Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 987 posts ]  Previous   1 12 13 14 15 16 40  Next
Author Message
 Post subject: Re: David Neres
PostPosted: 06 Aug 2018 08:20 
Erelid

Seizoenskaart: 125
WZAWZDB wrote:
343 wrote:
Het verschil tussen AJAX en psv/feyenoord moet zitten in de buitenlandse inkopen en niet in het spekken van hun kas.
Laat Feyenoord nog maar een peloton Bottegheins, Amrabats, Vd Heijdens en Ayoubs aantrekken.
Natuurlijk ga je teveel betalen maar Berghuis is wel een typesche Ajax (buiten)speler.
Laat dat ventje daar in Rotterdam. Alsjeblieft zegt, hoef hem niet te hebben bij Ajax.
Vergeet ook niet dat hij een Feyenoord-hart heeft.
No way dat deze vent naar Ajax komt.
Inderdaad zeg. Die verongelijkte huilebek hoef ik echt nooit in ons shirt te zien!

PostPosted: 08 Aug 2018 08:59 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
https://www.ajaxinside.nl/de-telegraaf- ... -op-neres/

PostPosted: 08 Aug 2018 11:01 

Mooi. Lekker blijven weigeren. Ziyech mogen ze hebben en als Frenkie zo blijft presteren op het middenveld en geen CV wilt spelen ook Frenkie voor die eerder genoemde 50 mln.

PostPosted: 08 Aug 2018 19:18 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Laten we die jongen vanaf nu gewoon op rechts houden en niet meer vanaf links laten komen. Vind hem vanaf rechts echt een klasse beter dan vanaf links. Die jongen moet lekker naar binnen kunnen dribbelen en dreigen met die rechter van hem. Heb bij Tadic veel minder het idee dat hij minder/beter speelt wanneer hij op de andere flank staat. Dus als het voor Tadic niets uit maakt dan laat Neres maar vanaf rechts komen!

PostPosted: 09 Aug 2018 09:07 

Laten we die jongen vanaf nu gewoon op rechts houden en niet meer vanaf links laten komen. Vind hem vanaf rechts echt een klasse beter dan vanaf links. Die jongen moet lekker naar binnen kunnen dribbelen en dreigen met die rechter van hem. Heb bij Tadic veel minder het idee dat hij minder/beter speelt wanneer hij op de andere flank staat. Dus als het voor Tadic niets uit maakt dan laat Neres maar vanaf rechts komen!
Helemaal met je eens. Ten Hag verzwakt het elftal met zijn tactische keuzes. Tadic is op lonke imo ook beter dan op rechts. Tuurlijk gaf hij nu een mooie assist maar dat deed hij ook thuis tegen Graz. Alleen verprutste Huntelaar die. Huntelaar is ook veel meer gebaat met een linkspoot op links die een voor zet op maat kan geven.
Geldt ook voor het middenveld. Daar maakt Ten Hag ook een potje van.

PostPosted: 09 Aug 2018 09:30 

Juist. Neres was echt een drama afgelopen dinsdag. Maar niet gek als je op een totaal nieuwe positie staat. Maakte daardoor voortdurend de verkeerde keuzes. Drukzetten ging telkens fout en heeft volgens mij elk duel verloren.

PostPosted: 09 Aug 2018 11:41 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ik vind de reacties wat overdreven mbt de positie van Neres. Ik heb al vaker gezegd, dat Neres ook op links kan en dat kan hij ook.

Ik blijf zeggen, dat Neres op beide posities kan spelen omdat hij slim genoeg is en heel goed oog voor positie heeft.

Ja uit tegen Luik was hij wat afwezig maar dat is hij wel vaker. Dat zit in hem. Hij zat niet in de wedstrijd omdat hij linksbuiten stond maar omdat hij slordig was. Slechte aannames en ballen, die van zijn voet springen ligt niet aan positie maar aan concentratie. Uit bij Sturm Graz zet hij 2 keer iemand vrij voor de keeper en geeft hij Huntelaar een bijna niet te missen kans als linksbuiten.

Niet te snel afrekenen. Goede voetballers passen zich aan en Neres als linksbuiten is helemaal geen slechte optie. Je moet gewoon Neres en Tadic als buitenspelers de vrijheid geven om af te wisselen.

PostPosted: 09 Aug 2018 12:32 

Ik vind de reacties wat overdreven mbt de positie van Neres. Ik heb al vaker gezegd, dat Neres ook op links kan en dat kan hij ook.

Ik blijf zeggen, dat Neres op beide posities kan spelen omdat hij slim genoeg is en heel goed oog voor positie heeft.

Ja uit tegen Luik was hij wat afwezig maar dat is hij wel vaker. Dat zit in hem. Hij zat niet in de wedstrijd omdat hij linksbuiten stond maar omdat hij slordig was. Slechte aannames en ballen, die van zijn voet springen ligt niet aan positie maar aan concentratie. Uit bij Sturm Graz zet hij 2 keer iemand vrij voor de keeper en geeft hij Huntelaar een bijna niet te missen kans als linksbuiten.

Niet te snel afrekenen. Goede voetballers passen zich aan en Neres als linksbuiten is helemaal geen slechte optie. Je moet gewoon Neres en Tadic als buitenspelers de vrijheid geven om af te wisselen.
Bij Graz speelde hij ook een tijdje vanaf links en was het ook niks. Waarom van rechts halen als hij het daar gewoon goed doet? Ik denk omdat Ten Hag Tadic vanaf rechts wil laten spelen. Maar Tadic heeft in Engeland bewezen prima vanaf links te kunnen spelen. Is ook een linkspoot. Zal Huntelaar ook blij mee zijn.
Ten Hag doet onnodig moeilijk. Tadic op links en Neres op rechts is prima. Andersom is het minder.

PostPosted: 09 Aug 2018 13:11 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
renemar wrote:
Maar Tadic heeft in Engeland bewezen prima vanaf links te kunnen spelen. Is ook een linkspoot. Zal Huntelaar ook blij mee zijn.
Ben je nu al de 0-1 tegen Luik vergeten? ;)

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 09 Aug 2018 16:48 

Stormrage wrote:
renemar wrote:
Maar Tadic heeft in Engeland bewezen prima vanaf links te kunnen spelen. Is ook een linkspoot. Zal Huntelaar ook blij mee zijn.
Ben je nu al de 0-1 tegen Luik vergeten? ;)
Nee. IK bedoel ook niet dat hij vanaf rechts geen goede voorzet kan geven. Vanaf links in ieder geval ook. Bijv.de afgemeten voorzet tegen Graz thuis op Huntelaar. Waar het mij omgaat is dat Tadic van nature een linkspoot is en op beide vleugels uit de voeten kan. Neres echter niet. Die is op links significant minder dan op rechts. Die kan natuurlijk ook wel eens een goede voorzet van links geven (o.a. uit tegen Graz op Huntelaar die hopeloos miste).
Onder de streep denk ik dat met Neres op rechts en Tadic op links veel beter is.

PostPosted: 09 Aug 2018 21:51 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer

Totaal niet mee eens. Ik vind het onzinnig. Waarom zou je Neres op links willen zetten terwijl hij afgelopen seizoen op de rechterflank uitblonk en je belangrijkste aanvaller was? Zoals andere hier ook zeggen is Ajax sterker met Tadic op links en Neres op rechts dan wanneer Neres links staat en Tadic rechts.

Noem mij een goede reden om Tadic dan tóch op rechts te zetten en Neres op links?

PostPosted: 17 Aug 2018 09:04 

Snake wrote:
Stormrage wrote:
renemar wrote:
Aan de andere kant, voor 40-50 miljoen moet je hem laten gaan.
Waarom? Ik zie echt geen enkel positief punt waarom we Neres zouden moeten laten gaan.
Ik ook niet. Zou het zelfs heel dom vinden. We moeten sowieso 23% aan Sao Paolo afstaan. Kans op het bereiken van de CL is groter met Neres. Dan heb je die 40 miljoen al in de tas en hoef je niets af te dragen, aan niemand. Daarnaast gaat de waarde van Neres dan stijgen. Hij zou ook weleens een plek bij Brazilie kunnen gaan bemachtigen, dus weer waardeverhoging. Die jongen is volgend jaar dan een veelvoud waard.

Je schiet jezelf zo enorm in de voet als je hem nu verkoopt. Je krijgt een zakje geld, maar that's it. Je mag keihard aan de bak om de CL te bereiken en op korte termijn een vervanger te halen. Moet je niet willen.
Voila. Zit al in de voorselectie van Brazilie.

PostPosted: 17 Aug 2018 15:36 
Erelid

Hij lijkt dit seizoen echt vanaf links te gaan spelen. Ben heel erg benieuwd hoe die 'omscholing' zal verlopen. Speelt tot nu toe vrij onwennig op die positie. Gaat nog vaak naar binnen, terwijl hij dat moment met zijn linkerbeen makkelijker buitenom kan gaan. Ook zijn hoge voorzet moet beter.

PostPosted: 17 Aug 2018 17:15 

AFCA Niels wrote:
Hij lijkt dit seizoen echt vanaf links te gaan spelen. Ben heel erg benieuwd hoe die 'omscholing' zal verlopen. Speelt tot nu toe vrij onwennig op die positie. Gaat nog vaak naar binnen, terwijl hij dat moment met zijn linkerbeen makkelijker buitenom kan gaan. Ook zijn hoge voorzet moet beter.
Ik denk dat hij alleen op links speelt om Ziyech vanaf rechts en Tadic vanaf het middenveld te laten spelen. Anders zou Ziyech op het middenveld, Tadic op links en Neres op rechts kunnen spelen.

PostPosted: 17 Aug 2018 19:55 
Erelid

renemar wrote:
Ik denk dat hij alleen op links speelt om Ziyech vanaf rechts en Tadic vanaf het middenveld te laten spelen. Anders zou Ziyech op het middenveld, Tadic op links en Neres op rechts kunnen spelen.
Ja en?

Wat wil je nu? Je moet zoveel mogelijk spelers op hun beste positie laten spelen en met Ziyech en Tadic heb je een beetje een luxe probleem. Tadic moet je niet op de buitenposities willen want daar mist hij de snelheid en explosiviteit voor. Hij is het best centraal kort achter de spits. Ziyech hangend op rechts geeft ook veel dreiging en Neres op links ook.

Heb je niet genoten van dit 3 tal tegen Luik?

Natuurlijk kan het allemaal beter en is Neres op dit moment nog beter als rechtsbuiten maar ik kan me herinneren, dat er het eerste half jaar ook veel kritiek was op Neres als rechtsbuiten. Hij moet een beetje wennen maar zoals ik al eerder gezegd heb, kan hij dit ook.

Ik vond de wisselwerking met het middenveld en Tagliafico er overheen ook heel goed.

Ik vind wel, dat met name Ziyech en Neres wel wat vaker van positie kunnen wisselen.

PostPosted: 17 Aug 2018 22:17 

renemar wrote:
Ja en?

Wat wil je nu? Je moet zoveel mogelijk spelers op hun beste positie laten spelen en met Ziyech en Tadic heb je een beetje een luxe probleem. Tadic moet je niet op de buitenposities willen want daar mist hij de snelheid en explosiviteit voor. Hij is het best centraal kort achter de spits. Ziyech hangend op rechts geeft ook veel dreiging en Neres op links ook.

Heb je niet genoten van dit 3 tal tegen Luik?

Natuurlijk kan het allemaal beter en is Neres op dit moment nog beter als rechtsbuiten maar ik kan me herinneren, dat er het eerste half jaar ook veel kritiek was op Neres als rechtsbuiten. Hij moet een beetje wennen maar zoals ik al eerder gezegd heb, kan hij dit ook.

Ik vond de wisselwerking met het middenveld en Tagliafico er overheen ook heel goed.

Ik vind wel, dat met name Ziyech en Neres wel wat vaker van positie kunnen wisselen.
Wat ja en? Huntelaar, Radic en Ziyech zijn alle drie geen spelers die je diep kunt sturen. Missen de snelheid daarvoor. Een voorhoede waar je maar een speler diep kunt sturen is vleugellam. Ook al zijn de spelers an sich van een hoog niveau.
Zeker tegen goede tegenstanders is snelheid een extra wapen.
Ik blijf erbij, zowel Tadic en Ziyech zijn geen vleugelspelers. Is een noodoplossing. Op den duur gaat dat niet goed. Natuurlijk zijn er ook wedstrijden waar dat goed marcheert. Maar structureel is dat niet goed.

PostPosted: 17 Aug 2018 23:00 
Erelid

Je kan Neres diep sturen en dat lijkt me voldoende. Twee diepgaande vleugelspitsen is al niet heel gewoon meer in het moderne voetbal, laat staan bij ploegen als Ajax. Ik vind juist de huidige bezetting vooralsnog vrij goed: Neres die diep kan, de bal ook in de voeten kan hebben en die het veld meestal breed houdt terwijl je aan de andere kant een ‘vrije’ Ziyech hebt.

Van mij hoeft er geen buitenspeler meer bij zolang Ziyech blijft, en dat zie ik heel graag. Denk dat Ziyech het beter invult dan welke buitenspeler Ajax ook zou kunnen halen momenteel.

PostPosted: 18 Aug 2018 08:49 

Jnp wrote:
Je kan Neres diep sturen en dat lijkt me voldoende. Twee diepgaande vleugelspitsen is al niet heel gewoon meer in het moderne voetbal, laat staan bij ploegen als Ajax. Ik vind juist de huidige bezetting vooralsnog vrij goed: Neres die diep kan, de bal ook in de voeten kan hebben en die het veld meestal breed houdt terwijl je aan de andere kant een ‘vrije’ Ziyech hebt.

Van mij hoeft er geen buitenspeler meer bij zolang Ziyech blijft, en dat zie ik heel graag. Denk dat Ziyech het beter invult dan welke buitenspeler Ajax ook zou kunnen halen momenteel.
Als de wedsrtijd van afgelopen dinsdag ze standaard is wel. Maar dat lijkt mij een utopie. Ik heb in ieder geval liever snelheid en diepgang op de vleugels.

PostPosted: 18 Aug 2018 13:29 

renemar wrote:
Jnp wrote:

Als de wedstrijd van afgelopen dinsdag de standaard is wel. Maar dat lijkt mij een utopie. Ik heb in ieder geval liever snelheid en diepgang op de vleugels.

PostPosted: 18 Aug 2018 16:59 
Erelid

renemar wrote:
Wat ja en? Huntelaar, Radic en Ziyech zijn alle drie geen spelers die je diep kunt sturen. Missen de snelheid daarvoor. Een voorhoede waar je maar een speler diep kunt sturen is vleugellam. Ook al zijn de spelers an sich van een hoog niveau.
Ik vind diepgang ook belangrijk maar dat ligt er ook aan wat je spelopvatting is. Als dit Ajax ver naar voren speelt, is diepgang niet altijd belangrijk. Diepgang is van belang als je vanuit de reactie speelt (bal verovert). Daarnaast is balvastheid voorin ook belangrijk en van hieruit moet je op de vleugels mensen weg kunnen sturen. Ziyech is geen pure buitenspeler maar is natuurlijk snel genoeg hiervoor. Dit zal hij ook een beetje moeten aanleren want deze positie is ook een beetje nieuw.

Ook vind ik, dat je met Mazraoui en Tagliafico dreiging en diepgang genoeg hebt vanaf het middenveld/achterhoede. Indien vd Beek speelt, heb je dit ook als extra wapen.

Tegen Luik vond ik het er erg goed uitzien. Zelfs Huntelaar die diep gaat en balvast is. Je moet ook niet vergeten, dat je met een Dolberg wel een diepgaande spits hebt, die snel en ook een mannetje kan uitspelen (itt Huntelaar).
Zeker tegen goede tegenstanders is snelheid een extra wapen.
Ik blijf erbij, zowel Tadic en Ziyech zijn geen vleugelspelers. Is een noodoplossing. Op den duur gaat dat niet goed. Natuurlijk zijn er ook wedstrijden waar dat goed marcheert. Maar structureel is dat niet goed.
Snelheid is altijd een wapen maar als je 2 snelle vleugelspitsen zou hebben, is dit ook weer makkelijk op te vangen. Ligt er maar net aan hoe je het bekijkt. Ik denk, dat Ziyech het heel goed kan invullen. Kan iemand passeren, heeft een goede actie, trap en voorzet en kan scoren. Het wordt in mijn ogen anders als Neres zou wegvallen want dan heb je niemand met echte diepgang.

Ik vind ook, dat je Tadic iets tekort doet want zo af en toe gaat hij goed diep en door zijn balvastheid zorgt hij ook voor aansluiting.

Ik vind de basis zo echt ijzersterk alleen de back-up is minder. Neres en Ziyech zijn in deze moeilijk op gelijkwaardige manier op te vangen. Labyad is een beetje vergelijkbaar met Ziyech maar een goede andere buitenspeler hebben we niet. Of Cerny of Bande straks of wie weet Kuhn.

PostPosted: 18 Aug 2018 20:13 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Hamstringklachten. Spoeling wordt nog dunner.

PostPosted: 18 Aug 2018 20:43 
Erelid

343 wrote:
Hamstringklachten. Spoeling wordt nog dunner.
Pffff.

Geen speler in je selectie, die de achterlijn kan/wil halen.

Labyad had vandaag plankenkoorts. Hij kan veel beter.

PostPosted: 19 Aug 2018 09:40 

Greep al eerder in de wedstrijd naar zijn hamstring. Toen zag ik al genoeg. Nu zit met de gebakken peren. Helemaal niks op de vleugels.

PostPosted: 19 Aug 2018 21:50 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Hij had al tegen Luik aan zijn hamstrings gezeten met zijn hand, vond het al apart dat hij tegen VVV begon.

PostPosted: 19 Aug 2018 21:55 

Droomaankoop: Luis Suarez
Zonde Neres wordt het een zware dobber tegen Kiev vrees ik.

Post new topic  Reply to topic  [ 987 posts ]  Previous   1 12 13 14 15 16 40  Next

All times are UTC+01:00