Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 851 posts ]  Previous   1 24 25 26 27 28 35  Next
Author Message
 Post subject: Re: Hakim Ziyech
PostPosted: 17 Apr 2018 13:27 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez
Je moet ook geen nieuwe Ziyech halen, maar gewoon een andere speler met creativiteit.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 17 Apr 2018 13:48 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
https://www.instagram.com/p/BhquafMHJYC ... by=hziyech

PostPosted: 17 Apr 2018 13:50 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruyff
Droomaankoop: M. Laudrup
Seizoenskaart: 107
Ik wil de kwaliteiten van Ziyech allerminst bagatelliseren. Maar hij legt gewoon veel te veel risico in zijn spel met veel balverlies tot gevolg waardoor je in de omschakeling vaak verrast gaat worden. Ziyech voelt zich HET mannetje bij Ajax, maar is eigenlijk geen teamplayer, zeg maar gerust stoorzender, zoals dat behoort te zijn in een ploeg om een goede balans te kunnen vinden. Ook Ziyech zal moeten erkennen dat hij meer simpel moet spelen, anders is een succesvol buitenlands avontuur al bij voorbaat gedoemd te mislukken. Al helemaal in een betere competitie dan de onze!.

PostPosted: 17 Apr 2018 14:22 

343 wrote:
Het ene naar het andere uiterste.
Nogmaals; Ziyech speelde/speelt compleet anders bij Twente en bij het Marokkaans Elftal.
Waarom is dat?

Verder moet Ziyech niet vervangen worden door een type Gudelj, maar wel door iemand die doorheeft dat niet iedere pass de beslissende moet en vooral kan zijn.
De beste wedstrijden van zowel Ziyech als Ajax speelde hij juist op deze positie. Daar wordt wel heel makkelijk aan voorbijgegaan onder het mom van 'dat was maar een paar maandjes'. Ik heb de afgelopen 10 jaar niet zoveel genoten van Ajax als die paar maandjes.

PostPosted: 17 Apr 2018 14:31 
Beheerder

Speelden toen ook nog een paar andere spelers mee, he.

PostPosted: 17 Apr 2018 14:55 

Ja, een paar ja... Maar dat is toch niet zo relevant in deze discussie?

PostPosted: 17 Apr 2018 15:24 

AFCA Niels wrote:
Natuurlijk wel. Een team met jongens als Klaassen, Sanchez, Traoré is heel anders dan nu. Klaassen is voetballend absoluut geen hoogvlieger maar was met zijn wedstrijdinstelling enorm belangrijk. Door spelers als Klaassen kunnen andere jongens beter renderen.

PostPosted: 18 Apr 2018 09:57 

renemar wrote:
AFCA Niels wrote:
Natuurlijk wel. Een team met jongens als Klaassen, Sanchez, Traoré is heel anders dan nu. Klaassen is voetballend absoluut geen hoogvlieger maar was met zijn wedstrijdinstelling enorm belangrijk. Door spelers als Klaassen kunnen andere jongens beter renderen.
Ja en nee, denk dat je ook met een duo Sanchez-De Ligt makkelijker vooruit voetbalt omdat er een centrum staat wat alles tegenhoudt en de rol van Traore werd echt schromelijk onderschat, met name in de grote wedstrijden structureel bij de betere spelers (in de wedstrijden dat hij naast Dolberg stond). Daarnaast had Klaassen die specifieke kwaliteiten idd die gemist worden, ook zijn kopkracht. Dit laatste wordt nog weleens vergeten, in het hedendagase voetbal worden dode spelmomenten steeds belangrijker en Ajax scoort hier onvoldoende in. Alledrie de genoemde vertrokken spelers waren gevaarlijk in de lucht.......

Nu ben ik niet van een Rosenborg fan met allemaal beperkte lange spelers maar de mix en balans bij Ajax klopt gewoon niet.

PostPosted: 18 Apr 2018 14:52 
Columnist

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Juiste woorden van Mossou:
https://www.ajaxinside.nl/mossou-nieman ... eschermde/

PostPosted: 18 Apr 2018 15:47 

GJ1402 wrote:
Mwoah Mossou heeft soms wel leuke stukjes maar hij doet nooit enige moeite om zijn antipathie jegens Ajax te verbergen, werkelijk elk stukje van zijn pen en elke zin op tv over Ajax is negatief.

PostPosted: 18 Apr 2018 16:40 

GJ1402 wrote:
Onzin.
Er zijn in de loop der jaren zoveel spelers uitgefloten. Ook echte Ajacieden. Ik wil dat niet goed praten, maar het gebeurt meerdere spelers. Waarom is dat voor Ziyech dan apart?
Ik heb zelden een speler bij AJAX gezien met zo'n vervelende uitstraling. Eigenlijk weet ik niemand. Hij heeft werkelijk overal problemen gehad en ik verzeker je, bij een nieuwe club krijgt hij ook weer problemen.
Hem beschermen? Hou oud is die? Het is toch geen jongen van 16.
En om Nouri hier weer in betrekken is ziek. Donny heeft 10 jaar samengespeeld met Appie, voor hem is dat een veel harder gelag. Ziyech speelt nog geen 2 jaar bij AJAX. Als Ziyech geen Marokkaan was, was de band met Nouri net zoals met bijv. Neres.
Hoe je het wendt of keert, Ziyech heeft fans en heeft mensen die hem niet moeten. Niet alleen als speler maar ook hoe hij zich constant gedraagt.

PostPosted: 18 Apr 2018 17:12 
Columnist

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Ziyech is een voetballer met uitzonderlijke kwaliteiten maar ook een speler met een karakter wat anders is dan wat misschien sociaal gewenst is. Daar moet je anders mee omgaan. Die mensen die hem intimideren zijn te dom om dat te snappen en zorgen ervoor dat deze speler, die ons kampioen kan maken, volgend jaar vertrokken is.

Na het incident van afgelopen weekend blijft het toch ook angstvallig stil vanuit Ajax. Waarom durft Edwin van der Sar zich niet uit te spreken? Waarom durft Ajax zich niet uit te spreken? Het zijn allemaal lafaards die zich door deze wannabe hooligans laten intimideren omdat ze zelf graag op het pluche blijven zitten.

Ik hoor trouwens geluiden van PSV aanhangers dat ze hem volgend jaar graag in Eindhoven zien. Dat is ook een optie waar we denk ik rekening mee moeten houden. Zou zomaar kunnen als er niks interessants komt uit het buitenland.

PostPosted: 18 Apr 2018 17:28 

Peter79 wrote:
renemar wrote:
AFCA Niels wrote:
Ja en nee, denk dat je ook met een duo Sanchez-De Ligt makkelijker vooruit voetbalt omdat er een centrum staat wat alles tegenhoudt en de rol van Traore werd echt schromelijk onderschat, met name in de grote wedstrijden structureel bij de betere spelers (in de wedstrijden dat hij naast Dolberg stond). Daarnaast had Klaassen die specifieke kwaliteiten idd die gemist worden, ook zijn kopkracht. Dit laatste wordt nog weleens vergeten, in het hedendagase voetbal worden dode spelmomenten steeds belangrijker en Ajax scoort hier onvoldoende in. Alledrie de genoemde vertrokken spelers waren gevaarlijk in de lucht.......

Nu ben ik niet van een Rosenborg fan met allemaal beperkte lange spelers maar de mix en balans bij Ajax klopt gewoon niet.
Ik doelde op of het relevant was dat het aan de positie in de opstelling ligt waarom Ziyech minder presteert. Ik vind dat namelijk niet. Voor de rest hebben jullie beide natuurlijk gelijk. Ajax is kwalitatief minder geworden en dat uit zich in alles.

PostPosted: 18 Apr 2018 17:48 
Beheerder

AJAX gaat hem echt niet naar psv laten vertrekken, GJ.

PostPosted: 18 Apr 2018 18:40 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Alsof zij Ziyech kunnen betalen. Ik zie dat never nooit gebeuren. Ik denk dat Ziyech ook verder wilt kijken in het buitenland.

PostPosted: 18 Apr 2018 19:26 

Leonel wrote:
Alsof zij Ziyech kunnen betalen. Ik zie dat never nooit gebeuren. Ik denk dat Ziyech ook verder wilt kijken in het buitenland.
Dat denk ik ook. Heb niet de indruk dat hij een stap terug wil zetten. :D Bovendien kan psv nooit betalen wat AJAX vraagt. Of de gemeente moet weer bijspringen.

PostPosted: 18 Apr 2018 19:34 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Droomaankoop: Anita
Seizoenskaart: Neen
Ze kunnen het alleen betalen, denk ik, wanneer Lozano weggaat. Voor iedere ander speler die weggaat kunnen ze niet en Ziyech betalen en die speler vervangen. Dan moeten ze al een handvol spelers wegdoen om hem te betalen. Dan nog denk ik niet dat Ziyech in Nederland blijft voetballen.

PostPosted: 19 Apr 2018 08:32 

Bericht op soccernews: "Ziyech neemt beslissing over meespelen tegen VVV". Het is soccernews dus we moeten oppassen of het waar is, maar dat zou mij niet verbazen. Past wel bij hem.

PostPosted: 20 Apr 2018 10:41 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
renemar wrote:
Bericht op soccernews: "Ziyech neemt beslissing over meespelen tegen VVV". Het is soccernews dus we moeten oppassen of het waar is, maar dat zou mij niet verbazen. Past wel bij hem.
Ga je hier nog op terug komen? Sneue reactie weer, net zoals een gedeelte van het publiek gisteren. Soms schaam ik me dan zelfs een beetje om Ajax supporter te zijn maar bij een grote groep zullen altijd hersenloze zitten denk ik dan maar.

PostPosted: 20 Apr 2018 10:48 
Erelid

Ja het was behoorlijk irritant. Er zat er eentje in de ArenA die echt irritant was met het fluiten en hij kon ook echt hard fluiten. Je kan best even fluiten naar je team, maar na 10 minuten moeten we ook weer verder.
Ziyech heeft zich prima gedragen gisteren en ook prima gespeeld. Chapeau.

PostPosted: 20 Apr 2018 11:37 

Bonzai wrote:
renemar wrote:
Ga je hier nog op terug komen? Sneue reactie weer, net zoals een gedeelte van het publiek gisteren. Soms schaam ik me dan zelfs een beetje om Ajax supporter te zijn maar bij een grote groep zullen altijd hersenloze zitten denk ik dan maar.
Wat is dit voor een onzin. Ik zeg toch dat we moeten oppassen of het waar is. Helemaal geen sneue reactie. En dat het me niet zou verbazen is een persoonlijke inschatting. Wil jij mij nu gaan vertellen wat ik moet denken of niet? Je bent niet goed bij je hoofd.
Ik zeg toch ook niet aan jou wat je moet denken.
Ik ben blij als deze rotte appel vertrekt. Wat jij daarvan vindt interesseert mij geen reet.

PostPosted: 20 Apr 2018 11:39 

Leonel wrote:
Ja het was behoorlijk irritant. Er zat er eentje in de ArenA die echt irritant was met het fluiten en hij kon ook echt hard fluiten. Je kan best even fluiten naar je team, maar na 10 minuten moeten we ook weer verder.
Ziyech speelde een goede tweede helft maar was de eerste helft net zo bagger als de rest. Of wil je zeggen dat hij de eerste helft goed was?
Maar ik begrijp het wel, de laatste indruk blijft hangen.
Ik had het publiek wel willen horen als Neres niet vlak voor rust niet 2 keer scoort. Wat denk jij?

PostPosted: 20 Apr 2018 11:43 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Droomaankoop: Anita
Seizoenskaart: Neen
renemar wrote:
Bonzai wrote:
renemar wrote:
Wat is dit voor een onzin. Ik zeg toch dat we moeten oppassen of het waar is. Helemaal geen sneue reactie. En dat het me niet zou verbazen is een persoonlijke inschatting. Wil jij mij nu gaan vertellen wat ik moet denken of niet? Je bent niet goed bij je hoofd.
Ik zeg toch ook niet aan jou wat je moet denken.
Ik ben blij als deze rotte appel vertrekt. Wat jij daarvan vindt interesseert mij geen reet.
Het was wel een beetje fake news. in het artikel kon je al lezen dat ze de insinuatie van andere media de stellen dat Ziyech het wel eens niet zou op kunnen brengen om te spelen gebruiken. Daarna, omdat het AD Ziyech in de basis verwacht zeggen ze dat Ziyech dus de beslissing heeft genomen om wel te spelen.

PostPosted: 20 Apr 2018 11:55 
Erelid

renemar wrote:
Leonel wrote:
Ziyech speelde een goede tweede helft maar was de eerste helft net zo bagger als de rest. Of wil je zeggen dat hij de eerste helft goed was?
Maar ik begrijp het wel, de laatste indruk blijft hangen.
Ik had het publiek wel willen horen als Neres niet vlak voor rust niet 2 keer scoort. Wat denk jij?
Eerste helft leek het erop dat we zo´n typische wedstrijd zouden krijgen waarin niets lukt, zeker toen Schone de penalty mistte. Maar ze hebben het goed herpakt. Maar het gaat mij ook om hoe hij omging met het publiek en dat was goed.

PostPosted: 20 Apr 2018 13:03 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: De Bruyne
Seizoenskaart: I wish
renemar wrote:

Dat is iedereen ondertussen al wel duidelijk Renemar, je herhaalt het elke dag zowat minstens 3 keer ongeacht het topic waarin je post 8-)

Post new topic  Reply to topic  [ 851 posts ]  Previous   1 24 25 26 27 28 35  Next

All times are UTC+02:00