Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 836 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 6 34  Next
Author Message
 Post subject: Re: David Neres
PostPosted: 06 Jul 2017 19:15 

Bergkamp zeer te spreken over de ontwikkeling van Neres.
Hij begint me steeds meer te bekoren”, zegt Bergkamp tegen Voetbal International. “Aan zijn balgevoel kon je meteen zien dat hij vaardig en frivool is. Al snel zag je hem ook andere stappen maken. In het kiezen van zijn momenten, het scorend vermogen, het functioneel gebruiken van zijn techniek.” Bergkamp is ook te spreken over de mentaliteit van de buitenspeler. “En het is een straatvechter. Net als kleine Kluivert. Dat is lekker hoor, een paar van die klootzakkies in de groep. Daar hou ik van.”
Ben ik het wel mee eens.
Ben er nog steeds van overtuigd, dat Neres gaat slagen alleen zie ik het nog wel gebeuren, dat je met Kluivert en Neres je 2 beste buitenspelers hebt op rechts. Ik denk, dat Kluivert Younes gaat verdringen op den duur.
Kluivert is beter vanaf links.

PostPosted: 26 Jul 2017 23:30 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Wederom liet Neres zien, dat hij op dit moment verder is dan Kluivert.

Kluivert wisselt nog te vaak heel slechte momenten af met een paar goede. Vaak probeert hij onmogelijke acties uit te voeren, die echt niet haalbaar zijn.

Neres is veel slimmer. Loopt vaak heel goed en kiest perfect de goede momenten. Daarnaast vind ik hem ook balvaster en doelgerichter. Ik heb echt heel veel vertrouwen in Neres.

PostPosted: 27 Jul 2017 07:00 
Erelid

Voor Neres lag er natuurlijk wel veel meer ruimte. Niet een helemaal eerlijke vergelijking.

PostPosted: 27 Jul 2017 08:42 
Erelid

Jnp wrote:
Voor Neres lag er natuurlijk wel veel meer ruimte. Niet een helemaal eerlijke vergelijking.
Ja en nee. De houding, het wegblijven van randzaken in het veld, het slimmer ontlopen van het fysieke duel met de veel sterkere Sarr en de loopacties zonder bal van Neres waren een openbaring in vergelijking met Kluivert.

Zegt uiteraard niets over het hele komende seizoen maar gister was het verschil wel erg groot.

PostPosted: 27 Jul 2017 08:56 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
Neres, De Jong en VD Beek maakten alleszins indruk.

Geef Neres in de terug wedstrijd een basisplaats en als hij dan opnieuw sterk presteert, dan snoert hij de twijfelaars de mond.

PostPosted: 27 Jul 2017 09:10 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Ik vind de wedstrijd van gisteren absoluut geen goede graadmeter voor Kluivert. Die jongen stond zo ongelooflijk vaak vrij, maar kreeg de bal zelden. Volgens mij heeft hij in de eerste helft 3x de bal gekregen en hij leidde in de tweede helft de 1-1 in.

Neemt niet weg dat Neres goed inviel natuurlijk.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 27 Jul 2017 09:54 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Wie er ook in de basis moet, ik heb die twijfels over Neres nooit begrepen. Zeer goede speler die ook al redelijk goed bij AJAX past.

PostPosted: 27 Jul 2017 10:13 
Erelid

Peter79 wrote:
Jnp wrote:
Ja en nee. De houding, het wegblijven van randzaken in het veld, het slimmer ontlopen van het fysieke duel met de veel sterkere Sarr en de loopacties zonder bal van Neres waren een openbaring in vergelijking met Kluivert.

Zegt uiteraard niets over het hele komende seizoen maar gister was het verschil wel erg groot.
Inderdaad. Tuurlijk lag de wedstrijd iets meer open maar daar maakt hij danook optimaal gebruik van. Kluivert wil te graag. Is nog wat naief. Heeft ook wel wat maar tegen echte sterke tegenstanders kan dit gewoon niet. Kluivert moet slimmer worden.

Neres heeft zich gewoon heel goed ontwikkeld vanaf de winterstop. Gaan we veel plezier aan beleven.

PostPosted: 27 Jul 2017 11:21 
Moderator De Toekomst

343 wrote:
Wie er ook in de basis moet, ik heb die twijfels over Neres nooit begrepen. Zeer goede speler die ook al redelijk goed bij AJAX past.
Twijfels die door met name K. Perez en R. De Boer meerdere malen en plein public geuit zijn en vervolgens gepapegaaid is door een groot deel van de supporters. Die hoopte vurig op een definitieve doorbraak van Cerny en zagen door de komst van Neres dat plannetje in het water vallen.

PostPosted: 27 Jul 2017 11:29 
Beheerder

Ja, gisteren nog Ronald de Boer die dat aangaf.
https://www.ajaxinside.nl/ronald-de-boe ... eerwaarde/
Heb nog wel vertrouwen in Cerny, maar moet zich wel laten verhuren. Vooral mentaal moet die nog stappen maken.

PostPosted: 27 Jul 2017 11:33 
Erelid

D_skilled wrote:
343 wrote:
Twijfels die door met name K. Perez en R. De Boer publiekelijk geuit zijn en vervolgens door een groot deel van de supporters is overgenomen. Die hoopte vurig op een definitieve doorbraak van Cerny en zagen door de komst van Neres dat plannetje in het water vallen.
Maar waarom zou er meer sympathie moeten zijn voor Cerny? Ik heb dat nooit goed begrepen. Omdat hij goedkoper was en vanaf zijn 16 bij ons speelt? Het is geen Nederlandse jongen zoals Donny of Appie die al vanaf zijn 10e op de Toekomst rondliep hé. Dan snap ik de sentimenten wel. Pas op, ik gun die jongen alle succes en ik dicht hem ook kwaliteit toe maar uiteindelijk moet gewoon de beste spelen. Punt aan de lijn. Kwaliteit moet doorslaggevend zijn. Ik denk persoonlijk dat Neres de meeste potentie heeft, maar hij moet het elke week laten zien dan ook. Maar ik vind wel dat hij eens de kans moet krijgen om een reeks wedstrijden als basisspeler te beginnen. Pas kan kun je hem be- of veroordelen ;)

PostPosted: 27 Jul 2017 11:51 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Hij kan één van mijn favoriete spelers worden. Ik vind het een goede voetballer. Slimme speler ook, zeker voor een buitenspeler.

PostPosted: 27 Jul 2017 11:53 
Erelid

D_skilled wrote:
343 wrote:
Twijfels die door met name K. Perez en R. De Boer publiek geuit zijn en vervolgens door een groot deel van de supporters is overgenomen. Die hoopte vurig op een definitieve doorbraak van Cerny en zagen door de komst van Neres dat plannetje in het water vallen.
En het afzetten van eigen talenten (Kluivert) tegen (dure) aankopen (Neres).

Kluivert is heel goed begonnen maar heeft de lijn niet door kunnen trekken. Mag ook. Hij is pas 18. Neres werd gekocht als redder op rechts maar door een paar goede optredens van Kluivert, kan hij er niks van. Die jongen hebben ze gewoon bewust gebracht en ze weten bij Ajax ook, dat je niet een heel seizoen kan teren op enkel Kluivert. Zeker internationaal niet.

PostPosted: 28 Jul 2017 17:47 
Erelid

Ik denk dat er niet directe twijfels waren over zijn kwaliteiten, maar over de verhouding prijs-kwaliteit.

PostPosted: 29 Jul 2017 09:25 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
AFCA Niels wrote:
Ik denk dat er niet directe twijfels waren over zijn kwaliteiten, maar over de verhouding prijs-kwaliteit.
Neres laat in alles zien de beste buitenspeler van Ajax te zijn, heeft erg snelle voeten, was in Brazilie in de Youth League daar dus de beste speler uitgekozen van dat toernooi, dus de beste talent op dat moment van die lichting van Zuid Amerikaanse YOuth League, je ziet ook aan alles dat hij verdomd snel kan handelen, ook in de snelle ruimtes weet hij altijd goede oplossingen te vinden.
En ja 12-15 miljoen is een klap met geld, maar Neres is wel een goede voetballer.
Daarbij is 12-15 miljoen nu, vroeger gewoon 8-9 miljoen euro.
Kijk maar eens naar onze transfers, Bazoer voor 12 miljoen euro, een bankzitter.. hoe verklaar je dat dan, een paar jaar geleden verpatste we Eriksen onze sterspeler voor hetzelfde bedrag.
Tijden veranderen, veel mensen blijven hangen in het verleden.

PostPosted: 29 Jul 2017 16:32 
Erelid

Morfe0 wrote:
Daarbij is 12-15 miljoen nu, vroeger gewoon 8-9 miljoen euro.
Kijk maar eens naar onze transfers, Bazoer voor 12 miljoen euro, een bankzitter.. hoe verklaar je dat dan, een paar jaar geleden verpatste we Eriksen onze sterspeler voor hetzelfde bedrag.
Tijden veranderen, veel mensen blijven hangen in het verleden.
Eens. Dit is de marktvorming waar je als Ajax als verkopende club ook gewoon aan meedoet.

Kijk naar Berghuis. Feyenoord koopt hem nu voor 6,5 miljoen. Brazilië staat een stuk hoger aangeschreven dus is 11 miljoen voor Neres en wellicht 12 miljoen voor Richarlison is niet eens zo overdreven hoog.

Ajax moet alleen oppassen, dat ze niet makkelijker gaan kopen omdat ze veel geld hebben.

PostPosted: 24 Aug 2017 20:05 
Erelid

Vreemd, dat Neres op de tribune zet of hij moet ziek zijn ofzo.

Cerny de hele voorbereiding in Jong Ajax moeten spelen en speelt 1 wedstrijd goed en zit bij de selectie ten faveure van Neres.

Je kunt vinden van Neres wat je wil maar die jongen heeft nog geen eerlijke kans gehad.

Kluivert en Younes zijn de eerste keus van Keizer. Daarna komt Cerny en vervolgens Dolberg als linksbuiten zodat Huntelaar kan spelen.

Een paar maanden geleden las je nog overal, dat het TH heel tevreden was over de ontwikkeling van Neres. Kennelijk niet meer.

PostPosted: 24 Aug 2017 20:08 
Erelid

Belachelijk dit... Of hij heeft zich niet gedragen of hij is ziek. Anders snap ik hier helemaal niks van!

https://twitter.com/DanielDwars/status/ ... 7496536068

PostPosted: 24 Aug 2017 21:46 

Als Neres gewoon fit is moet keizer meteen ontslagen worden. welke idioot zet nu een aanvaller op de tribune en Dankerlui, Zeefuik en Eiting op de bank als je weet dat je moet scoren.
Wat een kansloze bende bij ons.

PostPosted: 27 Aug 2017 14:21 
Erelid

"Ze zijn met hem bezig" zegt Keizer.

Verder zegt hij ook, dat hij goed traint. Wat is het dan?

Daarvoor heb je hem toch in de winterstop toch al gehaald?
Als hij nu nog niet voor vol wordt aangezien door Keizer en zijn staf, is hij slecht begeleidt of kan hij er niets van (waar ik niet in geloof).

Zo'n jongen moet je ook een kans geven van een x aantal wedstrijden.

Ik denk nog steeds, dat hij kan slagen maar ik verwacht, dat hij het heel moeilijk gaat krijgen.

Younes en Kluivert zijn de eerste keus van Keizer. Eigenlijk is Kluivert op links nog beter en voor de linkerkant heb je ook nog Johnson. Op rechts lijkt nu Cerny ook ineens de voorkeur te blijven dus ik denk, dat hij voorlopig niet aan bod komt.

PostPosted: 27 Aug 2017 16:39 
Erelid

Verschil Neres met Cerny:

Neres loopt slim op de goede momenten. Daarnaast had Neres iets wat meer ruimte dan Cerny in de eerste helft omdat Ajax iets anders speelde.

Mooie goal en je ziet gewoon in balaannames, loopacties en doelgerichtheid, dat hij wel iets in zijn mars heeft. Ik hijs de vlag niet uit na èèn wedstrijd maar ik blijf veel vertrouwen hebben in hem.

PostPosted: 27 Aug 2017 17:39 
Beheerder

Was voor mij al langer duidelijk. Gewoon een goede speler die hopelijk nu meer krediet krijgt.

PostPosted: 27 Aug 2017 19:10 

343 wrote:
Was voor mij al langer duidelijk. Gewoon een goede speler die hopelijk nu meer krediet krijgt.
Hoop ik met je mee, maar ben bang dat Bergkamp zijn trekpop wel zal influisteren dat Kluivert of Cerny moet spelen. En dan zal de onbenul dat ook wel doen.

PostPosted: 27 Aug 2017 19:56 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Los van zijn goal heeft hij nauwelijks iets goed gedaan. Vrijwel alles ging direct achteruit of hij liep zich vast. Nee ik vind het niet overtuigend genoeg wat hij laat zien.

PostPosted: 27 Aug 2017 20:08 
Erelid

Jerome wrote:
Los van zijn goal heeft hij nauwelijks iets goed gedaan. Vrijwel alles ging direct achteruit of hij liep zich vast. Nee ik vind het niet overtuigend genoeg wat hij laat zien.
Is niet helemaal waar.
Neres heeft de kwaliteit om door goede loopacties zich goed vrij te lopen. Zie die goal.
Ook wil hij graag in de zestien komen en loopt hij vaak goed vrij alleen krijgt hij de bal nooit.
Dit beheerst hij het beste van alle buitenspelers.

Natuurlijk was het nog niet flitsend maar wel stukken beter dan Cerny.

Post new topic  Reply to topic  [ 836 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 6 34  Next

All times are UTC+02:00