Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 829 posts ]  Previous   1 15 16 17 18 19 34  Next
Author Message
 Post subject: Re: David Neres
PostPosted: 02 Oct 2018 21:53 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Laat eindelijk iets meer zien, want dit seizoen is het nog bijzonder matig.

Alleen zo jammer dat hij hij niet het overzicht had bij die uitbraak... Ziyech stond helemaal vrij op rechts. Neres keek wel op maar zag hem niet.

Daarnaast blijft het een hekel puntje dat hij moeite heeft om de bal onder controle te krijgen. Hij was Kimmich te snel af en door gebrek aan controle op dat moment moest hij 3x de bal toucheren... weg was het moment. Dit zijn details die het verschil maken in de top.

In ieder geval mooi dat hij iets meer knokt vandaag.

PostPosted: 03 Oct 2018 10:15 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ik blijf Neres een geweldige speler vinden. Hij is dit seizoen wat minder maar dat komt ook omdat hij geen rechtsbuiten speelt. Hij moet een beetje wennen maar hij heeft net zoals Ziyech heel veel dreiging en snelheid.

PostPosted: 03 Oct 2018 10:31 

Ik blijf Neres een geweldige speler vinden. Hij is dit seizoen wat minder maar dat komt ook omdat hij geen rechtsbuiten speelt. Hij moet een beetje wennen maar hij heeft net zoals Ziyech heel veel dreiging en snelheid.
Heeft niks met wennen te maken. Het gaat om techniek en om overzicht. Dat koppie gaat omlaag bij Neres... ik zeg niet dat hij technisch matig is maar er valt zeker wat op aan te merken. Balaannames, balcontrole, passing.. het kan allemaal beter.

Kijk in een uitwedstrijd kan hij op de 10 als je veel in de omschakeling komt. Maar niet als Ajax thuis speelt in de kleine ruimte. Dan kan hij veel beter op de flank staan. Je hebt zelf kunnen zien dat hij amper uit de verf kwam na dat potje tegen Vitesse.

Verder wel eens dat hij dreigend is en snelheid is altijd een pluspunt. De diepgang die hij af en toe had als rechtsbuiten mis je nu hij op andere plekken staat. Al vind ik hem niet eens tegenvallen als linksbuiten. Tegen Dumfries begon hij ook goed... alleen het vervolg was elke keer dramatisch.

PostPosted: 03 Oct 2018 19:15 
Erelid

Ik vind dat spelers die op het oog niet excelleren, wel erg snel omlaag gehaald worden. Als spelers handenbinders zijn, creëren ze daarmee ook ruimte voor anderen om te excelleren.

PostPosted: 07 Oct 2018 15:33 
Erelid

Gaat Neres nu ook roepen, dat hij weg wil?

PostPosted: 07 Oct 2018 15:38 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Kijken wat Ten Hag erover te vertellen heeft.

PostPosted: 07 Oct 2018 15:43 
Erelid

Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Lijkt me dat hij rust krijgt aangezien hij nog niet zo heel lang geleden geblesseerd was.
Gaat Neres nu ook roepen, dat hij weg wil?
''Als de situatie zo blijft gaat hij verder kijken en is een transfer bespreekbaar''
:lol: ;)

PostPosted: 07 Oct 2018 15:54 
Erelid

343 wrote:
Kijken wat Ten Hag erover te vertellen heeft.
Die zegt wat hij altijd zegt en dat hij 15 a 16 basisspelers heeft. Nu een keertje Neres erlangs.
In de pers wordt ook meer gesuggereerd, dat Ten Hag wat meer luistert en open staat richting de spelersgroep.

Ik denk, dat Ziyech en Tadic altijd zullen spelen in de voorhoede dus zal het best vaak stuivertje wisselen worden voorin. Zeker met een fitte Dolberg.

Ten Hag heeft natuurlijk keus genoeg al ga je nu wel echte diepgang missen.

PostPosted: 07 Oct 2018 19:42 

Als Ziyech een scheurtje heeft in zijn hamstring heeft gaat hij wss. weer naar zijn beste plaats.

PostPosted: 07 Oct 2018 22:01 
Erelid

Toch speelde Neres tegen Bayern erg goed op links.

PostPosted: 26 Oct 2018 14:22 
Beheerder

Ten Hag zet 'buitengewone' Neres op scherp bij Ajax: "Meer goals, meer assists"
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/84 ... ists-.html

PostPosted: 26 Oct 2018 15:59 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
343 wrote:
Dat is het probleem, ik snap Ten Hag wel, Ziyech rendeerd het beste op rechtsbuiten, dat is Neres ook zijn sterkste plek, maar Ziyech is beter dan Neres.... Problemen.
Als Linksbuiten is hij minder dan Tadic , vind ik.. en Ten Hag ook, ook daarin logisch...
En een nummer 10 is het niet... Ajax had ook verwacht dat Ziyech zou vertrekken, daarop hadden ze Tadic gehaald, dan had Neres op rechts gespeeld.. 100%... maar nu heb je een luxe probleem.
Maar om te zeggen geen rendement terwijl je hem verpoept op een verkeerde plek is nonsens.. wees dan een vent en zeg eerlijk hoe je de situatie ziet, en meld gewoon Ziyech zie ik als Rechtsbuiten, dat is Neres zijn beste plek ook, en daarom staat hij reserve, want ik moet keuzes maken.!
Duidelijk.. ook terecht.. maar geen onzin lopen l#llen, vorig jaar was Neres betrokken bij 28% van de goals 14 goals 11 assist op zijn beste plek (rechtsbuiten ) .. dus geen onzin verkopen.
Ja hij speelt nu minder, maar hij speelt ook niet op zijn favoriete plek.. Frenkie DE Jong speelt ook minder als mandekker dan als Passer op het middenveld.. Zie PSV uit.. Dus dit is Bullshit!

PostPosted: 26 Oct 2018 17:20 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Ik vind Neres een betere speler dan Van de Beek. Ik zou dan ook Neres op rechts zetten. Vorig jaar rendeerde hij daar uitstekend. Ziyech achter de spits en Tadic op links. Van de Beek op de bank. De speelt wanneer een voorhoedespeler of middenvelder ontbreekt of uit vorm is.

PostPosted: 26 Oct 2018 17:47 

Morfe0 wrote:
343 wrote:
Dat is het probleem, ik snap Ten Hag wel, Ziyech rendeerd het beste op rechtsbuiten, dat is Neres ook zijn sterkste plek, maar Ziyech is beter dan Neres.... Problemen.
Als Linksbuiten is hij minder dan Tadic , vind ik.. en Ten Hag ook, ook daarin logisch...
En een nummer 10 is het niet... Ajax had ook verwacht dat Ziyech zou vertrekken, daarop hadden ze Tadic gehaald, dan had Neres op rechts gespeeld.. 100%... maar nu heb je een luxe probleem.
Maar om te zeggen geen rendement terwijl je hem verpoept op een verkeerde plek is nonsens.. wees dan een vent en zeg eerlijk hoe je de situatie ziet, en meld gewoon Ziyech zie ik als Rechtsbuiten, dat is Neres zijn beste plek ook, en daarom staat hij reserve, want ik moet keuzes maken.!
Duidelijk.. ook terecht.. maar geen onzin lopen l#llen, vorig jaar was Neres betrokken bij 28% van de goals 14 goals 11 assist op zijn beste plek (rechtsbuiten ) .. dus geen onzin verkopen.
Ja hij speelt nu minder, maar hij speelt ook niet op zijn favoriete plek.. Frenkie DE Jong speelt ook minder als mandekker dan als Passer op het middenveld.. Zie PSV uit.. Dus dit is Bullshit!
Ben ik met je eens. Waarom dan niet middenveld met Blind, Frenkie en Tadic en Neres als linksbuiten. We hebben diepgang nodig op de vleugel.

PostPosted: 26 Oct 2018 19:48 
Erelid

renemar wrote:
Morfe0 wrote:
343 wrote:
Ben ik met je eens. Waarom dan niet middenveld met Blind, Frenkie en Tadic en Neres als linksbuiten. We hebben diepgang nodig op de vleugel.
Of een middenveld met blind/frenkie/Ziyech en neres op rechtsbuiten!

PostPosted: 05 Jan 2019 00:32 

Neres waarschijnlijk voor een bedrag tussen de 30 en 40 miljoen naar Guangzhou Evergrande.

PostPosted: 05 Jan 2019 00:41 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Neres waarschijnlijk voor een bedrag tussen de 30 en 40 miljoen naar Guangzhou Evergrande.
Voor minder dan veertig miljoen ex. bonussen niet laten gaan. Niet nu. Einde van het seizoen is het mogelijk een ander verhaal. Heeft ook bijgetekend. Dus ondanks dat hij niet altijd zeker is van een basisplaats zou ik hier niet vrolijk van worden. Zoveel winst maak je ook niet als je hem voor dertig miljoen verkoopt gezien het doorverkooppercentage.

PostPosted: 05 Jan 2019 01:49 
Beheerder

Voortaan bron erbij, IdrojSnomis.
https://twitter.com/MikeVerweij/status/ ... 4209606656

PostPosted: 05 Jan 2019 03:47 

Favoriete Ajacied (aller tijden): NeeskensKeizerScirea
Droomaankoop: Gewaagd specifiek opleiden
Seizoenskaart: 112
Zodra Neres gaat, pronkt Robben bovenaan targetlist, misschien dat het daarom gebeurt, shall see. En uiteindelijke exchange back over 1,5 jaar. Maarja onlogisch, Neres is veel meer Ajaxtuned. Ookal wil Mister Ajax dit. Bel hem nog op edd over eea.
Als dit gebeurt draait meesterstratego gunstig uit. Net als dit. En Arjen is enige Bayernspeler die Ajax wil halen, da's logisch.

PostPosted: 05 Jan 2019 10:36 

Droomaankoop: Luis Suarez
Ik geloof er niks van dat Robben een target is, te oud en te vaak geblesseerd.

PostPosted: 05 Jan 2019 10:56 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Ik geloof er ook niks van dat Ajax mee wil werken aan een transfer van Neres.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 05 Jan 2019 13:30 
Erelid

Heeft Overmars niet gezegd, dat er in de winter NIEMAND weg mocht?

Als je Neres nu laat gaan, kan dit weleens gaan opbreken want of Robben dan wel of geen target is, die komt echt niet in de winter. Gevolg weer een buitenspeler minder.

Is het ook niet toevallig dat nu ook het nieuws naar buiten komt dat Ajax interesse heeft in die Shabani? Een vergelijkbare speler als bv Ziyech. Een soort van aanvallende middenvelder, die ook goed aan de buitenkant kan spelen?

Ook al is het een megabedrag en verdien je bijna het 3 dubbele terug, je mag Neres nu niet verkopen omdat je vervangers echt veel minder zijn. Cerny is het nog steeds niet. Idem geldt voor Johnson. Bande duurt langer en moet je ook niets van verwachten. Wellicht, dat Lainez een optie is maar je weet ook nooit hoeveel aanpassingstijd hij nodig heeft. Een eventuele andere vervanger geldt hetzelfde voor als met Lainez.

Overigens vind ik deze keuze van Neres ook wat vreemd. Op zo'n jonge leeftijd naar china. Natuurlijk zal hij een vorstelijk salaris krijgen maar ik had eerder verwacht, dat hij eerst echt in Europa wilde slagen.

PostPosted: 05 Jan 2019 13:41 

Ik begrijp Neres. ergens wel. Heeft vorig seizoen prima gespeeld en is nu 12e man. Hij is jong en moet spelen. Ik ken het niveau in China niet, maar het geld schijnt er enorm goed te zijn.
Ik zou hem wel laten gaan als er 40 miljoen geboden wordt. Anders loop je het risico dat hij alleen maar minder waard wordt omdat hij niet/sporadisch speelt. Is bij Dolberg ook ook door blessures gebeurd. Achteraf kun je zeggen dat het beter was geweest hem voor 50 miljoen te verkopen.
Vraag is dan, wie moet AJAX halen? Bij Jong AJAX zie ik nu geen geschikte kandidaat.
Lainez kan een optie zijn achter Ziyech op rechts.
Of Bergwijn voor 30 miljoen halen van psv. :D

PostPosted: 05 Jan 2019 13:49 
Erelid

renemar wrote:
Ik begrijp Neres. ergens wel. Heeft vorig seizoen prima gespeeld en is nu 12e man. Hij is jong en moet spelen. Ik ken het niveau in China niet, maar het geld schijnt er enorm goed te zijn.
Ik vind dit altijd minder als spelers ineens wegwillen als ze even niet spelen. We hebben het met vd Beek gehad en nu wil Neres vertrekken. Je zit bij Ajax als subtopper onderaan de ladder. Hij zou ook kunnen kiezen om te blijven want volgend jaar als Ziyech weg is, komt hij weer aan bod.
Ik zou hem wel laten gaan als er 40 miljoen geboden wordt. Anders loop je het risico dat hij alleen maar minder waard wordt omdat hij niet/sporadisch speelt. Is bij Dolberg ook ook door blessures gebeurd. Achteraf kun je zeggen dat het beter was geweest hem voor 50 miljoen te verkopen.
En dan straks met zijn allen geen zeuren dat Overmars een hoop geld op de bank heeft staan maar we geen landstitel hebben. Ajax hoeft niet te verkopen en als je Neres verkoopt, moet je hopen dat Tadic en Ziyech heel blijven. Ik vind het een zeer hoog risico.
Vraag is dan, wie moet AJAX halen? Bij Jong AJAX zie ik nu geen geschikte kandidaat.
Lainez kan een optie zijn achter Ziyech op rechts.
Of Bergwijn voor 30 miljoen halen van psv. :D
Gevaarlijk als Ajax denkt, dat Lainez er al klaar voor is. En dan moet hij ook nog heel vlug hierheen komen want de competitie begint al over 2 weken.

Ik blijf erbij, dat ze het nu niet moeten doen. Neres is komende zomer niet ineens 20 miljoen minder waard. Neres speelt gewoon genoeg om een zekere bepaalde waarde over te houden in de zomer.
Neres staat wel bij meerdere clubs op een lijstje dus die wordt zeker met winst verkocht.

PostPosted: 05 Jan 2019 15:17 

Ook al is het een megabedrag en verdien je bijna het 3 dubbele terug
Dat verdien je dus niet door variabelen en doorverkooppercentage. Met 30 mil hou je circa 9 over, nog los van overige fees. Zo’n enorm interessant bod is het dus nog niet eens.

Post new topic  Reply to topic  [ 829 posts ]  Previous   1 15 16 17 18 19 34  Next

All times are UTC+02:00