Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 185 posts ]  Previous   1 4 5 6 7 8  Next
Author Message
 Post subject: Re: Noussair Mazraoui
PostPosted: 15 Feb 2019 10:58 

Ik ben er bang voor dat hij weggaat. Is het niet al een half jaar geleden dat Overmars uitsprak dat ze zijn bezig waren zijn contract open te breken. Nog steeds niet gelukt, terwijl je zou zeggen dat dat in deze fase van zijn carriere geen probleem zou moeten zijn.

PostPosted: 17 Feb 2019 19:00 

Ik vind Mazraoui niet goed genoeg om op rechtsback te spelen. Hij is verdedigend te zwak, en op aanvallend vlak komt hij ook te kort. Zo heeft hij geen goede voorzet.

Ik kan hem nog niet beoordelen hoe hij op het middenveld is, om dat hij daar te weinig heeft gespeeld.

Aangezien ik Veltman ook niet goed genoeg vind, moet Ajax ook voor de rechtsbackpositie gaan scouten.

PostPosted: 17 Feb 2019 22:01 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ajaciedjuh wrote:
Ik ben er bang voor dat hij weggaat. Is het niet al een half jaar geleden dat Overmars uitsprak dat ze zijn bezig waren zijn contract open te breken. Nog steeds niet gelukt, terwijl je zou zeggen dat dat in deze fase van zijn carriere geen probleem zou moeten zijn.
Nou dan gaat hij toch? Sorry hoor maar als hij denkt klaar te zijn voor een volgende stap, moet ie toch lekker vertrekken? Hij speelt een half jaartje rechtsback (en de laatste tijd echt niet meer zo goed als voor de winterstop) dus voor die positie is hij nog lang niet klaar bij Ajax. Als middenvelder speelt hij nauwelijks dus voor die positie gaan clubs hem niet halen. Mazraoui is nog niet klaar voor een volgende stap.

PostPosted: 18 Feb 2019 09:56 

Ajaciedjuh wrote:
Nou dan gaat hij toch? Sorry hoor maar als hij denkt klaar te zijn voor een volgende stap, moet ie toch lekker vertrekken? Hij speelt een half jaartje rechtsback (en de laatste tijd echt niet meer zo goed als voor de winterstop) dus voor die positie is hij nog lang niet klaar bij Ajax. Als middenvelder speelt hij nauwelijks dus voor die positie gaan clubs hem niet halen. Mazraoui is nog niet klaar voor een volgende stap.
Is ook een gemaakte RB, is eigenlijk een middenvelder. Ik denk dat hij daar beter tot zijn recht komt. Tegen heerenveen vond ik hem daar prima. Maar het middenveld is nu vol.
Als hij niet wil bij tekenen (Raiola!!) voor goede prijs laten gaan en een echte RB halen (TFM?).

PostPosted: 18 Feb 2019 13:29 

renemar wrote:
Ajaciedjuh wrote:
Is ook een gemaakte RB, is eigenlijk een middenvelder. Ik denk dat hij daar beter tot zijn recht komt. Tegen heerenveen vond ik hem daar prima. Maar het middenveld is nu vol.
Als hij niet wil bij tekenen (Raiola!!) voor goede prijs laten gaan en een echte RB halen (TFM?).
Volgens mij zit Mazraoui bij Nakhli, en niet Raiola. En TFM is natuurlijk ook geen échte rechtsback.

PostPosted: 18 Feb 2019 15:32 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Mazraoui wordt wel erg snel afgemaakt. Speelt in zijn eerste echte seizoen naar behoren.
Kan volgend seizoen ook zomaar op het middenveld raken als De Jong vertrekt en Schone eindelijk op de bank beland.
TFM zou ik zeker halen. Die kent AJAX, heeft inmiddels internationale ervaring en kan uitstekend op 3(!) posities uit de voeten. Goud waard.

PostPosted: 18 Feb 2019 15:45 

343 wrote:
Mazraoui wordt wel erg snel afgemaakt. Speelt in zijn eerste echte seizoen naar behoren.
Kan volgend seizoen ook zomaar op het middenveld raken als De Jong vertrekt en Schone eindelijk op de bank beland.
TFM zou ik zeker halen. Die kent AJAX, heeft inmiddels internationale ervaring en kan uitstekend op 3(!) posities uit de voeten. Goud waard.
Afgemaakt valt wel mee toch? Volgens mij oordelen de meeste vooral omdat zijn contractverlenging lang duurt.

TFM zie ik ook heel graag komen. Zelfs als rcv. Heilig van overtuigd dat die opbloeit bij ons.

PostPosted: 18 Feb 2019 17:39 

Snake wrote:
renemar wrote:

Volgens mij zit Mazraoui bij Nakhli, en niet Raiola. En TFM is natuurlijk ook geen échte rechtsback.
In ieder geval goed als hij niet bij Raiola zit. TFM kan op alle posities in de verdediging uit de voeten. Speelde in Engeland ook als RB. Heeft alles wat een moderne verdediger nodig heeft. Begrijp ook niet waarom hij nu niet speelt. Moet wel met politiek te maken hebben.

PostPosted: 18 Feb 2019 17:42 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Het is inderdaad wel tijd dat het contract wordt opgebroken en hij bij gaat tekenen. Zodra zoiets te lang gaat duren wordt het echt een ding. Wordt er straks ook iedere keer in interviews naar gevraagd en zorgt dat voor onrust die we niet kunnen gebruiken. Mazraoui lijkt me prima op zijn plek de komende jaren, lekker bijtekenen dus. Kan hij bij Ajax een vaste plek veroveren in het Marokkaanse elftal en wie weet een linie opschuiven in het elftal. Maar voorlopig zou ik hem op rechtsback houden, want een betere optie we hebben we niet.

PostPosted: 05 Mar 2019 23:43 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Men zal wijzen op de kwetsbare momenten. Op zich terecht omdat hij een aantal keren gezien was. Alleen moeten we niet vergeten dat hij tegen de snelste spelers stond. Ik zag de potjes tegen Barcelona. Ook zij hadden hun handen vol met Vinicius.

Wat ik tekenend vind voor Mazraoui is de 3-0. Je kan zeggen: dom dat je met geel op zak zoveel risico's neemt met zo'n tackle. Je kan ook zeggen dat hij die situatie goed wist in te schatten. En doordat hij de bal binnen wist te houden leverde het een counter op waar een goal uit voortkwam. Beetje geluk met de VAR uiteraard.

PostPosted: 05 Mar 2019 23:51 
Erelid

Niet normaal die sliding. Heer-lijk!

PostPosted: 05 Mar 2019 23:54 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari, Johan, Marco
Droomaankoop: Franklin Rijkaard
Seizoenskaart: Helaas....
Jerome wrote:
Men zal wijzen op de kwetsbare momenten. Op zich terecht omdat hij een aantal keren gezien was. Alleen moeten we niet vergeten dat hij tegen de snelste spelers stond. Ik zag de potjes tegen Barcelona. Ook zij hadden hun handen vol met Vinicius.

Wat ik tekenend vind voor Mazraoui is de 3-0. Je kan zeggen: dom dat je met geel op zak zoveel risico's neemt met zo'n tackle. Je kan ook zeggen dat hij die situatie goed wist in te schatten. En doordat hij de bal binnen wist te houden leverde het een counter op waar een goal uit voortkwam. Beetje geluk met de VAR uiteraard.
Wel des AJAX zo'n sliding, mooi dat dit er op zo'n moment uitkomt.

PostPosted: 06 Mar 2019 01:06 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Klopt, Jerome. Zei ik ook in de chat. Hij stond tegen 2 razendsnelle spelers. Dat hij foutjes maakt zie ik wel door de vingers. Deed ik bij een speler van 20 jaar geleden ook. Had zelfs een bijnaam met 'Foutje' erin. Mazraoui is gewoon een echte AJAX-speler/verdediger.

PostPosted: 06 Mar 2019 07:58 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Je moet inderdaad rekening houden met dat hij tegenover Bale en Vinicius stond, maar zelfs met dat in mijn hoofd vond ik hem matig tot slecht. Op zijn sliding na heeft hij elk duel met zijn directe tegenstander verloren. Toen Veltman er in kwam zag je het verschil tussen een echte verdediger en een gemaakte a la Mazraoui. Mazraoui is niet goed voor mijn hart, haha.

Aanvallend voegt hij genoeg toe aan het spel, maar verdedigend heb ik tien maal liever Veltman. Ik zie hem volgend seizoen graag de kans krijgen op het middenveld en Veltman met een aankoop laten strijden voor rechtsback.

PostPosted: 06 Mar 2019 12:58 
Erelid

Tomza2 wrote:
Je moet inderdaad rekening houden met dat hij tegenover Bale en Vinicius stond, maar zelfs met dat in mijn hoofd vond ik hem matig tot slecht. Op zijn sliding na heeft hij elk duel met zijn directe tegenstander verloren. Toen Veltman er in kwam zag je het verschil tussen een echte verdediger en een gemaakte a la Mazraoui. Mazraoui is niet goed voor mijn hart, haha.

Aanvallend voegt hij genoeg toe aan het spel, maar verdedigend heb ik tien maal liever Veltman. Ik zie hem volgend seizoen graag de kans krijgen op het middenveld en Veltman met een aankoop laten strijden voor rechtsback.
Ik heb hem liever wel op rechtsback dan op het middenveld. Op het middenveld zie ik op de verdedigende posities liever een ander type speler dan Mazraoui. En aanvallend op het middenveld mist hij toch een bepaalde creativiteit.

Nee, als rechtsback staat hij prima. Kan hij veel mee opkomen en gevaarlijk worden. Was gisteren wel de minste speler, maar vergeet niet dat hij voetballend veel voor ons oplost en rustig blijft. Kan zich alleen nog maar ontwikkelen.

Mazraoui is zo'n speler die in een slecht team wel verzuipt, maar in een team zoals dit zich kan aanpassen aan het niveau.

PostPosted: 06 Mar 2019 13:41 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Die sliding was echt briljant. Hij had het gisteren moeilijk, maar ik heb het idee dat hij mentaal wel sterk is en zich niet zo snel gek laat maken. Bezit zeker wel techniek, maar juist zijn inzet helpt hem af en toe over een moeilijk punt heen, en dat zag je bij die sliding voorafgaand aan de 0-3.

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 10 Mar 2019 20:33 
Erelid

Heeft zijn conthract verlengd tot 2022. Goed besluit van hem. Had alleen op nog 1 jaar langer gehoopt.

In het bericht op FB zegt Ajax: And he's not the only one ;)

Ik weet niet waar ze dan op hinten? De enige speler die ik kan bedenken is Tagliafico, aangezien hij nog op z'n eerste salaris zit toen hij hier kwam. En wellicht Onana, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

PostPosted: 10 Mar 2019 20:47 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Inderdaad een wijs besluit van Mazraoui. Hij moet nog minimaal een jaar bij Ajax blijven.

En wat ze op FB bedoelen weet ik niet maar Huntelaar schijnt ook nog een jaar te blijven.

PostPosted: 10 Mar 2019 20:58 
Erelid

Heeft zijn conthract verlengd tot 2022. Goed besluit van hem. Had alleen op nog 1 jaar langer gehoopt.
Vraag me af wiens wens het was om maar één jaar te verlengen, en waarom.

PostPosted: 11 Mar 2019 00:16 
Erelid

Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Zou hem bij een goed bod meteen laten gaan ondanks dat hij het erg goed doet. Vind het nou typisch een speler die meegaat in het niveau van het elftal en zou daarom van zijn 'hype' profiteren. Vind hem bovendien onze zwakste schakel en ben er niet zeker van dat hij nog een paar stappen gaat maken. Stel er biedt een gek 20-30 miljoen? Strik erom, wegbrengen en een vervanger kopen (streven naar een Tagliafico 2.0). Voor minder dan 10 miljoen valt er echt wel ergens wat beters te halen, zeker met onze veranderde status na onze Champions League campagne.

Ook niet erg als hij blijft; maar zijn talent is geen zekerheidje als De Ligt, De Jong of Van de Beek.

PostPosted: 11 Mar 2019 08:39 

Beloning voor zijn ontwikkeling. Maar ik hoop dat hij op termijn naar het middenveld gaat. Als verdediger vind ik hem te kwetsbaar. Was tegen Real ook kansloos tegen Vinicius. Was blij dat die eruit moest. Tegen Feijenoord was het ook hommeles. Maar dat geldt voor iedereen in die wedstrijd. In onze competitie valt dat meestal te verbloemen maar wil je verder zie ik in hem geen echte RB.
Hoop op de komst van een echte RB. Een speler die op de eerste plaats goed kan verdedigen en daarnaast goed in de opbouw is.

PostPosted: 11 Mar 2019 09:21 
Erelid

Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Als middenvelder komt hij toch gewoon tekort? Simpelweg omdat hij gewoon goed kan voetballen, maar niets extras heeft. Niet de dribbel van De Jong, niet de diepgang en scorend vermogen van Van de Beek of de pass van Ziyech. Ik vind dat Ajax op het middenveld wel een niveautje hoger mag zoeken.

PostPosted: 11 Mar 2019 12:25 

guy_ajax wrote:
Als middenvelder komt hij toch gewoon tekort? Simpelweg omdat hij gewoon goed kan voetballen, maar niets extras heeft. Niet de dribbel van De Jong, niet de diepgang en scorend vermogen van Van de Beek of de pass van Ziyech. Ik vind dat Ajax op het middenveld wel een niveautje hoger mag zoeken.
Heb je hem niet bij Jong AJAX zien spelen. Ook tegen Heerenveen speelde hij prima als middenvelder tot het moment dat hij gewisseld moest worden. Was de beste man op het veld. Ik vind hem i.i.g geschikter voor het middenveld als RB. Verdedigend vind ik hem heel kwetsbaar als hij een echte linksbuiten tegenover zich heeft.

PostPosted: 11 Mar 2019 13:51 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Jnp wrote:
Vraag me af wiens wens het was om maar één jaar te verlengen, en waarom.
Het lijkt me dat dit vanuit kamp Mazraoui komt. Ik zie niet in waarom Ajax er geen zo lang mogelijk lopend contract van zou willen maken. Dat komt de club alleen maar goed uit. Hoe korter het contract des te eerder je weer om tafel moet (en waarschijnlijk een salarisverhoging moet geven om een verlenging af te dwingen) of je de speler moet verkopen (indien hij niet wil verlengen).

Jammer, ik had eigenlijk op meer jaren gehoord. Anderzijds is het fijn dat dat de onderhandelingen zijn afgerond en Mazraoui zich volledig op het seizoensslot kan focussen. We moeten niet vergeten dat dit pas zijn eerste volledige jaar is, heeft nu al 8 wedstrijden meer in de benen heeft dan het gehele vorige seizoen. Dat vind ik een behoorlijk verschil. Des te knapper dat hij zo stabiel blijft presteren en fit blijft.

PostPosted: 18 Mar 2019 08:57 

Begint echt de nonchalance van V/d Wiel en Van Rhijn te vertonen. Ik denk dat we over een paar jaar zeggen dat hij nooit meer zo goed is geweest als dit jaar. Denk dat het typisch zo'n speler is waar je na dit seizoen direct op zou moeten gaan cashen.

Post new topic  Reply to topic  [ 185 posts ]  Previous   1 4 5 6 7 8  Next

All times are UTC+01:00