Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 542 berichten ]  Vorige   1 18 19 20 21 22  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Noussair Mazraoui
BerichtGeplaatst: 07 sep 2021 21:51 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
343 schreef:
Volledig eens met Snake, DR en renemar uiteraard.
Ik neem het Overmars niet kwalijk dat hij die contracten niet kan verlengen, maar het is hem echt kwalijk te nemen dat deze spelers transfervrij vertrekken. Dat kan echt niet.
Wat neem jij Overmars dan kwalijk daaraan? Voor Tagliafico is er nooit een club geweest waar hij naar toe wilde bereid waren om flink te betalen. Gezien zijn leeftijd en positie is het ook nooit de verwachting geweest dat we op hem flink zouden cashen. We hebben wel jarenlang een geweldige back gehad en het zou mij niets verbazen als hij nog een jaar gaat verlengen.

Mazraoui? Heeft twee jaar lopen kwakkelen met blessures en het het in zijn bol om onmogelijke eisen te stellen (anders had hij al wel verlengd) en gaat zelf naar Raiola toe.

Onana? Had hij hem deze zomer voor 4 miljoen moeten laten gaan dan?

(Achteraf) had hij Neres eerder moeten verkopen. Maar deze zomer wilde niemand hem en vorig jaar in de transferwindow lag hij er bijna een jaar uit met die blessure die hij tegen Chelsea uit opliep. Tsja, Neres was wel iemand geweest die je op zijn CL hype had moeten verkopen. Maar die 40 miljoen werd in de winter geboden; ik heb nooit dergelijke bedragen voorbij zien komen in de zomer destijds.

BerichtGeplaatst: 07 sep 2021 22:02 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ik heb het vooral over Mazraoui en bijv. Brobbey. Voor een bepaalde tijd moet het onderhandelen gewoon voorbij zijn. Wat die tijd is heb ik al aangegeven.

BerichtGeplaatst: 08 sep 2021 09:44 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Klopt, maar je kan Overmars niet kwalijk nemen dat die spelers niet verkocht zijn. Wie wilde Mazraoui nou hebben afgelopen zomer? Een paar jaar geleden kwam dit soort spelers een seizoen lang op de bank te zitten; nu spelen de beste selectiespelers in de ogen van de trainer.

BerichtGeplaatst: 08 sep 2021 11:52 

guy_ajax schreef:
Klopt, maar je kan Overmars niet kwalijk nemen dat die spelers niet verkocht zijn. Wie wilde Mazraoui nou hebben afgelopen zomer? Een paar jaar geleden kwam dit soort spelers een seizoen lang op de bank te zitten; nu spelen de beste selectiespelers in de ogen van de trainer.
Dat is het punt niet. Het punt is dat we bij deze jongens het laatste contractjaar in zijn gegaan en er toen nog onderhandeld moest worden over hun contract. Er is geen duidelijkheid en je speelt vooral de speler in de kaart. Hoe moet je uberhaupt een verkooptraject ingaan als je als club geen duidelijkheid hebt over de plannen met een speler? Dat mag gewoon niet, zeker niet bij eigen jeugd.

BerichtGeplaatst: 08 sep 2021 17:40 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Snake schreef:
Dat is het punt niet. Het punt is dat we bij deze jongens het laatste contractjaar in zijn gegaan en er toen nog onderhandeld moest worden over hun contract. Er is geen duidelijkheid en je speelt vooral de speler in de kaart. Hoe moet je uberhaupt een verkooptraject ingaan als je als club geen duidelijkheid hebt over de plannen met een speler? Dat mag gewoon niet, zeker niet bij eigen jeugd.
Ja maar dat is toch voor elke speler anders? Had Overmars vorig jaar dan het contract van Mazraoui maar moeten verlengen op basis van we hopen dat je meer gaat spelen? Ik vind dat een moeilijke keuze vwb bv Mazraoui. Ten Hag heeft hem omgeturnd tot back en hij heeft bijzonder goede wedstrijden gespeeld maar de laatste 2 jaar nog niet constant genoeg. Dan vind ik het plausibel dat je als Ajax langer wacht. Ik denk ook dat er vanuit Ajax met Mazraoui gesproken is dat hij constanter en sterker moet worden. Iets wat hij kennelijk heeft opgepakt dan kijk je samen verder. Dat Mazraoui dan wisselt van zaakwaarnemer en met andere eisen komt, is dit iets wat niet bij Overmars ligt.

Ik wil alleen maar zeggen dat het niet zo simpel is om zo'n grote selectie te managen. Ieder individu is anders en je moet ook waken dat je niet te snel spelers langdurig vastlegt.

BerichtGeplaatst: 09 sep 2021 08:27 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Maar is het probleem vooral het timen van het beginnen van de gesprekken rondom contract verlenging? Of eerder het afbakenen van de lengte van de onderhandelingen?

Als je ook kijkt naar Brobbey: daar zijn ze bijna een jaar mee bezig geweest. Een jaar.. Terwijl hij uit z'n contract liep.

Als je altijd standaard 3 of 4 maanden afspreekt als onderhandelingstijd, is er toch niks aan de hand? Zeker niet met de mooie contracten die Ajax inmiddels voorschotelt.

Dan is het gewoon graag of niet.

BerichtGeplaatst: 09 sep 2021 18:32 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
ibramovic89 schreef:
Maar is het probleem vooral het timen van het beginnen van de gesprekken rondom contract verlenging? Of eerder het afbakenen van de lengte van de onderhandelingen?

Als je ook kijkt naar Brobbey: daar zijn ze bijna een jaar mee bezig geweest. Een jaar.. Terwijl hij uit z'n contract liep.

Als je altijd standaard 3 of 4 maanden afspreekt als onderhandelingstijd, is er toch niks aan de hand? Zeker niet met de mooie contracten die Ajax inmiddels voorschotelt.

Tot het allemaal 'niet' is. Dan heb je de poppen ook weer aan het dansen.

De clubs hebben geen r**t (meer) te zeggen joh, de spelers bepalen. Kortlopende contracten, niet te veel opties voor de club en vooral veel clausules voor henzelf. Gravenberch wil komende zomer verkassen, hooguit de zomer daarop. Waarom zou hij bijtekenen en voor het snelle geld gaan? Die pakt bij een vertrek een tekenpremie en gaat ineens een klap meer verdienen. Zo werkt het helaas.

BerichtGeplaatst: 10 sep 2021 09:19 

ibramovic89 schreef:

Tot het allemaal 'niet' is. Dan heb je de poppen ook weer aan het dansen.

De clubs hebben geen r**t (meer) te zeggen joh, de spelers bepalen. Kortlopende contracten, niet te veel opties voor de club en vooral veel clausules voor henzelf. Gravenberch wil komende zomer verkassen, hooguit de zomer daarop. Waarom zou hij bijtekenen en voor het snelle geld gaan? Die pakt bij een vertrek een tekenpremie en gaat ineens een klap meer verdienen. Zo werkt het helaas.
Dat is ook zo. Alleen zou ik als club dan ook wel tegenmaatregelen nemen. Ten Hag verbieden Nous nog te laten spelen, dan verziekt hij uiteindelijk zijn eigen carrière. 9 Maanden niet spelen is funest voor een speler, raakt hij helemaal uit beeld. Nous heeft gewoon 2 hele matige seizoenen gehad. Nu speelt hij goed maar is niet significant beter dan andere opties als RB.
Doorgaan met jongens die zich wel aan AJAX committeren.
AJAX komt zijn afspraken (zie bijv. bij Tagliafico) na.

BerichtGeplaatst: 10 sep 2021 19:03 

Ik vind Ajax over het algemeen ook wel meedenken met de spelers. Al heb je ook wel andere verhalen gehoord de laatste jaren. Uit kamp De Ligt en Raiola over genegeerde prijsafspraken destijds en eerder bij Vertonghen over een percentage van de transfersom. Dus het is niet altijd pais en vree, maar ik denk dat er doorgaans prima afspraken te maken zijn met Overmars.

BerichtGeplaatst: 11 sep 2021 09:39 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Hij is nu dus officieel overgestapt. Dan zie ik hem ook niet meer bijtekenen. Zo halverwege ( aan het einde ) van de besprekingen overstappen vind ik sowieso al raar. Dat deed Brobbey ook en die gaf 3 dagen na de wintertransferperiode aan naar Leipzig te gaan.

Zet de scouts ( als het nodig is ) maar aan het werk.

BerichtGeplaatst: 11 sep 2021 10:25 
Erelid

Hij vind het dus nu belangrijker tijd de investeren in het zoeken van een nieuwe zaakwaarnemer dan dat hij zijn contract bij Ajax verlengd wil hebben.

BerichtGeplaatst: 11 sep 2021 12:17 

Hij vind het dus nu belangrijker tijd de investeren in het zoeken van een nieuwe zaakwaarnemer dan dat hij zijn contract bij Ajax verlengd wil hebben.
Het een sluit het ander niet uit. En waarom dit verwijten? Als speler zou ik ook Raiola als zaakwaarnemer willen, dus als Raiola je in zijn stal op wil nemen zou ik het ook wel weten. Je denkt als een fan, Mazraoui is een werknemer.

BerichtGeplaatst: 11 sep 2021 12:26 
Erelid

Het een sluit het ander niet uit. En waarom dit verwijten? Als speler zou ik ook Raiola als zaakwaarnemer willen, dus als Raiola je in zijn stal op wil nemen zou ik het ook wel weten. Je denkt als een fan, Mazraoui is een werknemer.
Hoe ik denk is niet belangrijk en natuurlijk is hij vrij om van zaakwaarnemer te wisselen. Moet hij allemaal zelf weten maar mij gaat het om het feit, dat hij in de pers roept, dat hij zo graag bij Ajax wil blijven maar dat is dus allemaal schijn. Als je de intentie hebt en die uitspreekt mag je dit ook wel terugzien in de onderhandelingen maar op een of andere manier komt het maar niet toch contractverlenging.

Ieder persoon is anders van karakter en handelswijze maar als ik persoonlijk de intentie uitspreek om bij mijn werkgever te blijven dan is dit ook mijn uitgangspunt. En natuurlijk probeer je het maximale eruit te halen maar het is wel opmerkelijk dat je 'in gesprek bent met de intentie om te blijven' om vervolgens 'ineens' van zaakwaarnemer te wisselen die laten we zeggen een bepaalde naam heeft.

BerichtGeplaatst: 11 sep 2021 12:36 

Dat klopt maar hou dan ook je muil over het willen blijven. Zeg gewoon eerlijk wat je wil. Raiola werkt vooral voor zichzelf.
AJAX moet gewoon snel met hem spreken en aangeven dat hij binnen 1 maand moet beslissen. Anders Rensch de basisplaats geven en Nous alleen in geval van uiterste nood laten spelen.
In ieder geval niet weer laten piepelen door die vetklep. Het is nu wel duidelijk hoed te werk gaat. Rekken, rekken en nog eens rekken om vervolgens de speler elders te laten tekenen.
Zeker met Rensch, Timber en straks Klaiber en wellicht Vergeer achter de hand niet nodig.
Het is graag of niet.

BerichtGeplaatst: 11 sep 2021 12:45 

Hoe ik denk is niet belangrijk en natuurlijk is hij vrij om van zaakwaarnemer te wisselen. Moet hij allemaal zelf weten maar mij gaat het om het feit, dat hij in de pers roept, dat hij zo graag bij Ajax wil blijven maar dat is dus allemaal schijn. Als je de intentie hebt en die uitspreekt mag je dit ook wel terugzien in de onderhandelingen maar op een of andere manier komt het maar niet toch contractverlenging.

Ieder persoon is anders van karakter en handelswijze maar als ik persoonlijk de intentie uitspreek om bij mijn werkgever te blijven dan is dit ook mijn uitgangspunt. En natuurlijk probeer je het maximale eruit te halen maar het is wel opmerkelijk dat je 'in gesprek bent met de intentie om te blijven' om vervolgens 'ineens' van zaakwaarnemer te wisselen die laten we zeggen een bepaalde naam heeft.
Jouw werk valt totaal niet te vergelijken met de voetbalwereld natuurlijk. Die vergelijking gaat volledig mank. Daar worden hele andere spelletjes gespeeld en zijn de belangen en bedragen vele malen groter. Dus dat lijkt me geen treffende vergelijking, die valt niet op die manier te maken.

Maar ik denk dat iedereen het er over eens is dat hij zelf moet weten wat hij doet en welke zaakwaarnemer hij heeft. Maar dat áls hij wil vertrekken en niet de intentie heeft om te blijven hij níet voor de camera wat anders moet roepen. Dat gel#l daar heb ik een bloedhekel aan. Dan krijg je van die Kluivert en Brobbey praktijken. Het ene zeggen, maar het andere doen.

Ik denk ook dat dit door ome Mino wordt ingefluisterd. Van zeg gewoon dit en dat voor de camera en zorg dat de boel niet escaleert. Dan blijf je spelen en raak je niet in diskrediet bij de fans. Maar op die manier ga je uiteindelijk - want uiteindelijk gaan ze - wel door de achterdeur en doe je behoorlijk af bij de supporters. Vooral als mens. Ben dan eerlijk en zeg voor het snelle geld te gaan, een buitenlands avontuur te willen of om wat voor reden dan ook te kiezen voor een transfervrij vertrek.

BerichtGeplaatst: 13 sep 2021 16:36 

Inderdaad. Het stinkt aan alle kanten. Tijd terug gaf ie ook aan dat ie het aan zijn zaakwaarnemer overliet, maar dat ie hoopte dat het goed zou komen. Dat gaf al aan dat er ergens een kier was waar ie prima doorheen zou willen vertrekken.

Het zijn allemaal weer mooie praatjes, er wordt weer maximaal gerekt en we weten allemaal waar het naartoe gaat.

Ajax heeft ook geen poot om op te staan want aan het einde van het seizoen is ie transfervrij. Lekker gedaan weer Overmars.

BerichtGeplaatst: 14 sep 2021 08:38 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ten Hag rekent op Ajax-contractverlenging:
'Ga uit van het goede van de mens' https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/99 ... -mens.html

Met Raiola? Succes.

BerichtGeplaatst: 14 sep 2021 11:20 

Naief.

BerichtGeplaatst: 14 sep 2021 12:37 

de dominee schreef:
Naief.
Inderdaad. Typisch Nederlands.

BerichtGeplaatst: 14 sep 2021 15:36 
Erelid

343 schreef:
Ten Hag rekent op Ajax-contractverlenging:
'Ga uit van het goede van de mens' https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/99 ... -mens.html

Met Raiola? Succes.
Net zoals hij erop rekende dat Brobbey zou blijven...

BerichtGeplaatst: 15 sep 2021 00:19 

Wat moet Ten Hag dan zeggen? Lekker even onrust creëren en zeggen dat hij geen vertrouwen heeft in de woorden dan Mazraoui. Wat heeft het in godsnaam voor zin om dat naar buiten te brengen. Voegt niets toe, neem niet alles zo serieus. Als Ten Hag twijfels heeft - wat zeker denkbaar is - dan spreekt hij die natuurlijk niet uit. Zo dom is hij niet.

BerichtGeplaatst: 15 sep 2021 08:22 

Gewoon niks zeggen misschien? Hij hoeft niet iets te zeggen. Dit voegt toch ook niets toe?

Supporters zijn ook niet gek als een speler overstap naar Raiola.

BerichtGeplaatst: 15 sep 2021 08:29 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Vind het niet gek. Klein beetje gezonde druk vanuit ten Hag op Mazraoui toch ook?

BerichtGeplaatst: 15 sep 2021 15:57 
Erelid

Als speler zou ik ook Raiola als zaakwaarnemer willen, dus als Raiola je in zijn stal op wil nemen zou ik het ook wel weten.
Hangt ervan af:
1) JA als ik een top voetballer was;
2) JA als ik op leeftijd was en een klapper wilde maken;
3) JA als ik een middelmatige speler zou zijn die een mooi avontuur in het buitenland wil;
4) NEE als ik een jong talent zou zijn;
5) NEE als ik een verstandige jongen zou zijn die een gedegen carrière planning voor ogen heeft en een stap wil maken die voetbaltechnisch het best voor mij zou zijn;

Ik zou de zaterdageditie van de Telegraaf kunnen vullen met namen van spelers die door Raiola de zakken gevuld heeft maar de carrière de nek om gedraaid zag worden door de verkeerde keuze.

BerichtGeplaatst: 15 sep 2021 16:41 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Peter79 schreef:
Als speler zou ik ook Raiola als zaakwaarnemer willen, dus als Raiola je in zijn stal op wil nemen zou ik het ook wel weten.
Hangt ervan af:
1) JA als ik een top voetballer was;
2) JA als ik op leeftijd was en een klapper wilde maken;
3) JA als ik een middelmatige speler zou zijn die een mooi avontuur in het buitenland wil;
4) NEE als ik een jong talent zou zijn;
5) NEE als ik een verstandige jongen zou zijn die een gedegen carrière planning voor ogen heeft en een stap wil maken die voetbaltechnisch het best voor mij zou zijn;

Ik zou de zaterdageditie van de Telegraaf kunnen vullen met namen van spelers die door Raiola de zakken gevuld heeft maar de carrière de nek om gedraaid zag worden door de verkeerde keuze.
Raiola geeft uiteindelijk alleen opties en je kan zelf kiezen. Maar je moet wel sterk in je schoenen staan om sommige opties te weerstaan waarschijnlijk. Daarnaast zijn veel spelers ook gewoon broodvoet ballers. Als je je bijna financieel onafhankelijk kan spelen ( of zo goed als ) of je kan a la Bande of anderen een ernstige blessure oplopen of bij Ajax zoals van Rhijn wegglijden dan is die keuze ook weer lastig.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 542 berichten ]  Vorige   1 18 19 20 21 22  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00