Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 984 posts ]  Previous   1 11 12 13 14 15 40  Next
Author Message
 Post subject: Re: David Neres
PostPosted: 27 Jul 2018 14:55 
Erelid

Babel zou wel wat toevoegen, maar 10-15 goals en assists gaat hij zeker niet maken. Een doelpuntenmachine is het nooit geweest en een aangever al helemaal niet.

PostPosted: 27 Jul 2018 16:20 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
AS Roma gaat nu vol voor Bailey, Neres zal dus wel blijven. Bron : Di Marzio.

PostPosted: 27 Jul 2018 21:28 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
AFCA Niels wrote:
Babel zou wel wat toevoegen, maar 10-15 goals en assists gaat hij zeker niet maken. Een doelpuntenmachine is het nooit geweest en een aangever al helemaal niet.
Wat voegt hij dan wel toe?

PostPosted: 27 Jul 2018 22:50 

Snelheid, diepgang, dreiging en mi dus wel 10-15 goals.

PostPosted: 28 Jul 2018 00:13 

de dominee wrote:
Maar dan wel als spits graag, niet als buitenspeler. Dan hebben we wéér een speler die eventueel óók als buitenspeler kan fungeren..
Sterker nog, behoudens Johnsen, Nunnely en Cerny hebben we niet eens echte buitenspelers.

PostPosted: 30 Jul 2018 16:24 

de dominee wrote:
Ik vind het allemaal wel meevallen. En wat is dreiging precies? Is elke aanvaller niet dreigend?

PostPosted: 02 Aug 2018 23:53 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
https://sportnieuws.nl/voetbal/transfer ... dag-neres/

PostPosted: 03 Aug 2018 07:45 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Dan lijkt het een keer mee te vallen met de uitgaande transfers en dan kan het binnen een maandje totaal anders zijn. Als Neres en Ziyech allebei vertrekken heb je direct een probleem.

Het hoeveelste seizoen op een rij dat de vleugels matig bezet zijn???

Ajax moet echt alles eraan doen om het nog een seizoen te rekken. Maar ja 40-50 miljoen voor Neres is ook geen kattenpis natuurlijk. Ik zit alleen totaal niet te wachten op zogenaamde talenten als Johnsen en Kuhn. Of middenvelders die weer op de flank staan.

PostPosted: 03 Aug 2018 07:59 

We hebben imo sowieso een linksbuiten nodig. Vertrekt Neres heb je ook nog een rechtsbuiten nodig.
Aan de andere kant, voor 40-50 miljoen moet je hem laten gaan. Vraag is alleen, wie dan halen?
In Nederland zie ik alleen Berghuis als alternatief. Heeft denk ik zelfde rendement.
Mss. hebben ze wel enkele Zuid Amerikanen op het oog.
Is alleen wel een heel ongelukkig tijdstip zo vlak voor het tweeluik met Luik.

PostPosted: 03 Aug 2018 08:17 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
renemar wrote:
Aan de andere kant, voor 40-50 miljoen moet je hem laten gaan.
Waarom? Ik zie echt geen enkel positief punt waarom we Neres zouden moeten laten gaan.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 03 Aug 2018 09:02 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Stormrage wrote:
Waarom? Ik zie echt geen enkel positief punt waarom we Neres zouden moeten laten gaan.
Ik ook niet. 50 miljoen is een hoop geld, maar wat kunnen wij daar nu nog voor terug halen? Ik sta persoonlijk niet te springen op nog een talent. Het liefst heb ik een speler die er al staat, maar ik heb het gevoel dat Ajax zich niet heeft voorbereid op een eventueel van Neres.

Als je hoort dat het Ajax iets van een jaar heeft geduurd om Tadic binnen te krijgen en dat het ook even duurde met Blind, dan denk ik niet dat we een soortgelijke transfer kunnen verwachten mocht Neres vertrekken.

PostPosted: 03 Aug 2018 09:12 

Stormrage wrote:
renemar wrote:
Aan de andere kant, voor 40-50 miljoen moet je hem laten gaan.
Ik ook niet. Zou het zelfs heel dom vinden. We moeten sowieso 23% aan Sao Paolo afstaan. Kans op het bereiken van de CL is groter met Neres. Dan heb je die 40 miljoen al in de tas en hoef je niets af te dragen, aan niemand. Daarnaast gaat de waarde van Neres dan stijgen. Hij zou ook weleens een plek bij Brazilie kunnen gaan bemachtigen, dus weer waardeverhoging. Die jongen is volgend jaar dan een veelvoud waard.

Je schiet jezelf zo enorm in de voet als je hem nu verkoopt. Je krijgt een zakje geld, maar that's it. Je mag keihard aan de bak om de CL te bereiken en op korte termijn een vervanger te halen. Moet je niet willen.

PostPosted: 03 Aug 2018 09:25 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Snake wrote:

Ik ook niet. Zou het zelfs heel dom vinden. We moeten sowieso 23% aan Sao Paolo afstaan. Kans op het bereiken van de CL is groter met Neres. Dan heb je die 40 miljoen al in de tas en hoef je niets af te dragen, aan niemand. Daarnaast gaat de waarde van Neres dan stijgen. Hij zou ook weleens een plek bij Brazilie kunnen gaan bemachtigen, dus weer waardeverhoging. Die jongen is volgend jaar dan een veelvoud waard.

Je schiet jezelf zo enorm in de voet als je hem nu verkoopt. Je krijgt een zakje geld, maar that's it. Je mag keihard aan de bak om de CL te bereiken en op korte termijn een vervanger te halen. Moet je niet willen.
Mag ik vragen hoe jij aan die 40 miljoen komt? Als ik het goed heb krijg je een startpremie van ongeveer 12 miljoen als je in de groepsfase terechtkomt. Daarnaast kun je nog 1.5 miljoen bijschrijven bij winst in de groepsfase en 500k bij een gelijkspel. Ook wordt een nog een TV-gelden pot verdeeld over alle deelnemers.

Feyenoord kreeg vorig jaar bijvoorbeeld iets van 25 miljoen, maar zij waren dan ook de enige deelnemers vanuit Nederland. Ik dacht altijd dat als er nog een tweede Eredivisie bij kwam dat die bedragen door de helft gaan.

Ik ben benieuwd!

PostPosted: 03 Aug 2018 09:44 

Tomza2 wrote:
Snake wrote:

Mag ik vragen hoe jij aan die 40 miljoen komt? Als ik het goed heb krijg je een startpremie van ongeveer 12 miljoen als je in de groepsfase terechtkomt. Daarnaast kun je nog 1.5 miljoen bijschrijven bij winst in de groepsfase en 500k bij een gelijkspel. Ook wordt een nog een TV-gelden pot verdeeld over alle deelnemers.

Feyenoord kreeg vorig jaar bijvoorbeeld iets van 25 miljoen, maar zij waren dan ook de enige deelnemers vanuit Nederland. Ik dacht altijd dat als er nog een tweede Eredivisie bij kwam dat die bedragen door de helft gaan.

Ik ben benieuwd!
Dat zijn de oude bedragen. Prijzengeld is fors omhoog gegaan:
https://www.ed.nl/psv/kampioen-psv-dich ... ~abf3f16c/
En dan heb je nog tv-gelden (dik 10 mln, delen met PSV als ze CL bereiken) en recettes (dik 10 mln).

PostPosted: 03 Aug 2018 10:21 
Erelid

Neres nu verkopen is een forse streep door je plannen omdat je niemand anders met diepgang hebt.

Neres is veruit onze beste aanvaller met snelheid, diepgang, scorend vermogen en vast aan de bal. Sommige elementen hebben Tadic en Labyad ook wel maar je gaat snelheid missen. Je word voorspeelbaar op de vleugels.

Als je dit jaar wil oogsten is het met Neres. Je mag van mij iedereen verkopen behalve Neres en/of De Ligt.

Ik snap ook wel, dat je soms bepaalde spelers niet tegen hun zin in bij een club moet laten en als er dan een goed bod komt, ze willen vertrekken maar soms moet je ook gewoon niet toegeven.

Bijzonder jammer als hij vertrekt.

Ik zie ook niet zo 123 een directe vervanger. Die Anthony is een groot talent maar staat er niet direct en kan dus niet toevoegen wat je mist. Pedrinho geloof ik weinig van. Ja Berghuis past in het plaatje maar komt niet.

PostPosted: 03 Aug 2018 10:21 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Wat ik veel belangrijker vind dan hoeveel geld we kunnen vangen: we moeten kampioen worden!! Ik heb het al vaker gezegd, maar het kan me werkelijk niet schelen of Ajax 50, 100 of 200 miljoen op de bank heeft staan. De prijzenkast, díe moet gevuld worden!

Dus laat Neres lekker hier, dan is de kans daarop veel groter.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 03 Aug 2018 10:24 

Stormrage wrote:
Wat ik veel belangrijker vind dan hoeveel geld we kunnen vangen: we moeten kampioen worden!! Ik heb het al vaker gezegd, maar het kan me werkelijk niet schelen of Ajax 50, 100 of 200 miljoen op de bank heeft staan. De prijzenkast, díe moet gevuld worden!

Dus laat Neres lekker hier, dan is de kans daarop veel groter.
En met Neres is de kans ook groter dat we veel geld vangen. Het zou belachelijk zijn als ze hem verkopen en nogmaals een teken zijn dat er geen visie en beleid is.

PostPosted: 03 Aug 2018 12:00 

Begrijp me goed, ik hoop ook dat hij blijft. Maar als je inderdaad een bom duiten kan vangen waarvan je Berghuis, een echte linksbuiten en een groot talent kunt halen en er evt. dan nog geld aan overhoudt zie ik het probleem niet.
Ik denk dat Berghuis nagenoeg van hetzelfde niveau is. Minder sierlijk maar qua rendement schat ik hem niet lager in. Hij komt ook in een betere ploeg te spelen.
FR: waarom zou Berghuis niet komen. Dat sowieso overdreven sentiment bestaat er mss. bij spelers die hun hele leven bij feijenoord hebben gespeeld. Geloof niet bij Berghuis. Bij ns gaat hij er financieel en sportief beduidend op vooruit.
Maar goed, we gaan het zien.

PostPosted: 03 Aug 2018 12:36 
Erelid

renemar wrote:
FR: waarom zou Berghuis niet komen. Dat sowieso overdreven sentiment bestaat er mss. bij spelers die hun hele leven bij feijenoord hebben gespeeld. Geloof niet bij Berghuis. Bij ns gaat hij er financieel en sportief beduidend op vooruit.
Is gewoon een gevoel en ik denk, dat hij zich gecomiteerd heeft aan Feyenoord en niet direct wil/durft over te stappen.

PostPosted: 03 Aug 2018 15:35 

renemar wrote:
Is gewoon een gevoel en ik denk, dat hij zich gecomiteerd heeft aan Feyenoord en niet direct wil/durft over te stappen.
Als hij niet durft heeft hij ook niks bij ons te zoeken. Angsthazen hoeven we niet.

PostPosted: 03 Aug 2018 15:38 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
20 miljoen moet AJAX ook niet uitgeven aan Berghuis.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/83 ... ssue-.html
Het verschil tussen AJAX en psv/feyenoord moet zitten in de buitenlandse inkopen en niet in het spekken van hun kas.

PostPosted: 03 Aug 2018 17:21 

343 wrote:
20 miljoen moet AJAX ook niet uitgeven aan Berghuis.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/83 ... ssue-.html
Het verschil tussen AJAX en psv/feyenoord moet zitten in de buitenlandse inkopen en niet in het spekken van hun kas.
Klopt. 20 Miljoen is veel te veel.

PostPosted: 03 Aug 2018 20:02 
Erelid

343 wrote:
Laat Feyenoord nog maar een peloton Bottegheins, Amrabats, Vd Heijdens en Ayoubs aantrekken.
Natuurlijk ga je teveel betalen maar Berghuis is wel een typesche Ajax (buiten)speler.

PostPosted: 03 Aug 2018 20:39 

343 wrote:
Laat Feyenoord nog maar een peloton Bottegheins, Amrabats, Vd Heijdens en Ayoubs aantrekken.
Natuurlijk ga je teveel betalen maar Berghuis is wel een typesche Ajax (buiten)speler.
Laat dat ventje daar in Rotterdam. Alsjeblieft zegt, hoef hem niet te hebben bij Ajax.
Vergeet ook niet dat hij een Feyenoord-hart heeft.
No way dat deze vent naar Ajax komt.

PostPosted: 03 Aug 2018 21:36 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Not for sale. Niet eens met Roma om tafel gaan en direct afkappen.

Neres is veel te belangrijk voor Ajax en heeft nog een langlopend contract. Was recent in een interview vrij realistisch over zijn perspectieven bij Ajax en vond dat hij nog stappen kon maken. Die hoeft volgens mij nog niet weg, volgend jaar of het jaar daarop zou hij bekijken of hij er klaar voor was. Nu kon hij zich nog voldoende ontwikkelen. Realistische jongen in mijn ogen.

Post new topic  Reply to topic  [ 984 posts ]  Previous   1 11 12 13 14 15 40  Next

All times are UTC+02:00