Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 859 posts ]  Previous   1 23 24 25 26 27 35  Next
Author Message
 Post subject: Re: David Neres
PostPosted: 11 Apr 2019 08:53 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Knappe goal. Verder te weinig gezien. Je weet dat Juventus compact staat. Dan moet er diepte zien in het spel en aangezien Neres goede loopacties heeft en enige snelheid had je daar meer gebruik van moeten maken. Soms was het te statisch. Zeker in de tweede helft. Kan met vermoeidheid te maken hebben...

PostPosted: 11 Apr 2019 09:42 
Erelid

Jerome wrote:
Knappe goal. Verder te weinig gezien. Je weet dat Juventus compact staat. Dan moet er diepte zien in het spel en aangezien Neres goede loopacties heeft en enige snelheid had je daar meer gebruik van moeten maken. Soms was het te statisch. Zeker in de tweede helft. Kan met vermoeidheid te maken hebben...
Neres speelde fantastisch, maakte vaak genoeg die loopacties, maar er was veel te weinig ruimte. Keren dat er ruimte lag maakte hij daar fantastisch gebruik van.

PostPosted: 11 Apr 2019 11:06 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Gewoon een veel betere speler dan bijvoorbeeld Lozano. Dat zien de buitenlandse scouts ook wel. Je zag hem ook weer in de kleine ruimte spelers uitspelen.

PostPosted: 11 Apr 2019 19:58 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 wrote:
Gewoon een veel betere speler dan bijvoorbeeld Lozano. Dat zien de buitenlandse scouts ook wel. Je zag hem ook weer in de kleine ruimte spelers uitspelen.
Neres is in alles vele male beter dan Lozano. Lozano is gehyped door die ene goal op het WK tegen Duitsland.

Neres is door Ajax gehaald waarin Ajax een bepaald traject met hem voor ogen had. Dit hebben een aantal journalisten niet willen snappen met name door zijn hoog prijskaartje en dat Ajax op dat moment wellicht wat minder presteerde. Je kunt wel zeggen, dat het vooruitgestippede traject zijn vruchten gaat afwerpen.

De algehele media is vaak redelijk op de hand van PSV want alles wat die kopen is bij voorbaat al goed. Zie Lozano bv. Ook onder Cocu werd de kracht van Lozano beter gebruikt. Bommel speelt toch iets aanvallender dan Cocu en dan zie je gelijk, dat de voetbalkwaliteiten van Lozano een beetje beperkt zijn. Zijn kracht is om vanuit de omschakeling toe te slaan.

Naast zijn voetbalkwaliteiten zie ik Neres ook liever op het veld dan Lozano. Zijn gedrag lijkt nogal veel op die nare trainer die ze daar nu hebben.

Ik verschiet er niets van als Neres straks voor het dubbele verkocht wordt tov Lozano. Eens kijken wat de pers dan zegt.

PostPosted: 11 Apr 2019 20:10 
Erelid

Traject? Neres was bijna verkocht...

PostPosted: 11 Apr 2019 20:16 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Bijzonder om te zien dat hij in de CL een zoveel hoger niveau haalt dan tegen de meeste middenmoters en laagvliegers in de Eredivisie. Net alsof hij dan nóg meer uit zichzelf weet te halen. Want naast dat hij meer ruimte krijgt is hij ook gewoon een stuk balvaster en actiever in mijn ogen. Zijn beste wedstrijden dit jaar waren tegen Bayern, Real, PSV en Juventus. Die jongen leeft voor dit soort wedstrijden. Heeft de combinatie diepgang en snelheid die andere spelers bij Ajax missen. Kan aan de bal geweldig versnellen, daar heeft iedere back het lastig tegen.

Verder natuurlijk een lekkere goal met zijn chocoladebeen. Dat gaf Ajax een kickstart en het thuispubliek kreeg meteen een boos. Foutje van Cancelo perfect afgestraft.

PostPosted: 12 Apr 2019 18:15 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/87 ... eres-.html

PostPosted: 12 Apr 2019 18:50 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Droomaankoop: Luis Suarez
Bijzonder om te zien dat hij in de CL een zoveel hoger niveau haalt dan tegen de meeste middenmoters en laagvliegers in de Eredivisie. Net alsof hij dan nóg meer uit zichzelf weet te halen. Want naast dat hij meer ruimte krijgt is hij ook gewoon een stuk balvaster en actiever in mijn ogen. Zijn beste wedstrijden dit jaar waren tegen Bayern, Real, PSV en Juventus. Die jongen leeft voor dit soort wedstrijden. Heeft de combinatie diepgang en snelheid die andere spelers bij Ajax missen. Kan aan de bal geweldig versnellen, daar heeft iedere back het lastig tegen.

Verder natuurlijk een lekkere goal met zijn chocoladebeen. Dat gaf Ajax een kickstart en het thuispubliek kreeg meteen een boos. Foutje van Cancelo perfect afgestraft.
Heel opvallend inderdaad! Ik vind ook dat hij groeit tijdens de CL-wedstrijden. Op een gegeven moment was hij echt niet meer te stoppen in de tweede helft en ging bijna alles automatisch zo goed. Tegen PSV vond ik hem ook heel goed en onnavolgbaar trouwens.

PostPosted: 13 Apr 2019 23:55 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
Liverpool toont ook interesse....

https://www.liverpoolfc.com/news/media- ... avid-neres

PostPosted: 15 Apr 2019 14:19 
Erelid

100 miljoen vraagprijs. Onder de 80 sowieso niet laten gaan.

PostPosted: 24 Apr 2019 08:31 
Beheerder

PostPosted: 30 Apr 2019 19:00 
Beheerder

'Neres krijgt jawoord van Overmars en is bezig aan laatste seizoen bij Ajax'
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/87 ... rmars.html

PostPosted: 01 May 2019 01:03 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
klopt helaas...

PostPosted: 01 May 2019 01:23 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
50 miljoen is ook een prima bedrag.

PostPosted: 01 May 2019 09:18 

Vond hem ronduit slecht gisteren. Trouwens, de hele voorhoede viel behoorlijk uit de toon. Was imo ook de oorzaak van het verval gedurende de wedstrijd.

PostPosted: 01 May 2019 09:49 
Erelid

Komt ook omdat ze in de duels gingen ipv de bal rond laten gaan.

PostPosted: 01 May 2019 10:12 
Erelid

GJ1402 wrote:
50 miljoen is ook een prima bedrag.
Vind ik helemaal niet, in deze markt. Voor dat bedrag gewoon hier houden.

PostPosted: 01 May 2019 11:54 

Pushkin wrote:
klopt helaas...
Eeuwig zonde. Ik word er stiekem een beetje triest van dat we nog maar een paar weken van dit Ajax mogen genieten.

Hopelijk investeert Ajax goed en valt er ook de komende jaren nog iets te genieten. Al zal het logischerwijs in mindere mate zijn.

PostPosted: 01 May 2019 11:57 

de dominee wrote:
Pushkin wrote:
klopt helaas...
Eeuwig zonde. Ik word er stiekem een beetje triest van dat we nog maar een paar weken van dit Ajax mogen genieten.

Hopelijk investeert Ajax goed en valt er ook de komende jaren nog iets te genieten. Al zal het logischerwijs in mindere mate zijn.
Hoeft niet perse. Belangrijk is het geld goed te investeren. Voor het geld dat binnenkomt kun je prima spelers halen. Het begin zal mss. onwennig zijn, maar goede spelers pakken alles snel op. Als AJAX echt durft te herinvesteren zie ik het goed komen.

PostPosted: 01 May 2019 12:17 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
De kans dat je volgend seizoen weer op de drempel van de CL-finale staat is natuurlijk niet zo groot, dus in dat opzicht wordt het sowieso minder. Maar dat is niet erg, het is ook niet de standaard van Ajax.

Ik hoop vooral dat Ten Hag blijft, denk dat hij de belangrijkste schakel is.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 01 May 2019 14:17 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Stormrage wrote:
De kans dat je volgend seizoen weer op de drempel van de CL-finale staat is natuurlijk niet zo groot, dus in dat opzicht wordt het sowieso minder. Maar dat is niet erg, het is ook niet de standaard van Ajax.

Wat is Ten Hag nou zonder de sterkhouders? Het ding is: dit team heeft niet 1, 2 of 3 sterkhouders... nee een groot deel van de basis is superbelangrijk en moeilijk te vervangen.

Onana heeft ervoor gekozen om te blijven. Maar wat denk je van De Ligt, Tagliafico, De Jong, Ziyech, Neres, Van de Beek??? Vrij aannemelijk dat je van dit rijtje 5 spelers gaat verliezen. Dat is nogal wat.

Ik denk dat Mazraoui, Blind, Tadic, Dolberg, Veltman etc. nog zullen blijven.

Je moet nog maar zien wat ze ervoor terug halen en de opbouw van zo'n team kan toch een poos duren. De kans dat je er even veel talent in hebt rondlopen is niet zo groot. Die Roemeen ziet er wel aardig uit. Pierie, Scherpen... daar worden we niet beter van.

PostPosted: 01 May 2019 19:39 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Stormrage wrote:
De kans dat je volgend seizoen weer op de drempel van de CL-finale staat is natuurlijk niet zo groot, dus in dat opzicht wordt het sowieso minder.
Zonder het woordje 'weer' had je dit toch ook kunnen zeggen voor aanvang van dit seizoen?
Maar dat is niet erg, het is ook niet de standaard van Ajax.
Eens en natuurlijk gaat het volgend jaar veel moeilijker worden omdat je ten eerste 2 exceptionele talenten kwijtraakt. Die koop je niet zo 123 terug.
Of hij de belangrijkste schakel is, weet ik niet. Feit is wel, dat hij het boven verwachting uitstekend doet. In het begin werd nogal lacherig gedaan dat je met dit materiaal gewoon kampioen moet worden maar met dit materiaal staat hij ook op de drempel van een CL finale.

Alles zit een keer mee. Een paar heel grote talenten, een paar heel goede ervaren aankopen en spelers als Tagliafico en Ziyech zijn uitgegroeid als steunpilaren. Ik denk, dat alles ineens op zijn plaats is gevallen en Ten Hag heeft alles strak in handen.

Neres laten vertrekken, ga je niet meer tegenhouden. Die heeft ook een mooi pad voor zichzelf uitgestippeld en hij verdient het ook. Het is en blijft gewoon jammer, dat je na een succesjaar gewoon weer opnieuw moet bouwen maar die prestaties in Madrid, Turijn, Bayern en nu Londen maken heel veel goed.

PostPosted: 02 May 2019 14:42 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
343 wrote:
'Neres krijgt jawoord van Overmars en is bezig aan laatste seizoen bij Ajax'
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/87 ... rmars.html
Ik vind vijftig miljoen inmiddels niet meer genoeg na zijn prestaties in de Champions League. Heeft zich sinds de winterstop (toen we 45 miljoen konden vangen) op het hoogste podium laten gelden, is international geworden en heeft daar wat leuks laten zien en is inmiddels weer onbetwist basisspeler. Dat moet ook wat doen met de transfersom. Als hij dan toch gaat, dan maar voor de hoofdprijs!

PostPosted: 02 May 2019 16:23 
Erelid

Die 45 miljoen was niet helemaal realistisch. Een ‘normale’ club had toen gewoon iets van 30 geboden.

PostPosted: 09 May 2019 11:42 
Erelid

Wat is er nou eigenlijk met deze jongen aan de hand?

Post new topic  Reply to topic  [ 859 posts ]  Previous   1 23 24 25 26 27 35  Next

All times are UTC+01:00