Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 829 posts ]  Previous   1 3 4 5 6 7 34  Next
Author Message
 Post subject: Re: David Neres
PostPosted: 27 Aug 2017 20:10 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
Jerome wrote:
Los van zijn goal heeft hij nauwelijks iets goed gedaan. Vrijwel alles ging direct achteruit of hij liep zich vast. Nee ik vind het niet overtuigend genoeg wat hij laat zien.
Hij moet eerst ook eens 5 wedstrijden een basisplaats krijgen en het bijbehorende vertrouwen voordat je hem en zijn kwaliteiten fatsoenlijk kunt beoordelen. Punt!

Ik vond Kluivert en Cerny ook niet overtuigend de laatste weken, waarom mag die eerste dan wel blijven staan en Neres niet? Ik en meerdere mensen hier dichten Neres meer kwaliteiten toe.

PostPosted: 27 Aug 2017 22:33 

Jerome wrote:
Los van zijn goal heeft hij nauwelijks iets goed gedaan. Vrijwel alles ging direct achteruit of hij liep zich vast. Nee ik vind het niet overtuigend genoeg wat hij laat zien.
Laten we zeggen dat Cerny prima speelde. Neres is gezien zijn speeltijd ook heel effectief. Kunnen Kluivert en Cerny een puntje aan zuigen.

PostPosted: 28 Aug 2017 19:34 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Wamberto to the rescue. (vanaf 4.30). Konden ze dat niet eerder verzinnen?

PostPosted: 28 Aug 2017 19:38 

343 wrote:

Dit idd. Hij kan nauwelijks een woord Engels. Dat wisten ze van te voren. En na méér dan een half jaar... ik kan er echt niet meer bij met mijn hoofd. :?

PostPosted: 29 Aug 2017 09:01 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
Dit idd. Hij kan nauwelijks een woord Engels. Dat wisten ze van te voren. En na méér dan een half jaar... ik kan er echt niet meer bij met mijn hoofd. :?
Of wees blij dat ze Wamberto er nu toch wel bij halen om te zorgen dat Neres gaat slagen.

Heb trouwens wel het idee dat wij voetbal altijd moeilijker maken dan het is met alle regels en afspraken. Voetbal moet toch vooral op intuïtie gaan. Als ik z'n L'ami zie staan met zijn bijbel voor de dode spelsituaties dan gaat me geringe haar op me rug overeind staan.

PostPosted: 29 Aug 2017 12:34 

Bonzai wrote:
Of wees blij dat ze Wamberto er nu toch wel bij halen om te zorgen dat Neres gaat slagen.

Heb trouwens wel het idee dat wij voetbal altijd moeilijker maken dan het is met alle regels en afspraken. Voetbal moet toch vooral op intuïtie gaan. Als ik z'n L'ami zie staan met zijn bijbel voor de dode spelsituaties dan gaat me geringe haar op me rug overeind staan.
Klopt, zeker bij aanvallers. Dat zijn doorgaans jongens die intuïtief spelen. Die moeten acties kunnen maken. Die moeten niet gaan nadenken bij een actie.
Bij voetbal moet je ook anticiperen op wat de tegenstander doet, je kunt dus niet op voorhand aangeven wat een speler moet doen.
Daar zou ik ook hoorndol van worden. Geloof trouwens niet dat spelers er zich veel van aantrekken. Maar dat zullen ze natuurlijk nooit zeggen. Ook dat drukke gedoe van trainers langs de lijn. Guardiola heeft dat zeer extreem. Alsof spelers in een stadion van 50000 mensen dat geschreeuw horen.
De Boer zei dat Numan bij Glasgow Rangers bij uitwedstrijden altijd keek waar de dug-out stonden. Dan koos hij als hij de toss won de eerste helft altijd dat hij aan de andere kant stond. Hoorde die het geblèr van Advocaat niet. Omdat die meestal voorstonden bij de rust was Advocaat de tweede helft rustiger. Dat zegt alles.

PostPosted: 29 Aug 2017 12:45 
Erelid

343 wrote:

Nee inderdaad, zéér onprofessioneel. Ze hebben dan blijkbaar ook nog steeds niet geleerd uit hun fouten van vroeger. Je zou toch mogen verwachten dat wanneer ze Zuid-Amerikanen halen ze dan op zijn minst tolken en/of spelersbegeleiders hebben om die jongens zo snel mogelijk te kunnen doen integreren , zowel sportief als persoonlijk in Nederland.

Maar Toby, ik ben blij dat ze nu eindelijk toch nog aan Wambi hebben gedacht. Beter laat dan nooit makker. Hopelijk geven ze Wamberto gewoon een vast rol als tolk/begeleider voor Portugees/Spaans/Frans sprekende aangetrokken spelers ;)

PostPosted: 29 Aug 2017 13:16 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ja, gelukkig. :D Misschien ook na veel gesmeek bij het TH.
Direct bij aankomst hadden ze iemand op Neres moeten zetten. Zou inderdaad leuk zijn als Wamberto dat doet. Kwam zelf ook zeer jong (16) in België aan.

PostPosted: 29 Aug 2017 13:28 
Erelid

Ik weet niet wat de normale gang van zaken is bij clubs, maar moet iedere speler die de taal niet spreekt een persoonlijke tolk krijgen? Sanchez heeft zich bijvoorbeeld best wel aardig gered, ondanks dat die de taal ook niet sprak.

Ik vind het een beetje gemakkelijk gezegd dat Ajax hier laat mee is. Zo'n jongen beurt lekker hier, die mag er dus best zelf ook wat energie insteken. Misschien hebben ze dat bij Ajax eerst wel afgewacht. Wie zal het zeggen.

PostPosted: 29 Aug 2017 14:21 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
In het geval Sanchez gaat dat niet helemaal op vind ik, want hij spreekt Spaans en er zijn/waren best wat medespelers/andere mensen binnen Ajax die ook Spaans spreken.

Neres spreekt Portugees en is naar mijn weten de enige binnen de selectie en directe omgeving.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 29 Aug 2017 14:39 
Erelid

AFCA Niels wrote:
Ik weet niet wat de normale gang van zaken is bij clubs, maar moet iedere speler die de taal niet spreekt een persoonlijke tolk krijgen? Sanchez heeft zich bijvoorbeeld best wel aardig gered, ondanks dat die de taal ook niet sprak.

Ik vind het een beetje gemakkelijk gezegd dat Ajax hier laat mee is. Zo'n jongen beurt lekker hier, die mag er dus best zelf ook wat energie insteken. Misschien hebben ze dat bij Ajax eerst wel afgewacht. Wie zal het zeggen.
Elke topclub heeft spelersbegeleiders om hun buitenlanders asap te doen laten renderen. Ondanks dat ze goudgeld verdienen hoeven de spelers dat zelf niet te betalen ;) Spelers zijn kapitaal voor de clubs, en die spelers worden alleen maar meer waard als ze sportief renderen en dat kan pas als ze goed geïntegreerd zijn. Dus de clubs doen met spelersbegeleiding gewoon aan kapitaalbescherming.

PostPosted: 29 Aug 2017 14:43 
Erelid

Stormrage wrote:
In het geval Sanchez gaat dat niet helemaal op vind ik, want hij spreekt Spaans en er zijn/waren best wat medespelers/andere mensen binnen Ajax die ook Spaans spreken.
Wie dan?

PostPosted: 29 Aug 2017 15:05 
Erelid

Ik weet dat Gudelj zich in de eerste weken/maanden bezig heeft gehouden met Sanchez en Cassierra. Daarnaast zat Onana er al een jaar en weet ik in ieder geval van één verslaggeefster van Ajax TV dat ze Spaans spreekt. Nou weet ik natuurlijk niet of zij ook veel betrokken was met de Spaanstalige spelers, maar het helpt uiteraard wel.

PostPosted: 29 Aug 2017 15:21 
Erelid

Onana zal vast van waarde geweest zijn inderdaad, maar denk jij dat die verslaggeefster Sanchez begeleid heeft bij Ajax? Want er zal dan toch ook wel een Portugees-sprekende verslaggever zijn? De niet Spaans-sprekende Gudelj laat ik hier maar even buiten, aangezien hij buiten de discussie valt. Of eigenlijk toch niet..?

PostPosted: 29 Aug 2017 17:08 
Erelid

Nee, ik denk zeker niet dat die verslaggeefster Sanchez begeleid heeft. Maar het lijkt mij dat het prettiger is als je met meerdere mensen kunt communiceren binnen de club, al is het maar een verslaggeefster, dan met helemaal niemand.

En dat er dan wel een Portugees-sprekende verslaggever zou zijn is natuurlijk onzin, want dit is gewoon een Nederlandse die ook Spaans spreekt.

En hoezo valt Gudelj buiten de discussie? Hij was de eerste weken gewoon nog bij het elftal betrokken. En hij spreekt dus wel Spaans...

Last edited by Stormrage on 29 Aug 2017 17:33, edited 2 times in total.

PostPosted: 29 Aug 2017 17:14 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
555 minuten gespeeld 4 goals 3 assists in Ajax 1, geweldige Moyenne, maar nog is hij 3e keus... onbegrijpelijk!

PostPosted: 29 Aug 2017 19:11 
Erelid

Stormrage wrote:
Nee, ik denk zeker niet dat die verslaggeefster Sanchez begeleid heeft. Maar het lijkt mij dat het prettiger is als je met meerdere mensen kunt communiceren binnen de club, al is het maar een verslaggeefster, dan met helemaal niemand.

En dat er dan wel een Portugees-sprekende verslaggever zou zijn is natuurlijk onzin, want dit is gewoon een Nederlandse die ook Spaans spreekt.

En hoezo valt Gudelj buiten de discussie? Hij was de eerste weken gewoon nog bij het elftal betrokken. En hij spreekt dus wel Spaans...
Ah dat Gudelj Spaans spreekt was ik niet van op de hoogte :P.

PostPosted: 29 Aug 2017 20:24 

Bonzai wrote:

Ik ben ook blij dat Ajax dit gedaan heeft, al lijkt me dat ( voor zover ik er idd over kan spreken, ik weet idd niet wat Ajax nog meer gedaan heeft qua helpende hand naar Neres toe ) dit ook wel eerder had gekund.
Maar wat ik zojuist al zei, ik weet niet hoeveel inspanning Ajax al gedaan heeft en of dat ze uberhaupt al plannen hadden qua begeleiding van Neres.

Ik deel je idee, voetbal draait idd op intuïtie. Spelers worden alleen maar lam geslagen met al die regels. Erger me vaak kapot er aan.
Spelers moeten de ruimte krijgen om veel situaties zélf ( met elkaar ) te kunnen beslissen in het veld. Daar leren ze heel wat meer van, al zijn er natuurlijk wel dingen die je van de hoofdcoach te horen krijgt waarop je moet letten.

PostPosted: 01 Sep 2017 20:28 
Erelid

Samba Neres nu bij Jong Ajax

PostPosted: 01 Sep 2017 20:46 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Doet het goed vanavond ja. Bij beide doelpunten betrokken. En de tegenstander heeft veel moeite met hem. Je hoopt dat hij dit doortrekt naar het eerste. Daarmee bedoel ik vooral dat hij veel moet proberen. Loopacties in de diepte, acties met de bal aan de voet.

Het koppeltje Orejuela-Neres kan werken, want Neres trekt veel naar binnen en Orejuela komt er met zijn snelheid overheen denderen.

PostPosted: 01 Sep 2017 20:48 
Erelid

Jerome wrote:
Doet het goed vanavond ja. Bij beide doelpunten betrokken. En de tegenstander heeft veel moeite met hem. Je hoopt dat hij dit doortrekt naar het eerste. Daarmee bedoel ik vooral dat hij veel moet proberen. Loopacties in de diepte, acties met de bal aan de voet.

Het koppeltje Orejuela-Neres kan werken, want Neres trekt veel naar binnen en Orejuela komt er met zijn snelheid overheen denderen.
Neres heeft meerdere wedstrijden in 1 ook dit laten zien hoor, alleen heeft Keizer 0 vertrouwen in buitenlanders.
Hij meldde het ook bij de aankoop van Siem De Jong, ja Siem is een Nederlander dus die kan makkelijker aanpassen

BAH... Keizer.

PostPosted: 01 Sep 2017 20:52 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Trabelsi
Droomaankoop: Thomas Muller
Seizoenskaart: Nee
Jerome wrote:

Zeker waar, al moet dat opgefokte eruit bij Neres. Vlak voor zijn vertrek naar Ajax pakte hij nog een domme rode kaart en nu ging hij ook over de schreef door na te trappen. Verder een uitstekende wedstrijd, laten staan in 1 aub. Cassierra ook een kans geven, beter dan Dolberg op het moment en voornamelijk waardevoller.

Orejuela oogt rustig op een goede manier. Zette druk op de linkercentrale verdediger, dat leren ze hem wel af ;). Heerlijk dat Jong Ajax zo domineert, PSV is nergens te bekennen.

PostPosted: 01 Sep 2017 20:56 
Erelid

Jerome wrote:

Zeker waar, al moet dat opgefokte eruit bij Neres. Vlak voor zijn vertrek naar Ajax pakte hij nog een domme rode kaart en nu ging hij ook over de schreef door na te trappen. Verder een uitstekende wedstrijd, laten staan in 1 aub. Cassierra ook een kans geven, beter dan Dolberg op het moment en voornamelijk waardevoller.

Orejuela oogt rustig op een goede manier. Zette druk op de linkercentrale verdediger, dat leren ze hem wel af ;). Heerlijk dat Jong Ajax zo domineert, PSV is nergens te bekennen.
Daarbij heeft Orejuela een goede traptechniek, heb hem een x zien schietten, en daarbij ook een Panklare voorzet op Mateo Cassierra, die onbegrijpelijk mistte.

PostPosted: 01 Sep 2017 21:08 
Erelid

Morfe0 wrote:
Jerome wrote:

Neres heeft meerdere wedstrijden in 1 ook dit laten zien hoor, alleen heeft Keizer 0 vertrouwen in buitenlanders.
Hij meldde het ook bij de aankoop van Siem De Jong, ja Siem is een Nederlander dus die kan makkelijker aanpassen

BAH... Keizer.
Dat is toch ook zo?

Heb op dit forum ook meerdere keren de zin gelezen 'en dan komt er weer een Zuid-Amerikaan die zich pas over drie maanden heeft aangepast'.

Wat dat betreft is het wel waar wat iemand anders (Pushkin?) al zei; er is altijd wel wat te zeuren.

PostPosted: 01 Sep 2017 21:15 
Erelid

Jnp wrote:
Morfe0 wrote:
Jerome wrote:

BAH... Keizer.
Dat is toch ook zo?

Heb op dit forum ook meerdere keren de zin gelezen 'en dan komt er weer een Zuid-Amerikaan die zich pas over drie maanden heeft aangepast'.

Wat dat betreft is het wel waar wat iemand anders (Pushkin?) al zei; er is altijd wel wat te zeuren.
Neres in Ajax 1 om de 78 minuten een goal of assist
Kluivert om de 147 minuten
Cerny om de 150 minuten

Maar wie speelt er? Juist ja...

Post new topic  Reply to topic  [ 829 posts ]  Previous   1 3 4 5 6 7 34  Next

All times are UTC+02:00