Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1393 posts ]  Previous   1 51 52 53 54 55 56  Next
Author Message
 Post subject: Re: Hakim Ziyech
PostPosted: 10 Apr 2019 13:22 

Als Ziyech er vandaag in slaagt om, net zoals uit tegen Real Madrid de eerste 60 minuten, zich volledig te committeren aan het collectieve belang, dan gaat Juventus nog een flinke kluif aan hem krijgen. Dan is het werkelijk een fantastische speler, die jaagt, tackelt, vrij loopt, dribbelt, steekpasjes geeft en een absolute plaag vormt voor elke verdediging.

Helaas zien we die Ziyech vrij zelden. Ook tegen Real Madrid in de slotfase, toen de buit al binnen was, zagen we weer de nonchalante Ziyech verschijnen die met elke actie vooral wil laten zien hoe goed hij is, maar juist daardoor zijn focus en zuiverheid verliest en zich te buiten gaat aan mislukte dribbels en zinloze afstandsschoten en dat vervolgens compenseert met een gespeeld 'ik doe lekker wat ik wil en het boeit me niet wat iedereen vindt' hoofd.

PostPosted: 11 Apr 2019 08:51 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Wisselde goed met slecht af. Paar goede pogingen op goal werden afgewisseld met een aantal schoten die veel te snel afgevuurd werden. Ik begrijp dat Juve compact staat en je weinig ruimte hebt voor het schot en daardoor wellicht wat gehaast bent, maar je moet niet schieten om het schieten.

Een paar passes hadden veel kunnen opleveren. Daar moet je een beetje geluk mee hebben. Zoals de pass op Donny in de eerste helft. Die werd op het laatste moment onderschept. Anders stond Donny in een hele kansrijke situatie.

Waar veel kritiek neerkomt op het nemen van risico's in de passing koos hij er gisteren regelmatig voor om de bal in de ploeg te houden. Prima, alleen hadden ze soms net te veel respect voor Juve.

PostPosted: 11 Apr 2019 09:41 
Erelid

Is vaak een van de eerste die verzaakt als het niveau wat omhoog gaat, samen met Schone en Mazraoui. De rest was klasse.

PostPosted: 11 Apr 2019 09:53 

Is vaak een van de eerste die verzaakt als het niveau wat omhoog gaat, samen met Schone en Mazraoui. De rest was klasse.
Dit is gewoon niet waar. Fake news. Als je de hele CL reeks op een rij zet begrijp ik echt niet hoe je zoiets kan zeggen.

PostPosted: 11 Apr 2019 11:09 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Vond Ziyech een wat mindere indruk maken, maar hij heeft viel niet uit de toon. Wel weer zonde dat zijn keuze om wel of niet te schieten nog steeds niet goed is. Moet alleen schieten recht voor de goal en niet voor de 16. Niet eerder.

PostPosted: 12 Apr 2019 11:59 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Speelde gewoon goed. Was ook verdedigend erg sterk in de tweede helft.

PostPosted: 12 Apr 2019 13:00 

Even wat feiten.

Net zoals in de Eredivisie, is Ziyech in de Champions League de speler met de meeste doelpogingen. Niet alleen van Ajax, maar van alle spelers van alle clubs.

Gemiddeld schiet hij 5,8 keer per wedstrijd op doel. En daar krijg je gemiddeld 0,25 goals per wedstrijd voor terug.

Los van hoe we Ziyech's prestaties in zijn algeheel beoordelen - op dit gebied presteert hij werkelijk abominabel. Hij is in heel Europa de man met de meeste afzwaaiers.

Op dit gebied moet hij dan ook tot de orde worden geroepen. Alleen lijkt het er sterk op dat niemand bij Ajax dat durft. Ik zie Ten Hag, De Jong, Tadic en zelfs De Ligt nooit eens even zeggen: doe maar niet volgende keer. Opmerkelijk.

PostPosted: 12 Apr 2019 13:04 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Aan de andere kant, je weet niet wat hij doet. Schieten of passen, de tegenstander moet zich daarop dan ook instellen. Het geeft wel de benodigde variatie aan het aanvalsspel van Ajax.

Misschien niet altijd kwalitatief even goed, maar so what? Hij is in de eredivisie wel het vaakst betrokken bij een doelpunt (uit open spel) van alle spelers.

Ziyech is een handenbindertje.

PostPosted: 12 Apr 2019 13:45 

Riejuh wrote:
Misschien niet altijd kwalitatief even goed, maar so what?
Van alle mogelijke doeddoeners is dit wel een heel opmerkelijke.

PostPosted: 12 Apr 2019 16:21 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Wat ik in de samenvatting zag moet hij gewoon stoppen met wreef/buitenkant voetschoten en het gewoon bij de binnenkant houden. Die gingen allemaal op doel of acceptable kort erbij.

PostPosted: 12 Apr 2019 21:27 

seb4 wrote:
Even wat feiten.

Net zoals in de Eredivisie, is Ziyech in de Champions League de speler met de meeste doelpogingen. Niet alleen van Ajax, maar van alle spelers van alle clubs.

Gemiddeld schiet hij 5,8 keer per wedstrijd op doel. En daar krijg je gemiddeld 0,25 goals per wedstrijd voor terug.

Los van hoe we Ziyech's prestaties in zijn algeheel beoordelen - op dit gebied presteert hij werkelijk abominabel. Hij is in heel Europa de man met de meeste afzwaaiers.

Op dit gebied moet hij dan ook tot de orde worden geroepen. Alleen lijkt het er sterk op dat niemand bij Ajax dat durft. Ik zie Ten Hag, De Jong, Tadic en zelfs De Ligt nooit eens even zeggen: doe maar niet volgende keer. Opmerkelijk.
Laat dan ook even zien wat hij allemaal creëert.

Eens dat zijn schoten beter kunnen en vaak te geforceerd/gehaast zijn. Maar het is niet zo dat hij een slechte trap heeft. En de poging die bijna de kruising in vloog vergeten we even voor het gemak....

Het ding is: hij ziet het en voert het ook direct uit. De ene keer krijg je hiermee een dramatisch schot of pass. De andere keer maakt die handeling net het verschil tussen wel of geen doelpunt/assist. Ik denk niet dat je het uit zijn spel gaat krijgen. Misschien moet je het ook niet willen.

PostPosted: 17 Apr 2019 17:31 
Erelid

Was wederom de minste op het veld, helaas. Gaan we niet missen, als er een goede vervanger komt die ook in dit systeem past.

PostPosted: 17 Apr 2019 17:40 
Erelid

Nee, hij was niet de minste, hij léék de minste omdat we weten dat hij beter kan. Maar als je dan gaat kijken waar hij alsnog bij betrokken is, is belachelijk. Maar daar zijn we al aan gewend.

PostPosted: 17 Apr 2019 18:29 
Erelid

Jnp wrote:
Nee, hij was niet de minste, hij léék de minste omdat we weten dat hij beter kan. Maar als je dan gaat kijken waar hij alsnog bij betrokken is, is belachelijk. Maar daar zijn we al aan gewend.
Vond ik wel. Veel te veel onnodig balverlies, zoals altijd eigenlijk..

PostPosted: 17 Apr 2019 18:38 

Inderdaad, vooral in de eerste helft grossierde hij weer in het maken van slechte keuzes.

Het siert het wel hem dat hij niet bang is om fouten te maken, en diezelfde onvoorspelbaarheid maakt het ook gevaarlijk voor elke tegenstander, maar wanneer de balans doorslaat naar het negatieve, dan mag dat best benoemd worden.

PostPosted: 17 Apr 2019 18:47 
Erelid

Tuurlijk, Ziyech blijft wel een goede speler. En in principe zou ik als Ziyech zijnde gewoon bij Ajax blijven, want waar zou hij nog meer kunnen en willen spelen wat een hoger niveau is dan Ajax? Maar Tadic, Neres, De Jong, Van de Beek spelen zoveel beter en slimmer dan Ziyech. Die zien in wanneer er een dieptepass gegeven worden, wanneer er geschoten kan worden en wanneer niet.

Ziyech valt daarin toch wel behoorlijk uit de toon. Ziyech vervangen gaat niet zo super lastig worden. Daarom heb ik eigenlijk ook liever dat hij deze zomer wél vertrekt. Anders moet je volgende zomer wel heel erg veel spelers vervangen. De Ligt en De Jong zijn direct onvervangbaar, Ziyech zeker niet.

PostPosted: 18 Apr 2019 09:27 

Het zal wel bekend zijn, ik ben blij als hij vertrekt. Zijn instelling vind ik dit seizoen een verademing tov vorig seizoen maar dat ongekend hoog aantal balverlies is echt een probleem. Gun hem een mooie club. Hij staat er goed op in het buitenland. Hoop dat hij dit seizoen nog veel assists en doelpunten maakt. Is goed voor zijn marktwaarde.

PostPosted: 19 Apr 2019 13:14 

renemar wrote:
Het zal wel bekend zijn, ik ben blij als hij vertrekt. Zijn instelling vind ik dit seizoen een verademing tov vorig seizoen maar dat ongekend hoog aantal balverlies is echt een probleem. Gun hem een mooie club. Hij staat er goed op in het buitenland. Hoop dat hij dit seizoen nog veel assists en doelpunten maakt. Is goed voor zijn marktwaarde.
Ik denk ook dat we met zijn vertrek echt niet per sé slechter hoeven te gaan worden, maar die bal ligt bij Overmars. Je kunt er bijv. meer een teamplayer voor terughalen.

Opvallend vind ik dat het groepje waar de staf veel mee schakelt, daar Ziyech niet bij zit. Groepje is De Ligt, Blind, Tadic, Schöne en Huntelaar, terwijl Ziyech bij Twente toch aanvoerder was. Ik vind dat wel iets zeggen over zijn rol in de groep. Teveel individualist en bezig met zichzelf. Hiermee zeg ik overigens niet dat hij NIET goed in de groep ligt, begrijp me niet verkeerd.

PostPosted: 19 Apr 2019 19:55 
Erelid

Snake wrote:
Opvallend vind ik dat het groepje waar de staf veel mee schakelt, daar Ziyech niet bij zit. Groepje is De Ligt, Blind, Tadic, Schöne en Huntelaar, terwijl Ziyech bij Twente toch aanvoerder was. Ik vind dat wel iets zeggen over zijn rol in de groep. Teveel individualist en bezig met zichzelf.
Wat is dit voor conclusie joh? Die kan je echt onmogelijk trekken.

PostPosted: 19 Apr 2019 20:31 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Appie Nouri
Droomaankoop: Lionel Messi
Seizoenskaart: Nee
Jnp wrote:
Snake wrote:
Opvallend vind ik dat het groepje waar de staf veel mee schakelt, daar Ziyech niet bij zit. Groepje is De Ligt, Blind, Tadic, Schöne en Huntelaar, terwijl Ziyech bij Twente toch aanvoerder was. Ik vind dat wel iets zeggen over zijn rol in de groep. Teveel individualist en bezig met zichzelf.
Wat is dit voor conclusie joh? Die kan je echt onmogelijk trekken.
Staat in een artikel in de VI van deze week.

PostPosted: 19 Apr 2019 21:18 
Erelid

Dat geloof ik, maar ik bedoel je laatste twee zinnen.

PostPosted: 19 Apr 2019 21:45 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ziyech geeft Ajax-fans hoop
https://www.telegraaf.nl/sport/3473175/ ... -fans-hoop

PostPosted: 19 Apr 2019 21:56 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
"Ziyech drijft renemar tot wanhoop" :D

Zou het zelf niet erg vinden als hij blijft, wel graag verlengen van het contract dan.

PostPosted: 20 Apr 2019 08:18 

DeRuit wrote:
"Ziyech drijft renemar tot wanhoop" :D

Zou het zelf niet erg vinden als hij blijft, wel graag verlengen van het contract dan.
Tot wanhoop is overdreven. Maar gun hem een hele mooi club. :D

PostPosted: 22 Apr 2019 10:44 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
Volgens deze trasnfergeruchten zouden er meerdere Engelse topploegen interesse hebben in hem... 30 miljoen zou hij moeten kosten.

https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/87 ... dium=Email

Post new topic  Reply to topic  [ 1393 posts ]  Previous   1 51 52 53 54 55 56  Next

All times are UTC+02:00