadigheidsvereniging.

Overigens vind ik Bayern wel een goede club die zou passen bij Ziyech. Zeker nu met de vacatures op de buitenspelers. Ze hebben daar wel Coman en Gnabry nog, maar dat zijn meer dravers dan echte voetballers.
Normaal gesproken eens, maar dit vind ik een uitzonderlijk geval. En we moeten niet doen alsof dertig miljoen een fooi is. Afgelopen zomer ging het om 35 miljoen. Nu heeft hij een jaar minder contract en zijn vertrekwens is alom bekend. Bovendien vind ik het zoals gezegd heel fijn hoe Ziyech zich heeft opgesteld in deze kwestie. Geen Sánchez-taferelen.

PostPosted: 12 Mar 2019 21:36 
Erelid

Normaal gesproken eens, maar dit vind ik een uitzonderlijk geval. En we moeten niet doen alsof dertig miljoen een fooi is. Afgelopen zomer ging het om 35 miljoen. Nu heeft hij een jaar minder contract en zijn vertrekwens is alom bekend. Bovendien vind ik het zoals gezegd heel fijn hoe Ziyech zich heeft opgesteld in deze kwestie. Geen Sánchez-taferelen.
Vind ik niet. Als er 35 miljoen uit te halen valt, moet je het gewoon hard spelen en die miljoen pakken. Is het zo'n straf dan om een jaar extra bij Ajax te blijven?

PostPosted: 13 Mar 2019 02:51 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen

Vind ik niet. Als er 35 miljoen uit te halen valt, moet je het gewoon hard spelen en die miljoen pakken. Is het zo'n straf dan om een jaar extra bij Ajax te blijven?
Eens, zijn salaris is ook opgewaardeerd zonder zijn contract te verlengen. Dus dan mag je wat mij betreft ook gewoon het maximale er uit proberen te slepen

PostPosted: 13 Mar 2019 09:09 

Ik vind ook dat je het maximale eruit moet proberen te halen.

PostPosted: 13 Mar 2019 09:56 
Beheerder

35 a 40 miljoen euro lijkt mij het maximale.

PostPosted: 13 Mar 2019 11:44 

Ik vind ook dat je als club je geloofwaardigheid moet behouden richting spelers. Er zijn afspraken met Ziyech gemaakt over een transfer. Ajax zou meewerken aan een transfer. Zowel Overmars als Ten Hag hebben dit bevestigd. Dat ging over afgelopen zomer. Ik acht de kans erg groot dat er na het sluiten van de transfermarkt wederom afspraken zijn gemaakt. Iets wat lijkt op; jij blijft het hele jaar, mag niet in de winterstop weg, doet je stinkende best en dwingt daarmee een transfer af komende zomer. Dan gaan we geen absurd hoog bedrag vragen en zorgen we ervoor dat je alsnog je gewenste transfer krijgt. Als je dan tussen de dertig en vijfendertig miljoen krijgt zijn alle partijen tevreden. We moeten niet doen alsof dat een fooitje is, dat is geen verkeerd bedrag.

Ik vind juist dat een club als Ajax chique moet zijn wanneer het om gemaakte afspraken gaat. Neem ook die transfer van Vertonghen waarbij hij van zijn percentage af moest zien om de transfer rond te maken. Daar kan ik me enorm aan storen. Je moet niet alleen groots zijn op het veld maar ook daarnaast.

PostPosted: 13 Mar 2019 11:46 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
Ik vind ook dat je als club je geloofwaardigheid moet behouden richting spelers. Er zijn afspraken met Ziyech gemaakt over een transfer. Ajax zou meewerken aan een transfer. Zowel Overmars als Ten Hag hebben dit bevestigd. Dat ging over afgelopen zomer. Ik acht de kans erg groot dat er na het sluiten van de transfermarkt wederom afspraken zijn gemaakt. Iets wat lijkt op; jij blijft het hele jaar, mag niet in de winterstop weg, doet je stinkende best en dwingt daarmee een transfer af komende zomer. Dan gaan we geen absurd hoog bedrag vragen en zorgen we ervoor dat je alsnog je gewenste transfer krijgt. Als je dan tussen de dertig en vijfendertig miljoen krijgt zijn alle partijen tevreden. We moeten niet doen alsof dat een fooitje is, dat is geen verkeerd bedrag.

Ik vind juist dat een club als Ajax chique moet zijn wanneer het om gemaakte afspraken gaat. Neem ook die transfer van Vertonghen waarbij hij van zijn percentage af moest zien om de transfer rond te maken. Daar kan ik me enorm aan storen. Je moet niet alleen groots zijn op het veld maar ook daarnaast.

Helemaal mee eens. Uiteraard zijn clubs hier niet welkom voor een stuiver maar meedenken met je spelers en zo een signaal uitgeven ook naar eventuele toekomstige spelers ben ik wel voor.

PostPosted: 18 Mar 2019 14:33 

Gegokt en verloren. Dikke kans dat de spuit erin is gezet om nog wat te forceren. Hopelijk blijft hij in Amsterdam en gaat hij geen interlands spelen. In offensief opzicht onze meest belangrijke speler.

PostPosted: 18 Mar 2019 15:18 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Al wat meer bekend over zijn blessure?

PostPosted: 19 Mar 2019 10:06 
Beheerder

Nog niet.
"Ik denk dat hij er op tijd uit is gegaan. Hopelijk is het niet al te ernstig", zei trainer Erik Ten Hag zondagavond bij Rondo van Ziggo Sport. "Vooralsnog blijft hij in Amsterdam, maar we bekijken het van dag tot dag."

PostPosted: 25 Mar 2019 13:02 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
Zit bij de selectie van Marokko, zondag dus wel weer fit.

PostPosted: 25 Mar 2019 13:09 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Was nou lekker in Amsterdam gebleven... Het is nota bene voor een oefenpotje.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

Post new topic  Reply to topic  [ 1391 posts ]  Previous   1 49 50 51 52 53 56  Next

All times are UTC+02:00