Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 542 berichten ]  Vorige   1 16 17 18 19 20 22  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Noussair Mazraoui
BerichtGeplaatst: 08 jul 2021 09:45 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
sincere1983 schreef:
Ik vergelijk het maar met een normale werkgever.

Stel je wilt 5000 euro verdienen omdat je een belangrijkere rol in het bedrijf hebt gekregen maar je verdiend nu nog 4000. Dan ga je daarover in onderhandeling. Mits het aanbod dan van je werkgever tegenvalt kan je je keuzes heroverwegen en mogelijk een nieuwe werkgever gaan zoeken. Enige verschil is dat hier een zaakwaarnemer tussen zit.
Zeker in de nieuwe tijd gebeurd dat natuurlijk met hele grote regelmaat. De tijd dat mensen trouw waren aan club of werkgever is allang niet meer.
Edit: verkeerde topic.

Eens met sincere1983. Een zaakwaarnemer geeft vaak gewoon opties aan de speler en die kan dan kiezen. Mazraoui zal wel het liefst bij Ajax willen blijven, maar wel tegen een bepaald salaris omdat hij elders misschien een optie heeft om dat bedrag ( of meer ) te verdienen en dus vind dat hij zoveel waard is / niet voor veel minder wil voetballen.

BerichtGeplaatst: 08 jul 2021 09:51 

sincere1983 schreef:

Stel je wilt 5000 euro verdienen omdat je een belangrijkere rol in het bedrijf hebt gekregen maar je verdiend nu nog 4000. Dan ga je daarover in onderhandeling. Mits het aanbod dan van je werkgever tegenvalt kan je je keuzes heroverwegen en mogelijk een nieuwe werkgever gaan zoeken. Enige verschil is dat hier een zaakwaarnemer tussen zit.
De vergelijking is niet te maken juist omdat er een zaakwaarnemer tussen zit. Daar zit mijn irritatie ook. Dat hij heel nonchalant doet alsof ie er niets vanaf weet en zijn zaakwaarnemer het maar moet oplossen, en anders vertrekt ie. Nog los van dat deze jongen om de haverklap geblesseerd is, dus in mijn optiek niet zoveel te eisen heeft.

BerichtGeplaatst: 08 jul 2021 10:26 

Snake schreef:
sincere1983 schreef:

De vergelijking is niet te maken juist omdat er een zaakwaarnemer tussen zit. Daar zit mijn irritatie ook. Dat hij heel nonchalant doet alsof ie er niets vanaf weet en zijn zaakwaarnemer het maar moet oplossen, en anders vertrekt ie. Nog los van dat deze jongen om de haverklap geblesseerd is, dus in mijn optiek niet zoveel te eisen heeft.
Dat doen alsof hij er niets van weet komt denk ik gewoon omdat hij het niet over details wil hebben of wil zeggen dat hij meer wil verdienen of om de club wat onder druk te zetten. Dat er een zaakwaarnemer tussenzit komt gewoon omdat het over zulke grote bedragen gaat, waar ze zelf niet bezig mee willen/kunnen zijn.

BerichtGeplaatst: 08 jul 2021 10:43 

Mazraoui moest lang op een contract wachten. Dus wil hij nu compensatie. Ik vind dat Ajax dat maar moet doen. Dan trap je Klaiber eruit. Die kan namelijk niks.

BerichtGeplaatst: 08 jul 2021 11:21 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
sincere1983 schreef:

Zeker in de nieuwe tijd gebeurd dat natuurlijk met hele grote regelmaat. De tijd dat mensen trouw waren aan club of werkgever is allang niet meer.
Ik vind dit vergelijk een beetje mank lopen want in het bedrijfsleven werkt het meestal toch met promotie wat ook inhoudt dat je meer gaat verdienen? Als je promotie maakt naar een betere en/of belangrijkere functie krijg je ook meer betaald, zeker als er al mensen in zo'n functie werken. Het wordt anders als je jou dan minder betalen.

In geval Mazraoui vind het van essentieel belang of je kunt zeggen dat hij echt doorgegroeid is om echt meer salaris te vragen (als dit het geval is). Mede door veel blessures maar ook zijn fysiek vind ik hem niet substantieel beter geworden. Hij heeft enorme pieken in zijn prestatie maar over het algemeen nog niet constant genoeg (over 2 seizoenen).

Hij zal best (intern) gewaardeerd worden maar de vraag is of hij dit ook vind met zijn huidige contract. Maar goed als je eruit wil komen, draait het niet altijd alleen om geld. Ik denk dat een jaar bij Ajax hem uiteindelijk meer gaat opleveren als dat hij nu vertrekt naar een club waar hij niet onbetwiste basisspeler is of wordt.

BerichtGeplaatst: 08 jul 2021 12:34 
Erelid

Seizoenskaart: 125
sincere1983 schreef:

Ik vind dit vergelijk een beetje mank lopen want in het bedrijfsleven werkt het meestal toch met promotie wat ook inhoudt dat je meer gaat verdienen? Als je promotie maakt naar een betere en/of belangrijkere functie krijg je ook meer betaald, zeker als er al mensen in zo'n functie werken. Het wordt anders als je jou dan minder betalen.

In geval Mazraoui vind het van essentieel belang of je kunt zeggen dat hij echt doorgegroeid is om echt meer salaris te vragen (als dit het geval is). Mede door veel blessures maar ook zijn fysiek vind ik hem niet substantieel beter geworden. Hij heeft enorme pieken in zijn prestatie maar over het algemeen nog niet constant genoeg (over 2 seizoenen).

Hij zal best (intern) gewaardeerd worden maar de vraag is of hij dit ook vind met zijn huidige contract. Maar goed als je eruit wil komen, draait het niet altijd alleen om geld. Ik denk dat een jaar bij Ajax hem uiteindelijk meer gaat opleveren als dat hij nu vertrekt naar een club waar hij niet onbetwiste basisspeler is of wordt.
Nou, ik hoop dat je ook jaarlijks wel een loonsverhoging mag verwachten. Of je nou wel of niet promotie maakt, als jij aantoont dat je een belangrijkere rol vervult (of dat nou in dezelfde positie is, of een zijdelingse stap in de organisatie of een promotie) maakt eigenlijk niet uit. Als jij vind dat je meer waard bent naar je werkgever kan je dat best op tafel leggen.
Ik verwacht dat zoiets hier ook is en tuurlijk zegt hij dat het bij de zaakwaarnemer ligt. Zou jij wel aan een willekeurige collega vertellen hoe het gaat met jou onderhandelingen over meer salaris? Ik niet in ieder geval..
Enige verschil met het bedrijfsleven is dat er nu een zaakwaarnemer is om de onderhandeling over meer salaris te doen ipv. dat je dit zelf doet. Waarschijnlijk om de focus op het voetbal te houden en niet de randzaken.
Dat vind ik niet zo vreemd verder.

Anders word het natuurlijk als een zaakwaarnemer centjes en eigenbelang boven het belang/de wensen van de speler gaat stellen (wat ik dus heel erg het gevoel heb bij Brobbey).

BerichtGeplaatst: 08 jul 2021 14:16 
Erelid

sincere1983 schreef:
Nou, ik hoop dat je ook jaarlijks wel een loonsverhoging mag verwachten. Of je nou wel of niet promotie maakt, als jij aantoont dat je een belangrijkere rol vervult (of dat nou in dezelfde positie is, of een zijdelingse stap in de organisatie of een promotie) maakt eigenlijk niet uit. Als jij vind dat je meer waard bent naar je werkgever kan je dat best op tafel leggen.
Allereerst heb ik geen klagen vwb mijn werkgever dus maak je maar niet druk ;) . Natuurlijk mag je vinden dat je belangrijker bent geworden en mag je dit op tafel gooien maar de insteek is ook of wil blijven dan. Toch? Of denk je elders (in een nieuwe omgeving) meer te kunnen verdienen onder dezelfde omstandigheden? Ieder persoon is anders en ik merk ook wel dat de maatschappij is veranderd. Het verloop onder personeel is veel groter omdat het gros denkt dat het gras groener is bij iemand anders.

Ik verwacht dat zoiets hier ook is en tuurlijk zegt hij dat het bij de zaakwaarnemer ligt. Zou jij wel aan een willekeurige collega vertellen hoe het gaat met jou onderhandelingen over meer salaris? Ik niet in ieder geval..
Enige verschil met het bedrijfsleven is dat er nu een zaakwaarnemer is om de onderhandeling over meer salaris te doen ipv. dat je dit zelf doet. Waarschijnlijk om de focus op het voetbal te houden en niet de randzaken.
Dat vind ik niet zo vreemd verder.

Anders word het natuurlijk als een zaakwaarnemer centjes en eigenbelang boven het belang/de wensen van de speler gaat stellen (wat ik dus heel erg het gevoel heb bij Brobbey).
Het gaat niet zozeer of er een zaakwaarnemer bij zit. Het gaat er mij ook om dat jij als persoon bepaalt wat die zaakwaarnemer gaat zeggen. Daarnaast weten wij ook niet of er nog afspraken lopen tussen Ajax en Mazraoui qua contract. Zoals bv opwaardering bij progressie en/of dat er een jaar voor aflopen gekeken wordt hoe verder.

Nogmaals het gaat erom hoe je er zelf instaat. Wil Mazraoui koste wat kost blijven dan zal het salaris nooit het grootste probleem zijn of worden. Dat heet ook investeren in jezelf.

BerichtGeplaatst: 12 jul 2021 09:58 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Zaakwaarnemer zou ook in contact staan met Lyon.

https://twitter.com/Polprins/status/1413945281469681668

BerichtGeplaatst: 12 jul 2021 11:10 
Erelid

Ik blijf een tweeledig gevoel hebben. Na de wedstrijd tegen Paderborn gaf hij een goed interview waarin hij zelf ook zei, dat hij eigenlijk streeft om eens een jaar lang van waarde te zijn voor Ajax. Dat is eerlijk en dan heb je geen verkeerd beeld van jezelf maar als je dit doel stelt, waarom duurt het dan zolang? Als je het ergens goed naar je zin hebt en ambitie toont, dan komt de rest ook wel.

BerichtGeplaatst: 12 jul 2021 11:15 

Ik blijf een tweeledig gevoel hebben. Na de wedstrijd tegen Paderborn gaf hij een goed interview waarin hij zelf ook zei, dat hij eigenlijk streeft om eens een jaar lang van waarde te zijn voor Ajax. Dat is eerlijk en dan heb je geen verkeerd beeld van jezelf maar als je dit doel stelt, waarom duurt het dan zolang? Als je het ergens goed naar je zin hebt en ambitie toont, dan komt de rest ook wel.
Het gaat nu gewoon om salaris. Dat is toch wel duidelijk ondertussen?

BerichtGeplaatst: 12 jul 2021 11:15 

Hij wil een Ziyech salaris verdienen naar verluid. Dat is hij niet waard. Onze beste RB, maar nooit lang fit en als hij niet wil bijtekenen beter verkopen.

BerichtGeplaatst: 12 jul 2021 21:21 
Erelid

de dominee schreef:
Hij wil een Ziyech salaris verdienen naar verluid. Dat is hij niet waard. Onze beste RB, maar nooit lang fit en als hij niet wil bijtekenen beter verkopen.
Tsja, als je spelers van Haller een topsalaris biedt, ga je scheve gezichten krijgen.

BerichtGeplaatst: 12 jul 2021 23:06 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
de dominee schreef:
Kan ik me niet voorstellen. Waar staat dat of heeft dat gestaan?

Volgens mij verdient hij nu ongeveer een half miljoen op jaarbasis. Ik kan me wel voorstellen dat hij een verdubbeling van dat salaris wil hebben. Als je ziet wat sommige jeugdspelers zoals Brobbey onder de neus geschoven kregen. Je schept daarmee een precedent, ook andere spelers gaan hoger in de boom zitten. Maar een Ziyech-salaris? Dat geloof ik niet hoor, Mazraoui lijkt me een realistische jongen zonder rare eisen. Al vind ik het toch gek om te horen dat hij zich op dit moment helemaal niet bemoeit met de contractonderhandelingen. Je zegt tegen je zaakwaarnemer toch gewoon: maak het rond en haal eruit wat erin zit?

BerichtGeplaatst: 14 jul 2021 00:14 

Toch een beetje wat er van komt met de salarissen van Ziyech, Tadic, Haller.

Aan de ene kant prima dat er uitzonderingen mogelijk zijn voor je beste spelers maar dan krijg je dus dat de iets mindere goden ook ineens topsalarissen verwachten.

Mazraoui is een prima speler om erbij te hebben maar niet een dusdanige sterkhouder dat er een uitzonderlijk aanbod moet komen. Zou hem er graag bij houden maar je hebt ook best kans dat een Timber hem eruit gaat spelen op rechtsback en hij dus zijn basisplek verliest.

BerichtGeplaatst: 17 jul 2021 14:36 

Vind het gevolg van de topsalarissen juist positief. Mazraoui wil dat, nou dan leg je een verhaal neer dat hij nog een weg te gaan heeft om dat te bereiken. Dat zou motiverend moeten werken. Ziyech was onmisbaar, zelden geblesseerd, trok de kar, was belangrijk. Mazraoui mag eisen wat ie wil maar moet even in de spiegel kijken. En als zulke spelers het er niet mee eens zijn is de oplossing heel simpel. Doei!

BerichtGeplaatst: 18 jul 2021 23:10 
Erelid

Snake schreef:
Vind het gevolg van de topsalarissen juist positief. Mazraoui wil dat, nou dan leg je een verhaal neer dat hij nog een weg te gaan heeft om dat te bereiken. Dat zou motiverend moeten werken. Ziyech was onmisbaar, zelden geblesseerd, trok de kar, was belangrijk. Mazraoui mag eisen wat ie wil maar moet even in de spiegel kijken. En als zulke spelers het er niet mee eens zijn is de oplossing heel simpel. Doei!
Inderdaad en vergeet niet dat Mazraoui door Ten Hag in the picture staat als rechtsback. Op iedere andere plek had hij nooit bereikt wat hij nu bereikt heeft.

Voor mij is het ook heel simpel en makkelijk uit te leggen. Zulke spelers mogen zich nooit gaan vergelijken met topspelers. Spelers als Tadic, Blind en Ziyech hebben gewoon een andere status en die status inderdaad ook gekregen door in het verleden te presteren (ook elders). Als je als 22 jarige salaris gaat eisen zoals een Ziyech (wat wordt beweert) dan ben je niet goed bij je hoofd want dat is geen vergelijk.

Als je op je 27e tot 30e in je top zit en je hebt wat gepresteerd dan is het een ander verhaal. Juist zulke spelers moeten het doel hebben om qua prestatie zo ver te komen en dan komt de beloning vanzelf.

BerichtGeplaatst: 24 jul 2021 17:26 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Zou volgens de commentator bij Bayern Ajax in de belangstelling staan van Inter.

BerichtGeplaatst: 24 jul 2021 17:32 

GJ1402 schreef:
Zou volgens de commentator bij Bayern Ajax in de belangstelling staan van Inter.
Meewerken aan transfer bij een goede prijs en Timber als RB laten spelen.

BerichtGeplaatst: 26 jul 2021 18:15 

renemar schreef:
GJ1402 schreef:
Waarom niet Timber op zijn beste positie laten spelen? Ik zou daar niet mee gaan schuiven. Wanneer Mazraoui gaat heb je met Rensch en Klaiber redelijke bezetting. Je zou hooguit Klaiber kunnen vervangen voor een betere optie die de strijd met Rensch aan wil gaan.

En wat is een goede prijs? Voor minder dan 10 miljoen zou ik Mazraoui niet laten gaan. Ik hoop dat Ajax inzet op een contractverlenging en dat meer prioriteit geeft dan een verkoop. Mocht Mazraoui teveel geld willen of slechts met een jaartje willen verlengen dan kan ik me voorstellen dat een verkoop interessanter is.

BerichtGeplaatst: 26 jul 2021 21:55 

renemar schreef:
GJ1402 schreef:
Waarom niet Timber op zijn beste positie laten spelen? Ik zou daar niet mee gaan schuiven. Wanneer Mazraoui gaat heb je met Rensch en Klaiber redelijke bezetting. Je zou hooguit Klaiber kunnen vervangen voor een betere optie die de strijd met Rensch aan wil gaan.

En wat is een goede prijs? Voor minder dan 10 miljoen zou ik Mazraoui niet laten gaan. Ik hoop dat Ajax inzet op een contractverlenging en dat meer prioriteit geeft dan een verkoop. Mocht Mazraoui teveel geld willen of slechts met een jaartje willen verlengen dan kan ik me voorstellen dat een verkoop interessanter is.
Omdat ik Timber geen RCV vind. Hij is iets te klein, geen "beest" die zijn tegenstander opvreet. In Nederland zal dat niet zo'n probleem zijn maar internationaal ben je met Timber te kwetsbaar. En AJAX wil juist internationaal structureel echt gaan meetellen. Ik zie hem geen duels winnen van Haaland, Lewandowski, Kane enz.. Iemand als Sanchez vind ik dan veel geschikter. Sluit niet uit dat Timber uiteindelijk toch centraal komt. Eerst aantal jaren als back en dan centraal. naast een linksbenige "Sanchez". Zoals Frank de Boer in het verleden.

BerichtGeplaatst: 27 jul 2021 08:51 

renemar schreef:
Omdat ik Timber geen RCV vind. Hij is iets te klein, geen "beest" die zijn tegenstander opvreet. In Nederland zal dat niet zo'n probleem zijn maar internationaal ben je met Timber te kwetsbaar. En AJAX wil juist internationaal structureel echt gaan meetellen. Ik zie hem geen duels winnen van Haaland, Lewandowski, Kane enz.. Iemand als Sanchez vind ik dan veel geschikter. Sluit niet uit dat Timber uiteindelijk toch centraal komt. Eerst aantal jaren als back en dan centraal. naast een linksbenige "Sanchez". Zoals Frank de Boer in het verleden.
Duidelijk. Dat gevoel heb ik altijd bij Veltman gehad, vooral omdat die niet uitblonk in bepaalde kwaliteiten. Dat vind ik Timber met zijn snelheid, wendbaarheid en anticiperend vermogen wel veel meer hebben. Die dribbelt ook makkelijker in en vind ik voetballend net wat sterker. Maar ik begrijp wat je zegt, met zowel Timber als Martinez/Blind heb je weinig (kop)kracht centraal in de verdediging.

BerichtGeplaatst: 27 jul 2021 09:18 

renemar schreef:
Duidelijk. Dat gevoel heb ik altijd bij Veltman gehad, vooral omdat die niet uitblonk in bepaalde kwaliteiten. Dat vind ik Timber met zijn snelheid, wendbaarheid en anticiperend vermogen wel veel meer hebben. Die dribbelt ook makkelijker in en vind ik voetballend net wat sterker. Maar ik begrijp wat je zegt, met zowel Timber als Martinez/Blind heb je weinig (kop)kracht centraal in de verdediging.
Ik vind Timber ook beter dan Veltman. Zowel verdedigend als aanvallend.
Klinkt vreemd maar ik vind dat Timber zelf de grootste tegenstander van zichzelf is. Omdat het hem allemaal zo gemakkelijk afgaat vind ik hem soms gemakzuchtig/laks. De 1-1 tegen Bayern vond ik symptomatisch. Hopelijk krijgt hij dat snel uit zijn spel.
Hij is niet echt een beest maar een elegante verdediger die helemaal vertrouwt op zijn kwaliteit. Vaak kan dat, tegen lepe goede spitsen soms niet.

BerichtGeplaatst: 28 jul 2021 06:53 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
En de bevestiging van Overmars ook dat ze willen dat Mazraoui blijft.

https://www.vi.nl/nieuws/ajax-hoopt-op- ... n-mazraoui

BerichtGeplaatst: 04 aug 2021 21:39 

Geweldige back. De speler voor hem is altijd minder wanneer hij ontbreekt.

Openbreken, opwaarderen dat contract.

BerichtGeplaatst: 04 aug 2021 22:03 

Zo gaat het altijd toch. Speelt een keer echt goed en iedereen is helemaal hosanna. De volgende 9 matige of afwezige wedstrijden vergeten we maar even. Peak Mazraoui dit.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 542 berichten ]  Vorige   1 16 17 18 19 20 22  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00