Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1229 berichten ]  Vorige   1 41 42 43 44 45 50  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: David Neres
BerichtGeplaatst: 22 jan 2021 11:39 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
RogerGarcia schreef:
Nee hoor, jij denkt in doemscenario's, aangezien je een situatie schetst waarin ze alle 4 niet tegelijk fit zijn. Ik denk juist in een scenario waarin ze alle 4 fit zijn en denk na over de dan mogelijke consequentie in de opstelling. Iets waarin ik bij Ajax wel eens afvraag of ze nadenken over de wat langere termijn.
Ik bekijk het vanuit een andere invalshoek want ik vind de vleugels heel belangrijk binnen een club met Ajax die altijd zo wil spelen. Dan kun je er nooit teveel hebben. Als je het laatste 1,5 jaar bekijkt, zie je ook dat er de nodige blessures zijn geweest. Je hebt zelfs Babel gehuurd.

Misschien dat er over een maand niemand geblesseerd is en dan speelt de beste gewoon. Tadic is een zekerheidje maar als al je buitenspelers fit zijn geeft het je meer keuzemogelijkheden. Dat is alleen maar goed. En ik sta er eigenlijk heel simpel in en dat is dat de beste spelen wat past in het team. Ik vind over het algemeen dat Ajax te weinig diepgang heeft en Neres heeft dit het meeste. Dus die speelt. Maar die kan ook op links.

Ik denk overigens dat Ten Hag ook wel iets in zijn hoofd dat het trio Tadic, Neres en Antony achter Haller kunnen spelen. De beste en mooiste wedstrijden vorige seizoen speelde Promes, Ziyech en Neres achter Tadic dus dit kan nu ook.

BerichtGeplaatst: 22 jan 2021 13:48 
Erelid

Ik denk ook dat Ten Hag daarmee aan de slag gaat. Kudus lijkt een beetje kandidaat op '10', maar daar zullen we waarschijnlijk nog wel even op wachten moeten. Al vind ik het niet vergelijkbaar met de voorhoede tegen Chelsea vorig seizoen. Ziyech kan heel goed uit de voeten op '10', daar waar Tadic het een stuk lastiger heeft achter een spits. Ook profiteerden die drie achter Tadic enorm van hem in de spits, daar waar je Haller ook zult moeten bedienen.

BerichtGeplaatst: 25 jan 2021 13:49 

Had veel weg van werkweigering wat hij liet zien tegen AZ en gisteren. Of hij is fysiek al op jonge leeftijd kapot. Die verkoop je niet meer voor een groot bedrag.

BerichtGeplaatst: 25 jan 2021 14:12 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
ajax28335 schreef:
Had veel weg van werkweigering wat hij liet zien tegen AZ en gisteren. Of hij is fysiek al op jonge leeftijd kapot. Die verkoop je niet meer voor een groot bedrag.
Hoeveel wedstrijden heeft hij gespeeld laatste jaar? Geef hem even de tijd man.

BerichtGeplaatst: 25 jan 2021 15:17 

ajax28335 schreef:
Denk ik ook niet. Komt ook heel ongeinteresseerd over. Zoals hij gisteren die counter "uitspeelde" met 5 tegen 1 verdediger, schandalig. En voor dat laatste "schot" zou een pupil zich nog schamen.
Het is vaak niet voor te stellen dat die gasten niks anders hoeven te doen dan te voetballen.

BerichtGeplaatst: 25 jan 2021 16:08 

renemar schreef:
ajax28335 schreef:
Denk ik ook niet. Komt ook heel ongeinteresseerd over. Zoals hij gisteren die counter "uitspeelde" met 5 tegen 1 verdediger, schandalig. En voor dat laatste "schot" zou een pupil zich nog schamen.
Het is vaak niet voor te stellen dat die gasten niks anders hoeven te doen dan te voetballen.
Vond ik ook echt bizar. Volgens mij is hij bij counters of 1 op 1 met keepers altijd dramatisch geweest. Sowieso is Ajax in de omschakeling om te janken. Was in 18/19 nog een punt wat Ten Hag regelmatig aanhaalde. Hoor je echt niets meer over, maar ik snap het ook wel, want er wordt gewoon niet op getraind. Onana's spelhervattingen zijn ook zelden om snel om te schakelen. Die treuzelt altijd.

Die bal ook die die over de zijlijn loopt. Geen idee waar hij toen heen wilde. Jammer dat ik dat fragment nergens kan terugvinden. Zoiets zie je zelden en heeft echt niets te maken met weinig wedstrijdritme.

BerichtGeplaatst: 25 jan 2021 16:43 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Laten we niet vergeten hoe bizar lang Neres geblesseerd is geweest. Niet vreemd dat het allemaal nog wat roestig en onwennig is. Leek zijn vorm net weer wat te hervinden toen hij weer een blessure opliep, spijtig voor Ajax maar vooral ook voor Neres zelf. Ik kan me voorstellen dat hij zelf ook wat gefrustreerd is, hij weet zelf ook dat hij geen beste wedstrijd speelde. Een kwestie van minuten laten maken en dan komt het vast weer terug. We weten waar een fitte Neres toe in staat is. Nu hopen dat hij fit kan blijven...

Maar ik ga liever voor een Neres uit vorm die mogelijk zijn vorm weer gaat hervinden dan voor een Labyad, Ekkelenkamp of Promes die het niveau niet hebben en ook nooit gaan halen. Ik zie veel meer heil in minuten voor Neres, dat gaat zich nog wel terugbetalen verwacht ik. Voetballen verleer je niet.

BerichtGeplaatst: 25 jan 2021 18:41 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Laten we niet vergeten hoe bizar lang Neres geblesseerd is geweest. Niet vreemd dat het allemaal nog wat roestig en onwennig is. Leek zijn vorm net weer wat te hervinden toen hij weer een blessure opliep, spijtig voor Ajax maar vooral ook voor Neres zelf. Ik kan me voorstellen dat hij zelf ook wat gefrustreerd is, hij weet zelf ook dat hij geen beste wedstrijd speelde. Een kwestie van minuten laten maken en dan komt het vast weer terug. We weten waar een fitte Neres toe in staat is. Nu hopen dat hij fit kan blijven...

Maar ik ga liever voor een Neres uit vorm die mogelijk zijn vorm weer gaat hervinden dan voor een Labyad, Ekkelenkamp of Promes die het niveau niet hebben en ook nooit gaan halen. Ik zie veel meer heil in minuten voor Neres, dat gaat zich nog wel terugbetalen verwacht ik. Voetballen verleer je niet.
Mee eens. Zie hem ook nog wel een jaar blijven. Net vader geworden. Antony, Giovanni nog bij Ajax. En fysiek is de eredivisie minder zwaar dan een topcompetitie, dus kan je je lichaam rustig laten wennen aan weer een heel seizoen spelen.

BerichtGeplaatst: 01 feb 2021 19:06 
Erelid

Kijk dat doelpunt van Neres is nu precies wat die andere 2 buitenspelers minder hebben.
Tadic is vaak een tussenstation op links voor de opkomende back. Voor mijn gevoel had Antony in zijn eerste maanden veel meer diepgang terwijl hij nu een beetje hetzelfde speelt als Ziyech. Vaak met links indraaiende voorzetten.

Neres heeft toch meer de drang om diep te gaan ook middels een-tweetjes met een spits. Zon loopacties zie je Antony nauwelijks maken.

BerichtGeplaatst: 01 feb 2021 19:55 
Erelid

Geweldige goal ook, eerst de bal bewust laten gaan omdat ie op dat moment al weet waar ie ‘m daarna wil hebben. Hij sprint al voordat de bal bij Tadic is.

BerichtGeplaatst: 01 feb 2021 22:41 

Fantastisch om weer wat glimpen te zien van de oude Neres. Ik heb genoten van zijn doelpunten en was blij dat er uiteindelijk eentje ook werd goedgekeurd. Heerlijke aanval door het centrum, dat heb ik echt gemist. Dat doorbewegen in de diepte heb ik echt gemist. Neres brengt wat anders dan Tadic en Neres op de flank. Met name Europees gaan we hem hard nodig hebben. Met ruimte floreert hij.

BerichtGeplaatst: 02 feb 2021 10:53 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
https://www.soccernews.nl/news/779635/v ... -instagram

Ben benieuwd of ze voor haar beurt spreekt of dat dit ook het gevoel bij Neres is.

Sowieso vraag ik me af of er ook gesprekken met hem gepland zijn over zijn toekomst. Ik zou hem graag zien verlengen hier, maar met de langdurige contracten van Antony en Tadic, en de interesse in Sulemana, zou Neres weleens in de verkoop gezet kunnen worden in de zomer.

BerichtGeplaatst: 02 feb 2021 11:01 

Neres is al 1,5 seizoen meer geblesseerd dan (wedstrijd) fit dus die moet vooral niet klagen maar presteren. Restant seizoen Neres > Antony en komende zomer vertrekken zodat Antony basis kan worden .

BerichtGeplaatst: 02 feb 2021 11:09 
Erelid

Jij gelooft toch niet in die onzin op Instagram?
Is gewoon zo suggestief.

Idrissie wordt gewoon gehuurd voor een half jaartje en komt echt niet in de pikorde voor Neres.
Een fitte Neres speelt altijd, ook onder Ten Hag. Antony heeft het tot nu toe uitstekend gedaan en ik vind dat je op de vleugels keuzes moet hebben. Met Neres en Idrissi heb je nu 2 buitenspelers voor beide kanten met een actie, snelheid en diepgang. Tadic en Antony hebben dit wat minder.

Natuurlijk zal Neres uiteindelijk ook een keer vertrekken maar als hij niet zo ernstig geblesseerd zou zijn geraakt dan was hij al lang weggeweest (in die vorm). Nu heeft hij pech gehad en ik denk dat hij zich uitstekend thuis voelt in Amsterdam.

Ik ben een enorme fan van hem en vind hem een van de belangrijkste spelers van Ajax. Is ook onze beste vleugelspeler.

BerichtGeplaatst: 02 feb 2021 11:25 

Suggestief? Is toch gewoon een directe meningsuiting van zijn vriendin? Lijkt me niet vreemd om dan de vraag te stellen of dit wellicht ook het standpunt van Neres zelf is.

Vooral ook inderdaad omdat ik een fitte Neres graag nog een extra seizoen hier zie.

BerichtGeplaatst: 02 feb 2021 11:38 
Erelid

Ja ik vind dit suggestief en niks zeggend.
Als we alles moeten geloven wat erop social media geschreven wordt.

Je speelt bij een topclub en Ajax moet er voor zorgen dat er een goede selectie staat. Daarnaast is Idrissi een linksbuiten en Neres een rechtsbuiten. Idrissi wordt gehaald omdat Promes vertrekt. Dus dat heeft niet eens zozeer met de positie van Neres te maken.

Eerste taak van Neres is om wedstrijdfit te worden. Een 100% fitte Neres speelt altijd. Dat weet hij ook en moet ook zijn uitgangspunt zijn. Als hij straks vertrekt, vertrekt hij waarschijnlijk naar een grotere club waar de concurrentie nog groter is. Of moet zijn vriendin dan op Instagram ook posten dat hij in de basis hoort?

BerichtGeplaatst: 02 feb 2021 11:48 

Dat kan jij allemaal vinden, maar dat wil niet zeggen dat hij er zelf ook zo in staat.

En daar gaan we hier ook het antwoord niet op vinden. Maar ik mag hopen dat ten Hag of Overmars wél exact weet hoe het ervoor staat bij Neres en met hem praten over zijn toekomst.

En als dat gebeurt en Neres zou weten waar hij aan toe is voor de rest van het seizoen en na de zomer, lijkt het mij dat zo'n opmerking er nooit was geweest.

Met andere woorden, en zoals ik ook al aanhaalde in het Contracten topic: ik hoop dat Overmars voldoende bezig is met gesprekken met de kern van deze selectie voor de komende jaren. Maar het blijft mij wat te stil op dat front.

BerichtGeplaatst: 02 feb 2021 12:10 

Hoezo suggestief of onzin wat er op Instagram staat? Zij post het maar haar eigen (geverifieerde) account. Dus het is wel degelijk een tekst van de vriendin van Neres. Dat lijkt me vrij evident.

Nu spreekt zij voor zichzelf en niet per se voor Neres. Maar het valt niet uit te sluiten dat Neres zich afvraagt waar hij nu staat in de pikorde. Hopelijk krijgt hij daar snel duidelijkheid over. Sowieso lijkt Neres me de betere speler, maar zelfs los daar van zou ik eerder investeren in een 'eigen' spelen dan in een huurling. Neres komt wel aan zijn minuten en kan op links en rechts uit de voeten, die gaat wel aan zijn minuten komen. Het lijkt me sterk dat Idrissi straks structureel meer minuten krijgt dan hij.

BerichtGeplaatst: 02 feb 2021 12:22 

Lijkt mij dat in eerste instantie Neres meer krediet heeft. Maar zoals het hoort, de beste speelt. De jongens moeten presteren. Als Neres faalt en Idrissi doet het goed moet Idrissi de voorkeur krijgen.
Concurrentie maakt de spelers beter.

BerichtGeplaatst: 02 feb 2021 12:27 

renemar schreef:
Lijkt mij dat in eerste instantie Neres meer krediet heeft. Maar zoals het hoort, de beste speelt. De jongens moeten presteren. Als Neres faalt en Idrissi doet het goed moet Idrissi de voorkeur krijgen.
Concurrentie maakt de spelers beter.
In de kern eens, maar na zo'n lange blessure moet Neres wel speeltijd, vertrouwen en tijd krijgen om weer naar zijn vertrouwde niveau toe te kunnen groeien. We weten hoe belangrijk een Neres in vorm kan zijn. Niet dat ik wekelijks AZ keek, maar ik denk dat je wel kan stellen dat een Neres in topvorm veel beter is dan een Idrissi in topvorm, maar dan moet hij wel de gelegenheid krijgen om weer in vorm te geraken. Duurt dit te lang of presteert Idrissi boven verwachting dan houdt het een keer op. Maar de komende tijd hoop ik dat het vooral Neres is die het vertrouwen krijgt, heeft dat krediet ook wel verkregen in eerdere periodes.

BerichtGeplaatst: 02 feb 2021 14:35 
Erelid

Dit is precies wat ik al dacht en ook had aangegeven in het topic van Idrissi. Zal je zien dat een gehuurde speler nu de voorkeur gaat krijgen boven Neres..

Maargoed. Een 4e buitenspeler heb je sowieso nodig, hoe dan ook. Je kan niet met 3 buitenspelers genoegen nemen.

BerichtGeplaatst: 02 feb 2021 15:30 

Je kan Neres nu ook rustig brengen ipv te gaan forceren.

BerichtGeplaatst: 02 feb 2021 15:50 
Erelid

DeRuit schreef:
Ja, maar is nu al weer 3 competitie wedstrijden op rij ingevallen en alweer 2 weken fit. In de beker ook nog gestart. Dus die kan nu wel weer een keer gaan starten. Zal wel of tegen Utrecht zijn of tegen PSV.

BerichtGeplaatst: 02 feb 2021 15:58 

RogerGarcia schreef:
DeRuit schreef:
Ja, maar is nu al weer 3 competitie wedstrijden op rij ingevallen en alweer 2 weken fit. In de beker ook nog gestart. Dus die kan nu wel weer een keer gaan starten. Zal wel of tegen Utrecht zijn of tegen PSV.
Snap ik. Ik ben het verder ook eens met jullie en wat ik las verwacht hij, Idrissi, ook geen basisplek.

BerichtGeplaatst: 02 feb 2021 16:09 
Erelid

DeRuit schreef:
RogerGarcia schreef:
DeRuit schreef:
Snap ik. Ik ben het verder ook eens met jullie en wat ik las verwacht hij, Idrissi, ook geen basisplek.
Oke, mooi. Neres is wel een speler die dit jaar echt nog veel moet spelen. Zeker als je straks zo'n Kamaldeen wil halen die op beide flanken kan, denk ik dat Ajax aankomende zomer een goed moment vind om Neres te verkopen (heeft dan nog een 2-jarig contract, blessuregevoelig, zit hier al lang genoeg, er zijn goede vervangers voor hem). Beleidstechnisch is dit denk ik het beste moment om hem te verkopen, maar dan moet hij wel veel spelen en ook dit jaar weer goede prestaties leveren.

Daarnaast met Corona wordt het ook wel tijd om weer een keer te gaan cashen. Ik vraag me eigenlijk echt wel af of er clubs zijn die straks wat kunnen uitgeven als de situaties zo blijven. Geen enkele club heeft geld, getuige ook dat Haller zo'n beetje het grootste is wat deze winter is gedaan.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1229 berichten ]  Vorige   1 41 42 43 44 45 50  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00