Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 247 posts ]  Previous   1 6 7 8 9 10
Author Message
 Post subject: Re: Noussair Mazraoui
PostPosted: 06 May 2019 08:40 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Voetbalt zo makkelijk. Zijn techniek is heerlijk om naar te kijken. Voor het middenveld moet hij nog wel wat stapjes maken. Soms in de duels en de keuzes. Zo kan hij op de plek die hij gisteren had niet altijd risico naar voren nemen.

Dit is zo'n leermoment:

07:10

Maar ja.. kijk naar 2:40. Dan weet je ook genoeg.

PostPosted: 16 May 2019 10:26 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ook Mazraoui volgend seizoen nog Ajacied.
https://www.ajaxinside.nl/mazraoui-ook- ... itgeleerd/

PostPosted: 16 May 2019 12:10 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 wrote:
Ook Mazraoui volgend seizoen nog Ajacied.
https://www.ajaxinside.nl/mazraoui-ook- ... itgeleerd/
Ben toch ook benieuwd of Mazraoui rechtsback blijft. Kristensen overtuigd nog steeds niet maar Veltman is ook weer terug en de kans dat die blijft is toch aannemelijk. Vraag is dus ook indirect of Kristensen ook nog een kans krijgt of wegmoet. Of Mazraoui moet voor meer dynamiek op het middenveld zorgen waardoor ajax ook nog op zoek gaat naar een rechtsback, die dan met Veltman moet concurreren.

PostPosted: 16 May 2019 13:54 
Erelid

Hoop dat hij gewoon rechtsback blijft. Met name in de Eredivisie heb je veel meer aan Mazraoui, door zijn voetballende kwaliteiten.

PostPosted: 16 May 2019 14:12 
Erelid

Hoop dat hij gewoon rechtsback blijft. Met name in de Eredivisie heb je veel meer aan Mazraoui, door zijn voetballende kwaliteiten.
Eens maar internationaal als "pure" verdediger komt hij nog steeds tekort.

PostPosted: 28 Jul 2019 11:17 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Bergkamp
Droomaankoop: Ziyech
Seizoenskaart: Ja
Hij kan verdedigen (samen met Frenkie en Nico de drie beste tackelaars van het afgelopen CL seizoen), aanvallen. Heeft een Frenkie-achtige versnelling in huis. Is sterk aan de bal. Hij heeft een goed spelinzicht en komt dikwijls voor de goal.

Hij moet alleen constanter worden in zijn spel.

Nous is de perfecte opvolger van Frenkie.

PostPosted: 29 Jul 2019 09:53 

Hij kan verdedigen (samen met Frenkie en Nico de drie beste tackelaars van het afgelopen CL seizoen), aanvallen. Heeft een Frenkie-achtige versnelling in huis. Is sterk aan de bal. Hij heeft een goed spelinzicht en komt dikwijls voor de goal.

Hij moet alleen constanter worden in zijn spel.

Nous is de perfecte opvolger van Frenkie.
Ik weet niet of hij de perfecte opvolger is, maar wel eens dat hij idd ook zo'n Frenkie-achtige versnelling in huis heeft. En dat kan koppelen aan techniek. Daarom vind ik hem ook wel een interessante optie voor op het middenveld. Zal dan wel verdedigend wat meer van zich af moeten bijten, maar dat kun je leren.

PostPosted: 07 Aug 2019 08:32 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Ik ben fan van Nous, maar als middenvelder zat hij gisteren toch regelmatig mis.
Vooral in de pressing was hij met regelmaat te laat waardoor PAOK er gevaarlijk uit kwam (zie ook de tegengoal).

Toch liever rechtsback, ook omdat je hem dan weer meer op de vleugels kan gebruiken.

PostPosted: 07 Aug 2019 08:44 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Ik ben fan van Nous, maar als middenvelder zat hij gisteren toch regelmatig mis.
Vooral in de pressing was hij met regelmaat te laat waardoor PAOK er gevaarlijk uit kwam (zie ook de tegengoal).

Toch liever rechtsback, ook omdat je hem dan weer meer op de vleugels kan gebruiken.
Vind het ook lastig met hem.. Heeft de potentie om een bepalende middenvelder te zijn in het veldspel van Ajax, maar heeft ook dusdanig veel 'flegmatiek' over hem heen hangen, dat het risico bestaat dat je hele elftal uit elkaar valt.

Question is: Kan hij dat snel afleren en vanuit de juiste discipline gaan spelen die er nodig is voor die positie of ga je voor 'safe' en zet je hem gewoon weer op rechtsback?

PostPosted: 07 Aug 2019 08:55 

Vind het ook lastig met hem.. Heeft de potentie om een bepalende middenvelder te zijn in het veldspel van Ajax, maar heeft ook dusdanig veel 'flegmatiek' over hem heen hangen, dat het risico bestaat dat je hele elftal uit elkaar valt.

Question is: Kan hij dat snel afleren en vanuit de juiste discipline gaan spelen die er nodig is voor die positie of ga je voor 'safe' en zet je hem gewoon weer op rechtsback?
Mee eens. Je zag hem in de tweede helft al beter gepositioneerd staan, zowel in de opbouw als in de schakel op het middenveld naar aanval.

Hij moet gewoon simpel gaan leren spelen. Eerst gedisciplineerd aan je eigen positie en restverdediging denken, daarna met de rest van het spel bemoeien. Dat kon Schone wel heel goed vind ik. Was zich bewust van hoe belangrijk de restverdediging is.

PostPosted: 07 Aug 2019 09:00 

Is imo gewoon een middenvelder maar speelde gisteren heel matig.

PostPosted: 07 Aug 2019 11:23 
Erelid

Vond hem vooral in het druk zetten heel erg ongelukkig. Dat moet hij echt beter leren timen en als hij dat doet vol overgave, zeker als hij het zo hoog doet.
Nu gebeurde het echt te vaak dat hij te diep druk ging zetten bij een of andere reus, en die draaide dan kinderlijk weg en kon de bal de diepte in spelen, met als gevolg dat ze daaruit gelijk gevaarlijk werden.

PostPosted: 14 Aug 2019 12:22 

Hij had af en toe weer dat typische laconieke over zich heen. Paar keer dribbelen en dan zie je een man in z'n rug komen, maar stug de bal blijven vasthouden en zich dan stuk lopen. Het is dat de scheids een paar keer floot, maar tjonge jonge.

Bij die afgeslagen corner ook. Wil ie rustig controleren en indribbelen, bal kwijt en hoppa counter van 5 tegen 3. 10 minuten voor tijd.

Vind het soms zo'n ontiegelijk domme gast.

PostPosted: 14 Aug 2019 13:13 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Speelde op het middenveld een matige pot ja, als rechtsback vond ik hem beter. Al had hij ook daar een paar keer zwaar onnodig balverlies.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 14 Aug 2019 13:32 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Droomaankoop: Luis Suarez
Volgens mij is ie behoorlijk vermoeid. Vorig jaar vond ik hem een veel energiekere indruk maken in elk geval.

PostPosted: 14 Aug 2019 16:55 

Droomaankoop: Ziyech
Seizoenskaart: Ja
Hij sjokt over het veld. Lijkt nog uitgeblust ofzo?

PostPosted: 14 Aug 2019 19:06 
Erelid

Ik vind hem op beide plaatsen geen basisspeler. Goede speler om erbij te hebben maar op zowel back als middenvelder heeft hij mij nog niet overtuigd. Zeker goed genoeg in de eredivisie maar als het nivo omhoog gaat, heeft hij toch moeite om echt constant nivo te halen.

Net zoals hij vaak speelt. Wisselvallig zelfs in de wedstrijden zelf en ook te laconiek.
Lijdt nog steeds te vaak (dom) balverlies en komt vaak ook omdat hij het voetballend op wil lossen. Dat is op zich wel een pluspunt maar soms zie je het mijlenver aankomen en waar hij speelt is dit direct cruciaal.

PostPosted: 15 Aug 2019 08:19 
Erelid

Ik vind hem bij tijd en wijlen vooral een slapert. Tegen PAOK ook een keer of 5, 6 waar hij na een paar seconden pas reageerde en de PAOK speler veel sneller was.

Heel storend en levensgevaarlijk op de plekken waar hij speelt (rechtsback of cvm).

Zeker met een Dest die zich bij zijn invalbeurten zeer goed laat zien moet Nous zich langzaam zorgen gaan maken denk ik.

PostPosted: 15 Aug 2019 09:15 

Ik blijf bij mijn vorige standpunt:
Snake wrote:
Begint echt de nonchalance van V/d Wiel en Van Rhijn te vertonen. Ik denk dat we over een paar jaar zeggen dat hij nooit meer zo goed is geweest als dit jaar. Denk dat het typisch zo'n speler is waar je na dit seizoen direct op zou moeten gaan cashen.

PostPosted: 15 Aug 2019 10:06 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Snake wrote:
Snake wrote:
Begint echt de nonchalance van V/d Wiel en Van Rhijn te vertonen. Ik denk dat we over een paar jaar zeggen dat hij nooit meer zo goed is geweest als dit jaar. Denk dat het typisch zo'n speler is waar je na dit seizoen direct op zou moeten gaan cashen.
Hmm, ik heb een soortgelijk gevoel. Dest lijkt veel doortastender op rechtsback en op het middenveld laat Mazraoui vooral veel zien dat hij tekort komt. Te slap, te flegmatiek. En dan heeft hij geen surplus aan talent om dat te coveren.

Ben er bang voor.

PostPosted: 15 Aug 2019 10:36 

Droomaankoop: Calvin Stengs
Snake wrote:
Snake wrote:
Ik ben daar ook bang voor. Gaf in het technisch manager topic ook al aan dat rechtsback mijn inziens een zwakke plek is in de basiself. Zou er zelf een speler hebben gehaald. Denk dat afgelopen seizoen zijn piek was. Ergens is het lullig om hem dan te vervangen als hij zo belangrijk is geweest, maar dat is topsport.

PostPosted: 15 Aug 2019 11:10 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Ik denk dat het grotendeels ook komt doordat hij vorig seizoen rugdekking kreeg van De Ligt.

Goede voetballer, goede techniek en alles maar komt absoluut tekort voor een basisplek op het middenveld. Prima om er bij nood mee te moeten schuiven, maar hij heeft gewoon niets speciaals dan leuk mee te voetballen - iets dat Marin ook doet, alleen is daar nog 12 miljoen aan uitgegeven...

Ik vraag me ook af of er wel op hem te cashen viel deze zomer. Hij is niet eens basisspeler bij Marokko, wat zou een gek ervoor geven? Laat hem maar bewijzen dat hij beter is dan Veltman en Dest. Verdedigend is het nooit veel soeps geweest.

Post new topic  Reply to topic  [ 247 posts ]  Previous   1 6 7 8 9 10

All times are UTC+02:00