Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 859 posts ]  Previous   1 31 32 33 34 35  Next
Author Message
 Post subject: Re: David Neres
PostPosted: 10 Aug 2019 19:25 
Erelid

ajaxrules wrote:
Jnp wrote:
ajaxrules wrote:
-Vind het stom dat ze dat voorstel afgewezen hebben van Sao Paulo. Volged jaar is Antony alleen maar nog duurder waarschijnlijk.
Wat heeft dit met elkaar te maken? Het eerste gaat toch over Neres en het tweede over Antony? Wie zegt dat Ajax hem pas volgend jaar wil halen?
9 miljoen is toch wel een aardige middenweg. Als ik het snap dan 9 miljoen=20% van 45 miljoen transfersom waar Sao Paulo vanuit gaat ofzo is vrij redelijk? Is nog altijd stuk minder dan bijv. had Neres voor 60 miljoen gegaan naar United is 12 miljoen. Ik zie Ajax hem nl. wel voor een bedrag verkopen tussen 60-70 miljoen.
Oke, bedankt, maar totaal geen antwoord op mijn vraag?

PostPosted: 12 Aug 2019 14:13 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Heerlijk hem weer in de basis te zien. Met name het eerste kwartier was hij erg aanwezig en kreeg hij veel ballen van zijn teamgenoten. Heeft diepgang maar komt ook tussen de linies goed vrij. Vanaf rechts scoort hij wel een stuk minder dan vanaf links, maar weet met enige regelmaat de achterlijn te bereiken of medespelers in stelling te brengen. Fijn dat we nog zeker een jaar van hem kunnen genieten.

PostPosted: 12 Aug 2019 16:11 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Heerlijk hem weer in de basis te zien. Met name het eerste kwartier was hij erg aanwezig en kreeg hij veel ballen van zijn teamgenoten. Heeft diepgang maar komt ook tussen de linies goed vrij. Vanaf rechts scoort hij wel een stuk minder dan vanaf links, maar weet met enige regelmaat de achterlijn te bereiken of medespelers in stelling te brengen. Fijn dat we nog zeker een jaar van hem kunnen genieten.
Ik heb de statistieken er op nagekeken, maar dat klopt niet. Hij heeft vorig seizoen 23 wedstrijden op linksvoor gespeeld en 20 op rechtsvoor. Op beide posities heeft hij 6 doelpunten gemaakt. Ook heeft hij nog een handvol wedstrijden op tien gespeeld. (De seizoenen daarvoor heeft hij eigenlijk alleen maar op rechtsbuiten gespeeld.)

PostPosted: 12 Aug 2019 16:47 

Tomza2 wrote:
Ik heb de statistieken er op nagekeken, maar dat klopt niet. Hij heeft vorig seizoen 23 wedstrijden op linksvoor gespeeld en 20 op rechtsvoor. Op beide posities heeft hij 6 doelpunten gemaakt. Ook heeft hij nog een handvol wedstrijden op tien gespeeld. (De seizoenen daarvoor heeft hij eigenlijk alleen maar op rechtsbuiten gespeeld.)
Ik doel dan ook met name op zijn periode onder Keizer waarin hij veel doelpunten maakten en assist gaf vanaf rechts. Werd dat seizoen ook topscorer van Ajax. Onder Ten Hag vond ik hem een tijdlang een stuk minder goed fungeren. Nu is dat wat bijgetrokken.

PostPosted: 22 Sep 2019 23:40 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Martin Wiggemansen
Droomaankoop: Younes
Tegen Lille was het niks en tegen PSV was het ook weer helemaal niks. Doet me denken aan een Randy Wolters. Het wordt tijd dat een Noa Lang de voorkeur krijgt.

PostPosted: 22 Sep 2019 23:59 
Erelid

Neres had het dan ook niet makkelijk met een Tadic en Promes die dezelfde ruimte als hij bespeelde.

PostPosted: 23 Sep 2019 07:58 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
AFCA Niels wrote:
Neres had het dan ook niet makkelijk met een Tadic en Promes die dezelfde ruimte als hij bespeelde.
Klopt, maar dan nog... Ook in de vorige wedstrijden overtuigde hij totaal niet. Is nog ver van zijn vorm van verleden jaar.

PostPosted: 23 Sep 2019 08:37 

Ze moeten hem eens onder zijn reet schoppen. Plichtmatig spel, alsof hij geen actie durft te maken. Is gewoon onzeker. Denkt mss. teveel na, als een intuïtieve speler dat gaat doen heb je niks aan hem.

PostPosted: 23 Sep 2019 09:12 
Erelid

Lekker laten staan. Blijft erg dreigend als hij aan de bal komt. Zijn vorm komt nog wel.

PostPosted: 23 Sep 2019 15:55 

Juist nu ze hem bij Brazilië (ik denk terecht) laten vallen zou ik hem het vertrouwen geven. Dus tegen Fortuna laten starten. Zeker omdat er andere spelers met pijntjes kampen. Hoe meer minuten hij speelt des te sneller hij in vorm zal geraken. Ja, het is ergerlijk hoe hij nu speelt. Maar door hem niet meer te laten spelen wordt het niet beter. We weten allemaal wat hij kan wanneer hij in vorm geraakt. Ik hoop dat Ten Hag ook geduldig met hem blijft.

PostPosted: 24 Sep 2019 02:13 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Ronald de Boer
Droomaankoop: Cristian Pavon
Seizoenskaart: Nee
Is niet echt scherp op het moment, en als hij niet scherp is en in vorm dan is het gelijk ook een bedenkelijk niveau. Ik mag hopen dat het geen motivatieprobleem is. Want ik wil hem wel even meegeven dat hij niet moet denken dat hij zonder pardon in de basis zal kunnen spelen bij een Arsenal of Atletico laat staan Real Madrid. Meneer moet zichzelf niet gaan overschatten en daar lijkt zijn spel wel een beetje op momenteel, laconiek spel!

PostPosted: 28 Oct 2019 13:26 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Je zag gisteren toch weer hoe belangrijk het is als je voorin snelheid en diepgang hebt.
Ik vind dat Ajax dit soms weleens mist (als Neres niet speelt).
De variant met Tadic en Ziyech op de flanken met Huntelaar als diepste spits, vind ik eigenlijk niks. Als je dan ook nog Promes op 10 zet en Beek op 6 dan zit er veel te weinig dreiging en diepgang in ons spel.

Neres is gewoon enorm belangrijk voor dit Ajax en is op rechts toch beter dan op links.
Heb genoten van hem gisteren. Ook die bal op Tagliafico waarin hij de 2-0 scoort is magistraal. Hoog Ziyech-gehalte.

PostPosted: 28 Oct 2019 13:43 
Erelid

Precies. Gewoon laten staan, op de rechterflank. En Promes op de linkerflank. Ik heb die varianten met Promes of Neres op "10" nooit begrepen. Naar mijn mening moet een 10 ten eerste technisch zeer goed onderlegd zijn, een enorm goed inzicht hebben en een redelijk afstandsschot hebben. Ziyech heeft alles voor die positie.

Promes en Neres zijn beide toch gewoon flankspelers, waarom die dan af en toe op de 10 werden geposteerd is me nog steeds een raadsel. En ik heb ook ook dat Ten hag zijn ogen eindelijk heeft geopend. De opstelling waar velen lange tijd om vroegen werd eindelijk een keer gehanteerd, en meteen zag je resultaat en vloeiend goed spel.

De 2e helft werd er duidelijk ingehouden.

PostPosted: 28 Oct 2019 14:35 
Erelid

Precies. Gewoon laten staan, op de rechterflank. En Promes op de linkerflank. Ik heb die varianten met Promes of Neres op "10" nooit begrepen. Naar mijn mening moet een 10 ten eerste technisch zeer goed onderlegd zijn, een enorm goed inzicht hebben en een redelijk afstandsschot hebben. Ziyech heeft alles voor die positie.
. Dat hebben Neres en Promes ook wel naar mijn mening alleen is Ziyech hierin de beste. Ik vind dat Promes het helemaal niet slecht doet als nr 10. Komt toch ook vaak in positie en scoort ook geregeld.

Mij gaat het meer om het totaalplaatje. Met Ziyech centraal achter de spitsen heeft hij nog meer afspeelmogelijkheden omdat Neres en Promes ook diep gaan en willen gaan. Dat is gewoon een extra wapen.

PostPosted: 28 Oct 2019 18:19 
Erelid

. Dat hebben Neres en Promes ook wel naar mijn mening alleen is Ziyech hierin de beste. Ik vind dat Promes het helemaal niet slecht doet als nr 10. Komt toch ook vaak in positie en scoort ook geregeld.

Mij gaat het meer om het totaalplaatje. Met Ziyech centraal achter de spitsen heeft hij nog meer afspeelmogelijkheden omdat Neres en Promes ook diep gaan en willen gaan. Dat is gewoon een extra wapen.
Ik vind Promes absoluut niet de man van de steekpass of het inzicht. Iets wat je van een 10 wel verwacht.

PostPosted: 08 Nov 2019 13:17 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Frank Rijkaard
Droomaankoop: Diego Armando Maradonna
Seizoenskaart: ja, sinds 1975
Neres tot de winterstop uitgeschakeld!!
Meniscus.
Heel jammer nu met deze opstelling, met Ziyech op 10 en Neres en Promes op de flanken, het begon te draaien.

PostPosted: 08 Nov 2019 13:37 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Seizoenskaart: 401
Jezus wat k#t. Precies wat je zegt, had een beetje het gevoel dat het voorin begon te lopen.

PostPosted: 08 Nov 2019 13:38 

Dat is echt heel zonde ja. Kun je weer gaan schuiven of iemand anders in passen. Zucht.

Dus de vraag, hoe moet Ten Hag het oplossen?
Ben zelf geen fan van Huntelaar als basis spits. Tadic juist beter als spits dan als flankspeler vind ik. Middenveld staat eigenlijk ook net. Ga je daar verschuiven? Of toch Lang?

PostPosted: 08 Nov 2019 14:00 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Ik zou het middenveld niet meer veranderen. Dit betekend alleen wel dat je waarschijnlijk Lang de kans moet gaan geven, want Tadic zou ik ook niet van zijn plek halen.

PostPosted: 08 Nov 2019 14:40 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Tomza2 wrote:
Ik zou het middenveld niet meer veranderen. Dit betekend alleen wel dat je waarschijnlijk Lang de kans moet gaan geven, want Tadic zou ik ook niet van zijn plek halen.
Bandé lijkt nog geen optie. Traoré misschien wel, had ook al een inval beurtje. Dan kan je Tadic misschien wel verplaatsen.

PostPosted: 08 Nov 2019 14:42 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Marin speelde heel goed op 10 in de minuten tegen PEC, dat is ook zijn positie in mijn ogen.
Daarom zou ik zo spelen:
Onana: Mazraoui Veltman Blind Tagliafico: Vd Beek Martinez Marin: Ziyech Tadic Promes.

PostPosted: 08 Nov 2019 14:44 
Erelid

Hopelijk opent dit de ogen bij Overmars want mij inziens ligt en lag hier de pijn. Direct de helft van de diepgang en snelheid weg vanaf de flanken.

Nu Ziyech eindelijk op het middenveld speelt, zit je voorin direct met een probleem.

Ik ben bang, dat Ten Hag Ziyech weer terug gaat zetten en Beek een linie doorschuift. Dan komt er weer plek in het elftal voor Alavarez. Of Marin.

Huntelaar kan in de eredivisie ook best maar met Tadic op de vleugels heb je weer minder snelheid en diepgang.

Ik roep al langer dat Ziyech naar het middenveld moet om daar de creativitiet van De Jong te compenseren maar dan moest er wel een vleugelspeler bijkomen. Vanuit Jong Ajax zie ik geen versterking. Ook Lang niet. Of beter gezegd nog niet.

PostPosted: 08 Nov 2019 15:41 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Zwaar kl*te dit! Mijn voorkeur gaat uit naar een directe vervanger dus een nieuwe vleugelspeler ipv allemaal rotaties. Alleen ik denk niet dat je, bijvoorbeeld, Lang op moet stellen in de CL. Lastig.

Zie meteen een groot contrast met vorig jaar. Toen hadden we geen last van schorsingen en blessures.

PostPosted: 08 Nov 2019 16:28 
Erelid

GJ1402 wrote:
Zie meteen een groot contrast met vorig jaar. Toen hadden we geen last van schorsingen en blessures.
Toch wel?

Ziyech is er ook in nov/dec een maandje uitgeweest...
Ook heeft Ajax in de poulefase CL een wedstrijd gespeeld zonder De Ligt en een wedstrijd zonder De Jong.

Vele roepen hier, dat Ajax nog een creatieve middenvelder had moeten halen maar ik roep al vanaf het begin dat je Ziyech naar het middenveld had moeten halen en dan een nieuwe buitenspeler erbij. Mede ook omdat Tadic steeds meer als spits fungeert, ben je daar echt onderbezet. En dat wordt nu ineens 'pijnlijk' duidelijk.

Is de selectie van Jong Ajax van vanavond al bekend? Dan weet je of Lang en/of Traore erbij komen as zondag.

En ik denk, dat dit Ajax sterk genoeg is dat je een speler als Lang ook in de CL kunt brengen.

PostPosted: 08 Nov 2019 16:53 

Ik heb het vermoeden dat ze momenteel niet zo content zijn met Lang. Anders was hij al eerder bij het eerste betrokken.
Heb het al vaker gezegd, imo hebben we zowel nog een creatieve middenvelder als een vleugelspeler met snelheid en diepgang nodig. Je ziet het, we zitten snel in de problemen als een speler wegvalt. Extra zuur omdat Neres net zijn vorm weer kreeg.
Nu hebben we tegen Lille een dubbel probleem. Hoop dat het voor Overmars ook duidelijk is dat we kwalitatief onderbezet zijn voor de CL als er schorsingen en/of blessures zijn. Gezien het aantal kaarten dat we pakken is dat onverantwoord.
We zien bij psv wat er gebeurt als de betere spelers wegvallen. Bij ons is de rest van het elftal kwalitatief wel beter.
Stel je voor dat naast Neres ook nog Tadic of Ziyech wegvallen. Wie moeten er dan opstaan waarvan je mag verwachten dat we niet heel ver terugvallen?

Post new topic  Reply to topic  [ 859 posts ]  Previous   1 31 32 33 34 35  Next

All times are UTC+01:00