Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 748 posts ]  Previous   1 17 18 19 20 21 30  Next
Author Message
 Post subject: Re: David Neres
PostPosted: 10 Jan 2019 10:03 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
de dominee wrote:
Soms what? Het doel is niet om zoveel mogelijk geld voor een speler te krijgen, het doel is om prijzen te winnen. Se kans op de titel (en kwartfinale CL) is groter met Neres (en Wober) dan zonder. Punt.
Met meer geld , kan je nog meer inversteren, met die 57 miljoen extra (wober en neres ) kan je bijvoorbeeld Lainez/Alvarez en eventueel een goede aanvaller nog bij halen...

PostPosted: 10 Jan 2019 10:10 

En dan? Maar weer hopen op volgend seizoen een prijs? En dan weer hetzelfde herhalen zeker...? Wanneer stopt het? Wanneer gaan we (eindelijk) eens oogsten ipv zaaien? Prijzen moeten we hebben!

PostPosted: 10 Jan 2019 10:13 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
de dominee wrote:
Soms what? Het doel is niet om zoveel mogelijk geld voor een speler te krijgen, het doel is om prijzen te winnen. Se kans op de titel (en kwartfinale CL) is groter met Neres (en Wober) dan zonder. Punt.
Inderdaad.

Vd Sar roeptoetert nu ook, dat iedereen binnen Ajax echt honger heeft naar een prijs. Nou dan moet je zeker Neres verkopen en wellicht Wober. En straks loopt iedereen weer te zeiken op Vd Sar, dat ze een torenhoge bankrekening hebben maar geen landstitel.

En als dat gel#l over het bedrag. Neres stond vd zomer ook in de belangstelling en dan hoor je ook voor die bedragen doe dan toch maar weg en/of van die kreten zo'n bedrag krijg je nooit meer voor hem. Nu is het weer hoger (door de CL) en roept iedereen hetzelfde. Als Neres gewoon blijft en hij blijft zo spelen, gaat hij volgend seizoen ook voor een heel mooie bedrag weg. Dan maar voor een paar miljoen minder en wellicht met een landstitel.

Stel dat Ziyech vandaag flink geblesseerd raakt en Neres is verkocht, is dan die Lainez ineens zo goed? Die wilde ze eerst rustig brengen ala Neres en nu ze dollars zien is hij ineens goed genoeg om Neres te vervangen?

Ook roept de telegraaf dat Cerny grote stappen maakt (ben ik de enige die hem nog steeds flink vind tegenvallen) en ook is men heel positief over Traore (is ook pas 18 jaar).

Ik vind het belachelijk als ze hem verkopen, zeker gezien de doelstelling die ze roepen te willen halen.

PostPosted: 10 Jan 2019 10:31 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
de dominee wrote:
En dan? Maar weer hopen op volgend seizoen een prijs? En dan weer hetzelfde herhalen zeker...? Wanneer stopt het? Wanneer gaan we (eindelijk) eens oogsten ipv zaaien? Prijzen moeten we hebben!
Met Vertonghen ipv Wober bijvoorbeeld ga je echt wel op voorruit als dat zou lukken.

PostPosted: 10 Jan 2019 10:33 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Precies, als dat zou lukken. Maar dat gaat niet lukken, zeker deze winter niet.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 10 Jan 2019 10:33 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari, Johan, Marco
Droomaankoop: Franklin Rijkaard
Seizoenskaart: Helaas....
de dominee wrote:
Inderdaad.

Vd Sar roeptoetert nu ook, dat iedereen binnen Ajax echt honger heeft naar een prijs. Nou dan moet je zeker Neres verkopen en wellicht Wober. En straks loopt iedereen weer te zeiken op Vd Sar, dat ze een torenhoge bankrekening hebben maar geen landstitel.

En als dat gel#l over het bedrag. Neres stond vd zomer ook in de belangstelling en dan hoor je ook voor die bedragen doe dan toch maar weg en/of van die kreten zo'n bedrag krijg je nooit meer voor hem. Nu is het weer hoger (door de CL) en roept iedereen hetzelfde. Als Neres gewoon blijft en hij blijft zo spelen, gaat hij volgend seizoen ook voor een heel mooie bedrag weg. Dan maar voor een paar miljoen minder en wellicht met een landstitel.

Stel dat Ziyech vandaag flink geblesseerd raakt en Neres is verkocht, is dan die Lainez ineens zo goed? Die wilde ze eerst rustig brengen ala Neres en nu ze dollars zien is hij ineens goed genoeg om Neres te vervangen?

Ook roept de telegraaf dat Cerny grote stappen maakt (ben ik de enige die hem nog steeds flink vind tegenvallen) en ook is men heel positief over Traore (is ook pas 18 jaar).

Ik vind het belachelijk als ze hem verkopen, zeker gezien de doelstelling die ze roepen te willen halen.
Zeker - helemaal niemand weg voordat de doelstellingen gehaald zijn:
Titel, beker, ronde verder in CL (hoewel dat laatste erg lastig zal zijn - we moeten reëel blijven)

Alleen dan kun je zeggen dat je jaar geslaagd is en dat dit een top prestatie is geweest.
Dat gaat niet over 1 seizoenshelft, maar over een heel seizoen.
Prijzen mensen, prijzen => dat is wat telt.

PostPosted: 10 Jan 2019 10:38 

Ik zou hem voor dit bedrag laten gaan. Ook omdat hij blijkbaar graag wil. Vooral gezien het salaris dat hij daar kan opstrijken. Is altijd positief geweest ondanks het feit dat hij soms om onverklaarbare reden niet speelde.
Dit kun je niet weigeren. Vind wel dat er dan een direct inzetbare vervanger moet komen. Weet niet of Lainez dat is. Daarbij moeten we ook niet zeuren als wij een kapitaal moeten betalen. Kwaliteit heeft zijn prijs. Moeten we 25 miljoen betalen dan is dat maar zo. Tijdje geleden ging de naam Pedrinho rond. Zou ook een flinke som geld moeten kosten. Maar is die zo goed (ik ken hem niet) dan zou ik hem kopen.
In ieder geval niet miepen over geld (zonder het over de balk te gooien aan spelers die geen top zijn). Wij vragen immers ook enorme bedragen.

PostPosted: 10 Jan 2019 10:42 
Erelid

renemar wrote:
Dit kun je niet weigeren.
Dit kun je prima weigeren, gewoon nee zeggen.

Ajax zit toch niet om geld verlegen ofzo? Ja, 43 miljoen is idioot veel geld en dat ga je er misschien nooit meer voor krijgen (maar misschien nog wel meer), maar daar draait het toch helemaal niet om?

PostPosted: 10 Jan 2019 10:47 
Erelid

Stormrage wrote:
renemar wrote:
Dit kun je niet weigeren.
Dit kun je prima weigeren, gewoon nee zeggen.

Ajax zit toch niet om geld verlegen ofzo? Ja, 43 miljoen is idioot veel geld en dat ga je er misschien nooit meer voor krijgen (maar misschien nog wel meer), maar daar draait het toch helemaal niet om?
Inderdaad. Kapitaal moet op het veld staan en al zeker na al die droge jaren. Je hebt de landstitel nu zelf in de hand en ben je van plan 2 vaste krachten te verkopen en dit op te vangen door jeugd/talent.

Tel daarbij op de zekere verkopen van De Jong, De Ligt en Ziyech en wat is dan die 43 miljoen?
En de gestegen waardes van Tagliafico, Onana, Mazraoui etc?

PostPosted: 10 Jan 2019 10:51 

MvBno1 wrote:
Voor supporters wel ja. Gelukkig kijken bestuurders hier soms toch wat anders naar. Geld heb je nooit genoeg.

43 miljoen :lol: Voor zo'n speler. Ik vind Neres weinig bijzonders hebben. Echt de jackpot. Maarja, je neemt wel een behoorlijk risico omdat je een speler laat vertrekken die in de top 10 staat met speelminuten.

Succes Marc! Blij dat ik deze keuze niet hoef te maken 8-)

PostPosted: 10 Jan 2019 10:56 
Erelid

Snake wrote:
Voor supporters wel ja. Gelukkig kijken bestuurders hier soms toch wat anders naar.
Maar wij zijn dan ook supporters en spreken vanuit een supportershart. :)

PostPosted: 10 Jan 2019 11:01 

Stormrage wrote:
Snake wrote:
Voor supporters wel ja. Gelukkig kijken bestuurders hier soms toch wat anders naar.
Maar wij zijn dan ook supporters en spreken vanuit een supportershart. :)
True, en vanuit emotie. Dus ik snap alle verschillende meningen wel. Moet je nagaan wat voor een hels dilemma dit is voor Overmars.

PostPosted: 10 Jan 2019 11:12 
Erelid

Trouwens, ook voor Overmars zou het in eerste instantie om prijzen moeten draaien en pas daarna om geld. Ajax is een voetbalclub en je voetbalt voor prijzen, niet voor geld.

PostPosted: 10 Jan 2019 11:17 

Snake wrote:
MvBno1 wrote:
Voor supporters wel ja. Gelukkig kijken bestuurders hier soms toch wat anders naar. Geld heb je nooit genoeg.
Het moet wel in balans blijven!
Als elke keer goede spelers verkocht worden omdat er veel geld voor geboden wordt, maar je daardoor zonder prijzen blijft, dan is de balans zoek en is het geld blijkbaar belangrijker dan sportieve prestaties.
Ajax is meer dan een bedrijf !!!!

PostPosted: 10 Jan 2019 12:05 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Tuurlijk is AJax meer dan een bedrijf, maar 43 miljoen voor Neres moet je gewoon doen.
Neres speelt ook echt niet geweldig dit seizoen. Ik vind hem eigenlijk bijzonder matig eerlijk gezegd.
Gewoon een goede vervanger halen, want de kans is gewoon erg groot dat hij in de zomer sowieso vertrekt.

PostPosted: 10 Jan 2019 12:23 
Erelid

Leonel wrote:
Gewoon een goede vervanger halen, want de kans is gewoon erg groot dat hij in de zomer sowieso vertrekt.
Dat was toch ook de insteek met Lainez?

PostPosted: 10 Jan 2019 12:24 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Trabelsi
Droomaankoop: Pirlo
Seizoenskaart: nee
Je moet hem om een paar redenen niet verkopen

1: Je krijgt als bestuur het kopje onbetrouwbaar. Als je in oktober zegt: Er gaat niemand weg (zeker van de kern niet) en je laat er 2 gaan... Dat is niet te verkopen.

2: Je hebt te maken met een flow en een proces. Dat verstoor je compleet. En dat is ook nooit goed. Overmars had al direct duidelijk moeten maken dat het geen optie is.

3: Je weet van spelers die je haalt niet of ze er meteen staan. Sanchez stond er gelijk, Neres niet direct.

Helaas heeft Overmars weer laten zien dat hij nog steeds moet groeien in zijn rol. Dit soort onrust had je direct kunnen verkomen door direct duidelijk te zijn. Mochten Wober en Neres vertrekken en je wordt geen kampioen en pakt geen prijzen... Dan worden ze weer keihard afgemaakt.

PostPosted: 10 Jan 2019 14:08 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Umfoufou wrote:
1: Je krijgt als bestuur het kopje onbetrouwbaar. Als je in oktober zegt: Er gaat niemand weg (zeker van de kern niet) en je laat er 2 gaan... Dat is niet te verkopen.
Tja, er is gezegd dat er niemand uit de basis weg mag. Maar volgens mij hebben ze ook gezegd dat bankzitters wel mogen vertrekken bij een goed bod. Neres staat er vaak in, maar ook vaak niet. Je kan hem moeilijk een basisspeler noemen (dit seizoen dan).
Umfoufou wrote:
2: Je hebt te maken met een flow en een proces. Dat verstoor je compleet. En dat is ook nooit goed. Overmars had al direct duidelijk moeten maken dat het geen optie is.
Hier ben ik het wel deels mee eens. Frenkie maakte ook al duidelijk dat hij niet gaat vertrekken in de winterstop en dat hij graag ziet dat zijn ploeggenoten dat ook niet doen. Het is een zeer hechte groep en je weet niet wat een vertrek van Wöber en Neres veroorzaakt.
Umfoufou wrote:
3: Je weet van spelers die je haalt niet of ze er meteen staan. Sanchez stond er gelijk, Neres niet direct.
Dit is zeker waar, maar dit blijft altijd een gok natuurlijk en moet je durven te nemen.
Umfoufou wrote:
Helaas heeft Overmars weer laten zien dat hij nog steeds moet groeien in zijn rol. Dit soort onrust had je direct kunnen verkomen door direct duidelijk te zijn. Mochten Wober en Neres vertrekken en je wordt geen kampioen en pakt geen prijzen... Dan worden ze weer keihard afgemaakt.
Dit vind ik moeilijk om te zeggen. Hij zou ook gek zijn om deze bedragen (vooral voor Neres) te weigeren. Wat nou als Neres de komende maanden nog slechter gaat presteren? Daarnaast heb je ook te maken met de speler zelf en het blijkt dus dat Neres het wel ziet zitten om naar China te gaan. Daar zal wel een mooi salaris voor hem klaar liggen. Als je dan nee zegt dan is de kans aanwezig dat hij dit niet goed oppakt.

Maarja, ik vind het moeilijk. 43 miljoen is moeilijk om af te wijzen, daarentegen weten we wel wat Ajax heeft aan Neres. Dat valt met een nieuwkomer zoals Lainez nog maar te zien.

PostPosted: 10 Jan 2019 14:15 

Ik denk dat we als supporters jaren hebben geroepen dat we geen geld op de bank willen, maar goede spelers. Nu hebben we die, met een sterke band en bank en dan ga je weer spelers verkopen. Je wissels bepalen of je kampioen gaat worden.
Ook moet je niet vergeten dat we komende zomer ongeveer 200 miljoen aan transfergeld binnen harken. Dus ook dat is geen noodzaak.
Als we Neres en Wober verkopen, word je als Ajax gewoon als Arsenal: 350 miljoen op de bank, maar zelden tot nooit (belangrijke) prijzen pakkend!

PostPosted: 10 Jan 2019 20:21 

Favoriete Ajacied (aller tijden): NeeskensKeizerScirea
Droomaankoop: Gewaagd specifiek opleiden
Seizoenskaart: 112
Als Neres en Wober gaan, zullen er weer anderen komen, die misschien wel beter zijn dan hen.

PostPosted: 10 Jan 2019 20:46 

Als Neres en Wober gaan, zullen er weer anderen komen, die misschien wel beter zijn dan hen.
En die zijn dan over een jaar weer weg, en zo bereiken we niets....

PostPosted: 10 Jan 2019 20:48 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Dat is niet per definitie zo. Kijk naar een jongen als Sánchez, die bleef slechts één jaar maar was een absoluut succes te noemen. Die jongen stond er direct, ontwikkelde zich supersnel en werd een van de sterkhouders en leverde daarna een veelvoud op van zijn transfersom. Hebben we daar ook niets mee bereikt dan?

PostPosted: 10 Jan 2019 21:54 

Ik denk dat Sanchez in die zin een uitzondering was, omdat hij niet in de winter wegging. Ajax was nog opbouwende. En nu heb je het seizoen om te oogsten, je doet op 3 fronten mee. Speelt nog minimaal 20 wedstrijden en dan ga je er zo mee om...
Stel dat Lainez nu niet komt... Wat voor indruk maak je dan op Neres? Ja eigenlijk willen we je, itt de rest, verkopen. Maar nu je opvolger niet kan, willen we dat je blijft? En we hebben gezegd dat niemand weg mocht, maar dat was voordat we iemand op het oog hadden... Spreekt lekker veel vertrouwen uit...

Rafael van der Vaart wrote:
Dat is niet per definitie zo. Kijk naar een jongen als Sánchez, die bleef slechts één jaar maar was een absoluut succes te noemen. Die jongen stond er direct, ontwikkelde zich supersnel en werd een van de sterkhouders en leverde daarna een veelvoud op van zijn transfersom. Hebben we daar ook niets mee bereikt dan?

PostPosted: 10 Jan 2019 22:21 
Erelid

Ik vind het wel jammer en ook onterecht dat deze jongen VD Beek voor zich moet dulden op een aanvallende positie. Ik vind VD Beek niet goed op "10". Moet gewoon op "8" spelen. Laat Tadic dan maar centraal spelen, is hij meer geschikt voor. Neres heeft niet de voetbalintelligentie om als 10 te spelen. Is wel een uitstekende buitenspeler in mijn opinie.

PostPosted: 10 Jan 2019 23:30 

Als het afketsen van Laniez betekent dat hij moet blijven vind ik dat lullig voor hem. Mss. is er wel een alternatief voor de mexicaan.

Post new topic  Reply to topic  [ 748 posts ]  Previous   1 17 18 19 20 21 30  Next

All times are UTC+02:00