Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1698 posts ]  Previous   1 46 47 48 49 50 68  Next
Author Message
 Post subject: Re: Hakim Ziyech
PostPosted: 30 Dec 2018 10:37 

Ik ga nog eens de papegaai spelen en mezelf herhalen; ik wil Ziyech weer op '10' zien. Dan kan hij Tadic beter bereiken en heeft hij meer balcontacten dan wanneer hij op de flank staat. Hij speelt ook minder diep als '10' waardoor Dolberg meer ruimte heeft om mee te voetballen. Ik vind dat Van de Beek vaak de ruimtes voor Dolberg dichtloopt. Ook vind ik dat Van de Beek zijn voetballende bijdrage nihil is ondanks de doelpunten en meters die hij maakt. Daarnaast vind ik het een voordeel dat er een plek vrij komt voor Neres, waar ik meer gecharmeerd van ben dan van een Van de Beek op '10'.

Het kan me ontschoten zijn, maar volgens mij heeft Ziyech zich nooit meer echt uitgesproken over zijn positie. Misshcien dat hij er nu zelf ook vrede mee heeft omdat hij op het hoogste niveau wellicht interessanter is voor grote clubs vanaf rechts dan op '10'. Maar voor Ajax vind ik het jammer.
Imo kan Ziyech alleen op 10 als hij in de rug gedekt wordt door 2 controleurs. Blind en evt. Eiting? Die laatste speelt echter niet overtuigend dit seizoen. Donny is geen controleur en Schöne eigenlijk ook niet.
Dan moet iemand anders als LCV en kan Neres als rechtsbuiten spelen. Je zou het kunnen proberen tegen de mindere tegenstanders. Tegen de sterkere ploegen zou ik het niet doen.

PostPosted: 30 Dec 2018 15:51 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
renemar wrote:
Imo kan Ziyech alleen op 10 als hij in de rug gedekt wordt door 2 controleurs. Blind en evt. Eiting? Die laatste speelt echter niet overtuigend dit seizoen. Donny is geen controleur en Schöne eigenlijk ook niet.
Dan moet iemand anders als LCV en kan Neres als rechtsbuiten spelen. Je zou het kunnen proberen tegen de mindere tegenstanders. Tegen de sterkere ploegen zou ik het niet doen.
Vergeet je De Jong niet? En ik vind dat Van de Beek dat best in kan vullen, die deed dat onder Bosz ook prima. Zal in het begin even wennen zijn maar ik vind dat hij in die rol al eerder goede wedstrijden heeft gespeeld. Dan voegt hij ook meer aan het veldspel toe. Ik vind het altijd zo zonde om Van de Beek als '10' maar wat rond te zien draven. Natuurlijk begrijp ik dat dit van hem wordt verwacht in die rol en dat hij daardoor ook makkelijker scoort, maar eerder hadden we met Klaassen ook zo'n jongen die vooral diep liep en zich erg onttrok aan het positiespel. Ik houd daar niet van.

En overdrijven we het niet dat we ineens het hele team om moeten gooien als Ziyech op '10' staat? Die jongen heeft ook veel balveroveringen - sowieso meer dan Van de Beek op die positie - en hij maakt ook veel meters en schakelt prima om. Het beeld is blijkbaar ineens ontstaan dat het gevaarlijk is om met Ziyech op het middenveld te spelen terwijl hij daar al veel langer sterk speelde, zelfs toen we met de punt naar achteren speelde en er dus maar één controleur achter hem stond. En dat was dan vaak Schöne, niet eens een echte verdedigende middenvelder.

PostPosted: 30 Dec 2018 16:06 

Ik zie Ziyech wel bij een grote club spelen in de rol van Mahrez bij City. Ik denk dat dat in een grote competitie bij een grote club zijn beste plek is.

PostPosted: 30 Dec 2018 16:14 

renemar wrote:
Ik zie Ziyech wel bij een grote club spelen in de rol van Mahrez bij City. Ik denk dat dat in een grote competitie bij een grote club zijn beste plek is.
Dat zou kunnen. Maar de Eredivisie is niet zo'n grote competitie. En zelfs in de CL vind ik dat Ziyech gewoon op '10' moet kunnen spelen om de bovenstaande redenen. Ook vind ik niet dat Ajax daar rekening mee moet houden, tenzij daar concrete afspraken over gemaakt zijn bij zijn contractverlenging.

Bijvoorbeeld dat Ziyech en zijn management denken dat hij als '10' moeilijk in de top geraakt en hij daarom een jaar wil spelen op rechtsbuiten zodat de grote clubs zien dat hij dat ook uitstekend in kan vullen en dan bereidt zijn om hem wél te halen. Dus clubs boven het niveau van As Roma die het ook niet aandurven met Ziyech op het middenveld maar na dit seizoen wel overtuigt zijn geraakt van zijn kwaliteiten en impact op het spel als rechtsbuiten. Het is niet ondenkbaar, maar ik heb daar nog nooit wat over gehoord of gelezen.

PostPosted: 27 Jan 2019 20:11 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Was ik vandaag de enigste die zich stoorde aan Ziyech?

Elke keer maar voor de actie gaan, de moeilijke oplossing of voor het schot gaan?
Vaak ook altijd maar de drukte indraaien?

Ziyech moet ook geen leren, dat het niet altijd zijn pass moet zijn die beslissend is. Zeker als het team in een mindere fase zit moet je iets zuiniger spelen en de bal wat langer in de ploeg houden.

PostPosted: 27 Jan 2019 20:20 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Klopt, dat blijft zijn probleem. De topclubs in het buitenland zien dat ook wel. Alweer bijna 26 jaar en nog steeds in de eredivisie. Zegt toch wel wat.

PostPosted: 27 Jan 2019 20:27 
Erelid

343 wrote:
Klopt, dat blijft zijn probleem. De topclubs in het buitenland zien dat ook wel. Alweer bijna 26 jaar en nog steeds in de eredivisie. Zegt toch wel wat.
Eens.

Ongeacht het aantal assists en doelpunten blijf ik op een bepaalde manier twijfelen. Als individualist een magistrale voetballer maar niet altijd denkend in het teambelang. Ook heel jammer want als hij net iets slimmer en rustiger speelt, kan er nog veel meer uitkomen.

Vergelijk hem vandaag met Berghuis. Berghuis was lang niet zo aanwezig maar veel bepalender.

PostPosted: 27 Jan 2019 20:31 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish

Elke keer maar voor de actie gaan, de moeilijke oplossing of voor het schot gaan?

Ziyech moet ook geen leren, dat het niet altijd zijn pass moet zijn die beslissend is. Zeker als het team in een mindere fase zit moet je iets zuiniger spelen en de bal wat langer in de ploeg houden.
De ruimte lag ook aan de buitenkanten, maar ze zochten telkens de oplossing door het centrum waar er amper ruimte lag. Tadic bakte er geen ene hol van, de matige St Juste had hem helemaal in zijn zak. En Blind komt er ook nooit overheen. Nous speelde dramatisch en Ziyech trok elke keer naar binnen. Dan krijg je dit gek#t.

PostPosted: 27 Jan 2019 20:38 
Erelid

Als de ruimte aan de buitenkant ligt moet je met buitenspelers spelen, die dit ook willen en kunnen benutten. Tadic staat linksbuiten als verbindingsspeler voor een opkomende linksback. Blind doet/kan dit te weinig maar Frenkie heb ik ook niet gezien.

Ziyech op rechts gaat ook nooit buitenom en Mazraoui komt er ook niet overheen. Daar heb je Schone, die nooit die ruimte induikt.

Dan moet je eerder wisselen of anders spelen. In mijn ogen wil Ziyech dan teveel en meer als Tadic forceren en blijft maar zoeken naar die ene oplossing. Vandaag net iets teveel.

PostPosted: 27 Jan 2019 21:04 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
343 wrote:
Zegt mij niet zo heel veel. Vertonghen was ook al 26 jaar toen hij vertrok. Daarnaast had hij al een paar keer de mogelijkheid om naar het buitenland te gaan maar koos hij voor een transfer naar FC Twente en Ajax, liet Ajax hem in 2017 niet gaan en afgelopen zomer kwam Ajax er niet uit met Roma.

PostPosted: 27 Jan 2019 21:12 
Beheerder

Vertonghen was 25 jaar. Scheelt niet veel maar toch.

PostPosted: 27 Jan 2019 21:21 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Droomaankoop: Luis Suarez

Je bent zeker niet de enige. Hij mag zich ook schamen dat Verdonk hem totaal de baas was, vooral in de tweede helft. Ziyech maakte foute keus op foute keus.

PostPosted: 27 Jan 2019 21:26 

Dat zeg ik ongeveer al sinds hij bij ons is. Leek eerste deel van het seizoen beter te gaan maar hij vervalt weer in zijn oude fout. Voeg daarbij dat Ten Hag niet durft te passeren. Doet hij dat wel breekt de pleuris uit. Gaat de hele sfeer naar de filistijnen.
Maar ik wil er eigenlijk niks meer over zeggen anders word ik weer op de vingers getikt. Ben ik er toch weer ingetrapt.

PostPosted: 27 Jan 2019 21:49 
Erelid

Ik irriteerde me niet meer aan Ziyech dan aan de andere spelers, maar van hem verwacht ik wel dat hij in zulke wedstrijden de ploeg bij de hand neemt. Maar dat verwacht ik net zo van Blind en Tadic. Iedereen was ruk.

PostPosted: 27 Jan 2019 22:31 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
AFCA Niels wrote:
Ik irriteerde me niet meer aan Ziyech dan aan de andere spelers, maar van hem verwacht ik wel dat hij in zulke wedstrijden de ploeg bij de hand neemt. Maar dat verwacht ik net zo van Blind en Tadic. Iedereen was ruk.
Amen

PostPosted: 28 Jan 2019 08:21 
Erelid

Heb me aan iedereen gestoord en Ziyech was niet best maar wel de enige aanvaller waar uberhaupt dreiging vanuit ging terwijl ie op een eiland stond met de dramatische Mazraoui achter zich.

PostPosted: 28 Jan 2019 08:29 

renemar wrote:

Dat zeg ik ongeveer al sinds hij bij ons is. Leek eerste deel van het seizoen beter te gaan maar hij vervalt weer in zijn oude fout. Voeg daarbij dat Ten Hag niet durft te passeren. Doet hij dat wel breekt de pleuris uit. Gaat de hele sfeer naar de filistijnen.
Maar ik wil er eigenlijk niks meer over zeggen anders word ik weer op de vingers getikt. Ben ik er toch weer ingetrapt.
Daarmee is alles gezegd. Je kunt hem niet passeren, hoe slecht ie ook is, want de pleuris breekt uit. Plaatst zichzelf voor het teambelang. Geeft standaard niet thuis tijdens topwedstrijden. Ik blijf het zeggen, met deze speler in je team wordt je nooit landskampioen.

PostPosted: 28 Jan 2019 17:26 

Daarmee is alles gezegd. Je kunt hem niet passeren, hoe slecht ie ook is, want de pleuris breekt uit. Plaatst zichzelf voor het teambelang. Geeft standaard niet thuis tijdens topwedstrijden. Ik blijf het zeggen, met deze speler in je team wordt je nooit landskampioen.
Waarom zou je je beste en meest dreigende aanvaller willen passeren dan? Ziyech moet áltijd spelen. Want ook al speelt iedereen ruk, dan is hij nog altijd de persoon die het minst slecht was en het meeste dreiging heeft. Hij verzaakt niet in zijn verdedigende taken (wat hem voorheen werd verweten) en heeft initiatief aan de bal. Dat hij wat solistisch speelt of zichtbaar geïrriteerd is wanneer ploeggenoten falen vind ik allemaal niet zo erg, hij compenseert dit op andere vlakken. Daar waar andere spelers achterblijven.

Gaan zeiken op Ziyech is zo ongepast. Zeker wanneer Dolberg na een kwartiertje weer een snipperdag nam, Tadic weer zwaar irritant bezig was en de pseudoleider het weer niet waar wist te maken. Huntelaar kon de ban ook niet breken. Logisch ook, die is afhankelijk van de aanvoer die ontbrak. Ziyech kreeg ook weinig steun van de spelers die om hem heen speelde, zo'n Mazraoui speelde echt een draak van een wedstrijd.

Die jongen wordt zo ondergewaardeerd omdat hij niet zo sympathiek is en zijn ongenoegen niet onder stoelen of banken steekt. Kan ik me ook aan storen, maar ik vind het wel een uitstekende voetballer. Ik hoef hem ook niet op de koffie te hebben of iets dergelijks, al die randzaken vind ik niet zo relevant.

PostPosted: 28 Jan 2019 19:07 
Erelid

Ik vind de kritiek op Ziyech vaak onterecht of overdreven, maar hij was gisteren gewoon ook echt niet goed. Opvallend veel onnauwkeurige passes. En dat helpt dan niet bepaald als je als team al slecht in de wedstrijd zit. Dat hij daarin geen sterkere factor was neem ik hem kwalijk.

Moet je hem daar voor wisselen? Tsja, dat kan. Maar het Was een collectief falen. Iedereen haalde een onvoldoende en ook de invallers waren alles behalve beter. Zulke wedstrijden draai je niet om met een wissel.

PostPosted: 30 Jan 2019 08:59 
Beheerder

https://twitter.com/MHChehade/status/10 ... 9209375744

PostPosted: 30 Jan 2019 09:49 

343 wrote:
Wat heeft de nederlaag van afgelopen zondag te maken met het standpunt dat niemand mag vertrekken? Dat begrijp ik niet. Bovendien heeft hij altijd aangegeven niet in de winter te vertrekken.
Overigens, van mij mag hij gaan. Mits er vervanging komt.

PostPosted: 30 Jan 2019 10:29 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Dikke onzin weer. Naast het feit dat hij niet mag vertrekken, geloof er ook helemaal niks van dat hij al een akkoord heeft.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 30 Jan 2019 11:12 

Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
De redenatie dat de situatie na de nederlaag veranderd is klopt denk ik weinig van. Maar het beeld dat Ziyech hier heel erg in geïnteresseerd zal zijn en een verzoek zal indienen om te mogen vertrekken lijkt mij best reëel. Is toch een hele mooie club voor hem (beter dan Roma in mijn ogen) en misschien komt Dortmund in de zomer niet meer terug.

PostPosted: 30 Jan 2019 11:45 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Seizoenskaart: 401
Peter79 wrote:

Heb me aan iedereen gestoord en Ziyech was niet best maar wel de enige aanvaller waar uberhaupt dreiging vanuit ging terwijl ie op een eiland stond met de dramatische Mazraoui achter zich.
Dit was dus voor mij ook de reden dat ik vond dat hij het minder slecht deed dan de rest. Maar goed het was een algehele malaise, dat was wel duidelijk.

PostPosted: 30 Jan 2019 12:05 

Ik geloof er niets van. Ziyech heeft in een interview gezegd dat hij niet in de winter verkast. Hij heeft willens en wetens zijn contract opengebroken, de tegenprestatie is dan dat hij tot het einde van het seizoen bij Ajax blijft. Die intentie hebben beide partijen ook uitgesproken. In de zomer gaat het vertrek er daarom ook wel komen. En dan zou Dortmund een geschikte optie zijn denk ik, mooie club waar Ziyech goed zou passen.

Wanneer Ziyech vertrekt breekt de pleuris ook uit onder de supporters en spelers hoor, dat gaan ze alleen daarom al niet doen. Nog los van het sportieve plaatje.

Post new topic  Reply to topic  [ 1698 posts ]  Previous   1 46 47 48 49 50 68  Next

All times are UTC+01:00