Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1224 berichten ]  Vorige   1 43 44 45 46 47 49  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: David Neres
BerichtGeplaatst: 14 mar 2021 20:42 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 schreef:
Neres met lichte hamstringklachten naar de kant
https://www.rtlnieuws.nl/sport/voetbal/ ... t-bij-ajax
Hopelijk uit voorzorg.
Je ziet steeds meer de oude Neres terugkomen.

Overigens een uitstekend doelpunt van hem.

BerichtGeplaatst: 09 apr 2021 21:31 
Erelid

Verweij zegt in hun podcast dat Ajax Neres deze zomer weleens in de etalage kan zetten.
Ik ben groot fan van Neres maar na zijn langdurige blessure is het maar magertjes wat hij laat zien. Hij is niet meer de onbetwiste rechtsbuiten als hij was.

Antony heeft hem zeer goed vervangen maar is wel een ander type rechtsbuiten. Een goede Neres heeft diepgang (met en zonder bal) wat al die andere buitenspelers niet hebben.

Laten we hopen, dat Neres dit seizoen nog wat glans geeft aan zijn eigen optredens en dat Verweij erlangs zit.

BerichtGeplaatst: 10 apr 2021 08:29 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Dan zal hij toch echt beter moeten gaan voetballen. Anders wordt het geen etalage, maar uitverkoop.

Hoop in ieder geval dat hij z'n vorm hervindt. En we hopelijk nog doorgaan en hij in de Europese wedstrijden momentjes kan hebben van de oude Neres.

Anders wordt het linksom of rechtsom een hele vervelende beslissing rondom Neres.

BerichtGeplaatst: 10 apr 2021 09:21 

Speelt een dramatisch seizoen tot nu. Zijn houding op het veld werkt ook niet in zijn voordeel. Hij komt erg onverschillig over. Zal wel niet zo zijn, maar zo ziet het er wel uit.
Bij een goed bod zou ik hem niks in de weg leggen. Vraag is, wat is goed? 20 Miljoen?

BerichtGeplaatst: 10 apr 2021 14:55 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
25 miljoen plus 5 miljoen gegarandeerde bonussen. Minimaal.

BerichtGeplaatst: 10 apr 2021 16:35 
Erelid

343 schreef:
25 miljoen plus 5 miljoen gegarandeerde bonussen. Minimaal.
Het probleem is alleen dat geen enkele club meer geld heeft zostraks. Vraag me af hoe dat aankomende zomer gaat, zeker met transfersommen. Ik zie op dit moment geen club zo'n bedrag betalen voor Neres. Het is jammer dat wij onze financiële reserves aan Haller hebben "verkwanseld".

BerichtGeplaatst: 10 apr 2021 16:42 
Beheerder

Spaanse en Engelse clubs vinden altijd wel geld. Zijn ook niet zo afhankelijk van de bezoekersaantallen. Zolang ze maar televisiegeld innen dan kunnen ze kopen.

BerichtGeplaatst: 11 apr 2021 14:31 
Erelid

renemar schreef:
Speelt een dramatisch seizoen tot nu. Zijn houding op het veld werkt ook niet in zijn voordeel. Hij komt erg onverschillig over. Zal wel niet zo zijn, maar zo ziet het er wel uit.
Bij een goed bod zou ik hem niks in de weg leggen. Vraag is, wat is goed? 20 Miljoen?
Speelt inderdaad niet heel geweldig dit jaar, maar die uiterlijke onverschilligheid heeft hij altijd al gehad in zijn gezichtsuitdrukking. Hij heeft per definitie een gezichtsuitdrukking die onverschilligheid uitstraalt, maar voorheen was dit geen issue omdat hij met zijn voeten sprak!

BerichtGeplaatst: 11 apr 2021 14:33 
Erelid

Antony speelt ook nog niet een fantastisch seizoen, maar laat zowel aanvallend, als verdedigend een hoop werklust zien. Daarnaast is het voor Antony pas zijn eerste seizoen, waar spelers uit een volledig andere cultuur, wel vaker aanpassingstijd nodig hebben!

BerichtGeplaatst: 11 apr 2021 14:39 

murdoch01 schreef:
renemar schreef:
Speelt Inderdaad niet heel geweldig dit jaar, maar die uiterlijke onverschilligheid heeft hij altijd al gehad in zijn gezichtsuitdrukking. Hij heeft per definitie een gezichtsuitdrukking die onverschilligheid uitstraalt, maar voorheen was dit geen issue omdat hij met zijn voeten sprak!
Klopt.

BerichtGeplaatst: 11 apr 2021 14:40 

murdoch01 schreef:
Antony speelt ook nog niet een fantastisch seizoen, maar laat zowel aanvallend, als verdedigend een hoop werklust zien. Daarnaast is het voor Antony pas zijn eerste seizoen, waar spelers uit een volledig andere cultuur, wel vaker aanpassingstijd nodig hebben!
Wat mij aan hem bevreemdt is dat hij zo weinig gebruik maakt van zijn snelheid. Passeert tegenstanders vaak gemakkelijk maar kapt ook bijna altijd weer terug. Er ligt vaak heel veel ruimte waar hij geen gebruik van maakt.

BerichtGeplaatst: 11 apr 2021 15:33 
Erelid

Antony heeft een heel goed eerste half jaar achter de rug maar na de winterstop haalt hij dit nivo niet meer. Hij had zich verbazingwekkend snel aangepast maar op dit moment vind ik zowel Neres als Antony niet echt in vorm.

Kieft zegt het precies goed. Tegen Roma was Ajax vleugellam. Beide kanten.

Ik vind dat je nu terug naar af moet en spelers even eerst ritme moet laten opdoen op hun beste plek. Neres gewoon rechtsbuiten zetten. Idrissi of Tadic links.

Ook eens dat de gezichtsuitdrukking van Neres totaal niks zegt. Of hij goed of slecht speelt, zijn gezicht verandert niet. Nu lijkt het alsof het hem niks interesseert maar ik vind Neres juist het tegenovergestelde.

Je moet nu gewoon even gaan kiezen. Of Antony of Neres op rechts. Ik neig naar Neres omdat je dan tenminste iemand hebt die diepgang heeft. Die klasse heeft niemand van onze buitenspelers.

BerichtGeplaatst: 12 apr 2021 09:37 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Die onverschilligheid die hij uitstraalt vind ik nog niet zo belangrijk.
Ik denk wel dat er een vorm van onvrede is bij huize Neres (kijk ook maar naar het bericht van zijn vriendin toen Haller kwam).

Wat me vooral opvalt is dat hij de laatste tijd heel veel ruzie met de bal heeft, daardoor heeft hij onnodig veel tijd nodig. Daarnaast rendeert Neres (zeker op rechts) veel meer toen Nous daar stond. Dat komt ook omdat Rensch heel erg de neiging heeft vooral naar binnen te komen terwijl Nous buitenlangs gaat.

BerichtGeplaatst: 12 apr 2021 13:55 
Erelid

sincere1983 schreef:
Ik denk wel dat er een vorm van onvrede is bij huize Neres (kijk ook maar naar het bericht van zijn vriendin toen Haller kwam).
Ik denk totaal van niet.
Wat me vooral opvalt is dat hij de laatste tijd heel veel ruzie met de bal heeft, daardoor heeft hij onnodig veel tijd nodig. Daarnaast rendeert Neres (zeker op rechts) veel meer toen Nous daar stond. Dat komt ook omdat Rensch heel erg de neiging heeft vooral naar binnen te komen terwijl Nous buitenlangs gaat.
Eens. Rensch maar ook Timber zijn totaal andere backs dan Nous.
Ik vind ook dat er altijd zo makkelijk gedaan wordt over back staan maar zowel Timber als Rensch zijn originele centrale verdedigers die heel makkelijk meevoetballen. Dat is iets heel anders dan langs de lijn opkomen. Nous is van origine een buitenspeler en beheerst dit veel beter.

Neres heeft het al een tijdje niet maar het is ook moeilijk om in een draaiend team je draai te vinden. Kudus heeft hier ook last van.

BerichtGeplaatst: 12 apr 2021 15:08 

Seizoenskaart: 401
sincere1983 schreef:

Dat was toch onder het bericht dat Idrissi kwam? Haller speelt ook niet op zijn positie. Het enige gevolg is dat Tadic dan sowieso op links speelt en er maar 1 positie overblijft voor Antony / Neres. Ik denk wel dat Neres vertrekt deze zomer, maar waar die heen gaat is de vraag.

BerichtGeplaatst: 12 apr 2021 15:46 

San Francisco schreef:
sincere1983 schreef:

Dat was toch onder het bericht dat Idrissi kwam? Haller speelt ook niet op zijn positie. Het enige gevolg is dat Tadic dan sowieso op links speelt en er maar 1 positie overblijft voor Antony / Neres. Ik denk wel dat Neres vertrekt deze zomer, maar waar die heen gaat is de vraag.
En nog iets gespecificeerder: Naar welke bétere club dan Ajax zou Neres kunnen gaan om méér minuten te kunnen maken?

BerichtGeplaatst: 12 apr 2021 16:20 

Seizoenskaart: 401
ibramovic89 schreef:
San Francisco schreef:
sincere1983 schreef:

En nog iets gespecificeerder: Naar welke bétere club dan Ajax zou Neres kunnen gaan om méér minuten te kunnen maken?
Ja goede vraag, als zelfs Ziyech en Donny niet in de basis spelen een subtopper ergens? Maar ik denk dat er inderdaad geen betere clubs zijn waar hij heen kan op het moment, zo belangrijk is hij dit jaar niet geweest (tel daar zijn blessuregevoeligheid bij op).

BerichtGeplaatst: 12 apr 2021 16:30 
Erelid

San Francisco schreef:
Ik denk wel dat Neres vertrekt deze zomer, maar waar die heen gaat is de vraag.
Moeilijke kwestie want voor deze Neres in de huidige markt, kun je niet zoveel vragen. Ik vrees, dat hij voorlopig ook geen international meer is dus is het ook de vraag hoe Ajax hierin staat. Natuurlijk zullen er nog wel clubs zijn die hem kunnen/durven te halen maar speel je dan CL?

Ik denk wel dat Neres een speler is die meer kan dan puur aan de zijkant spelen. Alleen zullen weinig clubs hun vingers nu branden aan Neres, laat staan een groot bedrag neerleggen.

BerichtGeplaatst: 16 apr 2021 18:11 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Droomaankoop: Luis Suarez
Gaat dit ooit nog goed komen?

Sinds najaar 2019 is het helemaal weg bij hem.

BerichtGeplaatst: 16 apr 2021 20:47 
Beheerder

Als AJAX er 30 miljoen voor kan krijgen dan moet AJAX dat zeker overwegen. Hij is in deze vorm zeker vervangbaar.

BerichtGeplaatst: 16 apr 2021 22:11 
Erelid

'In deze vorm' inderdaad. Maar je moet spelers juist verkopen als ze in vorm zijn, niet uit vorm.

In een ander topic vroeg je om een buitenspeler met diepgang. Neres heeft dat wel heel erg. 'In vorm' een heel dreigend wapen.

BerichtGeplaatst: 05 mei 2021 12:58 

Ten Hag is eigenlijk ook wel duidelijk. Tagliafico moet gezien zijn leeftijd en vorm gewoon een mooie stap maken, als de interesse er is. Maar Neres.. Dat is toch wel een ander verhaal.

2 jaar niet fit geweest. Niet echt in vorm. Dan móet je al naar een club kunnen gaan waar de coach zó overtuigd van je is..

https://www.soccernews.nl/news/801810/t ... xtransfers

Ik zou het niet vreemd vinden als Neres nog een jaar zou blijven. Timing van een transfer voor hem is nu gewoon echt heel slecht.

Tenzij er een coach is die het enorm in hem ziet zitten. Maargoed. Wie of welke club zou dat kunnen zijn..? Uitgaande van dat Neres ook een stap vooruit wil maken en CL wil blijven spelen.

BerichtGeplaatst: 05 mei 2021 13:30 
Erelid

343 schreef:
Als AJAX er 30 miljoen voor kan krijgen dan moet AJAX dat zeker overwegen. Hij is in deze vorm zeker vervangbaar.
Ik zou juist alles in het werk stellen om Neres te behouden. We weten allemaal wat hij kan en als je dit nog een keer eruit kunt halen dan pas ga je € 30 miljoen voor hem krijgen. Ik zou nog een keer investeren in hem. Als die blessurevrij blijft en het vertrouwen weer voelt, dan komt die oude Neres weer terug. Ajax moet die prikkel bij hem vinden om nog 1 jaar vol te gaan en hem dan verkopen.

Ik weet niet of het goed voor Ajax is om hem bv nu te verkopen voor pakweg € 20 miljoen aan een club als Valencia of Arsenal. Ook voor hemzelf niet want hij komt daar niet binnen als iemand die de laatste tijd veel gepresteerd heeft.

Ook al zit hij in een mindere vorm, ik weet niet of hij zo zeker vervangbaar is. Ik vind Neres een heel complete buitenspeler met diepgang. Vind er maar eens eentje in de prijsklasse voor Ajax.

Trouwens wel genoten van hem tijdens het kampioensfeest. Is volgens mij ook echt een gangmaker binnen de groep, die het ondanks zijn mindere vorm goed naar zijn zin heeft.

BerichtGeplaatst: 06 mei 2021 10:25 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Louis van Gaal
Droomaankoop: Frenkie de Jong
343 schreef:
Ik zou juist alles in het werk stellen om Neres te behouden. We weten allemaal wat hij kan en als je dit nog een keer eruit kunt halen dan pas ga je € 30 miljoen voor hem krijgen. Ik zou nog een keer investeren in hem. Als die blessurevrij blijft en het vertrouwen weer voelt, dan komt die oude Neres weer terug. Ajax moet die prikkel bij hem vinden om nog 1 jaar vol te gaan en hem dan verkopen.

Ik weet niet of het goed voor Ajax is om hem bv nu te verkopen voor pakweg € 20 miljoen aan een club als Valencia of Arsenal. Ook voor hemzelf niet want hij komt daar niet binnen als iemand die de laatste tijd veel gepresteerd heeft.

Ook al zit hij in een mindere vorm, ik weet niet of hij zo zeker vervangbaar is. Ik vind Neres een heel complete buitenspeler met diepgang. Vind er maar eens eentje in de prijsklasse voor Ajax.

Trouwens wel genoten van hem tijdens het kampioensfeest. Is volgens mij ook echt een gangmaker binnen de groep, die het ondanks zijn mindere vorm goed naar zijn zin heeft.
Zou hij niet alleen te prikkelen zijn als hij onomstreden basiskracht is? Want dat is hij niet. Het is stuivertje wisselen met maatje Anthony, die in ieder geval op dit moment ook nog boven hem in de pikorde lijkt te staan. Net als bij Tagliafico heb ik bij hem het gevoel dat 'de honger' van een paar jaar geleden er niet meer is. Die jongens hebben De Ligt, Frenkie, Donny, Ziyech en zelfs Schöne zien vertrekken. Neres heeft zelfs meegemaakt hoe Klaassen vertrok en weer terug kwam. Die zullen toch ook uitkijken naar het maken van zo'n stap en hadden waarschijnlijk al een keer of twee het gevoel gehad dat ze hem zouden maken. Dan kun je zo iemand proberen te prikkelen wat je wil, maar zelfs als het je lukt hem te behouden betwijfel ik ten zeerste of je die speler van een paar jaar geleden nog gaat zien. Zeker bij een Neres. Een Tagliafico moet het deels hebben van zijn mentaliteit, maar Neres juist niet.

BerichtGeplaatst: 06 mei 2021 15:30 

Ook wel een interessante opmerking van Overmars in het VI interview:

Kunnen geïnteresseerde clubs het salaris van Neres überhaupt wel betalen?

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1224 berichten ]  Vorige   1 43 44 45 46 47 49  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00