Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 666 posts ]  Previous   1 16 17 18 19 20 27  Next
Author Message
 Post subject: Re: David Neres
PostPosted: 05 Jan 2019 15:18 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Als Lainez naar Ajax komt, en als Lainez echt zo goed is wat ze beschrijven waardoor de kans groot is dat Neres volgende seizoen ook dreigt op de bank te komen met Lainez en Tadic op de flanken, dan zou ik vanuit financieel punt toch die 40 miljoen pakken, dat krijg je er nooit meer voor.
Nu speelde hij in Munchen een topwedstrijd, maar als reservespeler, zal hij niet snel gaan voor dat bedrag.
Maar eerst Lainez halen, dan pas eventueel over de vertrek Neres praten.

PostPosted: 05 Jan 2019 15:28 
Erelid

Snake wrote:
Ook al is het een megabedrag en verdien je bijna het 3 dubbele terug
Dat verdien je dus niet door variabelen en doorverkooppercentage. Met 30 mil hou je circa 9 over, nog los van overige fees. Zo’n enorm interessant bod is het dus nog niet eens.
Ajax wilt 40 miljoen, de Chinese club bood 30 miljoen.
Bij een bedrag van 40 miljoen moet Ajax 20% afstaan dat is dus 8 miljoen, hij heeft 15 miljoen gekost, dat betekend 23 miljoen euro.
Salarissen eraf halen, kom je op een slordige 10-15 miljoen euro winst uit... niet slecht voor een bankzitter...

PostPosted: 05 Jan 2019 16:58 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Allemaal leuk en aardig die eventuele winst op Neres maar ik vind gewoon dat je nu vol voor het kampioenschap moet gaan dus met Neres.

De vleugels zijn niet eens zo dik bezet en Ten Hag heeft enkel Neres, Tadic en Ziyech gebruikt als buitenspelers. Als Neres vertrekt, vertrekt er iemand, die weet wat er gevraagd wordt. Hoe goed die Lainez ook is, hij zal toch moeten wennen en je weet nooit hoeveel tijd hij hier voor nodig heeft. Leuk dat je die gok neemt voor die miljoenen maar laat die miljoenen maar op het veld staan. Na dit seizoen komen er miljoenen genoeg binnen. Dan Neres maar met minder winst verkopen.

PostPosted: 05 Jan 2019 17:04 
Erelid

Allemaal leuk en aardig die eventuele winst op Neres maar ik vind gewoon dat je nu vol voor het kampioenschap moet gaan dus met Neres.

De vleugels zijn niet eens zo dik bezet en Ten Hag heeft enkel Neres, Tadic en Ziyech gebruikt als buitenspelers. Als Neres vertrekt, vertrekt er iemand, die weet wat er gevraagd wordt. Hoe goed die Lainez ook is, hij zal toch moeten wennen en je weet nooit hoeveel tijd hij hier voor nodig heeft. Leuk dat je die gok neemt voor die miljoenen maar laat die miljoenen maar op het veld staan. Na dit seizoen komen er miljoenen genoeg binnen. Dan Neres maar met minder winst verkopen.
Het schijnt dat Lainez echt een groot talent is, en in Amerika word het gezien als de beste talent van Mexico.
Indien hij echt beter is dan Neres, en je behoud Neres, dat betekend dus dat je nu Lainez/Neres/Tadic/Ziyech hebt, en komende zomer zal Ziyech vertrekken, want Ziyech en Tadic zullen ook onze vaste buitenspelers zijn voor de 2e seizoenshelft, Neres zal dan amper aan spelen toekomen.
Indien Lainez beter is dan Neres, zal Neres ook amper aan spelen toekomen tot de zomer, dus zullen er weinig clubs nog geïnteresseerd in hem zijn, daarnaast zal je dan zien dat nadat Ziyech weg is , dat Lainez en Tadic op de flanken komen te staan, en Neres weer op de bank.

PostPosted: 05 Jan 2019 17:50 
Erelid

Allemaal gebaseerd op "als".

Lainez is een groot talent maar komt op zeer jonge leeftijd naar een totaal ander land, met andere cultuur en bij een club met een bepaalde visie. Lainez willen ze een half jaar laten aarden net zoals ze met Neres hebben gedaan.

Toen het nieuws bekend werd, dat Ajax achter Lainez zat, werd al direct gesuggereerd, dat ze eenzelfde traject voor ogen hadden als met Neres. Stel je verkoopt Neres en Ziyech raakt zwaar geblesseerd, is dan Lainez ineens onze redder? Ik blijf het een risico vinden, hoe groot zijn talent ook is.

Je gedraagt je toch anders in een totaal andere omgeving met alleen maar nieuwe mensen om je heen. Bij je eigen club op jonge leeftijd doorbreken is wat anders dan op zeer jonge leeftijd ineens de heel hoge verwachtingen waarmaken. Dat zijn maar weinigen weggelegd. En ik denk, als hij dit wel zou kunnen dat er dan wel meer clubs om hem zouden strijden.

PostPosted: 05 Jan 2019 20:18 

Ik zou hem overigens ook niet nu laten gaan. Slecht signaal geef je dan af. In de zomer krijg je hetzelfde bedrag ervoor, dus wat is er dan zo aantrekkelijk om hem midden in het seizoen te laten gaan? Gewoon met de volle selectie doorknallen, en Magallan, Traore en Lainez ook de tijd geven om te wennen. Niet aan hun traject gaan lopen friemelen.

Geen gekke dingen gaan doen nu. Geen risico’s nemen.

PostPosted: 06 Jan 2019 17:55 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
https://www.telegraaf.nl/video/2989046/ ... voor-china

Helder en Roy hopen dat ie blijft. Sjaak vindt 30 miljoen veel geld. Logisch natuurlijk met Donny als client/pupil. Ik vind het nog steeds apart dat hij (Donny) zoveel is gaan spelen nadat zijn zaakwaarnemer begon te klagen.

PostPosted: 06 Jan 2019 19:40 
Erelid

Tsja, in tegenstelling tot Neres is Van de Beek wel steeds beter gaan spelen.

PostPosted: 07 Jan 2019 00:20 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
AFCA Niels wrote:
Tsja, in tegenstelling tot Neres is Van de Beek wel steeds beter gaan spelen.
Ik vind Van de Beek nog altijd niet overtuigen hoor, Neres overigens ook niet dit seizoen. Echter vind ik dat Neres een stuk hoger kan pieken. Die wedstrijd tegen Bayern bijvoorbeeld. Ook vorig jaar vond ik hem heel dreigend en toen was zijn rendement ook erg hoog. Toen werd hij ook niet door het hele elftal gegooid. Want nu heeft hij op alle offensieve posities behoudens de spits wel een aantal keer gestaan. Dat werkt in veel gevallen niet bevorderlijk. Toch heeft hij wel het meeste assist uit open spel per 90 minuten las ik laatst.

Ook vind ik het jammer als een jongen wordt verkocht terwijl er nog rek in zit, we hebben het beste van Neres nog niet gezien. In mijn ogen dé opvolger voor Ziyech volgend seizoen. Die kan dan zijn positie aan de rechterkant invullen. Je weet wat je in huis hebt en wat hij kan wanneer hij zich op één positie kan richten en het vertrouwen krijgt. Hij zat de vorige keer dicht tegen het Braziliaanse elftal aan. Stel dat hij daar straks weet te debuteren, dan doet dat ook weer iets met zijn transfersom. Ik geloof dat we er ook volgend jaar nog prima geld voor kunnen vangen hoor. Bovendien is het geld niet zaligmakend, Ajax is in de positie om een bod van dertig miljoen af te wijzen.

Ik hoop dat het met een sisser afloopt en dat die Chinezen zich niet meer gaan melden. Maar als ik de berichtgeving zo hoor willen beide partijen wel met die Aziaten meedenken. En als Ajax het gewenste bedrag krijgt (40 miljoen blijkbaar) en Neres het geld wel ziet zitten dan zal het wel spoedig in kannen en kruiken zijn. Lijkt me erg jammer, al begrijp ik wel dat 40 miljoen voor iemand die momenteel op de bank zit erg veel geld is. Ik denk dat ze bij Sao Paolo de situatie ook heel interessant vinden en gespannen afwachten.

PostPosted: 07 Jan 2019 04:30 

Favoriete Ajacied (aller tijden): NeeskensKeizerScirea
Droomaankoop: Gewaagd specifiek opleiden
Seizoenskaart: 112
| De gedachteloop achter het verhandelen zou het volgende kunnen zijn ||||

( en ik zeg er expliciet bij, het is niet per definitie waar ik in steun maar ik trek het in twijfel

want ik vind David Neres op een natuurlijk grasgroene voetbalveld een lust voor het oog

zijn beweeglijkheid in de diepte, zijn oog voor ploegmakkertjes, zijn constante berusting,

ik zie daar wereldformaat in en denk ook dat veel mensen zijn verhaal onvolprezen volgen

Maar misschien hebben we het adresboek om niet Robben maar Modric te strikken , dan klopt het beeld meer) :

Ajax wil naar Chinese klanten en kapitalen toe bijdragen, Neres is een sieraad, juiste sportpersoonlijkheid

Ajax wil de Champions4uefaleague doorstoten naar een hoog doel en vindt de ploeg overall te bleu

Op de positie van Neres kan Ajax aan Robben komen, maar het probleem is hetzelfde als bij eigen megatalent, wat wil Ajax gevoelsmatig presteren? een impuls qua leeftijd en prestige, kan de groep langer samen binden

Robben gaf aan China oid in de toekomst niet te willen, maar hij heeft wel de grootste staat van verdienste, en zou als het duidelijk kortdurend is een gigantische boost aan de naamsbekendheid van Nederlandse (ex-)internationals mogen geven door daar in de voetstappen van Neres te komen en net ietsjes sneller recordprestaties neerzetten

Neres heeft dan bij Robben op te volgen terug in Amsterdam, is ook een uitdaging weer en eervol, heeft Ajax goed geboerd qua voetbalprestaties dan is hij over 5 jaar bij wijze van potentieel Goudenbal materiaal en uitermate kostbaar

En op de kortlopende inkomsten kan Ajax naast Robben nog 2 andere grote aanwinsten aankondigen, en 2 minder bekenden en 4 onderschatte Nederlanders, zonder ook maar geldriskant te hebben gedacht

Zo zou ieder graantjes meepikken

Mijn twijfel is alleen: kan Robben Ajax-DNA ooit eigen maken met ploeggenoten of blijft het de egotripper die hij vaak toont te zijn? blijft hij heel? ziet hij het groter plaatje? Als hij dat aantoont te kunnen, dan zijn alle reputaties stijgend. Rising stars.

PostPosted: 07 Jan 2019 21:46 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari
Droomaankoop: Messi
Seizoenskaart: nee
| De gedachteloop achter het verhandelen zou het volgende kunnen zijn ||||

( en ik zeg er expliciet bij, het is niet per definitie waar ik in steun maar ik trek het in twijfel

want ik vind David Neres op een natuurlijk grasgroene voetbalveld een lust voor het oog

zijn beweeglijkheid in de diepte, zijn oog voor ploegmakkertjes, zijn constante berusting,

ik zie daar wereldformaat in en denk ook dat veel mensen zijn verhaal onvolprezen volgen

Maar misschien hebben we het adresboek om niet Robben maar Modric te strikken , dan klopt het beeld meer) :

Ajax wil naar Chinese klanten en kapitalen toe bijdragen, Neres is een sieraad, juiste sportpersoonlijkheid

Ajax wil de Champions4uefaleague doorstoten naar een hoog doel en vindt de ploeg overall te bleu

Op de positie van Neres kan Ajax aan Robben komen, maar het probleem is hetzelfde als bij eigen megatalent, wat wil Ajax gevoelsmatig presteren? een impuls qua leeftijd en prestige, kan de groep langer samen binden

Robben gaf aan China oid in de toekomst niet te willen, maar hij heeft wel de grootste staat van verdienste, en zou als het duidelijk kortdurend is een gigantische boost aan de naamsbekendheid van Nederlandse (ex-)internationals mogen geven door daar in de voetstappen van Neres te komen en net ietsjes sneller recordprestaties neerzetten

Neres heeft dan bij Robben op te volgen terug in Amsterdam, is ook een uitdaging weer en eervol, heeft Ajax goed geboerd qua voetbalprestaties dan is hij over 5 jaar bij wijze van potentieel Goudenbal materiaal en uitermate kostbaar

En op de kortlopende inkomsten kan Ajax naast Robben nog 2 andere grote aanwinsten aankondigen, en 2 minder bekenden en 4 onderschatte Nederlanders, zonder ook maar geldriskant te hebben gedacht

Zo zou ieder graantjes meepikken

Mijn twijfel is alleen: kan Robben Ajax-DNA ooit eigen maken met ploeggenoten of blijft het de egotripper die hij vaak toont te zijn? blijft hij heel? ziet hij het groter plaatje? Als hij dat aantoont te kunnen, dan zijn alle reputaties stijgend. Rising stars.
Zijn ze dan ook echt met Robben in gesprek en nog 2 andere grote aanwinsten en 4 onderschatte Nederlanders?

PostPosted: 08 Jan 2019 13:21 
Erelid

Volgens de laatste geruchten vraagt Ajax 50 miljoen voor Neres waarmee ook die Chinese club verder aan het kijken is. Lijkt me, dat je Neres dan ook niet echt weg wil hebben maar als je 50 miljoen kunt vangen, is dit natuurlijk bijna niet te weigeren.

Grote vraag blijft of de interesse in Lainez in verband staat met de chinese interesse in Neres.

Ik denk van niet omdat Ajax langer interesse heeft in Lainez en met hem eenzelfde project willen laten doorlopen zoals Neres.

PostPosted: 08 Jan 2019 15:11 

Favoriete Ajacied (aller tijden): NeeskensKeizerScirea
Droomaankoop: Gewaagd specifiek opleiden
Seizoenskaart: 112

Grote vraag blijft of de interesse in Lainez in verband staat met de chinese interesse in Neres.
Nee, volledig los.
Zijn ze dan ook echt met Robben in gesprek en nog 2 andere grote aanwinsten en 4 onderschatte Nederlanders?
Robben is gepolst en de anderen niet, maar elementair concreet ligt er geen aanbieding, te meer omdat het geld van Neres er bij lange na nog lang niet is. Dus het is nog koffiedik, en ook weet Robben dat zolang het niet rondkomt, Ajax ook tijd heeft om alternatieven na te gaan, omdat er geen verplichting is, en hij ook altijd zich nog mag committeren aan ergens anders.

Ook is er intern twijfel bij wat ze voor Neres moeten hebben, hoeveel tijd er is om te schakelen, welke spelers precies zich aanmelden in dat geval. Alles ligt bij vele managements. Hoe dan ook gaat Ajax niet verkopen zonder dat er een selectieverbetering komt, want dit is een belangrijk moment voor Ajax voor de internationale reputatie die neergezet kan worden.

PostPosted: 08 Jan 2019 15:52 
Erelid

Nee, volledig los.
Robben is gepolst en de anderen niet, maar elementair concreet ligt er geen aanbieding, te meer omdat het geld van Neres er bij lange na nog lang niet is. Dus het is nog koffiedik, en ook weet Robben dat zolang het niet rondkomt, Ajax ook tijd heeft om alternatieven na te gaan, omdat er geen verplichting is, en hij ook altijd zich nog mag committeren aan ergens anders.

Ook is er intern twijfel bij wat ze voor Neres moeten hebben, hoeveel tijd er is om te schakelen, welke spelers precies zich aanmelden in dat geval. Alles ligt bij vele managements. Hoe dan ook gaat Ajax niet verkopen zonder dat er een selectieverbetering komt, want dit is een belangrijk moment voor Ajax voor de internationale reputatie die neergezet kan worden.
Komt Lainez naar Ajax?

PostPosted: 10 Jan 2019 00:34 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
43 miljoen euro, mensen. Ik zeg nu toch wel....doen.
https://www.telegraaf.nl/sport/3005653/ ... n-op-neres

PostPosted: 10 Jan 2019 00:42 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Ik geloof de Telegraaf niet zo meer na de afgelopen weken/maanden.

Los daarvan zeg ik nog steeds niet doen. Geld interesseert me geen flikker, we hebben toch wel genoeg. We hebben Neres gewoon keihard nodig de tweede seizoenshelft.

Leuk hoor, nog meer geld, maar als je geen prijzen pakt heb je er niks aan.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 10 Jan 2019 00:45 

Maar eerst wachten op Lainez lijkt me. Anders neem je toch een flink risico naar volgende 6 maanden toe. Er is anders geen kwaliteitsbackup voor Ziyech, net wanneer Ajax moet pieken. Bod op Lainez verhogen dus.

PostPosted: 10 Jan 2019 00:46 

Bij nader inzien: niet laten gaan. In de zomer als het echt moet. Nu hebben we hem nodig, op de bank of in het veld.

PostPosted: 10 Jan 2019 05:48 

Gewoon houden, goede vervanger voor Ziyech volgend seizoen.

PostPosted: 10 Jan 2019 08:16 
Erelid

Gewoon verkopen voor 43 miljoen euro, de duurste transfer ooit van de Eredivisie voor een bankzitter man.
Daarnaast als Wober ook gaat voor 14 miljoen euro, haal dan van dat geld een Package deal Alvarez en Lainez Plz.

PostPosted: 10 Jan 2019 08:58 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Morfe0 wrote:
Gewoon verkopen voor 43 miljoen euro, de duurste transfer ooit van de Eredivisie voor een bankzitter man.
Ja, en? Bovendien is Neres geen bankzitter als je kijkt naar zijn gespeelde minuten.

Hij heeft 28 wedstrijden gespeeld en 1911 minuten gemaakt, dat zijn 68 minuten per gespeelde wedstrijd. Daarnaast heeft hij maar 4 wedstrijden helemaal niet gespeeld, dus als je over het gehele seizoen kijkt, speelt hij 60 minuten per wedstrijd.

Bankzitters spelen niet 2/3e van alle mogelijke minuten.

Lekker hier houden en samen kampioen worden.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 10 Jan 2019 09:10 
Erelid

Stormrage wrote:
Morfe0 wrote:
Ja, en? Bovendien is Neres geen bankzitter als je kijkt naar zijn gespeelde minuten.

Hij heeft 28 wedstrijden gespeeld en 1911 minuten gemaakt, dat zijn 68 minuten per gespeelde wedstrijd. Daarnaast heeft hij maar 4 wedstrijden helemaal niet gespeeld, dus als je over het gehele seizoen kijkt, speelt hij 60 minuten per wedstrijd.

Wat Overmars nu doet ben ik het gewoon mee eens, Ziyech en Tadic zijn je basis buitenspelers, als een van die 2 er niet is, moet je een vervanger hebben, als we Lainez halen is Lainez je 3e man als buitenspeler, geen probleem.
Dan mag Neres voor dat bedrag zeker verkocht worden... het is geen Ziyech of Tadic he... het is Neres...
Ik ben Neres fan, maar zelfs ik zie in dat Neres niet beter is dan Ziyech op rechts, dan is 43 miljoen euro een heel hoog bod.

PostPosted: 10 Jan 2019 09:27 

Morfe0 wrote:
Stormrage wrote:
Morfe0 wrote:

Wat Overmars nu doet ben ik het gewoon mee eens, Ziyech en Tadic zijn je basis buitenspelers, als een van die 2 er niet is, moet je een vervanger hebben, als we Lainez halen is Lainez je 3e man als buitenspeler, geen probleem.
Dan mag Neres voor dat bedrag zeker verkocht worden... het is geen Ziyech of Tadic he... het is Neres...
Ik ben Neres fan, maar zelfs ik zie in dat Neres niet beter is dan Ziyech op rechts, dan is 43 miljoen euro een heel hoog bod.
Ja, maar dan gaat Ziyech weg van de zomer. Die zal nu wel echt vertrekken neem ik aan. Dan heb je Tadic en Lainez en Bande? Of je houdt Neres en dan heb je Tadic en Neres en Lainez en Bande als backup. Neres past perfect in het spel wat Ten Hag wil spelen. Heeft nu ervaring er bij en dat haal je niet zomaar terug.

PostPosted: 10 Jan 2019 09:38 
Erelid

DeRuit wrote:
Morfe0 wrote:
Stormrage wrote:

Ja, maar dan gaat Ziyech weg van de zomer. Die zal nu wel echt vertrekken neem ik aan. Dan heb je Tadic en Lainez en Bande? Of je houdt Neres en dan heb je Tadic en Neres en Lainez en Bande als backup. Neres past perfect in het spel wat Ten Hag wil spelen. Heeft nu ervaring er bij en dat haal je niet zomaar terug.
Je hebt ook nog een Kuhn in de jeugdopleiding lopen die het zeer goed doet, daarnaast als hij niet voldoet kan je in de zomerstop misschien nog een nieuwe buitenspeler halen buiten Lainez om.
Maar 43 miljoen euro ga je nooit meer krijgen voor Neres als het waar is.

PostPosted: 10 Jan 2019 09:58 

Soms what? Het doel is niet om zoveel mogelijk geld voor een speler te krijgen, het doel is om prijzen te winnen. Se kans op de titel (en kwartfinale CL) is groter met Neres (en Wober) dan zonder. Punt.

Post new topic  Reply to topic  [ 666 posts ]  Previous   1 16 17 18 19 20 27  Next

All times are UTC+02:00