Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 859 posts ]  Previous   1 31 32 33 34 35
Author Message
 Post subject: Re: David Neres
PostPosted: 08 Nov 2019 18:28 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Volgens Ten Hag speelde hij al vanaf Apoel met de gedachten om Ziyech naar het middenveld te halen en Donny langs Martinez maar door de blessure van Donny is dit dus later geworden.

Ik vraag me dan wel af hoe Ten Hag dan de verdere invulling in zijn hoofd heeft gehad omdat je met Ziyech als middenvelder en Tadic als spits wel 2 vleugelspelers minder hebt en eigenlijk dus alleen Promes nog over hebt.

Volgens mij was deze tweelijk toch nog voor de transferdeadline dus wie ziet hij dan als vervangers?

- Lang; hij blijft vaak herhalen dat hij het goed doet maar je hoort of ziet er weinig over
- Huntelaar kan natuurlijk in de spits en Tadic weer naar linksbuiten
- Toch Labyad een optie?
- Of zet hij Ziyech weer terug als rechtsbuiten?

PostPosted: 08 Nov 2019 18:38 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Volgens Ten Hag speelde hij al vanaf Apoel met de gedachten om Ziyech naar het middenveld te halen en Donny langs Martinez maar door de blessure van Donny is dit dus later geworden.

Ik vraag me dan wel af hoe Ten Hag dan de verdere invulling in zijn hoofd heeft gehad omdat je met Ziyech als middenvelder en Tadic als spits wel 2 vleugelspelers minder hebt en eigenlijk dus alleen Promes nog over hebt.

Volgens mij was deze tweelijk toch nog voor de transferdeadline dus wie ziet hij dan als vervangers?

- Lang; hij blijft vaak herhalen dat hij het goed doet maar je hoort of ziet er weinig over
- Toch Labyad een optie?
Ik verwacht dat ze in de winterstop Antony gaan halen.
Er waren al hardnekkige geruchten dat Ajax komende zomer ver wil gaan voor hem.
Nu Neres zwaar geblesseerd is denk ik dat hij komt.

PostPosted: 08 Nov 2019 20:37 
Erelid

Morfe0 wrote:
Ik verwacht dat ze in de winterstop Antony gaan halen.
Er waren al hardnekkige geruchten dat Ajax komende zomer ver wil gaan voor hem.
Nu Neres zwaar geblesseerd is denk ik dat hij komt.
Tsja en daar heb je de komende 2 maanden tot de winterstop niks aan. Precies wat ik bedoelde.

PostPosted: 08 Nov 2019 20:52 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen

- Toch Labyad een optie?
Traore of Huntelaar in de spits.
Dest op rechtsbuiten ( Mazraoui naar binnen trekkend, Dest als wijde rechtsbuiten ).
Siem, Ekkelenkamp of Lang op 10.
Labyad op linksbuiten.

Opties te over ( alleen de 1e 2 reeel wat mij betreft ).

PostPosted: 08 Nov 2019 23:39 
Erelid

Optie 1 vind ik wel toepasbaar in Nederland maar internationaal niet.
Optie 2 om Dest rechtsbuiten te zetten is ook heel opportuun. Heeft wellicht in de jeugd daar gestaan maar wat voor garanties heeft dat? Hij is ook niet voor niets teruggezakt naar de backpositie en juist van daaruit heeft hij de kracht om er te komen.
Optie 3 vind ik de minste optie want je kunt ook met Marin of Vd Beek op 10 spelen waardoor bv Gravenberch of Alvarez op het middenveld komt. Dat vind ik betere opties dan de opties die jij aandraagt.
Optie 4 met Labyad is inderdaad een optie maar hij heeft nog geen minuut gespeeld. Wel benieuwd of Ten Hag hem nog serieus als optie ziet.

Daarnaast heb je misschien nog andere opties en dat zijn Lang of Kuhn. En dan bedoel ik dan als buitenspeler. Ik blijf erg gecharmeerd van Kuhn. Technisch zeker in orde en is een type Ziyech.

PostPosted: 08 Nov 2019 23:41 
Erelid

Oei, slecht nieuws dit.
Dit is wel een beetje het nadeel van het vinden van een opstelling waarin alle goede voetballers passen; er zitten er geen meer op de bank.

Als hij nou één wedstrijdje had gemist had Ten Hag het denk ik opgelost met Huntelaar, en Tadic naar de buitenpositie. Nu moet er echter gezocht worden naar een blijvende oplossing en ik denk niet dat Huntelaar dat is, zeker niet in de CL-visie van Ten Hag.

PostPosted: 09 Nov 2019 09:44 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Als het elftal zo goed staat, moet je volgens mij ook vooral de vraag stellen: Hoe komt dat nou? Dat is 1. vanwege de middenveld bezetting en 2. vanwege de invulling van de flankpositie door Neres. Snelheid, diepgang en combinerend vermogen in de kleine ruimte. Naar mijn idee is zijn kracht niet echt 'in de bal komen' en daarvandaan gaan dribbelen.

Dan moet je toch in je selectie kijken wie dat heeft en vind ik Dest niet eens zo'n gekke optie om eens te overwegen. Als je zag hoe hij soms als middenvelder ook gepositioneerd kon staan. Volgens heeft zelfs 1 van z'n tegenstanders hem in de wedstrijd een keer gevraagd waar hij nou in vredesnaam opgesteld stond.

Als Lang geen optie is voor ten Hag, is dit een testje waard naar mijn idee.

PostPosted: 09 Nov 2019 12:24 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Het zal wel Huntelaar worden, maar Dest lijkt me ook een goede optie.

PostPosted: 09 Nov 2019 18:04 
Erelid

Als het elftal zo goed staat, moet je volgens mij ook vooral de vraag stellen: Hoe komt dat nou? Dat is 1. vanwege de middenveld bezetting en 2. vanwege de invulling van de flankpositie door Neres. Snelheid, diepgang en combinerend vermogen in de kleine ruimte. Naar mijn idee is zijn kracht niet echt 'in de bal komen' en daarvandaan gaan dribbelen.

Dan moet je toch in je selectie kijken wie dat heeft en vind ik Dest niet eens zo'n gekke optie om eens te overwegen. Als je zag hoe hij soms als middenvelder ook gepositioneerd kon staan. Volgens heeft zelfs 1 van z'n tegenstanders hem in de wedstrijd een keer gevraagd waar hij nou in vredesnaam opgesteld stond.

Als Lang geen optie is voor ten Hag, is dit een testje waard naar mijn idee.
Ik denk dat hij dit tegen Lille wel gaat doen. Tegen Utrecht ben ik daar nog niet zo zeker van. Verwacht dat hij daar Marin een kans gaat geven.

Post new topic  Reply to topic  [ 859 posts ]  Previous   1 31 32 33 34 35

All times are UTC+01:00