Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 230 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 6 10  Next
Author Message
 Post subject: Re: Noussair Mazraoui
PostPosted: 06 Aug 2018 22:22 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Heeft bovendien zijn VWO afgerond. Zegt toch vaak wel iets over voetbalintelligentie en zijn keuzes naast het veld.
Intelligente voetballers zijn vaak ook intelligent buiten het veld. Vertonghen heeft toch ook een master afgerond.

PostPosted: 06 Aug 2018 23:51 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Pushkin wrote:
343 wrote:
Vind ik onzin. Bogarde en Reiziger waren ook middenvelders/aanvallers en ze waren prima backs voor AJAX. Ik vind dat Mazraoui alles heeft om een echte AJAX-back te zijn.
Mee eens, heel veel geslaagde backs zijn trouwens ooit begonnen als buitenspeler of hangende middenvelder. Wel wordt het interessant hoe Mazraoui de aankomende testen zal doorkomen tegen zwaardere tegenstanders met diepstaande vleugels.
Inderdaad.
Vertonghen, Emanuelson, Maxwell, O'brien, Bogarde, Reiziger en Singraven zijn allemaal begonnen als (aanvallende) middenvelder of buitenspeler. Moet Ajax veel eerder naar kijken. Bv een Warmerdam had eerder omgeturnd kunnen worden.

PostPosted: 07 Aug 2018 02:36 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Riejuh wrote:
Heeft bovendien zijn VWO afgerond. Zegt toch vaak wel iets over voetbalintelligentie en zijn keuzes naast het veld.
Intelligente voetballers zijn vaak ook intelligent buiten het veld. Vertonghen heeft toch ook een master afgerond.
Sorry, maar ik vind deze redenering nergens op slaan. Tuurlijk zijn er zat voorbeelden waar dit geldt. Maar er zijn ook tig voorbeelden waar dit niet voor geldt.

Kompany en Chiellini hebben beide een master (economie?) afgerond maar zijn nou niet de meest voetbal intelligente jongens. Younes werd ook als een intelligente gozer omschreven maar daar hebben we op het veld weinig van gezien.
Voor Sneijder geldt het omgekeerde en als ik me niet vergis heb ik eens iets over Xavi gelezen dat hij ook iets laagopgeleide zou doen als hij geen profvoetballer was geworden. Deed Nouri ook niet mbo?

Over keuzes naast het veld ben ik het dan wel weer helemaal eens.

PostPosted: 23 Aug 2018 09:18 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Moet wat meer aan zijn conditie gaan doen of wat meer balanceren met het mee opkomen. Elke wedstrijd is hij helemaal op de laatste 10 minuten.

Voor de rest doet hij het verdomde goed! Mooi koppel met Ziyech, Tadic (en Tagliafico) die elkaar heel makkelijk vinden.

PostPosted: 23 Aug 2018 12:05 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Ging wel echt gigantisch in de fout bij de 1-1 zeg. Laat z'n man volledig los.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 23 Aug 2018 13:42 
Erelid

Voor de rest doet hij het verdomde goed! Mooi koppel met Ziyech, Tadic (en Tagliafico) die elkaar heel makkelijk vinden.
Voetballend naar voren is het zeker een meerwaarde. Verdedigend nog erg kwetsbaar. Vind zijn positie kiezen ook nog niet goed. Zoiets moet je leren maar soms zie je hem letterlijk zwemmen. Maakt natuurlijk èèn en ander goed met zijn snelheid maar als het op puur verdedigen komt, heb ik toch nog mijn twijfels. Hoe zal het bv doen tegen een Lozano?

Tagliafico is een echte back, die zich ook meer in een man kan bijten. Dit heeft Mazraoui nog bij lange na niet. Ik zie in ieder geval wel genoeg potentie om hem te laten staan. Zoiets moet je leren en met een De Ligt naast je kan dit ook.

PostPosted: 24 Aug 2018 15:49 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Komt vanzelf goed, hij staat er pas net ( op de back ).

PostPosted: 25 Aug 2018 08:17 

Koeman geeft hem blijkbaar gevraagd of hij voor het Nederlands elftal uit wil komen of voor Marokko. Het lijkt me wat vroeg voor het Nederlands elftal, daarvoor heeft hij de kwaliteiten van een goede back nog niet, maar wel goed dat Koeman het zo aanpakt en hem op tijd deze vraag voorlegt.

PostPosted: 25 Aug 2018 10:29 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Nu de Africa Cup niet meer wordt gespeeld in de winterstop maakt het me eigenlijk niet zoveel meer uit waar die jongen voor kiest. Hij moet vooral kiezen voor het land waar hij zich het beste bij voelt. Ik kan me voorstellen dat hij voor Marokko kiest, daar is de concurrentie aanzienlijk minder dan bij Nederland. Niet dat daar de concurrentie nu zo indrukwekkend is, maar je hebt een flink aantal spelers van soortgelijk waarvan er iemand onbetwist basisspeler is. Veltman, Janmaat, Hateboer, Fosu Mensah, Tete, Karsdorp en straks Dumfries zijn allemaal jongens die daar eventueel zouden kunnen spelen. Voor hetzelfde geld ontwikkelt Mazraoui zich een jaartje niet en raakt hij volledig uit beeld. Die kans acht ik bij Marokko kleiner.

PostPosted: 28 Aug 2018 14:32 

Marokko heeft hem opgeroepen. Oftewel: Mazraoui moet op korte termijn de knoop gaan doorhakken. Wordt het Nederland of Marokko?

PostPosted: 28 Aug 2018 16:33 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Blessure veinzen om wat meer tijd te hebben?

PostPosted: 29 Aug 2018 08:56 
Erelid

Of gewoon zeggen dat hij er nog niet uit is als dat het geval is. Krijg je een stuk meer respect mee dan met dat soort ongein.

PostPosted: 29 Aug 2018 18:03 

Stormrage wrote:
Of gewoon zeggen dat hij er nog niet uit is als dat het geval is. Krijg je een stuk meer respect mee dan met dat soort ongein.
Inderdaad. Ik interpreteerde zijn woorden alsof hij er al uit was. In dat geval netjes dat hij eerst de bonden op de hoogte stelt en dit niet via de media speelt. Het is natuurlijk raar als het op die manier wordt gecommuniceerd. Ik denk dat hij voor Marokko gaat kiezen, maar dat is slechts een voorgevoel.

PostPosted: 29 Aug 2018 20:05 

Definitief gekozen voor Marokko.

PostPosted: 29 Aug 2018 20:57 

Begin daar wel moe van te worden hoor. Ineens kiezen ze allemaal voor Marokko. Je hele leven woon je in Nederland en als het erop aankomt is het Marokko all the way. Pffff

PostPosted: 29 Aug 2018 21:30 
Erelid

Nou heeft Mazraoui wel voor Marokkaanse jeugdelftallen gespeeld, in tegenstelling tot veel van zijn voorgangers. Dan kan ik het wel begrijpen.

PostPosted: 29 Aug 2018 21:32 
Erelid

Je moet het wel in perspectief plaatsen. Van al die spelers is alleen Ziyech een gemis voor het Nederlands elftal. Een hoop van die spelers die de afgelopen 10 jaar voor Marokko hebben gekozen deden dat ook met in het achterhoofd het feit dat ze gewoon niet goed genoeg zouden zijn om basisspeler te worden in het Nederlands elftal. (Amrabat 2x, Ayoub, Labyad). Zonde dat El Ghazi voor Oranje heeft gekozen bijvoorbeeld. Komt tekort voor Oranje, maar had met een beetje mazzel tig interlands voor Marokko kunnen spelen

Mazraoui is een interessante speler, maar hij moet zich wel blijven ontwikkelen en nog een paar stapjes maken voordat hij een vaste waarde in Oranje kan worden. En dat is echt niet vanzelfsprekend dat dat gaat gebeuren.

PostPosted: 29 Aug 2018 21:40 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Stormrage wrote:
Nou heeft Mazraoui wel voor Marokkaanse jeugdelftallen gespeeld, in tegenstelling tot veel van zijn voorgangers. Dan kan ik het wel begrijpen.
Ja, toen ik dat las leek het mij ook logischer om voor Marokko te kiezen.

PostPosted: 29 Aug 2018 21:59 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Leonel wrote:
Stormrage wrote:
Ja, toen ik dat las leek het mij ook logischer om voor Marokko te kiezen.
Mij ook, zeker aangezien hij ook veel meer concurrentie heeft op rechtsback bij Oranje.

PostPosted: 30 Aug 2018 14:48 

Jerome wrote:
Begin daar wel moe van te worden hoor. Ineens kiezen ze allemaal voor Marokko. Je hele leven woon je in Nederland en als het erop aankomt is het Marokko all the way. Pffff
Dat. Triest gedoe.

PostPosted: 30 Aug 2018 15:11 

de dominee wrote:
Jerome wrote:
Dat. Triest gedoe.
Laat zo'n jongen toch zelf kiezen. Hij weet toch zelf met welk land hij zich het meest verbonden voelt. Ik heb daar totaal geen problemen mee, lekker zelf laten weten. Ik denk dat het een juiste keuze is geweest. En iemand als El Ghazi zou met de wetenschap van nu wensen dat hij voor Marokko had gekozen.

Overigens vind ik het hypocriet dat de vele mensen die het schandelijk vinden dat er jongens voor Marokko kiezen vaak ook het hardst roepen dat we Asensio hadden moeten ritselen of dat we binnenkort die Geubbels eens moeten polsen voor hij écht doorbreekt.

PostPosted: 30 Aug 2018 15:17 

Jerome wrote:
Zegt veel over de integratie rond die families, zelfs als de kinderen hier zijn geboren. Mazraoui is één voorbeeld, maar dit geldt voor vrijwel elke familie. Gaat echt iets gruwelijk mis, maar de linkse wegkijkers vinden dit allemaal prima en als je een andere mening hebt ben je racist.

PostPosted: 30 Aug 2018 15:31 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Mazraoui schijnt al een behoorlijk tijd bij de jeugd van Marokko te spelen. Wie zegt dat hij uberhaupt de kans heeft gekregen van Nederland?

En als een speler echt goed is dan speelt hij normaal gesproken bij Oranje.

PostPosted: 30 Aug 2018 18:29 
Erelid

Snake wrote:
Jerome wrote:
Zegt veel over de integratie rond die families, zelfs als de kinderen hier zijn geboren. Mazraoui is één voorbeeld, maar dit geldt voor vrijwel elke familie. Gaat echt iets gruwelijk mis, maar de linkse wegkijkers vinden dit allemaal prima en als je een andere mening hebt ben je racist.
Had Jordi Cruijff dan ook voor Spanje moeten kiezen?

PostPosted: 30 Aug 2018 18:47 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Jordi Cruijff speelde tot zijn 14e bij AJAX en hij speelde ook 9 interlands voor het Catalaans Elftal.

Post new topic  Reply to topic  [ 230 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 6 10  Next

All times are UTC+02:00