Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1466 posts ]  Previous   1 55 56 57 58 59
Author Message
 Post subject: Re: Hakim Ziyech
PostPosted: 11 Jul 2019 10:55 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Die hele Afrika Cup slaat nergens op joh, kijk hoe er wordt gevoetbald en welke 'favorieten' er al allemaal zijn uitgegooid. Een beetje club kijkt wel door het toernooi van Ziyech heen hoor. Die heeft met goede voetballers om zich heen hele mooie dingen laten zien afgelopen jaar. Dat het tussen de beunhazen van Marokko niet echt wil lukken zegt me vrij weinig. Die jongen lijkt me alleen maar beter worden met goede spelers om zich heen. En dat hij een baggerteam in zijn eentje kan dragen heeft hij bij Twente al eens laten zien, maar is dat relevant? Het gaat er denk ik voornamelijk om wat hij in de CL heeft laten zien. Daar blonk hij uit en liet hij zien dat hij wat toe kan voegen op het allerhoogste niveau.

Toch denk ik dat Ziyech ergens wel wat spijt heeft dat het destijds met Oranje niet anders is gelopen. Die had sowieso een basisplaats gehad en had deel uit kunnen maken van de revival van het Nederlands elftal. Blijft jammer dat het zo is gelopen.
Precies. Prestaties met Marokko zeggen me niks.

Als clubs nog steeds gaan negeren wat hij in de CL heeft laten zien dan zijn ze echt de weg kwijt. Als je toch kijkt voor welke bedragen sommige spelers worden aangetrokken.... het gaat nergens over. En dan laat je Ziyech lopen???? Het is triest.

Maar goed mij hoor je niet klagen als Ziyech hier blijft.

PostPosted: 11 Jul 2019 11:26 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Een club als Arsenal moet hem toch blind nemen?

PostPosted: 11 Jul 2019 11:49 
Erelid

343 wrote:
Als ik Bayern Munchen was dan zou ik hem nemen. Prima optie om erbij te hebben, waarbij het een ploeg is die altijd aanvallend voetbalt. Daarbij zijn er daar veel aanvallende spelers vertrokken.

PostPosted: 11 Jul 2019 11:54 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
343 wrote:
Als Ziyech niet naar Sevilla gaat, zie ik hem ook niet naar Arsenal gaan.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 12 Jul 2019 13:27 
Beheerder

Stormrage wrote:
343 wrote:
Volgens mij zag Ziyech Arsenal wel zitten. Maar Arsenal ziet Ziyech niet zitten kennelijk.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/88 ... maker.html

PostPosted: 12 Jul 2019 16:59 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 wrote:
Stormrage wrote:
343 wrote:
Volgens mij zag Ziyech Arsenal wel zitten. Maar Arsenal ziet Ziyech niet zitten kennelijk.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/88 ... maker.html
Arsenal is ook niet meer wat het geweest is.
Die proberen al jaren aansluiting te vinden maar grossieren ook al een aantal jaren met verkeerde vreemde aankopen. Als je niet voor de prijzen wil spelen, moet je naar Arsenal gaan. Ik snap wel, dat je dan misschien door Arsenal hogerop kan maar nog een goed jaar Ajax in de CL brengt je net zo ver.

PostPosted: 13 Jul 2019 12:23 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Fekir kan naar Betis. Olympique Lyon lijkt me een van de weinige opties waar ik Ziyech wel heen zie gaan. Champions League voetbal. Challenger van PSG. Als Ziyech daar dé centrale man zou kunnen worden, kan ik me wel voorstellen dat dat een club is waar hij heen zou willen.

PostPosted: 13 Jul 2019 13:14 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Fekir kan naar Betis. Olympique Lyon lijkt me een van de weinige opties waar ik Ziyech wel heen zie gaan. Champions League voetbal. Challenger van PSG. Als Ziyech daar dé centrale man zou kunnen worden, kan ik me wel voorstellen dat dat een club is waar hij heen zou willen.
Ajax heeft Lyon verslagen. En niet met matige cijfers. Lyon is daarnaast denk ik niet echt een lekkere stad om te leven. Ik denk niet dat Ziyech zit te springen om naar Lyon te gaan. Als hij Sevilla al heeft afgewezen.

PostPosted: 14 Jul 2019 23:11 

Ergens zou het me niet verbazen als Ziyech gewoon blijft.

Denk dat hij alleen gaat als er een club komt uit een erg beperkt rijtje dat hij zelf voor ogen heeft, en dan nog moet het plaatje kloppen.

Ziyech zit volgens mij helemaal niet te wachten op engelse middenmotors die met geld gooien, of de subtop in Spanje of Italie. (Sevilla, Roma). Denk zelfs dat als een topclub komt en hem voor de breedte haalt hij er ook geen trek in heeft. Hij zit hier prima.

We moeten de transferperiode afwachten, maar als Ajax zijnde zou ik hem een mooie contractverlenging met salarisverhoging aanbieden voor lange termijn. Dan sluit ik niet uit dat hij hier gewoon zijn carriere af gaat sluiten. Het Tadic scenario.

Ook een belangrijk signaal voor de club, dat we sommige topspelers wel kunnen behouden.

PostPosted: 14 Jul 2019 23:51 
Erelid

Zou ik prima vinden. Komt dan in aanmerking voor de aanvallende mid en rechteraanval positie in aanmerking. De concurrentie ligt dan wel hoog met Promes, VD Beek, Tadic, Neres en Ziyech voor die 3 posities (waarbij Tadic eventueel ook in de spits kan en VD Beek eventueel ook een linie terug kan).

Dat is alleen maar goed en zorgt er voor dat we met een gerust hart af en toe wat kunnen rouleren.

PostPosted: 15 Jul 2019 08:31 

Alweer een salarisverhoging? Laten we de kerk in het midden van het dorp laten. Heeft een goed seizoen gespeeld na zeer wisselvallige eerste seizoenen.
Ik zie bovendien liever snelheid op de vleugels en als middenvelder heeft hij mij niet overtuigd. Had veel te veel balverlies in de periode dat hij daar speelde.

PostPosted: 15 Jul 2019 14:09 
Beheerder

'Ik verbaas me er wel een beetje over dat het rond Hakim nog zo stil is', zegt Overmars in gesprek met het Algemeen Dagblad. 'Ik vind dat hij elk jaar beter is gaan spelen en zijn statistieken zijn uitzonderlijk goed. Daar kijken toch heel veel clubs steeds meer naar. Die kijken meer naar de cijfers dan naar wat hij allemaal laat zien en wat er om hem heen gebeurt. Ik vind Hakim Ziyech beter dan Mesut Özil. Ik zou zeggen: verkoop hem en voor de helft haal je Hakim. Maar ze hebben niet naar me geluisterd. Het zou dus zomaar kunnen dat hij bij Ajax blijft.'

PostPosted: 16 Jul 2019 23:13 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Echt waanzin dat er volgens Verweij geen club concreet is voor Ziyech.
Denken die clubs nou echt dat ze zwemmen in creatieve spelers? Want dat is niet het geval. En Ziyech heeft zich bewezen in de CL. Tegen grote clubs. Wat moet hij nog meer doen.... we weten ook dat hij geen luie speler is en zijn verdedigende werk doet.

https://www.transfermarkt.de/statistik/saisontransfers
Selecteer op ablose en kijk naar die lijst vanaf 20 miljoen of iets dergelijks. Dan zie je transfers waarvan je denkt: oh die spelers wel??!!

Begrijp me niet verkeerd. Ik hoop dat Ziyech blijft. Alleen gun ik hem ook een mooie transfer. Hij is toch al 26.

Het is toch niet normaal dat een doodnormale speler als Vincent Janssen direct een transfer afdwingt naar Tottenham en dat Ziyech hier nog steeds rondloopt.. terwijl hij genoeg heeft laten zien.

Het nadeel voor Ajax is dat je nu niet weet wat er later in de transferperiode gaat gebeuren. Als je begint aan het seizoen en Ziyech vertrekt nog even dan heb je een groot probleem omdat je nooit de vervanger kunt halen die je voor ogen had. Dat is anders in het geval van De Jong en De Ligt. Dat wist je van tevoren.

PostPosted: 16 Jul 2019 23:41 

Jerome wrote:
Denken die clubs nou echt dat ze zwemmen in creatieve spelers? Want dat is niet het geval. En Ziyech heeft zich bewezen in de CL. Tegen grote clubs. Wat moet hij nog meer doen.... we weten ook dat hij geen luie speler is en zijn verdedigende werk doet.

Selecteer op ablose en kijk naar die lijst vanaf 20 miljoen of iets dergelijks. Dan zie je transfers waarvan je denkt: oh die spelers wel??!!

Begrijp me niet verkeerd. Ik hoop dat Ziyech blijft. Alleen gun ik hem ook een mooie transfer. Hij is toch al 26.

Het is toch niet normaal dat een doodnormale speler als Vincent Janssen direct een transfer afdwingt naar Tottenham en dat Ziyech hier nog steeds rondloopt.. terwijl hij genoeg heeft laten zien.

Het nadeel voor Ajax is dat je nu niet weet wat er later in de transferperiode gaat gebeuren. Als je begint aan het seizoen en Ziyech vertrekt nog even dan heb je een groot probleem omdat je nooit de vervanger kunt halen die je voor ogen had. Dat is anders in het geval van De Jong en De Ligt. Dat wist je van tevoren.
Ik gun hem zijn transfer zeker, maar het uitblijven van een transfer heeft er ook mee te maken dat Ziyech hele hoge eisen stelt aan een transfer. Alleen de Europese top en Champions League voetbal is goed genoeg waardoor de subtop al afvalt. Daarnaast spelen United en Arsenal geen Champions League, moet Spurs iedere cent omdraaien vanwege het nieuwe stadion en heeft Chelsea een transferverbod. Deze clubs zijn samen met clubs als Sevilla, Inter, Napoli en Dortmund nou net de clubs waar Ziyech op moet hopen.

Het is een fantastische voetballer die afgelopen seizoen heeft laten zien over een uitstekende instelling te beschikken, maar hij is slechts international van Marokko en eigenlijk drie jaar te oud voor clubs als Man City, Liverpool, Bayern, Psg, Juventus, Real Madrid en Barcelona.

Ik begrijp het sentiment, maar iedere speler uit de door jou lijst van +25 miljoen en 25 jaar of ouder speelde voor die transfer al in een van de top 4 competities. Als we even realistisch zijn dan moet je in de Eredivisie blijkbaar voor je 23e de uitblinker bij Ajax of PSV zijn om een stap naar de absolute top te kunnen maken. Anders lijken ze het risico niet aan te durven.

PostPosted: 17 Jul 2019 03:37 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Yoran wrote:
Jerome wrote:

Ik gun hem zijn transfer zeker, maar het uitblijven van een transfer heeft er ook mee te maken dat Ziyech hele hoge eisen stelt aan een transfer. Alleen de Europese top en Champions League voetbal is goed genoeg waardoor de subtop al afvalt. Daarnaast spelen United en Arsenal geen Champions League, moet Spurs iedere cent omdraaien vanwege het nieuwe stadion en heeft Chelsea een transferverbod. Deze clubs zijn samen met clubs als Sevilla, Inter, Napoli en Dortmund nou net de clubs waar Ziyech op moet hopen.

Het is een fantastische voetballer die afgelopen seizoen heeft laten zien over een uitstekende instelling te beschikken, maar hij is slechts international van Marokko en eigenlijk drie jaar te oud voor clubs als Man City, Liverpool, Bayern, Psg, Juventus, Real Madrid en Barcelona.

Ik begrijp het sentiment, maar iedere speler uit de door jou lijst van +25 miljoen en 25 jaar of ouder speelde voor die transfer al in een van de top 4 competities. Als we even realistisch zijn dan moet je in de Eredivisie blijkbaar voor je 23e de uitblinker bij Ajax of PSV zijn om een stap naar de absolute top te kunnen maken. Anders lijken ze het risico niet aan te durven.
Daar komt nog bij dat hij nu ook al best goed verdient. Dan is het ook minder aantrekkelijk om naar een subtopper te gaan ( zonder Europees voetbal ) waar je ver van je familie woont en ongeveer hetzelfde krijgt. En voor zulke clubs is het daardoor net zo lastig hem te halen want een grote financiele verbetering kunnen ze niet bieden.

PostPosted: 17 Jul 2019 07:54 

Mooi toch? Hopen dat deze unieke en fantastische speler blijft. Vrijwel onvervangbaar, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Neres. Die hou ik ook liever, maar als ik moet kiezen dan kies ik altijd voor Ziyech.

Post new topic  Reply to topic  [ 1466 posts ]  Previous   1 55 56 57 58 59

All times are UTC+02:00