Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 829 posts ]  Previous   1 20 21 22 23 24 34  Next
Author Message
 Post subject: Re: David Neres
PostPosted: 03 Feb 2019 11:21 

Prima invalbeurt. Met hem heb je veel meer dreiging. Zou altijd moeten spelen. De vraag is voor wie. Tadic en Ziyech passeren doet Ten Hag niet. Dolberg vind ik weer iets beter worden. Is toch een probleem. Neres is echt teleurgesteld. Hij toont vrijwel geen vreugde bij een doelpunt. Loopt met zijn ziel onder de armen.

PostPosted: 03 Feb 2019 11:32 

renemar wrote:
Prima invalbeurt. Met hem heb je veel meer dreiging. Zou altijd moeten spelen. De vraag is voor wie. Tadic en Ziyech passeren doet Ten Hag niet. Dolberg vind ik weer iets beter worden. Is toch een probleem. Neres is echt teleurgesteld. Hij toont vrijwel geen vreugde bij een doelpunt. Loopt met zijn ziel onder de armen.
Tadic op 10, Donny en Frenkie erachter. Dat kan in de meeste wedstrijden prima.

PostPosted: 03 Feb 2019 11:34 

En anders Donny lekker op de bank.

PostPosted: 09 Feb 2019 04:16 

renemar wrote:
Ik zit met hetzelfde. Ziyech speelt imo waar hij in deze spelopzet floreert. Veel supporters hebben Neres in mijn ogen veel te streng beoordeeld op andere posities. Die jongen kan imo overal uit de voeten als je hem maar even de tijd geeft. Neres is ook zeer bevordelijk voor de variatie in de aanval.
Donny heeft slimmigheden, diepgang en is een pure combinatie-speler maar imo is Neres completer. In theorie vind ik Tadic je 10. Dan zou ik Neres dus vanaf links laten spelen. Maar ik begrijp anderzijds ook wel dat je niet aan Tadic komt. Hij, Frenkie en Tagliafico maken die linker vleugel een lopend geheel. Waar op rechts individueler wordt aangevallen. Het komt erop neer dat ik nooit begrepen heb waarom Ten Hag Neres gepasseerd. Ik denk dat Ten Hag vind dat Neres te veel loopt met de bal, en een meer 'moderne 10' ziet in Donny.Het is ook een gedachtenspinsel van mij dat Neres meer complementair is aan Huntelaar en Donny meer aan Dolberg.. Wat ook zou kunnen is dat het met verdedigende aspecten te maken heeft .

PostPosted: 09 Feb 2019 09:30 

renemar wrote:
Ik zit met hetzelfde. Ziyech speelt imo waar hij in deze spelopzet floreert. Veel supporters hebben Neres in mijn ogen veel te streng beoordeeld op andere posities. Die jongen kan imo overal uit de voeten als je hem maar even de tijd geeft. Neres is ook zeer bevordelijk voor de variatie in de aanval.
Donny heeft slimmigheden, diepgang en is een pure combinatie-speler maar imo is Neres completer. In theorie vind ik Tadic je 10. Dan zou ik Neres dus vanaf links laten spelen. Maar ik begrijp anderzijds ook wel dat je niet aan Tadic komt. Hij, Frenkie en Tagliafico maken die linker vleugel een lopend geheel. Waar op rechts individueler wordt aangevallen. Het komt erop neer dat ik nooit begrepen heb waarom Ten Hag Neres gepasseerd. Ik denk dat Ten Hag vind dat Neres te veel loopt met de bal, en een meer 'moderne 10' ziet in Donny.Het is ook een gedachtenspinsel van mij dat Neres meer complementair is aan Huntelaar en Donny meer aan Dolberg.. Wat ook zou kunnen is dat het met verdedigende aspecten te maken heeft .
Hallo Eens Te Meer. Lang niks van je gelezen. Is eigenlijk de eerste keer sinds AJAX Netwerk uit de lucht ging.
Fijn dat je hier ook bent.
Gr.

P.S., weet je nog wat ik over Frenkie zei toen hij nog bij Jong AJAX speelde?
Je zei dat ik wel heel erg lovend over hem was en dat je benieuwd was of mijn voorspelling uit zou komen.

PostPosted: 09 Feb 2019 10:56 

Ik kwam toen bij AjaxShowtime terecht, postend als ETM. Maar die site past eigenlijk veel minder bij me. Is meer roepen en onoverzichtelijke opzet voor het voeren van discussies.
Dit forum lijkt meer op AN, alleen ogenschijnlijk veel minder gebruikers?

PostPosted: 09 Feb 2019 11:16 

renemar wrote:
Haal Tadic er maar eens uit en Neres in de plaats.

PostPosted: 09 Feb 2019 11:44 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ik kwam toen bij AjaxShowtime terecht, postend als ETM. Maar die site past eigenlijk veel minder bij me. Is meer roepen en onoverzichtelijke opzet voor het voeren van discussies.
Hey, ETM! Welkom! :ajaxsjaal:
Ja, minder gebruikers, maar wel een vaste en trouwe basis die soms wordt aangevuld door goede posters van AN of AS. AN had/heeft meer financiële middelen, maar ik vind dit forum veel beter.
Maar ja, ik ben een beetje bevooroordeeld. ;)
Je kunt het hier nog drukker maken door jouw andere AN-vrienden op dit forum te attenderen. Heb ik renemar ook weleens gevraagd. Zo kan het hier ook drukker worden, maar kwaliteit blijft het belangrijkste. Nogmaals van harte welkom!

PostPosted: 09 Feb 2019 12:40 

Met de ruimte in de rug van Marcelo zou ik de diepgang van Neres daar in zetten. Ziyech op 10 of op links.

PostPosted: 09 Feb 2019 14:58 

343 wrote:
Hey, ETM! Welkom! :ajaxsjaal:
Ja, minder gebruikers, maar wel een vaste en trouwe basis die soms wordt aangevuld door goede posters van AN of AS. AN had/heeft meer financiële middelen, maar ik vind dit forum veel beter.
Maar ja, ik ben een beetje bevooroordeeld. ;)
Je kunt het hier nog drukker maken door jouw andere AN-vrienden op dit forum te attenderen. Heb ik renemar ook weleens gevraagd. Zo kan het hier ook drukker worden, maar kwaliteit blijft het belangrijkste. Nogmaals van harte welkom!
Dat zou ik zeker doen als ik nog contact met enkele kwalitatief sterke AN-ers had, maar dat is helaas niet het geval.
Veel gebruikers is leuk voor de diversiteit, maar kwaliteit is idd het leukste. AS vind ik echt een chaos. Posts zijn als druppels op een gloeiende plaat. Topics schieten voorbij, waardoor je bijvoorbeeld actualiteit niet teruggekoppeld ziet worden naar thema's. Bij AN en vast ook hier heb je na verloop van tijd echt een beeld van hoe de medegebruikers naar Ajax-themas kijken. Bij AS vind ik het niet overzichtelijk en je ziet daar dan ook betrekkelijk weinig echte dialogen. Anyway ik vond dit forum door een tip van iemand op AS. ;)

PostPosted: 09 Feb 2019 15:11 

de dominee wrote:
Met de ruimte in de rug van Marcelo zou ik de diepgang van Neres daar in zetten. Ziyech op 10 of op links.
Ik denk dat je Ziyech toch beter kan laten staan. Zoals Ajax nu speelt is Ziyech meer een middenvelder en als hij het op zn heupen heeft is hij echt van CL kwaliteit. Zet je hem op 10 gebruik je imo zijn grootste kwaliteiten niet optimaal. Daarbij denk ik dat Ajax betrekkelijk veel uit omschakelingen moet halen. Zet je Neres op 10 is hij in de praktijk een valse rechtsbuiten, en Tadic een valse 10.

PostPosted: 09 Feb 2019 17:41 
Beheerder

Dat zou ik zeker doen als ik nog contact met enkele kwalitatief sterke AN-ers had, maar dat is helaas niet het geval.
Veel gebruikers is leuk voor de diversiteit, maar kwaliteit is idd het leukste. AS vind ik echt een chaos. Posts zijn als druppels op een gloeiende plaat. Topics schieten voorbij, waardoor je bijvoorbeeld actualiteit niet teruggekoppeld ziet worden naar thema's. Bij AN en vast ook hier heb je na verloop van tijd echt een beeld van hoe de medegebruikers naar Ajax-themas kijken. Bij AS vind ik het niet overzichtelijk en je ziet daar dan ook betrekkelijk weinig echte dialogen. Anyway ik vond dit forum door een tip van iemand op AS. ;)
Jammer, maar hopelijk houd je je ogen open. ;)
Klopt, en ook veel trollen op AS.
Goede tip van die iemand. 8-)

PostPosted: 13 Feb 2019 23:08 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Mag toch aannemen dat die gek die de opstelling maakt eens een plekje voor hem in de basis vrij maakt.

PostPosted: 13 Feb 2019 23:13 

Heeft het wat mij betreft prima gedaan. Dit zijn de wedstrijden die hem goed liggen. Als er wat meer ruimte is in de omschakeling. Hij moet nu gewoon blijven staan. Al moet ik eerlijk zeggen dat ook Van de Beek deze wedstrijd goed speelde.

PostPosted: 14 Feb 2019 09:13 

Moet altijd spelen. Deze jongen brengt zoveel meer mogelijkheden en gevaar. Moet alleen Ten Hag zich dat nog realiseren.
Leuk voor hem dat de wedstrijd in Brazilië te zien was.
Hoop ook dat de leiding heeft gezien dat vleugelspelers met snelheid en diepgang een meerwaarde hebben.

PostPosted: 14 Feb 2019 09:58 

renemar wrote:
Moet altijd spelen. Deze jongen brengt zoveel meer mogelijkheden en gevaar. Moet alleen Ten Hag zich dat nog realiseren.
Hoop ook dat de leiding heeft gezien dat vleugelspelers met snelheid en diepgang een meerwaarde hebben.
Onderschat niet het verschil in type voetbal. Als je thuis speelt tegen een ploeg die zich volledig ingraaft heb je veel minder aan Neres. Open wedstrijden liggen hem velen malen beter.

Overigens vind ik het typisch Neres hoe hij omsprong met die kans in de tweede helft. Hij heeft de goede loopactie maar hoe hij de bal meeneemt is net niet goed genoeg. Dan komt hij net te veel naar rechts uit bij de goal en is het schot met zijn mindere been niet best.

4:55 dat moment bedoel ik.

Dit zijn details maar die zijn in de top des te belangrijker.

De loopacties zijn wel goed (ook bij de assist op Ziyech). En de pass op Dolberg.

Altijd een basisplaats gaat me te ver. Of zijn we dan ineens al zijn dramatische wedstrijden van dit seizoen vergeten? Het is wel zo dat snelheid, diepgang en een individuele actie nodig is op de vleugels. Wat dat betreft vind ik Tadic te weinig brengen op die plek. Met 1 zo'n kant (Ziyech) kan je nog leven. Maar goed zij hadden ook niet verwacht dat Ziyech nog een seizoen zou blijven.

PostPosted: 14 Feb 2019 10:51 

Die kans vond ik trouwens idd ook typerend. Je weet dat hij stijflinks is en je wist dat dat niet veel zou worden, ondanks dat hij bijna 1 op 1 met Courtois staat. Dat daar nog een corner uitkwam was al erg gelukkig vond ik. Het maximale.

PostPosted: 14 Feb 2019 12:59 

Jerome wrote:
renemar wrote:
Onderschat niet het verschil in type voetbal. Als je thuis speelt tegen een ploeg die zich volledig ingraaft heb je veel minder aan Neres. Open wedstrijden liggen hem velen malen beter.

Overigens vind ik het typisch Neres hoe hij omsprong met die kans in de tweede helft. Hij heeft de goede loopactie maar hoe hij de bal meeneemt is net niet goed genoeg. Dan komt hij net te veel naar rechts uit bij de goal en is het schot met zijn mindere been niet best.

4:55 dat moment bedoel ik.

Dit zijn details maar die zijn in de top des te belangrijker.

De loopacties zijn wel goed (ook bij de assist op Ziyech). En de pass op Dolberg.

Altijd een basisplaats gaat me te ver. Of zijn we dan ineens al zijn dramatische wedstrijden van dit seizoen vergeten? Het is wel zo dat snelheid, diepgang en een individuele actie nodig is op de vleugels. Wat dat betreft vind ik Tadic te weinig brengen op die plek. Met 1 zo'n kant (Ziyech) kan je nog leven. Maar goed zij hadden ook niet verwacht dat Ziyech nog een seizoen zou blijven.
Dramatische wedstrijden vind ik overdreven. Meestal als iemand invalt is de wedstrijd gelopen en hebben ook de medespelers niet meer de drive. Of het loopt niet. Dat is moeilijk.
Vorig seizoen had hij een prima seizoen. Goals en assists een van de beste in de competitie. Heeft toen ook aangetoond goed in de kleine ruimte te kunnen spelen.
Die bal neemt hij inderdaad niet goed mee, maar dat had Ziyech en Dolberg ook. Dat gebeurt vaker.

PostPosted: 15 Feb 2019 03:24 

Neres werd vanaf het moment dat hij zijn plaats op rechts kwijt was aan Ziyech vergeleken met zichzelf op rechts. Zijn enorme rendement in het voorgaande seizoen werd erbij gehaald, en algauw concludeerde velen dat hij elders ongeschikt zou zijn. Ten Hag zelf sprak al over een gebrek aan de rendement.
Dat vond ik onbegrijpelijk. Dan zet je hem op een nieuwe positie omdat je meent dat hij daar ook kan spelen (helemaal terecht) en vervolgens krijgt hij nauwelijks de tijd om zich op de positie te ontwikkelen. En na werelds optreden in de CL besluit je hem nog nauwelijks te gebruiken.
Ook Neres op 10 werkte gewoon prima, omdat Neres echt heel veel kan. Hij is goed naar de bal toe en goed van de bal af. Alleen liep hij wat te veel met de bal. Maar hij was dan ook zoekende. Speelt hij vanuit de 10 positie komt hij in de praktijk alsnog vaak op de vleugel terecht. Dus je krijgt wel een hele andere dynamiek als met Donny. Maar in feite heeft Ten Hag gewoon een goed lopend geheel onderbroken. En dat is in feite het tegenovergestelde van wat een trainer behoord te doen.

In de huidige fase zou ik gaan voor Neres op links. Tadic op 10 of in de spits.

PostPosted: 15 Feb 2019 03:28 

Snake wrote:
Die kans vond ik trouwens idd ook typerend. Je weet dat hij stijflinks is en je wist dat dat niet veel zou worden, ondanks dat hij bijna 1 op 1 met Courtois staat. Dat daar nog een corner uitkwam was al erg gelukkig vond ik. Het maximale.
Ik hoopte dat hij de vrije Tadic zou vinden. Dat had ik Neresiaans gevonden ;)

PostPosted: 18 Feb 2019 11:07 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
De komende weken lekker laten staan. Brengt meer dan iemand als Dolberg of Schöne op het moment. Dus hoe Ten Hag zijn elftal ook samenstelt, een plek voor Neres vrijmaken. Zelf zie ik het liefst dat Van de Beek een linie zakt, Schöne gaat banken en Neres op rechts komt. Ziyech naar '10'. Maar ook starten zoals tegen Real en NAC zou de komende weken prima zijn, dan kun je altijd nog Dolberg brengen. Maar mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de eerste optie.

PostPosted: 18 Feb 2019 15:28 
Beheerder

Zou Ziyech aan de zijlijn houden. Als nr. 10 lijdt hij veel te veel balverlies.

PostPosted: 18 Feb 2019 16:48 
Erelid

Ik zou hem juist wel als 10 willen zien. Kan hij zich nog meer met het spel bemoeien.

Maar goed, ik ergerde me ook al niet aan hem toen hij een half was, laat staan als ie een 10 is.

Of Van de Beek of Schöne dan achter hem moet staan, naast De Jong, is me eerlijk gezegd om het even.

PostPosted: 18 Feb 2019 17:34 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
343 wrote:
Zou Ziyech aan de zijlijn houden. Als nr. 10 lijdt hij veel te veel balverlies.
Meer dan als rechtsbuiten? En hij verovert als 10 toch ook meer ballen dan als rechtsbuiten? Want het aantal intercepties die die jongen heeft wordt altijd maar vergeten.

PostPosted: 20 Feb 2019 16:11 
Beheerder

As buitenspeler heeft het balverlies niet zoveel impact als middenvelder.

Post new topic  Reply to topic  [ 829 posts ]  Previous   1 20 21 22 23 24 34  Next

All times are UTC+02:00