Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 520 berichten ]  Vorige   1 13 14 15 16 17 21  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Noussair Mazraoui
BerichtGeplaatst: 14 jan 2021 23:58 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Net als tegen PSV weer een van de betere spelers op het veld. Hopelijk laat zijn fysiek hem niet in de steek, ligt iedere wedstrijd wel een paar keer op de grond te kermen. Zijn lichaam werkt niet echt mee. Of hij heeft een lage pijngrens. Een combinatie kan ook natuurlijk.

Maar mits fit brengt hij voetballend zoveel rust. Kan een man passeren, denkt vooruit en heeft een goede voorzetting aan de bal. De klik met Antony is er en zij maken elkaar overduidelijk sterker. Mooi duo daar op onze rechterflank. Veel voetbal en creativiteit.

BerichtGeplaatst: 15 jan 2021 08:48 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Net als tegen PSV weer een van de betere spelers op het veld. Hopelijk laat zijn fysiek hem niet in de steek, ligt iedere wedstrijd wel een paar keer op de grond te kermen. Zijn lichaam werkt niet echt mee. Of hij heeft een lage pijngrens. Een combinatie kan ook natuurlijk.

Maar mits fit brengt hij voetballend zoveel rust. Kan een man passeren, denkt vooruit en heeft een goede voorzetting aan de bal. De klik met Antony is er en zij maken elkaar overduidelijk sterker. Mooi duo daar op onze rechterflank. Veel voetbal en creativiteit.
100% eens, zodra het kan Mazraoui rust geven, om hem heel te houden. Is zoveel fijner dat je iemand hebt die fatsoenlijk kan voetballen. Gaat binnendoor, komt buitenom. Als de combi met Anthony verbetert kan je een dodelijke rechterflank hebben.

Enige minpuntje kan zijn dat hij soms de bal iets eerder naar Haller mag brengen (voorzet).

BerichtGeplaatst: 24 jan 2021 20:21 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Het blijft toch moeilijk om puur op Mazraoui te (moeten) vertrouwen als eerste vaste rechtsback.
Hoge pieken en diepe dalen al blijf ik vinden dat die hoge pieken te weinig geraakt worden.

Ik kan het niet verklaren. Tegen PSV was hij ijzersterk maar daarna was het toch weer stukken minder. Ook lijkt het erop dat hij dit op een of andere manier fysiek of mentaal niet lang kan volhouden.

Vandaag weer zo nonchalant of laconiek. Te makkelijk ook. Nadeel is ook dat hij in zo'n wedstrijd ook niet kan terugschakelen naar een basisnivo wat nog steeds goed genoeg is. Tagliafico heeft altijd wel een bepaald basisnivo en mede door zijn mentale inbreng speelt hij altijd wel een zes.

BerichtGeplaatst: 24 jan 2021 21:35 

Vandaag met afstand de slechtste speler op het veld. Heb het elders ook al gezegd, Ten Hag had hen na een half uur al meten wisselen.

BerichtGeplaatst: 25 jan 2021 16:49 

renemar schreef:
Vandaag met afstand de slechtste speler op het veld. Heb het elders ook al gezegd, Ten Hag had hen na een half uur al meten wisselen.
Lijkt me niet verstandig, bedenk eens wat dat mentaal met een jongen doet. Het publiekelijk te kakken zetten. Mazraoui speelde een erg matige wedstrijd, maar ik denk dat hij dat zelf ook wel wist. Daar is hij in de rust op aangesproken en hij heeft nog even de kans gekregen zich te herpakken, lukte niet en daarna terecht gewisseld. Het is niet dat hij er met de pet naar gooide of laks was, het lukte gewoon niet. Dat is ook meteen het probleem bij Mazraoui, hij moet stabieler worden in zijn prestaties. Tegen PSV vond ik hem juist de beste op het veld. Op dat vlak moet hij stappen maken, niet meer door die ondergrens heen en vaker pieken. Dan heb je een uitstekende rechtsback, hopelijk blijft hij ook wat fitter. Want dat vind ik ook echt een nadeel, je zou hem het liefst meteen na de wedstrijd en tijdens de trainingen inpakken met bubbeltjesplastic. Zo vaak pijntjes of overbelast.

BerichtGeplaatst: 25 jan 2021 17:02 

renemar schreef:
Lijkt me niet verstandig, bedenk eens wat dat mentaal met een jongen doet. Het publiekelijk te kakken zetten. Mazraoui speelde een erg matige wedstrijd, maar ik denk dat hij dat zelf ook wel wist. Daar is hij in de rust op aangesproken en hij heeft nog even de kans gekregen zich te herpakken, lukte niet en daarna terecht gewisseld. Het is niet dat hij er met de pet naar gooide of laks was, het lukte gewoon niet. Dat is ook meteen het probleem bij Mazraoui, hij moet stabieler worden in zijn prestaties. Tegen PSV vond ik hem juist de beste op het veld. Op dat vlak moet hij stappen maken, niet meer door die ondergrens heen en vaker pieken. Dan heb je een uitstekende rechtsback, hopelijk blijft hij ook wat fitter. Want dat vind ik ook echt een nadeel, je zou hem het liefst meteen na de wedstrijd en tijdens de trainingen inpakken met bubbeltjesplastic. Zo vaak pijntjes of overbelast.
Je zet hem dan inderdaad te kakken. Precies wat hij verdiende. Hij zette de ploeg/club te kakken.
Tegenwoordig moeten ze allemaal maar met fluwelen handschoentjes worden aangepakt.
Slecht spelen kan altijd, maar dat sloeg werkelijk alles. Gewoon veel te laks, ongeinteresseerd. Onacceptabel.

BerichtGeplaatst: 25 jan 2021 17:06 

renemar schreef:
Je zet hem dan inderdaad te kakken. Precies wat hij verdiende. Hij zette de ploeg/club te kakken.
Tegenwoordig moeten ze allemaal maar met fluwelen handschoentjes worden aangepakt.
Slecht spelen kan altijd, maar dat sloeg werkelijk alles. Gewoon veel te laks, ongeinteresseerd. Onacceptabel.
Lijkt me bijzonder slecht peoplemanagement. Je hebt er geen snars aan om die jongen na een half uur te wisselen. Wat denk je daarmee te bereiken dan? Dat hij met meer zelfvertrouwen gaat spelen of dat hij de volgende wedstrijd de pannen van het dak speelt? Liet hij de boel lopen? In mijn ogen niet, het lukte gewoon niet bij hem. Zo'n wedstrijden komen voor, bij iedere speler in meer of mindere mate. Spelers gaan straffen omdat ze fouten maken is het domste wat je kan doen, dan krijg je allemaal van die risicoloze spelers in het veld, daar wordt niemand vrolijk van.

Iemand aanpakken en wisselen doe je als hij verzaakt qua inzet of het uitvoeren van zijn taken. Niet omdat hij niet in de wedstrijd zit. Dat is geen keuze. Of haal iemand eraf omdat hij tegen een gele kaart aan zit of Ajax-onwaardig gedrag laat zien (zoals dat natrappen van Antony bijv). Maar iemand wisselen na een half uur omdat hij niet in de wedstrijd zit? Nee, slecht idee voor de korte en lange termijn.

BerichtGeplaatst: 25 jan 2021 18:36 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Ben vooral benieuwd of hij bij gaat tekenen.

BerichtGeplaatst: 25 jan 2021 23:49 

DeRuit schreef:
Ben vooral benieuwd of hij bij gaat tekenen.
Moet er wel eerst een voorstel worden gedaan. Volgens mij gaf hij in een interview aan daar wel voor open te staan, maar vooralsnog is hem niets aangeboden. Dan heb je weinig te tekenen. Ik denk dat hij graag wil blijven en ik hoop dat zelf ook.

BerichtGeplaatst: 26 jan 2021 08:53 

renemar schreef:
Lijkt me bijzonder slecht peoplemanagement. Je hebt er geen snars aan om die jongen na een half uur te wisselen. Wat denk je daarmee te bereiken dan? Dat hij met meer zelfvertrouwen gaat spelen of dat hij de volgende wedstrijd de pannen van het dak speelt? Liet hij de boel lopen? In mijn ogen niet, het lukte gewoon niet bij hem. Zo'n wedstrijden komen voor, bij iedere speler in meer of mindere mate. Spelers gaan straffen omdat ze fouten maken is het domste wat je kan doen, dan krijg je allemaal van die risicoloze spelers in het veld, daar wordt niemand vrolijk van.

Iemand aanpakken en wisselen doe je als hij verzaakt qua inzet of het uitvoeren van zijn taken. Niet omdat hij niet in de wedstrijd zit. Dat is geen keuze. Of haal iemand eraf omdat hij tegen een gele kaart aan zit of Ajax-onwaardig gedrag laat zien (zoals dat natrappen van Antony bijv). Maar iemand wisselen na een half uur omdat hij niet in de wedstrijd zit? Nee, slecht idee voor de korte en lange termijn.
Niet mee eens. Is imo typisch een verschijnsel van de huidige tijd. Niet te hard aanpakken.
En ik vind dat hij de boel wel liet lopen. Slecht spelen kan altijd, maar als je toch ziet wat hij ervan bakte moet je de ploeg helpen. Hij was niet slecht, hij deed helemaal niks goed. Zijn tegenstander, toch geen hoogvlieger, liep hem voorbij alsof hij er niet stond. Kreeg hij de bal leverde hij die meteen weer in bij Fortuna. Zo iemand moet je ook tegen zichzelf in bescherming nemen. Tegen Psv was hij overigens nog de uitblinker.
Een wedstrijd als zondag kan ertussen zitten maar als trainer moet je niet naar het individu maar naar de hele ploeg kijken. Het was veel te gevaarlijk niet in te grijpen.

BerichtGeplaatst: 26 jan 2021 12:37 

Dan zijn we het denk ik redelijk met elkaar eens alleen interpreteren we zijn houding op het veld anders. Ik had het idee dat hij wel inzet toonde, jij had dat minder. Maar bij gebrek aan inzet mag een speler altijd per direct van het veld worden gehaald. Dan ben je het Ajaxshirt niet waard.

Toch hoop ik dat hij er volgende wedstrijd weer instaat. Een fitte Mazraoui creëert normaal gesproken best veel en maakt ook Antony sterker. Draait makkelijk open, speelt zich goed vrij en heeft een goede functionele techniek. Bij een speler als Klaiber stoort het me dat hij te ongepolijst is en vaak voor de veilige optie (terug naar Onana of een van de centrale verdedigers) kiest. Die heeft te weinig lef in zijn spel. Wat mij betreft is Rensch hem voorbij, die heeft meer bravoure en is voetballend beter. Puur verdedigend vind ik Klaiber wel een kuitenbijter, maar ook iemand die veel overtredingen maakt als hij het lastig heeft.

BerichtGeplaatst: 11 feb 2021 20:37 
Erelid

Weet iemand de reden waarom Mazraoui gisteren na rust niet meer op het veld stond?

Ik kan maar moeilijk een goed oordeel geven over Mazraoui. In de competitiewedstrijd tegen PSV speelde hij geweldig maar dit was het wel zo'n beetje tot dusver na de winterstop. Ik blijf hem nog niet constant genoeg vinden zowel voetballend maar ook op het fysieke vlak. Wisselt soms heel goede wedstrijden af met matige tot zeer slechte wedstrijden. Dan komt ook dat laconieke om de hoek kijken. Misschien oogt het zo en heeft hij die hardheid niet van een pure verdediger maar dat mag er wel een beetje meer in komen.

In de competitie heeft hij nu iets meer dan de helft gespeeld (in 14 wedstrijden actief geweest van de 20 gespeelde) maar wel alle Cl wedstrijden gespeeld (alleen wel 4 keer gewisseld). Kan hij het fysiek wel aan? Zijn compaan aan de andere kant speelt vrijwel alles.

Ik vind hem nog niet klaar om een stap te maken. De potentie heeft hij maar hij moet op meerdere aspecten constanter worden.

BerichtGeplaatst: 11 feb 2021 20:39 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Niemand heeft de reden gegeven, maar ik denk dat het puur vanwege fysieke redenen was. Is niet de eerste keer namelijk en hij had al langer last van lichamelijke kwaaltjes.

BerichtGeplaatst: 11 feb 2021 21:22 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Hij was volgens Verweij voor de wedstrijd al een twijfel geval.
Denk dus daarom maar een halve wedstrijd.

BerichtGeplaatst: 12 feb 2021 06:10 

Ik hoop dat hij fysiek nog een stap kan maken. Vorig seizoen ook veel pijntjes zei hij.

BerichtGeplaatst: 12 feb 2021 08:39 

Goede speler, maar lijkt fysiek niet geschikt voor de top. Komende zomer verkopen, Rensch is er klaar voor. We hebben ook de Timber broers nog en eventueel Klaiber.

BerichtGeplaatst: 12 feb 2021 10:01 

Rensch is nog lang niet klaar voor een vaste basisplaats.
Je zag het aan zijn onverklaarbare idiote tackle waar hij rood voor had meten krijgen. Op die plek van het veld.
Sommigen slaan weer helemaal door. Enkele leuke invalbeurten en hem dan al als serieuze optie voor een basisplek zien.
Hij is nog erg jong, geef hem de tijd.

BerichtGeplaatst: 12 feb 2021 11:52 
Erelid

renemar schreef:
Je zag het aan zijn onverklaarbare idiote tackle waar hij rood voor had meten krijgen. Op die plek van het veld.
Sommigen slaan weer helemaal door. Enkele leuke invalbeurten en hem dan al als serieuze optie voor een basisplek zien.
Ik zie helemaal niemand beweren dat Rensch een vaste basisplaats moet hebben?

Als je jou redenatie volgt, dan zou Tagliafico ook geen basisspeler meer mogen zijn.

BerichtGeplaatst: 12 feb 2021 12:54 

RogerGarcia schreef:
renemar schreef:

Als je jou redenatie volgt, dan zou Tagliafico ook geen basisspeler meer mogen zijn.
Ik lees toch echt ergens hierboven "Rensch is er klaar voor". Hoe moet ik dat dan interpreteren?
Tagliafico met Rensch vergelijken is heel vreemd. Een speler die zich al jarenlang heeft bewezen op het hoogste niveau met een speler die zich nog helemaal niet heeft bewezen.
Een overtreding als die van Rensch heb ik Tagliafico nog nooit zien maken. Zeker, Tagliafico gaat vaker over de schreef maar kijk die schaar van Rensch nog eens. Alsof hij onder hoogspanning stond, zo overspannen. Typisch iets van een jongen die zich geforceerd wil bewijzen.

BerichtGeplaatst: 12 feb 2021 13:16 
Erelid

renemar schreef:
RogerGarcia schreef:
renemar schreef:

Ik lees toch echt ergens hierboven "Rensch is er klaar voor". Hoe moet ik dat dan interpreteren?
Tagliafico met Rensch vergelijken is heel vreemd. Een speler die zich al jarenlang heeft bewezen op het hoogste niveau met een speler die zich nog helemaal niet heeft bewezen.
Een overtreding als die van Rensch heb ik Tagliafico nog nooit zien maken. Zeker, Tagliafico gaat vaker over de schreef maar kijk die schaar van Rensch nog eens. Alsof hij onder hoogspanning stond, zo overspannen. Typisch iets van een jongen die zich geforceerd wil bewijzen.
Het lijkt me dat hij bedoelt dat Rensch er klaar voor is om op te treden als vervanger van Mazraoui. En daar heeft hij zeker gelijk in.

Ik heb Tagliafico vaak genoeg nog gekkere overtredingen zien maken.

BerichtGeplaatst: 12 feb 2021 16:30 
Erelid

DeRuit schreef:
Ik hoop dat hij fysiek nog een stap kan maken. Vorig seizoen ook veel pijntjes zei hij.
Dit kan ook mentaal zijn.

BerichtGeplaatst: 12 feb 2021 16:53 

DeRuit schreef:
Dit kan ook mentaal zijn.
Kan, maar ik vind Mazraoui er ook altijd vrij iel uitzien. Hij is ook niet zo heel jong meer, dus ik had wel iets meer spieren verwacht. Al weet ik ook wel dat niet iedereen een de Ligt kan zijn. Maar misschien is dat ook wel niet mogelijk zonder in te boeten op andere vlakken.

BerichtGeplaatst: 12 feb 2021 17:18 

RogerGarcia schreef:
renemar schreef:
RogerGarcia schreef:

Het lijkt me dat hij bedoelt dat Rensch er klaar voor is om op te treden als vervanger van Mazraoui. En daar heeft hij zeker gelijk in.

Ik heb Tagliafico vaak genoeg nog gekkere overtredingen zien maken.
Ik interpreteer het anders. Als iemand er klaar voor is dan is het imo niet als back-up. Dan ook als basis materiaal.

BerichtGeplaatst: 14 feb 2021 11:47 
Erelid

Valt wederom geblesseerd uit. Natuurlijk kan het pech zijn en was zijn zicht enigszins belemmert maar had Tagliafico laatste niet een grotere buil onder zijn oog? Die ging wel door...

Maar goed, de tijd die hij speelde was hij ook niet best. Oogt toch soms te laconiek.
Soms komt hij heel goed voor zijn man en kan hij de bal gewoon zelf aannemen maar kiest hij de moeilijke weg om hem dan ineens door te willen spelen op een medespeler. Resultaat balverlies.
Dat moet er echt uit.

Al bij al na de winterstop scoort hij een ruime onvoldoende. Alleen heel goed tegen PSV en rest wat hij speelde was heel pover.

BerichtGeplaatst: 14 feb 2021 11:56 
Erelid

Valt wederom geblesseerd uit. Natuurlijk kan het pech zijn en was zijn zicht enigszins belemmert maar had Tagliafico laatste niet een grotere buil onder zijn oog? Die ging wel door...

Maar goed, de tijd die hij speelde was hij ook niet best. Oogt toch soms te laconiek.
Soms komt hij heel goed voor zijn man en kan hij de bal gewoon zelf aannemen maar kiest hij de moeilijke weg om hem dan ineens door te willen spelen op een medespeler. Resultaat balverlies.
Dat moet er echt uit.

Al bij al na de winterstop scoort hij een ruime onvoldoende. Alleen heel goed tegen PSV en rest wat hij speelde was heel pover.
Blijft een aparte speler. Is geen speler waarop je kan bouwen.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 520 berichten ]  Vorige   1 13 14 15 16 17 21  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00