Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 185 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 8  Next
Author Message
 Post subject: Re: Noussair Mazraoui
PostPosted: 12 Mar 2018 15:41 
Erelid

renemar wrote:
Mazraoui definitief overgeheveld naar de A-selectie door Ten Hag.
Zal wellicht ook te maken hebben met de niet 100% gemotiveerde Younes.

Ik weet het niet met hem. Leuke technische voetballer zonder echt geweldig goed te zijn op 1 positie. Dit kan weleens zijn doodsteek worden omdat hij vanalles net niet is. Ik weet ook niet wat Ten Hag in hem ziet. Een (aanvallende) middenvelder of buitenspeler.
Is inderdaad technisch begaafd. Ik denk meer als middenvelder en niet als aanvaller. Dat is hij imo niet. Denk ook dat zijn veelzijdigheid ook zijn probleem is, hoe gek dat ook klinkt. Op geen enkele positie rijp voor de basis. Beetje zoals Scholten vroeger.
De witte Socrates al was die een klasse beter en een echte twaalfde man, bij Mazraoui denk ik eerder aan een 15e, 16e man. Beetje vlees noch vis als je het mij vraagt

PostPosted: 05 Apr 2018 15:48 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Contract verlengd, wat ook terecht is natuurlijk.

https://www.ajax.nl/streams/actueel/aja ... i-open.htm

PostPosted: 05 Apr 2018 16:57 

Imo leuke speler maar komt uiteindelijk te kort voor het eerste denk ik.

PostPosted: 05 Apr 2018 17:02 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Dat denk ik ook. Maar het lijkt me ook een type die wat later op gang komt en eventueel toch regelmatig in het eerste zal spelen. Zeker als hij wat meer massa krijgt.

PostPosted: 05 Apr 2018 21:38 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Als hij nog doorbreekt, zou het goed zijn voor hem als hij zich kan/gaat richten op èèn positie.
Hij was altijd het manusje van alles maar dan kom je er niet of je moet echt heel goed zijn.

De vraag is hoe lang hij wil wachten tot hij een echte kans krijgt want normaal gesproken komt hij voorlopig niet in aanmerking voor een basisplaats.

PostPosted: 08 Apr 2018 22:55 

Ik zou hem eigenlijk wel een paar wedstrijden als rechtsback willen zien. Heeft daar in de jeugd vooral gespeeld en viel op die positie vandaag ook niet slecht in.

PostPosted: 29 Apr 2018 18:00 
Erelid

Onze nieuwe rechtsback?

PostPosted: 29 Apr 2018 18:01 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ik vond hem goed als back. Voor mij hoeft er, ook omdat hoogstwaarschijnlijk Magallan nog komt, er geen rechtsback meer bij. Laat Orejuela en Kristensen het ook maar uitvechten.

PostPosted: 29 Apr 2018 18:08 

Speelde prima, maar is geen seconde (defensief) getest.

PostPosted: 29 Apr 2018 18:32 

Speelde heel behoorlijk, maar verdedigend inderdaad totaal iet getest. Een verademing aan de bal t.o.v. Kristensen. Blijf van mening dat hij tegen een goede tegenstander erg moeilijk krijgt. Is en blijft een middenvelder.

PostPosted: 29 Apr 2018 19:38 
Beheerder

Dat weet ik niet. Het is niet alsof dit zijn eerste keer is dat hij rechtsback speelt.

PostPosted: 29 Apr 2018 19:38 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
renemar wrote:
Speelde heel behoorlijk, maar verdedigend inderdaad totaal iet getest. Een verademing aan de bal t.o.v. Kristensen. Blijf van mening dat hij tegen een goede tegenstander erg moeilijk krijgt. Is en blijft een middenvelder.
Sinkgraven op links, Mazraoui op rechts, dat zou je prachtig vinden niet? :ajaxsmiley:

PostPosted: 30 Apr 2018 09:00 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Wederom draait het allemaal om techniek. En die lompe kerel uit Denemarken heeft dat niet. Dus ja dan is Mazraoui direct een verademing. Die jongen kan gewoon goed voetballen en durft ook initiatief te nemen.

Hij heeft grote stappen gemaakt de afgelopen seizoenen. Werd in Jong Ajax ook overal ingezet om het team uit de brand te helpen en dat is logisch omdat hij een aardig basisniveau heeft en geen gekke dingen doet.

Het mooiste aan zijn speelstijl vind ik als hij tegenstanders passeert. Ziet er sierlijk en makkelijk uit.

1:42 drie keer de bal aanraken, 3 keer op basis van techniek. 3 keer goed.
3:05
7:35 kijk hoe hij eruit komt. En ook op 7:45

Serieus op technisch vlak zit hij bij de beste spelers van de selectie.

Zulke momenten zul je nooit zien van Kristensen of Orejuela.

Hij moet fysiek wel sterker worden. Deze speler kun je prima bij de selectie houden. Op meerdere plekken inzetbaar.

PostPosted: 30 Apr 2018 11:19 

Zoals ik zei, speelde heel behoorlijk, maar we moeten niet vergeten dat hij verdedigend totaal niet is getest. Ga je met hem als RB spelen krijg je tegen ploegen die met een linksbuiten spelen een probleem. Het is weer zo opportuun na een wedstrijd te concluderen dat hij volgend seizoen de vaste RB kan worden. Wel is het zo dat hij een veel betere voetballer is dan Kristensen. Die mag van mij meteen weer verkocht worden. Orejuela zien ze blijkbaar niet zitten. Imo is dat niet terecht. Die jongen heeft geen echte kans gehad. Is in ieder geval ook stuk beter dan onze Deense vriend.
Mss. Mazraoui verhuren naar een ander club om hem daar een jaar als RB te laten spelen.

PostPosted: 30 Apr 2018 22:02 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
renemar wrote:
Zoals ik zei, speelde heel behoorlijk, maar we moeten niet vergeten dat hij verdedigend totaal niet is getest. Ga je met hem als RB spelen krijg je tegen ploegen die met een linksbuiten spelen een probleem. Het is weer zo opportuun na een wedstrijd te concluderen dat hij volgend seizoen de vaste RB kan worden. Wel is het zo dat hij een veel betere voetballer is dan Kristensen. Die mag van mij meteen weer verkocht worden. Orejuela zien ze blijkbaar niet zitten. Imo is dat niet terecht. Die jongen heeft geen echte kans gehad. Is in ieder geval ook stuk beter dan onze Deense vriend.
Mss. Mazraoui verhuren naar een ander club om hem daar een jaar als RB te laten spelen.
Wie zegt dat hij de nieuwe rechtsback moet worden?

Weet je het is toch triest dat een jongen die niet eens bekend staat als groot talent 10x beter is dan dure aankopen als Orejuela en Kristensen. Zelfs als hij geen verdediger is. En trouwens.. als we het over verdedigen hebben.... dat kunnen Orejuela en Kristensen al helemaal niet. Of heb je niet opgelet???? Zij zouden het juist van hun aanvallende kwaliteiten moeten hebben. Nou die zien we niet... en bij Mazraoui wel.

Heel jammer dat Veltman volgend seizoen ook nog onder contract staat. Heb je 3 kneuzen voor de rechtsbackpositie.

PostPosted: 30 Apr 2018 23:51 

Redelijk spelertje, niet meer dan dat overigens.
13 in een dozijn gappie.

PostPosted: 01 May 2018 08:29 

Jerome wrote:
renemar wrote:
Wie zegt dat hij de nieuwe rechtsback moet worden?

Weet je het is toch triest dat een jongen die niet eens bekend staat als groot talent 10x beter is dan dure aankopen als Orejuela en Kristensen. Zelfs als hij geen verdediger is. En trouwens.. als we het over verdedigen hebben.... dat kunnen Orejuela en Kristensen al helemaal niet. Of heb je niet opgelet???? Zij zouden het juist van hun aanvallende kwaliteiten moeten hebben. Nou die zien we niet... en bij Mazraoui wel.

Heel jammer dat Veltman volgend seizoen ook nog onder contract staat. Heb je 3 kneuzen voor de rechtsbackpositie.
Voordat je een grote broek aantrekt en mij op een pedante wijze te vragen of ik niet heb opgelet moet je eens lezen wat ik overal over Kristensen en Orejuela gezegd heb. Met name over Kristensen.

PostPosted: 01 May 2018 08:31 

WZAWZDB wrote:
13 in een dozijn gappie.
Eens, maar er zijn ook mensen die het doen overkomen dat we de nieuwe RB al binnen boord hebben en niet verder hoeven te kijken.

PostPosted: 01 May 2018 09:54 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
renemar wrote:
WZAWZDB wrote:
13 in een dozijn gappie.
Eens, maar er zijn ook mensen die het doen overkomen dat we de nieuwe RB al binnen boord hebben en niet verder hoeven te kijken.
Dat komt omdat die andere 2 zo slecht zijn.

maar een beet're club dan deze is er niet!

PostPosted: 01 May 2018 10:02 
Beheerder

Hoe dan ook; Laat Kristensen, Orejuela, Mazraoui en wellicht Magallan het maar uitvechten in de voorbereiding.

PostPosted: 01 May 2018 13:05 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruyff
Droomaankoop: M. Laudrup
Seizoenskaart: 107
Deze jongen deed het heel aardig op die voor hem toch ongewone positie, maar één zwaluw maakt natuurlijk nog lang geen zomer. Je zal pas echt een goed oordeel kunnen gaan geven als de weerstand wat groter is/wordt, want dit AZ was absoluut geen goede graadmeter wat dat betreft. Desalniettemin moet ik zeggen dat hij bij Jong de laatste tijd op het middenveld ook al een goede indruk maakte, hij heeft voetbaltechnisch gezien zo op het oog wel het e.e.a. in zijn mars. Maar het blijft natuurlijk afwachten hoe hij zich verder za/kan ontwikkelen!.

PostPosted: 01 May 2018 13:25 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
Ik ben eigenlijk wel enthousiast over Mazraoui als rechtsback op te stellen. Hij is rustig aan de bal, heeft een goede techniek, is snel genoeg en staat positioneel vaak erg goed. Aangezien we bij Ajax backs willen zien die veel mee opkomen en zelfs de achterlijn halen heb ik er wel vertrouwen in dat hij die positie goed kan invullen.

De andere opties op de rechtsback positie vind ik vooralsnog een stuk minder, Kristensen kan niet verdedigen, Orejuela is veel te druistig vind ik en Veltman kan niet voetballen.

Ik ben het eens met Tuvalunho hierboven over de zwaluw maar ik zou wel graag zien dat Ten Hag Mazraoui gaat uitproberen in de voorbereiding op de rechtsback positie.

PostPosted: 02 May 2018 20:41 
Erelid

Bonzai wrote:
Ik ben eigenlijk wel enthousiast over Mazraoui als rechtsback op te stellen. Hij is rustig aan de bal, heeft een goede techniek, is snel genoeg en staat positioneel vaak erg goed. Aangezien we bij Ajax backs willen zien die veel mee opkomen en zelfs de achterlijn halen heb ik er wel vertrouwen in dat hij die positie goed kan invullen.
Kan zijn maar dan moet heel je achterhoede op elkaar afgestemd zijn.

Veltman laat elke week zien, dat het een gemaakte back is. Mazraoui is dat ook. Je moet afwachten hoe snel hij de echte kneepjes van het rechtsback zijn leert. Ik bedoel dan ook bv het knijpen en wel/niet buitenspel opheffen.

Sinkgraven pakte de handschoen goed op. Misschien kan Mazraoui dat ook maar het moet ook klikken met bv De Ligt of de nieuwe rechtercentrale verdediger.

Een ding weet ik wel zeker. Mocht Ajax 3-4-3 spelen dan kan hij daar nooit spelen.

PostPosted: 03 May 2018 08:15 

Ik vind ook dat men veel te snel ervan uitgaat dat deze jongen als RB kan spelen. Na 1 wedstrijd notabene. Hoe houdt hij zich als hij een echte linksbuiten tegenover zich krijgt? Voetballend zit het wel goed, maar verdedigend is een groot vraagteken.
Ik zag zondag dat az met name in de eerste 20 minuten enorm veel ruimtes kreeg op onze verdedigende rechter vleugel. Tegen een goede ploeg is dat fataal.
Omdat we daarna veel de bal hadden is hij verder niet getest. En zoals ik zei, aan de bal is hij goed. Hij deed het inderdaad beter dan Kristensen, maar daar is niet veel voor nodig. Dat doen 90% van de backa in de eredivisie.
Het is allemaal veel te snel hosanna.
Ik blijf erbij, haal Hateboer. Kan Mazraoui mss. wel als back-up dienen.

PostPosted: 03 May 2018 08:58 
Beheerder

Nogmaals; in de jeugd heeft hij vaak als rechtsback gespeeld. Hij weet heus wel wat er gevraagd wordt op die positie.

Post new topic  Reply to topic  [ 185 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 8  Next

All times are UTC+01:00