Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1466 posts ]  Previous   1 45 46 47 48 49 59  Next
Author Message
 Post subject: Re: Hakim Ziyech
PostPosted: 19 Nov 2018 19:52 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Denk ik ook. Thuis tegen AEK was het misschien anders geweest.

PostPosted: 19 Nov 2018 20:43 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 wrote:
Ik blijf het een vreemde situatie vinden. Tadic en Ziyech doen het goed bij Ajax alleen mis je ergens wel een pure buitenspeler met snelheid en diepgang. Neres heeft vorig jaar een heel goed jaar gekend en speelt nu ook vaak vanaf links en vanaf het middenveld.

Maar goed dat je zo'n luxe probleem hebt en nu kunt oplossen. Moet ook eerlijk zeggen, dat Ziyech de laatste wedstrijden wat minder speelde.

PostPosted: 20 Nov 2018 08:57 

343 wrote:
Ik blijf het een vreemde situatie vinden. Tadic en Ziyech doen het goed bij Ajax alleen mis je ergens wel een pure buitenspeler met snelheid en diepgang. Neres heeft vorig jaar een heel goed jaar gekend en speelt nu ook vaak vanaf links en vanaf het middenveld.

Maar goed dat je zo'n luxe probleem hebt en nu kunt oplossen. Moet ook eerlijk zeggen, dat Ziyech de laatste wedstrijden wat minder speelde.
Klinkt raar maar met name door dat laatste vind ik het niet erg dat hij enkele wedstrijden moet missen (let wel, ik hoop natuurlijk nooit dat een speler geblesseerd raakt).Tegen relatief makkelijke tegenstanders en uit in Athene waar je wss. genoeg ruimte achter de achterhoede krijgt.
Neres eindelijk weer eens op rechts. Imo belangrijk.

PostPosted: 20 Nov 2018 09:00 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Seizoenskaart: 401
Ik ben heel erg benieuwd in hoeverre we hem gaan missen, gelukkig niet al te moeilijke periode voor de boeg. Al vind ik het wel cruciaal om van Athene te winnen, we moeten het echt niet laten aankomen op die laatste pot thuis tegen Bayern. :roll:

PostPosted: 01 Dec 2018 12:36 
Beheerder

https://www.telegraaf.nl/sport/2864719/ ... eit-Ziyech

PostPosted: 01 Dec 2018 13:44 

Ben het niet met hem eens. Hij oordeelt toch niet alleen op de wedstrijd tegen AEK hoop ik.
Dan is Frenkie ook maar middelmaat.

PostPosted: 02 Dec 2018 21:25 

renemar wrote:
Ben het niet met hem eens. Hij oordeelt toch niet alleen op de wedstrijd tegen AEK hoop ik.
Het is wel de vrees die ik voor 'de leegloop' komende zomer heb. Zonder Ziyech en De Jong lever je wel heel veel creativiteit in. Je kan het bagatelliseren, maar het zijn wel de twee architecten, met Schone en Tadic als belangrijke assistenten. Zonder Ziyech en De Jong devalueert het spel van Ajax behoorlijk. Een vervangers zie ik niet vanuit de jeugd doorkomen.

PostPosted: 03 Dec 2018 08:30 

renemar wrote:
Het is wel de vrees die ik voor 'de leegloop' komende zomer heb. Zonder Ziyech en De Jong lever je wel heel veel creativiteit in. Je kan het bagatelliseren, maar het zijn wel de twee architecten, met Schone en Tadic als belangrijke assistenten. Zonder Ziyech en De Jong devalueert het spel van Ajax behoorlijk. Een vervangers zie ik niet vanuit de jeugd doorkomen.
Je krijgt een lading geld binnen. Daar kun je gemakkelijk dezelfde creativiteit voor terug halen. Ben fan van Frenkie. Geweldige speler maar heeft een minpunt. Scoren kan hij niet. Komt ook weinig in die positie omdat hij vooral verantwoordelijk is voor de opbouw van achteruit maar je ziet aan alles dat hij nooit een middenvelder wordt die meer dan 7/8 doelpunten per seizoen maakt. In vergelijking met Donny vind ik hem de betere voetballer maar Donny heeft veel meer scorend vermogen.
Vanuit de jeugd zie ik Gravenberch op termijn de rol van Frenkie overnemen. Vult het (iets) anders in maar hem vind ik ook een geweldig talent.
Wat Ziyech betreft opteer ik voor een echte buitenspeler. Een jongen met een actie, versnelling en diepgang. Zonder dat Neres gisteren echt goed speelde scoorde hij toch (had overigens meer moeten scoren) en had een assist. Je kunt het ook anders invullen.
Ik denk dat je met het aantrekken van de juiste vervangers erop vooruit gaat.

PostPosted: 03 Dec 2018 09:11 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
renemar wrote:
Geweldige speler maar heeft een minpunt. Scoren kan hij niet. Komt ook weinig in die positie omdat hij vooral verantwoordelijk is voor de opbouw van achteruit maar je ziet aan alles dat hij nooit een middenvelder wordt die meer dan 7/8 doelpunten per seizoen maakt.
Maar als hij nauwelijks in die positie komt is het toch ook niet erg dat hij niet scoort?

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 03 Dec 2018 12:20 

Stormrage wrote:
renemar wrote:
Geweldige speler maar heeft een minpunt. Scoren kan hij niet. Komt ook weinig in die positie omdat hij vooral verantwoordelijk is voor de opbouw van achteruit maar je ziet aan alles dat hij nooit een middenvelder wordt die meer dan 7/8 doelpunten per seizoen maakt.
Maar als hij nauwelijks in die positie komt is het toch ook niet erg dat hij niet scoort?
Dat klopt an sich. Dat is een reden, maar als hij schiet dan lijkt het meestal nergens op. Is niet zozeer een verwijt, ik constateer alleen een onderwerp waarin hij imo ondermaats is. Hij compenseert dat meestal ruimschoots met zijn opbouwende kwaliteit.

PostPosted: 03 Dec 2018 17:53 
Erelid

renemar wrote:
Je krijgt een lading geld binnen. Daar kun je gemakkelijk dezelfde creativiteit voor terug halen.
Dit lijkt bij alles een beetje jouw insteek maar ik ben persoonlijk bang dat je dat heel vies tegen gaat vallen.

PostPosted: 13 Dec 2018 14:57 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
Barca zou interesse hebben...

https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/85 ... bar-a.html

PostPosted: 13 Dec 2018 15:44 

Leuk voor hem. Speelde gisteren fantastisch. Wel graag in de zomer pas vertrekken, waar dan ook naartoe.

PostPosted: 20 Dec 2018 09:43 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Het werd weer pijnlijk duidelijk hoe armoedig het kan zijn als hij er niet bij is. Want niemand gaat mij vertellen dat er met Ziyech in het veld gisteren net zo weinig kansen zouden zijn. En ja de standaard teksten van onderschatting en vermoeidheid zullen omhoog komen. Maar wees nou eens eerlijk en kijk kritisch naar de individuele spelers. Wat heeft Tadic gisteren nou laten zien buiten zijn penalty om? Of Neres? Ik heb alleen maar kansloze voorzetten gezien. Van backs en buitenspelers. Of balletjes over de verdediging heen van Frenkie die stuk voor stuk dramatisch waren. Helemaal niemand met een individuele actie of steekpass. Labyad deed ook maar wat...

In de tweede helft na de wissels gingen ze wat meer op doel schieten maar ook dat werd niet echt gevaarlijk. Het is toch schrijnend.

Baltempo te laag, weinig beweging zonder bal, lukraak ballen in de 16 pompen en een tegenstander die compact staat en alles de tribune inschiet. Met alle respect... Roda staat op plek 5 in de Jupiler League. Zelfs met een b-elftal moet je zo'n tegenstander makkelijk de baas zijn. Was het wel een b-opstelling? Meerdere belangrijke basisspelers en veel spelers die vlak achter de basiself zitten.

De wissels van Ten Hag waren volkomen terecht. Neres, Wober, Labyad... stuk voor stuk dramatisch.

PostPosted: 20 Dec 2018 11:06 

Jerome wrote:
Het werd weer pijnlijk duidelijk hoe armoedig het kan zijn als hij er niet bij is. Want niemand gaat mij vertellen dat er met Ziyech in het veld gisteren net zo weinig kansen zouden zijn. En ja de standaard teksten van onderschatting en vermoeidheid zullen omhoog komen. Maar wees nou eens eerlijk en kijk kritisch naar de individuele spelers. Wat heeft Tadic gisteren nou laten zien buiten zijn penalty om? Of Neres? Ik heb alleen maar kansloze voorzetten gezien. Van backs en buitenspelers. Of balletjes over de verdediging heen van Frenkie die stuk voor stuk dramatisch waren. Helemaal niemand met een individuele actie of steekpass. Labyad deed ook maar wat...

In de tweede helft na de wissels gingen ze wat meer op doel schieten maar ook dat werd niet echt gevaarlijk. Het is toch schrijnend.

Baltempo te laag, weinig beweging zonder bal, lukraak ballen in de 16 pompen en een tegenstander die compact staat en alles de tribune inschiet. Met alle respect... Roda staat op plek 5 in de Jupiler League. Zelfs met een b-elftal moet je zo'n tegenstander makkelijk de baas zijn. Was het wel een b-opstelling? Meerdere belangrijke basisspelers en veel spelers die vlak achter de basiself zitten.

De wissels van Ten Hag waren volkomen terecht. Neres, Wober, Labyad... stuk voor stuk dramatisch.
Eens met de aantekening dat niet alleen de drie gewisselde spelers maar elke veldspeler voor een wissel in aanmerking kwam. Imo op de eerste plaats Eiting. Dramatisch speelde die.
Louter Dolberg vond ik goed invallen. Toen gebeurde er iets. Heb het idee dat hij langzaam beter wordt.

PostPosted: 20 Dec 2018 12:03 
Erelid

Jerome wrote:

Spijker op zijn kop al kun je de kanttekening maken dat je ook met Ziyech zo'n potje had kunnen hebben op een stroef en slecht kunstgrasveld in de kou. Vooral de instelling viel mij tegen, veel te vrijblijvend, soft en 'het komt wel goed' gedachte. Terwijl je van je nummer 12-18 in je selectie verwacht dat ze het gras opvreten.

Wober eruit pikken vind ik te makkelijk, is helemaal geen back en kan dus ook moeilijk omgaan met die ruimte voor hem. Elftal corrigeerde dit ook niet in het veld, De Jong bijvoorbeeld had veel meer in die ruimte kunnen spelen.

PostPosted: 27 Dec 2018 00:10 
Erelid

http://www.soccernews.nl/news/529003/ha ... -uitzoeken

PostPosted: 27 Dec 2018 13:51 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Real Madrid? Laat me niet lachen. En ik hoop niet dat hij naar Italië gaat. Zou toch verschrikkelijk zijn. Engeland is denk ik ook niks voor hem. Laat hem lekker bij Ajax blijven. En anders Duitsland. Dat past wel goed.

PostPosted: 28 Dec 2018 12:22 
Erelid

GJ1402 wrote:
Real Madrid? Laat me niet lachen. En ik hoop niet dat hij naar Italië gaat. Zou toch verschrikkelijk zijn. Engeland is denk ik ook niks voor hem. Laat hem lekker bij Ajax blijven. En anders Duitsland. Dat past wel goed.
Italie zie ik ook niet zitten voor hem.
Real lijkt me ook niet concreet. Zullen wel meer spelers in de picture komen rondom de CL ontmoeting met ons.

Engeland lijkt me toch wel wat voor hem. Een club als City (al zal hij daar niet direct in de basis staan) of the Spurs zie ik wel zitten mits hij min of meer een vrije rol krijgt. Liverpool zou ook nog kunnen.

PostPosted: 28 Dec 2018 13:18 
Beheerder

Moet Eriksen wel eens die transfer maken. Zit al veel te lang bij Tottenham.

PostPosted: 28 Dec 2018 13:34 
Erelid

343 wrote:
Moet Eriksen wel eens die transfer maken. Zit al veel te lang bij Tottenham.
Ja, dat kan maar kan ook met Eriksen.

The Spurs spelen eigenlijk met alleen Kane als diepste spits maar daarom heen veel beweeglijke spelers als Son, Ally, Eriksen en Lamela. Die rol zou Ziyech ook kunnen.

PostPosted: 28 Dec 2018 21:40 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Engeland is denk ik te fysiek en misschien ook wel een te hoog tempo.

PostPosted: 29 Dec 2018 00:25 
Erelid

Verkozen tot beste international van Marokko,voor wat het waard is.

http://www.soccernews.nl/news/529707/zi ... abat-derde

PostPosted: 29 Dec 2018 22:54 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Ik ga nog eens de papegaai spelen en mezelf herhalen; ik wil Ziyech weer op '10' zien. Dan kan hij Tadic beter bereiken en heeft hij meer balcontacten dan wanneer hij op de flank staat. Hij speelt ook minder diep als '10' waardoor Dolberg meer ruimte heeft om mee te voetballen. Ik vind dat Van de Beek vaak de ruimtes voor Dolberg dichtloopt. Ook vind ik dat Van de Beek zijn voetballende bijdrage nihil is ondanks de doelpunten en meters die hij maakt. Daarnaast vind ik het een voordeel dat er een plek vrij komt voor Neres, waar ik meer gecharmeerd van ben dan van een Van de Beek op '10'.

Het kan me ontschoten zijn, maar volgens mij heeft Ziyech zich nooit meer echt uitgesproken over zijn positie. Misshcien dat hij er nu zelf ook vrede mee heeft omdat hij op het hoogste niveau wellicht interessanter is voor grote clubs vanaf rechts dan op '10'. Maar voor Ajax vind ik het jammer.

PostPosted: 29 Dec 2018 23:36 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Seizoenskaart: 411
Ik ga nog eens de papegaai spelen en mezelf herhalen; ik wil Ziyech weer op '10' zien. Dan kan hij Tadic beter bereiken en heeft hij meer balcontacten dan wanneer hij op de flank staat. Hij speelt ook minder diep als '10' waardoor Dolberg meer ruimte heeft om mee te voetballen. Ik vind dat Van de Beek vaak de ruimtes voor Dolberg dichtloopt. Ook vind ik dat Van de Beek zijn voetballende bijdrage nihil is ondanks de doelpunten en meters die hij maakt. Daarnaast vind ik het een voordeel dat er een plek vrij komt voor Neres, waar ik meer gecharmeerd van ben dan van een Van de Beek op '10'.

Het kan me ontschoten zijn, maar volgens mij heeft Ziyech zich nooit meer echt uitgesproken over zijn positie. Misshcien dat hij er nu zelf ook vrede mee heeft omdat hij op het hoogste niveau wellicht interessanter is voor grote clubs vanaf rechts dan op '10'. Maar voor Ajax vind ik het jammer.
Ik ben het aan de ene kant met je eens, maar aan de andere kant: hoe het nu staat gaat het natuurlijk ontzettend goed, dus is er weinig reden tot verandering.

Post new topic  Reply to topic  [ 1466 posts ]  Previous   1 45 46 47 48 49 59  Next

All times are UTC+02:00