Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1240 posts ]  Previous   1 44 45 46 47 48 50  Next
Author Message
 Post subject: Re: Hakim Ziyech
PostPosted: 03 Oct 2018 10:53 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Jerome wrote:
Ziyech is het hele seizoen al goed. Dat jij dat niet ziet ok. Dat is geen nieuws.
Ik heb ook last van mijn ogen. Dat zal het zijn. Kritiek op Ziyech kan niet in jouw ogen.
Jij en anderen hebben hem structureel belachelijk gemaakt en afgekraakt. Terwijl hij ook de afgelopen seizoenen heel belangrijk was voor Ajax. Ik heb zelfs statistieken geplaatst waarin hij duidelijk de meest creatieve speler van de Eredivisie was. En zelfs als ballenafpakker scoorde hij hoger dan de controleurs van andere clubs. Dat zijn feiten waar je niet omheen kunt.
Nogmaals statistieken zeggen mij niets. Of het nu over Ziyech gaat of niet.
En maar l#llen over mentaliteit en gedrag.... volgens mij heeft Ziyech zelf laten zien dat het allemaal onzin is. Want hij kreeg niet zijn transfer en vocht nog steeds als een leeuw voor Ajax. Ging voorop in de strijd en is de beste speler.
Waar zeg ik, dat dit niet zo is. Ik vind het ook knap dat hij dit kan maar vergeet niet, dat hij nu op een totaal andere positie speelt. Iets wat ik een wezenlijk verschil vind. Als middenvelder vond ik hem te veel balverlies leiden. Iets wat andere analytici ook aanhaalde maar goed, die zullen ook wel last van hun ogen hebben want Ziyech is zo creatief dat hij ontheven is en ten alle tijden ricisico in zijn spel mag leggen.
Verder moet je niet vergeten dat voetbal een teamsport is. Nu draait het weer een stuk beter vergeleken met vorig seizoen. Het is niet zo dat Ziyech ineens stukken beter is geworden. Nee medespelers maken ook een ontwikkeling door, er zijn een paar ervaren, dure spelers gekomen en ze zijn meer op elkaar ingespeeld. Daarnaast is het drukzetten weer terug en dat maakt een gigantisch verschil.
Klopt en Ziyech staat nu rechtsbuiten en niet op het middenveld.
Het balverlies is er nog steeds. Hoor je ineens niemand meer over... hoe zou dat toch komen? Het hoort er nou eenmaal bij... neem je geen risico's dan krijg je het simpele heen en weer geschuif waar je niks mee opschiet.
Dit is onzin. Onnodig balverlies lijden is gewoon niet nodig en tevens gevaarlijk.

Ik verafschuwde het voetbal onder De Boer (op het eerste jaar na) met dat sloom rondgetik achterin en ben blij met spelers als Ziyech maar tot een bepaalde hoogte. Ook al heet je Messi, achterin ga je geen onnodig risico nemen. Dan moet die bal weg. Iets wat ook hoort bij je ontwikkeling. Ik waardeer het ook, dat Ajax ten alle tijden van achteruit wil voetballen wat weleens risicovol is. En ja ik kan accepteren als hier een doelpunt uit valt want ik vind dit beter als die bal naar voren rossen. Neemt echter niet weg, dat ik er kritiek op mag hebben want soms moet het gewoon. Iets wat nu ook gebeurd.
Spelers als Frenkie de Jong, Schone, Eiting.. die moeten geen balverlies hebben.
Je bedoelt dat de middenvelders geen balverlies moeten hebben alleen als Ziyech er staat moeten we dit wel tolereren?

PostPosted: 03 Oct 2018 11:05 

Jerome wrote:
Ziyech is het hele seizoen al goed. Dat jij dat niet ziet ok. Dat is geen nieuws.

Jij en anderen hebben hem structureel belachelijk gemaakt en afgekraakt. Terwijl hij ook de afgelopen seizoenen heel belangrijk was voor Ajax. Ik heb zelfs statistieken geplaatst waarin hij duidelijk de meest creatieve speler van de Eredivisie was. En zelfs als ballenafpakker scoorde hij hoger dan de controleurs van andere clubs. Dat zijn feiten waar je niet omheen kunt.

En maar l#llen over mentaliteit en gedrag.... volgens mij heeft Ziyech zelf laten zien dat het allemaal onzin is. Want hij kreeg niet zijn transfer en vocht nog steeds als een leeuw voor Ajax. Ging voorop in de strijd en is de beste speler.

Verder moet je niet vergeten dat voetbal een teamsport is. Nu draait het weer een stuk beter vergeleken met vorig seizoen. Het is niet zo dat Ziyech ineens stukken beter is geworden. Nee medespelers maken ook een ontwikkeling door, er zijn een paar ervaren, dure spelers gekomen en ze zijn meer op elkaar ingespeeld. Daarnaast is het drukzetten weer terug en dat maakt een gigantisch verschil.

Het balverlies is er nog steeds. Hoor je ineens niemand meer over... hoe zou dat toch komen?
Het hoort er nou eenmaal bij... neem je geen risico's dan krijg je het simpele heen en weer geschuif waar je niks mee opschiet. Spelers als Frenkie de Jong, Schone, Eiting.. die moeten geen balverlies hebben.
Over zijn balverlies hoor je niemand meer over? Moet je mss. niet zo selectief luisteren en alleen maar horen wat jij wil.
Gisteren was hij geweldig. Maar dat is ook de eerste keer in een topwedstrijd zolang hij bij ons speelt.
En als je het verschil tussen de Ziyech van dit seizoen (in het algemeen want de laatste wedstrijden zakte hij wat instelling betreft ook weer wat terug) en die van een groot deel van vorig seizoen ben je stekeblind. Of je wil het niet zien.
Iets anders, ben je wel eens in het stadion?

PostPosted: 03 Oct 2018 11:20 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Ten eerste was mijn reactie richting Renmar. Ten tweede ben ik zelf ook kritisch op Ziyech. Dat kun je haarfijn uit mijn mening halen. Kijk het maar terug.

Dat statistieken jou niks zeggen moet je zelf weten. Ze kunnen zeker ondersteunend werken. Of is het niet belangrijk hoeveel sleutelpasses een speler geeft? Of hoeveel van zijn passes naar voren gaan? Of hoeveel duels een speler wint? Kom op nou zeg...

Nu ligt het ineens aan de positie van Ziyech. Dat is toch grappig want hij is nog steeds overal op het veld te vinden.

Waar ik op doel met Eiting, De Jong, Schone is de positie en de rol die ze hebben. Verder naar voren mag je wat mij betreft meer risico's nemen. Dan valt het ook nog te herstellen als je actie mislukt of een pass niet aankomt. Spelers op de 6 moeten veel vaster zijn en de bal laten rollen.

Wat ik altijd gezegd heb is dat Ziyech soms te gehaast speelt. Hij ziet het... alleen kan je die bal niet altijd geven. Af en toe is het beter om de bal even vast te houden en van daaruit te wachten op de volgende afspeelmogelijkheid. Dat neemt niet weg dat hij ontzettend veel creëert doordat hij risico in zijn spel legt. En ik zeg dus de hele tijd dat de voordelen van Ziyech zwaarder wegen dan de nadelen. Daarmee bedoel ik niet dat hij vaak de bal mag verliezen...... dat lijken mensen te denken.

@renemar:
Gisteren was hij geweldig. Maar dat is ook de eerste keer in een topwedstrijd zolang hij bij ons speelt.
Dit kun je niet serieus menen.... ik ga er ook niet verder op reageren. Ik weet hoe je over hem denkt en waar je hem nu liever had gezien. Ziyech laat zijn voeten spreken. De rest doet er niet toe. Ik lach ronduit.

PostPosted: 03 Oct 2018 13:08 
Erelid

Jerome wrote:
Dat statistieken jou niks zeggen moet je zelf weten. Ze kunnen zeker ondersteunend werken. Of is het niet belangrijk hoeveel sleutelpasses een speler geeft? Of hoeveel van zijn passes naar voren gaan? Of hoeveel duels een speler wint? Kom op nou zeg...
In mijn optiek niet nee. Als Ziyech (als voorbeeld in dit geval) onnodig balverlies lijdt en hierdoor de wedstrijd verliest, wat heb je er dan aan?

Als Huntelaar 25 doelpunten als spits maakt waarvan 20 strafschoppen wat zegt jij deze statistiek over de spits Huntelaar?
Nu ligt het ineens aan de positie van Ziyech. Dat is toch grappig want hij is nog steeds overal op het veld te vinden.

Waar ik op doel met Eiting, De Jong, Schone is de positie en de rol die ze hebben. Verder naar voren mag je wat mij betreft meer risico's nemen. Dan valt het ook nog te herstellen als je actie mislukt of een pass niet aankomt. Spelers op de 6 moeten veel vaster zijn en de bal laten rollen.
Natuurlijk ligt het aan de positie want als rechtsbuiten (met vrijheid) mag/moet je meer risico nemen want dit is inherent voor zo'n positie. Ik vind ook, dat buitenspelers moeten blijven proberen en veel risisco in hun spel moeten hebben. Als middenvelder moet dit al wat minder zijn omdat het meer risisco met zich mee brengt en al zeker als je simpel kan spelen. Simpel spelen is ook een kwaliteit.
Wat ik altijd gezegd heb is dat Ziyech soms te gehaast speelt. Hij ziet het... alleen kan je die bal niet altijd geven. Af en toe is het beter om de bal even vast te houden en van daaruit te wachten op de volgende afspeelmogelijkheid. Dat neemt niet weg dat hij ontzettend veel creëert doordat hij risico in zijn spel legt. En ik zeg dus de hele tijd dat de voordelen van Ziyech zwaarder wegen dan de nadelen. Daarmee bedoel ik niet dat hij vaak de bal mag verliezen...... dat lijken mensen te denken.
Zijn we het dan toch eens? Zo denk ik er ook over en soms wil hij dit nog teveel doen op plekken waar dit niet nodig is. Als hij dan nog meer simpeler kan spelen, wordt hij ook echt een topspeler bij een topclub.

Nogmaals: ik geniet van spelers als Ziyech. Ik ben ook voorstander van voetbal van achteruit maar niet ten koste van alles. Als ik fan zou zijn van risiscoloos voetbal zonder lef en branie was ik wel fan van PSV geworden. Kijk Tadic is minder aanwezig dan Ziyech maar Tadic lijdt weinig balverlies en al zeker onnodig balverlies. Dit is een punt van kritiek en aandachtspunt wat ik heb op Ziyech.

PostPosted: 03 Oct 2018 16:54 

Jerome wrote:
Ten eerste was mijn reactie richting Renmar. Ten tweede ben ik zelf ook kritisch op Ziyech. Dat kun je haarfijn uit mijn mening halen. Kijk het maar terug.

@renemar:
Dit kun je niet serieus menen.... ik ga er ook niet verder op reageren. Ik weet hoe je over hem denkt en waar je hem nu liever had gezien. Ziyech laat zijn voeten spreken. De rest doet er niet toe. Ik lach ronduit.
Hoeveel assists en doelpunten heeft hij in topwedstrijden gehad/gemaakt? Niet meer dan 2 durf ik te wedden.
Welke topwedstrijd was hij volgens jou dan nog meer echt goed (ook zonder assist c.q. doelpunt?
Waar was je commentaar na psv en fortuna? Selectieve kijk op zijn spel? Als hij slecht is reageer ik maar niet?
Slap. Maar dat wist ik al.
Is ook een kwaliteit, om jezelf lachen.

PostPosted: 07 Oct 2018 18:45 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Hamstringblessure in de laatste minuut van de wedstrijd. Hopelijk valt het mee. Gelukkig 2 weken geen clubvoetbal.

PostPosted: 07 Oct 2018 19:39 

343 wrote:
Hamstringblessure in de laatste minuut van de wedstrijd. Hopelijk valt het mee. Gelukkig 2 weken geen clubvoetbal.
Als het een scheurtje is ben je hem 6 weken kwijt. Zonde.

PostPosted: 07 Oct 2018 20:24 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Mooi balen dit met het oog op Benfica. Gelukkig de komende 2 weken nog rust maar hopelijk valt het wel mee.

PostPosted: 08 Oct 2018 13:32 
Beheerder

Het valt dus gelukkig erg mee.
https://www.ajaxinside.nl/de-telegraaf- ... -valt-mee/

PostPosted: 08 Oct 2018 17:55 

343 wrote:
Goed om te horen! :)

PostPosted: 08 Oct 2018 18:54 
Erelid

Mooi dat er een interland weekend tussen zit. Kan net genoeg zijn.

PostPosted: 08 Oct 2018 18:57 
Erelid

Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Zou hij echt geblesseerd zijn? Kan me ook voorstellen dat dit een afgesproken toneelstukje was. Lekker paar dagen op vakantie ipv gaan ballen op de Comoren...

PostPosted: 08 Oct 2018 19:04 
Beheerder

Heeft een spierverrekking.
https://nos.nl/artikel/2253949-Ziyech-m ... kking.html

PostPosted: 10 Oct 2018 21:21 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Goed dat hij de interlands laat schieten. Focus op het herstel en weer doorgaan met waar hij mee bezig was: schitteren en belangrijk zijn. Ziyech maakt wederom een stap in zijn ontwikkeling en laat zien dat hij komende zomer klaar is voor een fraaie transfer. Die gaat er zeker komen wanneer hij zich op deze manier blijft ontwikkelen. Dé creatieve man bij Ajax.

PostPosted: 23 Oct 2018 23:13 

Velen zullen vallen over het balverlies vanavond en gedeeltelijk klopt dat ook. Alleen als je dan weer kijkt hoe vaak hij betrokken is bij de kansen van Ajax... dat is gewoon niet normaal.

En het meest typerende is misschien wel dat hij op zijn laatste benen terugsprint naar achteren en de bal afpakt en vervolgens de vrije trap krijgt. Als dat niet aangeeft hoe het zit met de mentaliteit van Ziyech dan weet ik het ook niet meer.

Veel clubs hebben lopen slapen. Dat is duidelijk.

PostPosted: 23 Oct 2018 23:22 
Beheerder

Ja, over zijn mentaliteit kan men niets zeggen dit seizoen. Rechtsbuiten staat hij het beste, vind ik.

PostPosted: 23 Oct 2018 23:30 
Erelid

Jerome wrote:
Velen zullen vallen over het balverlies vanavond en gedeeltelijk klopt dat ook. Alleen als je dan weer kijkt hoe vaak hij betrokken is bij de kansen van Ajax... dat is gewoon niet normaal.

En het meest typerende is misschien wel dat hij op zijn laatste benen terugsprint naar achteren en de bal afpakt en vervolgens de vrije trap krijgt. Als dat niet aangeeft hoe het zit met de mentaliteit van Ziyech dan weet ik het ook niet meer.

Inderdaad, maar moet toch nog beter leren doseren. Soms peert hij de bal dan naar voren als het gewoon beter is om een simpele oplossing te zoeken.

PostPosted: 24 Oct 2018 08:59 

Jerome wrote:

Inderdaad, maar moet toch nog beter leren doseren. Soms peert hij de bal dan naar voren als het gewoon beter is om een simpele oplossing te zoeken.
Ik vond hem zeker niet slecht maar had wel weer vaak onnodig balverlies. Dat kan als je met veel risico speelt en probeert alles naar voren te spelen maar wat ik niet begrijp is dat hij een actie wil aangaan als hij tegen 3!! spelers staat. Onmogelijk daar uit te komen. Een keer ontstond daar een heel gevaarlijke counter uit. En dat deed hij niet maar een keer.
Op instelling is niks aan te merken.

PostPosted: 24 Oct 2018 09:10 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez
Eens. Hij legt gigantisch veel energie in een wedstrijd, maar regelmatig zoekt hij echt een te moeilijke oplossing.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 24 Oct 2018 09:25 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Eens met jullie kritische commentaren, maar wat een speler is dit. Zijn diagonale crosspasses zijn bijna allemaal met honderd procent precisie, alles wat hij op de helft van de tegenstander doet zorgt gelijk voor dreiging, hij heeft een belachelijk goede techniek op de kleine ruimte en dan werkt hij zich ook nog eens het schompes. Vind het wel vreemd dat hij niet gewisseld werd ondanks dat hij duidelijk op was 10 minuten voor tijd, want dat zag je gewoon aan zijn manier van lopen.

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 24 Oct 2018 10:09 

Ja die crosspasses zijn enorm belangrijk omdat de ruimte aan de andere kant ligt.

De reden dat hij niet gewisseld werd is simpel. Je weet dat hij altijd de beslissende pass kan geven of zelf kan scoren. Hij zag er idd vermoeid uit.

@Renemar; klopt dat moment vond ik ook slecht. Ik weet niet of hij zag dat teamgenoten er slecht voor stonden en hij ze niet kon bereiken of dat hij voor eigen succes ging. Hij voerde het te ver door.

Tegen Bayern was hij nog een stuk beter. Alleen als je dan gaat kijken naar de pogingen op goal en de 2 grootste kansen van de wedstrijd dan was Ziyech er weer bij betrokken. Bij de pass op Dolberg 1 op 1 met de keeper en de aanname, pass op Donny 1 op 1 met de keeper.

En ook belangrijke momenten in balbezit in de kleine ruimte waar hij WEL uitkwam.

PostPosted: 24 Oct 2018 12:57 

Jerome wrote:
Ja die crosspasses zijn enorm belangrijk omdat de ruimte aan de andere kant ligt.

De reden dat hij niet gewisseld werd is simpel. Je weet dat hij altijd de beslissende pass kan geven of zelf kan scoren. Hij zag er idd vermoeid uit.

@Renemar; klopt dat moment vond ik ook slecht. Ik weet niet of hij zag dat teamgenoten er slecht voor stonden en hij ze niet kon bereiken of dat hij voor eigen succes ging. Hij voerde het te ver door.

Tegen Bayern was hij nog een stuk beter. Alleen als je dan gaat kijken naar de pogingen op goal en de 2 grootste kansen van de wedstrijd dan was Ziyech er weer bij betrokken. Bij de pass op Dolberg 1 op 1 met de keeper en de aanname, pass op Donny 1 op 1 met de keeper.

En ook belangrijke momenten in balbezit in de kleine ruimte waar hij WEL uitkwam.
Dat klopt.

PostPosted: 18 Nov 2018 13:23 
Beheerder

Ziyech eerder terug naar AJAX vanwege lichte knieklachten.
https://www.vi.nl/nieuws/Ziyech-laat-oe ... a-bij-ajax

PostPosted: 19 Nov 2018 18:21 
Beheerder

Zal NAC, Ado en waarschijnlijk AEK moeten missen.
https://www.telegraaf.nl/sport/2817935/ ... pig-missen

PostPosted: 19 Nov 2018 19:32 
Erelid

343 wrote:
Zal NAC, Ado en waarschijnlijk AEK moeten missen.
https://www.telegraaf.nl/sport/2817935/ ... pig-missen
Is vervangbaar en hopelijk grijpt Neres zijn kans op rechts.
Ik denk ook, dat je uit bij AEK aan Neres meer hebt dan aan en Ziyech en tadic als buitenspelers omdat je dan meer diepte in je spel hebt.

Post new topic  Reply to topic  [ 1240 posts ]  Previous   1 44 45 46 47 48 50  Next

All times are UTC+01:00