Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 610 posts ]  Previous   1 19 20 21 22 23 25  Next
Author Message
 Post subject: Re: David Neres
PostPosted: 15 Jan 2019 11:10 

Morfe0 wrote:
rebuah wrote:
Vanaf 6:23min gaat het over Neres. Hij zou bepaald niet blij zijn met zijn bankzittersrol, vooral niet richting het CL duel met Benfica.

https://www.nporadio1.nl/podcasts/nos-voetbalpodcast
Gewoon laten gaan man, of je haalt Helinho alvast als dat enigszins kan in deze korte tijdsbestek, of je geeft Kuhn de kans, die het ook heel erg goed doet in de jeugd, daarvoor staan we toch?
Gravenberch en Kuhn doen het uitstekend bij Jong Ajax, die moet je gewoon kansen gunnen.
Eens. Zeker als het waar is dat AJAX 43 miljoen kan krijgen en hijzelf 10 miljoen per jaar kan gaan verdienen. Het zou waanzin zijn hem in dat geval te houden. Voor de club en de speler.
Er zijn nog 2 weken om een vervanger te halen. Met het over de rand klotsende geld mag dat geen probleem zijn. Mij maakt niemand wijs dat er nergens een vleugelspeler te vinden is die kwalitatief aan de eisen voldoet, die haalbaar is en die wil komen.

PostPosted: 15 Jan 2019 12:21 

'Bankzittersrol'. Hij is de 10e speler met meeste speelminuten. In de CL ook 418 minuten gemaakt, alle 6 de wedstrijden meegedaan. 69 minuten per duel gespeeld daar. Ik snap zijn felle onvrede eigenlijk niet zo.
Morfe0 wrote:
rebuah wrote:
Vanaf 6:23min gaat het over Neres. Hij zou bepaald niet blij zijn met zijn bankzittersrol, vooral niet richting het CL duel met Benfica.

https://www.nporadio1.nl/podcasts/nos-voetbalpodcast
Gewoon laten gaan man, of je haalt Helinho alvast als dat enigszins kan in deze korte tijdsbestek, of je geeft Kuhn de kans, die het ook heel erg goed doet in de jeugd, daarvoor staan we toch?
Gravenberch en Kuhn doen het uitstekend bij Jong Ajax, die moet je gewoon kansen gunnen.
Dit slaat echt nergens op. Zeker gebaseerd op één wedstrijdje tegen Jong PSV? Daarnaast heeft hij 388 minuten gespeeld voor Jong dit seizoen. Dat is 4 wedstrijden, van de 20. Dat is toch niks. Laat hem eerst eens een langere periode uitblinken, want ook bij O19 is het gewoon erg wisselvallig. Moet nog veel meer vlieguren maken.

PostPosted: 16 Jan 2019 09:31 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Ik ben verkocht, Neres zou ik verkopen, Robert Skov waar Ajax ook geïnteresseerd in is aldus de VI op 5 januari, zou ik halen, net op Youtube gekeken, maar wat een traptechniek heeft die kerel, goeiendag zeg.

PostPosted: 16 Jan 2019 11:49 

Heeft Skov ook snelheid, een actie en diepgang? Met alleen een mooie trap gaat hij er hier niet komen.

PostPosted: 16 Jan 2019 12:13 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
de dominee wrote:
Heeft Skov ook snelheid, een actie en diepgang? Met alleen een mooie trap gaat hij er hier niet komen.
Krijg je weer hetzelfde als met Schöne destijds op de flank. Ik wil graag weer echte buitenspelers zien op de flank en geen verkapte middenvelders. Dat is doodzonde.

PostPosted: 16 Jan 2019 12:31 

de dominee wrote:
Krijg je weer hetzelfde als met Schöne destijds op de flank. Ik wil graag weer echte buitenspelers zien op de flank en geen verkapte middenvelders. Dat is doodzonde.
Vind ik ook. Momenteel spelen we ook niet met echte vleugelspelers.

PostPosted: 16 Jan 2019 12:54 
Erelid

En dat loopt toch vrij aardig.

PostPosted: 16 Jan 2019 15:52 

Jnp wrote:
Ik vind dat toch jammer, zeker voor een club die bekend staat om het spelen met buitenspelers. Daarom zou ik ook liever Neres (diepgang, actie en snelheid) op rechts zien dan Ziyech. Want de kwaliteiten van Ziyech komen ook als '10' tot uiting. Maar dat heb ik hier al heel vaak gezegd, mede ook doordat ik de impact van Ziyech op het spel vele male groter vind dan de impact die 'draver' Van de Beek heeft. En dat terwijl we weten dat hij veel meer kwaliteiten heeft, zie zijn potjes onder Bosz. Nu vind ik het een dissonant in het Ajax-spel. Hij laat ploeggenoten ook niet beter functioneren en een Dolberg waarschijnlijk zelfs minder.

Ajax zou wat mij betreft altijd minimaal één jongen met diepgang, een actie en snelheid op de buitenkant moeten hebben. Dan heb je met Tadic op de andere kant een jongen die een goede trap weer koppelt aan techniek en rendement. Dan blijft het ook in balans en word je niet voorspelbaar. Ik las trouwens dat 'kenners' uit Denemarken zeiden dat die Skov een typische AZ-speler is. Wel leuk, maar (nog) niet geschikt voor de top doordat hij teveel gebreken heeft. Bijvoorbeeld het slecht uit de voeten kunnen uit de kleine ruimte. Het wordt dan lastig voor hem om naar binnen te trekken en te scoren. Dat klinkt in ieder geval niet heel positief in mijn ogen.

Maar het blijft lastig oordelen over jongens waar je enkel wat highlites van hebt gezien. Ik hoop dat Ajax die jongen beter in kaart heeft gebracht en een duidelijker profiel van hem heeft. Uiteindelijk goed dat hij in beeld is, want dat rendement van hem trekt natuurlijk de aandacht. Vrij hoog voor een buitenspeler, al moet je niet vergeten dat er ook veel standaardsituaties bij zitten.

PostPosted: 16 Jan 2019 16:31 
Erelid

Jnp wrote:
Ik vind dat toch jammer, zeker voor een club die bekend staat om het spelen met buitenspelers. Daarom zou ik ook liever Neres (diepgang, actie en snelheid) op rechts zien dan Ziyech. Want de kwaliteiten van Ziyech komen ook als '10' tot uiting. Maar dat heb ik hier al heel vaak gezegd, mede ook doordat ik de impact van Ziyech op het spel vele male groter vind dan de impact die 'draver' Van de Beek heeft. En dat terwijl we weten dat hij veel meer kwaliteiten heeft, zie zijn potjes onder Bosz. Nu vind ik het een dissonant in het Ajax-spel. Hij laat ploeggenoten ook niet beter functioneren en een Dolberg waarschijnlijk zelfs minder.

Ajax zou wat mij betreft altijd minimaal één jongen met diepgang, een actie en snelheid op de buitenkant moeten hebben. Dan heb je met Tadic op de andere kant een jongen die een goede trap weer koppelt aan techniek en rendement. Dan blijft het ook in balans en word je niet voorspelbaar. Ik las trouwens dat 'kenners' uit Denemarken zeiden dat die Skov een typische AZ-speler is. Wel leuk, maar (nog) niet geschikt voor de top doordat hij teveel gebreken heeft. Bijvoorbeeld het slecht uit de voeten kunnen uit de kleine ruimte. Het wordt dan lastig voor hem om naar binnen te trekken en te scoren. Dat klinkt in ieder geval niet heel positief in mijn ogen.

Maar het blijft lastig oordelen over jongens waar je enkel wat highlites van hebt gezien. Ik hoop dat Ajax die jongen beter in kaart heeft gebracht en een duidelijker profiel van hem heeft. Uiteindelijk goed dat hij in beeld is, want dat rendement van hem trekt natuurlijk de aandacht. Vrij hoog voor een buitenspeler, al moet je niet vergeten dat er ook veel standaardsituaties bij zitten.
In de hedendaagse voetbal heb je eigenlijk amper buitenspelers meer met de krijt aan de lijnen, dat is ook niet meer anno 2019.
Tegenwoordig zijn de backs wat vroeger de buitenspelers waren, die moeten de gehele flanken bestrijken en de voorzetten geven..

PostPosted: 16 Jan 2019 16:44 

Morfe0 wrote:

In de hedendaagse voetbal heb je eigenlijk amper buitenspelers meer met de krijt aan de lijnen, dat is ook niet meer anno 2019.
Tegenwoordig zijn de backs wat vroeger de buitenspelers waren, die moeten de gehele flanken bestrijken en de voorzetten geven..
Ze hoeven van mij ook geen krijt aan de voetbalschoenen te hebben of strak aan de lijn geplakt te staan. Enkel wil ik dat er ook op bepaalde kwaliteiten wordt geselecteerd. Waaronder dus diepgang, creativiteit, snelheid, het vermogen om te passeren (met name uit stilstand!) en dat gekoppeld aan wat rendement. Niet dat we jongens hebben zonder diepgang en snelheid. Zonder het vermogen te kunnen passeren. Zo iemand als Schöne dus destijds.

PostPosted: 16 Jan 2019 19:08 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
renemar wrote:
Met het over de rand klotsende geld mag dat geen probleem zijn. Mij maakt niemand wijs dat er nergens een vleugelspeler te vinden is die kwalitatief aan de eisen voldoet, die haalbaar is en die wil komen.
Was dat maar waar, dat zou het werk van Overmars een stuk makkelijker maken. Zijn er maar weinig die de kwaliteit bezitten en voor Ajax en de Nederlandse competitie kiezen. Neem Lainez, die ging liever naar de nummer 7 van Spanje en Richarlison, die ging liever naar de bodem van de PL. Het vereist echt een heel proces van contact leggen, plan presenteren, praten, overtuigen. Daarom is het zo belangrijk dat Ajax ieder jaar CL speelt en de Nederlandse competitie hervormd wordt (incl. dat vreselijke kunstgras).

PostPosted: 16 Jan 2019 23:49 
Erelid

Ik ben erg blij dat hij blijft. Ik vind hem een fantastische voetballer, waarvan ik zeker niet begrijp waarom Van de Beek de voorkeur krijgt. Wat mij betreft met Ziyech of Tadic gewoon centraal komen en Neres op de flanken. Dan ga je er op 2 posities vooruit.

Wellicht dat ik zelfs zou opteren om VD Beek op de positie naast Frenkie te zetten. Ik begrijp nog steeds niet waarom Ten Hag hem bij uitstek als aanvallend mid ziet.

PostPosted: 17 Jan 2019 08:52 
Erelid

Als je David Neres nu behoud dan zou ik hem van de zomer ook niet verkopen.
Neres,Dolberg en Tadic hebben alle 3 een contract tot 2022, gewoon alle 3 behouden komende zomer.

PostPosted: 17 Jan 2019 09:35 

Mss. ben ik de enige maar ik vind het dom hem niet te verkopen als er inderdaad 43 miljoen geboden is.
Voor de helft van dat geld is een uitstekende vleugelspeler te vinden.
Krijg een beetje een Dolberg deja vu.
Je moet weten wanneer je wel en niet moet handelen. Dit bedrag krijg je niet meer.
Zeker gezien hij, als iedereen fit is, niet speelt. Ja, in de bekercompetitie mag hij wss. opdraven.
Ook het gegeven dat je hem een giga salaris door de neus boort draagt niet bij de motivatie van Neres. Dat vind ik begrijpelijk.
Het feit dat ze door dit statement wss. geen andere optie voor Lainez hebben baart mij zorgen.

PostPosted: 17 Jan 2019 17:22 

Favoriete Ajacied (aller tijden): NeeskensKeizerScirea
Droomaankoop: Gewaagd specifiek opleiden
Seizoenskaart: 112
Ik heb al eerder aangegeven, ik zou Neres centraal voorin neerzetten, mooi het onbeweeglijke van Tadic en Ziyech compenseren door alle diepte te leggen met loopacties naarbuiten.

Ik denk dat hij op den duur 95 miljoen euro oid kan opbrengen. Nu nog een goede 10 en centrumverdediger aantrekken, het andere zal gehaald voor de bank de groep versterken.

PostPosted: 17 Jan 2019 18:37 

Ik heb al eerder aangegeven, ik zou Neres centraal voorin neerzetten, mooi het onbeweeglijke van Tadic en Ziyech compenseren door alle diepte te leggen met loopacties naarbuiten.

Ik denk dat hij op den duur 95 miljoen euro oid kan opbrengen. Nu nog een goede 10 en centrumverdediger aantrekken, het andere zal gehaald voor de bank de groep versterken.
Nog info mbt evt. aankopen?

PostPosted: 18 Jan 2019 09:43 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
95 miljoen maar? Ik had toch minstens het dubbele verwacht...

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 18 Jan 2019 23:52 
Erelid

Ik vind Neres juist geen spits omdat hij juist sterk is met zijn loopacties achter een spits. Hij moet in de ruimte komen en dat is rondom de spits. Als hij in de spits speelt, staat hij te diep en is er die ruimte niet meer.

En wat bedoel je met diepte leggen met loopacties naar buiten? Naar de zijkanten? Daar staan toch als Tadic en Ziyech en dan ben/word je te afhankelijk van de komende man achter de spits (vd Beek) want je spits (Neres is dan weg uit de spits).

Ik blijf hem het best vinden aan de zijkanten. Zelfs op links kan hij heel goed uit de voeten (zie uit tegen Bayern). Het voordeel van Neres is ook, dat hij snelheid heeft en diepte. Iets wat Tadic en Ziyech vrijwel niet hebben. Daarnaast blijf het ook gewoon een goede voetballer. Iemand die straks ook heel makkelijk als 2e spits in een ander systeem uit de voeten kan.

PostPosted: 29 Jan 2019 16:24 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Hakim Ziyech
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/86 ... gaat-.html

Als dit waar is, is het heel ernstig. En verklaart het ook het slechte/ongemotiveerde spel van Neres van vooral na de winterstop.

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 29 Jan 2019 16:29 
Erelid

Ik geloof het eigenlijk niet. Als je Ten Hag hoorde over het wel of niet uitleg geven aan Lamprou, weet die man echt wel een beetje hoe je met spelers om moet gaan.

PostPosted: 29 Jan 2019 16:38 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Dat zou ik ook denken. En 'maanden niet gesproken met Neres' lijkt me overdreven. Ik denk eerder dat hem geen toezeggingen zijn gedaan over speeltijd, en dat hem dat in het verkeerde keelgat is geschoten na zo'n goede pot in München.

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 29 Jan 2019 16:47 

geenidee4 wrote:
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/86 ... gaat-.html

Als dit waar is, is het heel ernstig. En verklaart het ook het slechte/ongemotiveerde spel van Neres van vooral na de winterstop.
Vind ik ook. Met de nadruk op als. Dan moeten ze Ten Hag onder zijn kloten schoppen. Is er dan niemand die toezicht houdt op dergelijke zaken? Wat doet een teammanager? Is dat niet Siemerink? Die zit er toch niet voor de niks. Die moet toch weten wat er speelt onder de spelers.

PostPosted: 29 Jan 2019 16:58 
Erelid

Vond hem zeker niet slecht invallen tegen Feyenoord hoor, als Tadic gewoon iets rustiger was voor de goal had hij zijn assist ook nog te pakken.

PostPosted: 29 Jan 2019 22:24 

Ik kan me dit soort dingen gewoon niet voorstellen. Ten Hag is toch niet achterlijk? Die weet toch ook dat hij Neres nog nodig heeft deze seizoenshelft en dat hij regelmatig gaat invallen. Dan investeer je toch in zo'n jongen in plaats van hem compleet te negeren. Vergeet niet dat Ten Hag ook kampioen móet worden en dus echt wel zijn best zal doen om alle koppen bijeen te houden. Hij heeft ook te naam goed te zijn met moeilijke jongens, lastige karakters of net hoe je het wil noemen. Dan klinkt het bericht van De Telegraaf verre van logisch. Opvallend dat VI of een ander gerespecteerd medium daar nooit mee komt. Al het negatieve omtrent Ten Hag loopt via De Telegraaf. Ik twijfel aan de betrouwbaarheid van die berichten.

PostPosted: 29 Jan 2019 22:49 
Erelid

Al het negatieve omtrent Ten Hag loopt via De Telegraaf. Ik twijfel aan de betrouwbaarheid van die berichten.
En dan specifiek ene Valentijn Driessen. Die grijpt elke gelegenheid aan om Ten Hag aan te pakken.

Post new topic  Reply to topic  [ 610 posts ]  Previous   1 19 20 21 22 23 25  Next

All times are UTC+02:00