Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 987 posts ]  Previous   1 28 29 30 31 32 40  Next
Author Message
 Post subject: Re: David Neres
PostPosted: 15 Jul 2019 15:49 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Wat ik al eerder aangaf, we hebben nu een luxeprobleem met Promes, Tadic, Neres en Ziyech.
Als Overmars van overtuigt is dat Ziyech blijft kan je inderdaad beter Neres verkopen en een goede verbindingsspeler (Davy Propper ) halen. Ziyech rechts, Tadic spits Promes links, middenveld Propper, Marin en Vd Beek.

PostPosted: 15 Jul 2019 17:31 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Snake wrote:
Ik denk dat Ajax één van het trio Neres, Ziyech en V/d Beek moet verkopen. Anders ga je die volgend jaar allemaal, met ook nog Tagliafico en Onana (en wie weet evt nog meer), op je bordje krijgen. En dan stoppen Huntelaar en Schone ook nog. Dat zijn wel heel veel wijzigingen in een zomer.

Ben ook nog steeds van mening dat Neres nú gunstig in de hypetrain ligt. Vraag me af of je daar ooit nog zoveel op gaat cashen, zeker omdat hij imo geen buitencategorie is.
Dit denk ik ook. En ik denk dat Bergwijn een beetje 'op z'n Alvarez' al vrijwel klaarstaat. Puur een gevoel. En met hem kan je wel weer 2 jaar verder i.p.v. Neres die 1 jaar blijft.

Daarbij is mijn gevoel bij Neres ook dat het toch vaker 'struikel en tuimelwerk' is dan echt verfijnde controle. En dat hij ook zomaar eens weg kan gaan zakken qua niveau.

Want waarom zegt Overmars niet 'Neres is in principe niet te koop' i.p.v. 'We hebben een bod ontvangen en gaan het overwegen met David.'

PostPosted: 15 Jul 2019 19:21 

Morfe0 wrote:
Wat ik al eerder aangaf, we hebben nu een luxeprobleem met Promes, Tadic, Neres en Ziyech.
Als Overmars van overtuigt is dat Ziyech blijft kan je inderdaad beter Neres verkopen en een goede verbindingsspeler (Davy Propper ) halen. Ziyech rechts, Tadic spits Promes links, middenveld Propper, Marin en Vd Beek.
Die aanval als basis is sterk genoeg, maar daarachter zit toch helemaal niks? Waarom Propper halen als we Eiting hebben?

PostPosted: 15 Jul 2019 19:22 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Dat denk ik ook, Snake en i89.
Ik denk dat Overmars Neres een beetje in de etalage zet en hem wil verkopen.

PostPosted: 15 Jul 2019 22:19 
Erelid

Het voordeel van Bergwijn ten opzichte van Neres is dat je wel aan een fundament kan bouwen op de langere termijn. Dan heb je met Martinez, Blind, Alvarez, Mazraoui (Dest), Eiting, Marin, Promes, Tadic en Bergwijn wel gewoon een elftal wat ik hier nog minimaal 2 jaar zie (samen) spelen.

PostPosted: 16 Jul 2019 08:40 

343 wrote:
Is dat ook niet zo met Ziyech gezien zijn opmerking over Arsenal en Ozil?

PostPosted: 16 Jul 2019 10:09 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
renemar wrote:
343 wrote:
Je zou het zo ook kunnen interpreteren inderdaad, maar het kan ook gewoon een persoonlijke mening zijn van Overmars. Ziyech heeft ooit aangegeven Arsenal een mooie club te vinden, maar het is een ploeg in verval en imo niets meer van Sevilla wat Ziyech al heeft afgewezen. Dus zou hij het nu nog willen? Daarnaast is Özil is met zijn achterlijk hoog loon amper te slijten door Arsenal. Ze willen al 2 jaar van hem af.

PostPosted: 16 Jul 2019 11:21 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
renemar wrote:
343 wrote:
Is niet zo, voor beide spelers niet. Net Pantelic Podcast beluisterd waarin Freek dat bevestigt. HiJ verwacht wel dat er nog 1 spelers vertrekt van het rijtje Ziyech, Neres en vd Beek. Maar Ajax behoudt ze net zo graag.

PostPosted: 16 Jul 2019 11:34 

Bonzai wrote:
renemar wrote:
343 wrote:
Is niet zo, voor beide spelers niet. Net Pantelic Podcast beluisterd waarin Freek dat bevestigt. HiJ verwacht wel dat er nog 1 spelers vertrekt van het rijtje Ziyech, Neres en vd Beek. Maar Ajax behoudt ze net zo graag.
Overmars is ook niet het type dat de media gebruikt om spelers weg te praten of in de markt te zetten. Hij praat ook vaak als liefhebber en als oud-speler, ipv als directeur. In dat stuk van VI PRO wordt ook gezegd dat de verwachting is dat er maximaal één van dit trio zal/mag vertrekken.

PostPosted: 16 Jul 2019 14:12 

Hun vervangers staan ook al klaar in de coulissen:

Beek - Propper
Neres / Ziyech - Bergwijn

PostPosted: 16 Jul 2019 14:39 

de dominee wrote:

Beek - Propper
Allemaal leuk en aardig, maar ik blijf van mening dat je Bergwijn alleen moet halen voor de juiste prijs. Een succesverhaal valt of staat met een juiste aankoopprijs, omdat je met Bergwijn simpelweg nog geen eindproduct koopt. Voor 20 - 25 miljoen is het een uitstekende versterking maar ik ga er vanuit dat Bergwijn 30 - 35 miljoen moet kosten en dat daar nog een Ajax tax op komt van minimaal 5 miljoen.

Pröpper lijkt mij een uitstekende aankoop maar ook dat hangt af van de prijs. Een Promes bedrag lijkt mij in zijn geval realistisch en geeft Ajax de mogelijkheid om zich in de schaduw van Marin en Pröpper te ontwikkelen tot een speler die volgend jaar in de basis zal staan. Bij een vertrek van Van de Beek zou Tadic of Promes in dat geval op 10 kunnen spelen.

PostPosted: 16 Jul 2019 14:56 

Yoran wrote:
de dominee wrote:

Beek - Propper
Allemaal leuk en aardig, maar ik blijf van mening dat je Bergwijn alleen moet halen voor de juiste prijs. Een succesverhaal valt of staat met een juiste aankoopprijs, omdat je met Bergwijn simpelweg nog geen eindproduct koopt. Voor 20 - 25 miljoen is het een uitstekende versterking maar ik ga er vanuit dat Bergwijn 30 - 35 miljoen moet kosten en dat daar nog een Ajax tax op komt van minimaal 5 miljoen.

Pröpper lijkt mij een uitstekende aankoop maar ook dat hangt af van de prijs. Een Promes bedrag lijkt mij in zijn geval realistisch en geeft Ajax de mogelijkheid om zich in de schaduw van Marin en Pröpper te ontwikkelen tot een speler die volgend jaar in de basis zal staan. Bij een vertrek van Van de Beek zou Tadic of Promes in dat geval op 10 kunnen spelen.
Ik denk dat Overmars ergens weet dat Bergwijn voor 20/25 miljoen te halen is + evt. dik doorverkooppercentage. Hij kwam niet voor niks met deze uitspraken:

https://www.ajaxlife.nl/2019/05/17/tran ... en-speler/

Denk dat timing hier essentieel is. Is Lozano al weg? Heeft PSV wel / geen CL? Wat is er nodig om Berghuis te halen voor PSV? Wanneer wordt Ziyech of Neres evt. verkocht? Dat zal echt de prijs bepalen van Bergwijn.

PostPosted: 16 Jul 2019 15:21 

Ik denk dat Overmars ergens weet dat Bergwijn voor 20/25 miljoen te halen is + evt. dik doorverkooppercentage. Hij kwam niet voor niks met deze uitspraken:

Denk dat timing hier essentieel is. Is Lozano al weg? Heeft PSV wel / geen CL? Wat is er nodig om Berghuis te halen voor PSV? Wanneer wordt Ziyech of Neres evt. verkocht? Dat zal echt de prijs bepalen van Bergwijn.
Enerzijds vind ik dat een heel logisch verhaal maar anderzijds moet niet vergeten worden dat John de Jong pas kort op de positie van technische man zit, geen ervaren grote naam is, Marcel Brands heeft moeten opvolgen en tot op heden niet erg daadkrachtig heeft gehandeld. Als hij Bergwijn voor 20-25 miljoen naar Ajax laat gaan dan graaft die man zijn eigen graf. Gaan de supporters never nooit accepteren.

PostPosted: 16 Jul 2019 15:49 

Yoran wrote:

Enerzijds vind ik dat een heel logisch verhaal maar anderzijds moet niet vergeten worden dat John de Jong pas kort op de positie van technische man zit, geen ervaren grote naam is, Marcel Brands heeft moeten opvolgen en tot op heden niet erg daadkrachtig heeft gehandeld. Als hij Bergwijn voor 20-25 miljoen naar Ajax laat gaan dan graaft die man zijn eigen graf. Gaan de supporters never nooit accepteren.
Begrijp dat sentiment helemaal. Maar als er geen buitenlands bod komt, PSV de CL niet haalt en wellicht Lozano ook wel niet verkocht wordt.. Je moet ook de financiële huishouding op orde brengen natuurlijk.

PostPosted: 16 Jul 2019 18:22 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Yoran wrote:

Begrijp dat sentiment helemaal. Maar als er geen buitenlands bod komt, PSV de CL niet haalt en wellicht Lozano ook wel niet verkocht wordt.. Je moet ook de financiële huishouding op orde brengen natuurlijk.
John de Jong zet gewoon eenzelfde beleid als Brands voort. Is ook niet raar, dezelfde spelers willen halen, als je hiervoor de hoofdscout was. Een netwerk zal hij dus wel hebben. Ze hebben zichzelf vooral in een lastige positie gezet door die uitspraken aan het begin en later de deur toch op een kier te zetten. Ik zie hem ook nog wel voor rond de 30 miljoen komen (inclusief bonussen).

PostPosted: 19 Jul 2019 12:11 
Erelid

UOL meld nu dat David Neres voor 4 a 5 jaar wil verlengen zelfs, nou dat zou helemaal goed nieuws zijn.

PostPosted: 19 Jul 2019 12:27 
Erelid

Dit is overigens de Link
https://esporte.uol.com.br/futebol/ulti ... -paulo.htm

PostPosted: 19 Jul 2019 12:33 

Geinige knop he, die 'wijzig' knop rechtsonder je post... :ajaxslacht:

PostPosted: 19 Jul 2019 12:36 
Erelid

de dominee wrote:
Geinige knop he, die 'wijzig' knop rechtsonder je post... :ajaxslacht:
Waar maak je je druk over.. chill .. pak een bakkie en geniet van je vrijdag.

PostPosted: 22 Jul 2019 11:50 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Al eerder gemeld door andere media. Neres kan bijtekenen maar dat is geen zekerheid. Kan ook deze zomer nog vertrekken, meldt de Telegraaf.
https://www.telegraaf.nl/sport/81417021 ... n-bij-ajax

PostPosted: 22 Jul 2019 14:50 
Erelid

Hoop dat hij bijtekent tot 2024! Heb liever Neres dan Bergwijn (en Promes).

PostPosted: 22 Jul 2019 14:56 

Heb liever Ziyech dan Neres en Bergwijn.

PostPosted: 22 Jul 2019 18:40 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Hoop dat hij bijtekent tot 2024! Heb liever Neres dan Bergwijn (en Promes).
Beetje ijdele hoop als je het mij vraagt want deze Neres blijft maximaal nog een jaar. Langer niet.

Ik ben nog steeds fan van Neres maar twijfel toch. Het moeilijke is, dat je ook niet weet wat Ziyech doet. Als er geen club komt voor hem en blijft, kun je toch ook wel stellen, dat het zijn laatste jaar wordt. Een keer vertrekt Ziyech ook. Dan zit je volgend jaar met een probleem als Ziyech en Neres vertrekken.

Als je Neres nu goed kunt verkopen en bv Bergwijn haalt, dan heb je in ieder geval ook nog wat voor de komende 2 jaar met Promes, Tadic en Bergwijn.

PostPosted: 24 Jul 2019 17:13 
Erelid

Ik heb het vermoeden dat hij gaat vertrekken is ook de enige die nog niet in training is.

PostPosted: 24 Jul 2019 17:16 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Morfe0 wrote:
Ik heb het vermoeden dat hij gaat vertrekken is ook de enige die nog niet in training is.
Heeft ook het langste doorgespeeld.

Post new topic  Reply to topic  [ 987 posts ]  Previous   1 28 29 30 31 32 40  Next

All times are UTC+01:00