Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1229 berichten ]  Vorige   1 42 43 44 45 46 50  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: David Neres
BerichtGeplaatst: 02 feb 2021 19:47 

Absoluut de beste buitenspeler van Ajax mits blessure vrij en in vorm. Deze man kan alles. En wat het belangrijkste is hij heeft echte diepgang in tegenstelling tot het aangeprate diepgang van Promes. Waarschijnlijk beter op rechts al is dit ook niet helemaal waar want hij speelde perfect van links in het CL seizoen 18/19.

Ik hoop dat hij blijft met een compleet nieuwe staf.

BerichtGeplaatst: 10 feb 2021 22:02 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Wat een slechte invalbeurt zeg. Weinig energie, liet Max continu lopen. Slecht in balbezit.

Hopelijk de volgende wedtrijden weer wat scherper en energieker. Miste echt gretigheid.

BerichtGeplaatst: 10 feb 2021 22:13 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
De vorige invalbeurt tegen AZ was veel beter. Vond hem juist teveel op zoek gaan naar eigen succes. Alsof hij zich in deze korte tijd weer wilde bewijzen.

BerichtGeplaatst: 11 feb 2021 09:23 

Slechte beurt van hem. In alle opzichten.

BerichtGeplaatst: 11 feb 2021 09:57 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Had 2x de bal af moeten geven en dan was het veel minder spannend geweest.

BerichtGeplaatst: 11 feb 2021 11:32 

343 schreef:
De vorige invalbeurt tegen AZ was veel beter. Vond hem juist teveel op zoek gaan naar eigen succes. Alsof hij zich in deze korte tijd weer wilde bewijzen.
Misschien wat teleurgesteld dat Antony de voorkeur krijgt of op zoek naar een transfer? Hoe het ook zij: matige invalbeurt. Had 2 assists kunnen hebben.

BerichtGeplaatst: 11 feb 2021 13:23 

Seizoenskaart: 401
Verdedigend werden we ook kwetsbaar door hem, hij liet Max telkens lopen. Moet echt veel beter als hij Antony eruit wil spelen.

BerichtGeplaatst: 11 feb 2021 15:15 

San Francisco schreef:
Verdedigend werden we ook kwetsbaar door hem, hij liet Max telkens lopen. Moet echt veel beter als hij Antony eruit wil spelen.
Klopt. Zoals ik zei, hij faalde op alle gebieden. Wat mij betreft een reden hem achteraan te laten sluiten wat betreft de buitenspelers. De volgende die een kans moet krijgen is Idrissi. Ze moeten weten dat ze niet kunnen aankloten. Dat is het grote voordeel van een selectie waarin iedere speler moet presteren. Verzaak je opzichtig heeft dat consequenties.
En dan bedoel ik niet dat de speler na een mindere wedstrijd meteen moet worden aangepakt, dat kan gebeuren. Maar wel dat het gevolgen heeft als hij zijn verdedigende taken verslonst en zo de ploeg in de problemen brengt.

BerichtGeplaatst: 11 feb 2021 17:03 

Mwoah, achteraan. Hij verdient ook wel wat krediet op basis van wat hij bij Ajax heeft laten zien in het verleden. Afgezien daarvan vertegenwoordigt Neres (transfer) waarde voor Ajax en Idrissi niet, dus ik zou sowieso Idrissi niet stelselmatig boven Neres plaatsen.

Wel zou ik Neres duidelijk maken dat hij met Antony een behoorlijke concurrent heeft gekregen waardoor hij meer zal moeten brengen dan gisteren tegen PSV om een basisplaats te veroveren. Maar we weten dat Neres (veel) beter kan dan gisteren.

BerichtGeplaatst: 11 feb 2021 17:12 
Erelid

Precies, buitenspelers presteren vaak wisselvallig, zo ook Neres. Normaal gesproken loopt hij juist niet weg voor zijn verdedigende taken. Het is zaak hem fit en in vorm te krijgen voor de belangrijke Europese wedstrijden die komen, de wedstrijden waar hij vaak op zijn best is.

BerichtGeplaatst: 11 feb 2021 20:28 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
De Neres die gisteren inviel zijn we eigenlijk zelden. Inderdaad, buitenspelers zijn vaak wisselvallig en dat hij een keer voor eigen succes gaat, vind ik ook niet het probleem maar gisteren had hij een vreemde houding op het veld. De blik van Neres nadat hij die bal op Haller had moeten/kunnen geven was een heel opmerkelijke. Het leek wel een blik van jij bent hier net dus je hebt nog niet zoveel te vertellen.

Maar goed, je kunt je dag niet hebben of wat dan ook maar je taken kun je wel gewoon uitvoeren. Er zal hem wel duidelijk zijn gemaakt dat hij Max moest volgen zoals Antony voor hem uitstekend gedaan had. Dat zal ook wel meegespeeld hebben om een frisse Neres daar neer te zetten. Dit deed hij totaal niet en dan kan niet.

Nee dit was niet de Neres die we kennen. Vaak toch vrolijk en aanwezig. Misschien was hij teleurgesteld dat hij niet starte terwijl hij wel gestart zou hebben tegen Utrecht. Vandaar misschien het egoisme om te laten zien dat hij er ook nog is maar gisteren heeft hij zich in een negatieve rol laten gelden. Op deze manier duurt het voor hem alleen maar langer om er vast in te komen.

BerichtGeplaatst: 12 feb 2021 10:05 

de dominee schreef:
Mwoah, achteraan. Hij verdient ook wel wat krediet op basis van wat hij bij Ajax heeft laten zien in het verleden. Afgezien daarvan vertegenwoordigt Neres (transfer) waarde voor Ajax en Idrissi niet, dus ik zou sowieso Idrissi niet stelselmatig boven Neres plaatsen.

Wel zou ik Neres duidelijk maken dat hij met Antony een behoorlijke concurrent heeft gekregen waardoor hij meer zal moeten brengen dan gisteren tegen PSV om een basisplaats te veroveren. Maar we weten dat Neres (veel) beter kan dan gisteren.
Hij is meer geblesseerd geweest dan fit.
De beste hoort te spelen. Ongeacht of hij transferwaarde vertegenwoordigt.
Idrissi stelselmatig boven Neres verkiezen beweer ik nergens.

BerichtGeplaatst: 19 feb 2021 11:48 
Erelid

Speelde gisteren in de eerste helft slecht en ongelukkig. Tegenstander zat er kort op, hij kreeg weinig ruimte. 2e helft vond ik hem beter. Meer geslaagde acties, maar nog niet van het niveau dat er van hem gevraagd wordt.

Je ziet toch wel dat Neres wel gebaat is bij een bepaalde wedstrijdritme. Hopelijk komt hij snel weer op stoom. Zal hem volgende week weer op links zetten.

Europa League is een mooi podium voor hem om zich in de kijker te spelen. Ik gun hem een mooie transfer aan het einde van het seizoen. Beleidstechnisch (corona), qua contractduur, qua hoe lang hij hier heeft gespeeld en qua blessuregevoeligheid en qua vervangers die klaar staan lijkt me het voor beide partijen het ideale moment om de stap te maken. Vertegenwoordigt een forse transferwaarde die we goed kunnen gebruiken komende zomer.

BerichtGeplaatst: 19 feb 2021 11:51 
Erelid

Het was in ieder geval al weer een grote stap ten opzichte van voorgaande wedstrijden. Balvaster, meer geslaagde acties inderdaad. Je zag weer vlagen van zijn techniek op de vierkante centimeter. Met wedstrijdritme komt hij er uiteindelijk wel weer.

BerichtGeplaatst: 19 feb 2021 11:56 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Droomaankoop: Luis Suarez
Wat is hij traag geworden, zowel qua loopvermogen als handelingssnelheid.

BerichtGeplaatst: 19 feb 2021 12:05 
Beheerder

Wat Koen en Jesper zeggen. Het is heel normaal dat hij nog in zijn ritme moet komen. En Lille - AJAX was geen lullig potje. Nog 4 basisplaatsen en hij is weer de oude.

BerichtGeplaatst: 19 feb 2021 12:13 
Erelid

Typische speler die zijn ritme weer moet vinden.
Maar die gek moet wel eens leren met zijn man mee te lopen, want zijn back kwam nogal eens mee op.

BerichtGeplaatst: 19 feb 2021 13:58 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Is ook wel erg opzoek naar zijn Braziliaanse vriend aan de andere kant. Adersom ook. Er lopen nog meer spelers rond die de bal mogen krijgen.

BerichtGeplaatst: 19 feb 2021 14:50 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
GJ1402 schreef:
Is ook wel erg opzoek naar zijn Braziliaanse vriend aan de andere kant. Adersom ook. Er lopen nog meer spelers rond die de bal mogen krijgen.
Als hij blijft moeten we dus Danilo, Giovanni en Hillen doorschuiven. Dan heeft hij meer afspeelmogelijkheden haha.

BerichtGeplaatst: 26 feb 2021 10:56 
Erelid

Aan de bal vaak ongelukkig en erg druistig maar heeft zich helemaal het schompes gelopen gister wat bij Ajax buitenspelers niet altijd een vanzelfsprekendheid is. Belangrijke goal ook, hoop dat dit hem soort van bevrijd en vertrouwen geeft.

BerichtGeplaatst: 26 feb 2021 11:16 

Die goal was heel goed en dan zie je meteen de kracht als je dynamisch gebruikmaakt van de ruimte voorin. Brobbey stapt weg en Neres neemt de punt over.

Verder vond ik hem eigenlijk enorm matig en ergerlijk. Vooral dat druistige inderdaad. Vaak friemelt hij zich maar door situaties. Mag wel wat doordachter.

Leverde een aantal keer enorm onnodig balverlies en daardoor gevaarlijke tegencounters op. Doordat ie gewoon teveel aan het kloten is, en dan ook achteloos balletjes geeft die niet aankomen. Was in de tweede helft ook. Een simpel passje op Tadic was al onmogelijk. Kun je als ploeg weer in de achteruit.

Vind zijn afwerking vaak ook heel matig als ie 1 op 1 komt. Kreeg een wereldkans maar die schoof ie gewoon met een slap rollertje op de keeper.

BerichtGeplaatst: 26 feb 2021 11:17 
Erelid

Vond hem erg ongelukkig gisteren, maar heeft zich inderdaad het schompes gelopen.
Werd wel beter overigens toen hij rechts kwam te spelen!

Gr.

BerichtGeplaatst: 26 feb 2021 12:52 

sincere1983 schreef:
Vond hem erg ongelukkig gisteren, maar heeft zich inderdaad het schompes gelopen.
Werd wel beter overigens toen hij rechts kwam te spelen!

Gr.
Des te vreemder dat hij tijdens de wedstrijd niet eens van kant wisselt met Antony. Die kapt steeds terug, op links kan hij met zijn snelheid veel gemakkelijker zijn tegenstander passeren.

BerichtGeplaatst: 26 feb 2021 12:56 
Erelid

Antony heeft één wedstrijd op links gespeeld en dat was niet best.

BerichtGeplaatst: 14 mar 2021 19:43 
Beheerder

Neres met lichte hamstringklachten naar de kant
https://www.rtlnieuws.nl/sport/voetbal/ ... t-bij-ajax

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1229 berichten ]  Vorige   1 42 43 44 45 46 50  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00