Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 64 posts ]  Previous   1 2 3  Next
Author Message
 Post subject: Re: Kostas Lamprou
PostPosted: 11 Dec 2018 12:51 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Geschikt als derde keeper, ongeschikt als tweede keeper. Overmars moet in de winterstop een keeper aantrekken. Ook met het oog op een mogelijk vertrekkende Onana. Voorheen had je twee concurrenten onder contract staan zoals Stekelenburg/Lobont, Stekelenburg/Vermeer, Vermeer/Cillessen of een waardige ervaren tweede keeper als Vonk, Gentenaar of Boer. Of een talentvolle jongen achter de hand zoals Onana en nu Kotarski die als derde keeper minuten maken in Jong Ajax.
Hoe gaat het eigenlijk met Stekelenburg nu je zijn naam noemt? Zit alweer een tijdje op de bank bij Everton is/was een zeer goede keeper. Zie ik liever als Lamprou als stand in.

PostPosted: 11 Dec 2018 13:17 

Ik vind Stekelenburg niet het type wat bij Ajax gaat komen om op de bank te zitten. Financieel zal het ook wel lastig zijn

PostPosted: 11 Dec 2018 13:43 

AFCA Niels wrote:
Ik vind Stekelenburg niet het type wat bij Ajax gaat komen om op de bank te zitten. Financieel zal het ook wel lastig zijn
Financieel moet te overbruggen zijn en zeker voor een Stekelenburg, die op het eind van zijn carriere loopt. En wie zegt, dat hij geen eerste keeper kan worden als Onana vertrekt volgend jaar? Daarnaast weet je het ook nooit met blessures.

Ik moet ook eerlijk zeggen, dat ik hem een beetje uit het oog verloren ben en weet echt niet hoe goed hij nog is. Maar goed ik heb het even opgezocht en hij is al 36 jaar en van september dus zal 37 zijn. Weet niet of je nog hieraan moet beginnen.

PostPosted: 11 Dec 2018 14:03 

Voor een klein prijsje zou het kunnen. Eerste keeper moet je natuurlijk niet (meer) willen.

PostPosted: 11 Dec 2018 15:49 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez
of een waardige ervaren tweede keeper als Vonk, Gentenaar of Boer.
Waarom vind je Boer wel acceptabel en Lamprou niet?

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 12 Dec 2018 00:57 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari, Johan, Marco
Droomaankoop: Franklin Rijkaard
Seizoenskaart: Helaas....
Stormrage wrote:
Vraag je dat nou echt 8-)

PostPosted: 12 Dec 2018 11:41 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Stormrage wrote:
Vooropgesteld dat ik Boer ook de minste keeper uit dat rijtje vind was dat wel een jongen die ervaren was, constant is en een paar goede seizoenen bij Zwolle achter de rug had. Wel vond ik hem aan de oude kant en de betaalde transfersom te hoog, maar dat doet niets af aan zijn uiteindelijke kwaliteiten.

Lamprou maakte een wisselvallig seizoen door bij Willem II. Bovendien vind ik dat ook een jongen die niet zo stabiel is. Hij heeft soms katachtige reflexen en maakt daarna weer kolderieke blunders. En ja, die lengte dat blijft een ding. Daar kan hij verder weinig aan doen maar dat is wel erg belangrijk voor een keeper. Die tegengoal tegen PEC had tegen een keeper met een normale grootte - laten we even 1.90 als aanhouden voor een keeper - niet gezeten. Dat durf ik wel met zekerheid te zeggen. Maar onze Kostas is slechts 1.76 wat gewoon echt klein is, zeker voor een keeper. Ik vind dat je dan als centrale verdediger eigenlijk al uitzonderlijk goed moet zijn wil je slagen, laat staan als keeper.

Ik blijf erbij, Lamprou is hooguit als derde doelman voldoende. Overmars moet aan de bak in de winterstop. De pot tegen PEC moet hem wakker hebben gemaakt.

PostPosted: 12 Dec 2018 13:33 

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom Lamprou geen goede tweede, maar wel een goed derde keeper zou zijn.

PostPosted: 12 Dec 2018 13:52 
Columnist

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Het is gewoon totaal krankzinnig dat ze deze jongen hebben aangetrokken. Leuk om tijdens een teamavondje een Griekse maaltijd te koken maar niet om bij Ajax in het doel te staan.

PostPosted: 12 Dec 2018 14:20 

AFCA Niels wrote:
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom Lamprou geen goede tweede, maar wel een goed derde keeper zou zijn.
Omdat een derde keeper in de regel nooit gaat keepen in het eerste. Maar ik hoor wel van al die gasten dat hij behoorlijk fanatiek is en op de trainingen zorgt voor een stuk beleving die bij sommige ontbreekt. Dus dat hij iets toevoegt aan Ajax geloof ik best en dat hij redelijk kan keepen ook wel. Gewoon een gemiddelde Eredivisiekeeper. Ik vind dat Ajax als tweede keeper een speler met meer kwaliteit en/of potentie moet hebben. Lamprou gaat nooit beter worden dan hij nu is en hij is kwalitatief niet goed genoeg om tweede keeper te zijn. Even heel zwart/wit gezegd is je eerste keeper beter dan je tweede, je tweede beter dan je derde en je derde het minst. Ik vind dat Lamprou een zesje is, Onana een dikke acht of negen en daar zou een zeven tussen moeten zitten. Die missen we nu, het liefst een zeven die door kan groeien naar het niveau Onana, Cillessen of Steek of stabiel genoeg is om altijd die zeven te halen zoals de meer ervaren jongens doen.

Lamprou is ook als derde keeper gehaald. Die jongen is in mijn ogen niet dusdanig beter geworden en ik geloof ook niet dat er nog rek in die jongen zit. Dat dan Van Leer tegenvalt en niet de gewenste tweede keeper is kan, maar dan moet je wel handelen en iets nieuws halen. En niet een redelijke derde keeper maar door gaan schuiven. Dat vind ik niet juist.

PostPosted: 12 Dec 2018 14:48 

Mwoah ik geloof er niet in dat de derde keeper van Ajax de rest van de groep weet op te zwepen. Juist omdat de derde keeper zelden speelt, enkel Verhoeven volgens mij in de laatste 10 jaar, kun je beter je centen spenderen om een talentvolle keeper in Jong Ajax te hebben. Een reserve keeper degraderen tot derde keeper, omdat je hem liever niet ziet spelen vind ik maar raar. Laat 'm dan lekker gaan.

PostPosted: 12 Dec 2018 15:06 

AFCA Niels wrote:
Mwoah ik geloof er niet in dat de derde keeper van Ajax de rest van de groep weet op te zwepen. Juist omdat de derde keeper zelden speelt, enkel Verhoeven volgens mij in de laatste 10 jaar, kun je beter je centen spenderen om een talentvolle keeper in Jong Ajax te hebben. Een reserve keeper degraderen tot derde keeper, omdat je hem liever niet ziet spelen vind ik maar raar. Laat 'm dan lekker gaan.
Dat mag ook niet de hoofdreden zijn, maar ik probeer slechts wat positieve aspecten van Lamprou op te noemen. Het is een redelijke keeper die met zijn fanatisme iets brengt dat andere jongens wat minder hebben. Maar al met al niet geschikt als tweede keeper.

Ja eens, daarom is Kotarski een geschikte derde keeper. Zoals Onana dat ook was. Dan moet je echter wel zorgen dat daartussen een keeper zit die of de concurrentiestrijd aan kan gaan of een ervaren rot zit die niet door de ondergrens zat. Maar ik geloof niet dat Lamprou op dit moment kwalitatief gezien minder is dan Kotarski, dat bedoel ik te zeggen. Daarom snap ik dat hij de tweede keeper is en niet Kotarski die nog veel moet leren. Echter is Lamprou niet van het gewenste niveau en daarom zou ik dus een ander willen zien.

PostPosted: 12 Dec 2018 15:32 

Ah oké, dan begrijp ik je. Doorselecteren dus ;-).

Wordt wel interessant inderdaad. Als Onana weggaat kun je eigenlijk op zoek naar twee nieuwe keepers. Kotarski doorschuiven is wel erg vroeg.

PostPosted: 12 Dec 2018 16:32 

AFCA Niels wrote:
Ah oké, dan begrijp ik je. Doorselecteren dus ;-).

Wordt wel interessant inderdaad. Als Onana weggaat kun je eigenlijk op zoek naar twee nieuwe keepers. Kotarski doorschuiven is wel erg vroeg.
En Van Leer kunnen we inderdaad ook afschrijven. Daarom lijkt me Stekelenburg wel optie om als ervaren rot te fungeren en zullen we een nieuwe eerste keeper moeten halen die er direct staat. Of we gaan voor twee 'eerste keepers' halen. Dat wordt duurder maar dan krijg je ook weer eens een concurrentiestrijd waarbij het nog open ligt wie als eerste keeper het seizoen in zal gaan. Predrag Rajkovic werd destijds genoemd. Wie weet is die nog in beeld.

Het contract van Lamprou loopt af en ik hoop dat daar niets mee gedaan wordt. Bedankt voor de bewezen diensten en op zoek naar een Ajax-waardige keepers.

PostPosted: 12 Dec 2018 16:57 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez
Ik geloof niet dat Stekelenburg weer een rol op het tweede plan ziet zitten.

Als ik hem was zou ik lekker ergens gaan tekenen waar ik elke week speel, ook al zou dat een niveautje lager zijn.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 13 Dec 2018 10:36 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Je had er toch niet aan moeten denken dat AJAX met Lamprou tegen Bayern had moeten aantreden?

PostPosted: 13 Dec 2018 11:48 

343 wrote:
Je had er toch niet aan moeten denken dat AJAX met Lamprou tegen Bayern had moeten aantreden?
Hahaha ja, die bal in de eerste helft, die Onana met zijn hoofd eruit haalde, had er met Lamprou gewoon in gegaan. ;)

PostPosted: 13 Dec 2018 13:48 
Columnist

343 wrote:
Hahaha ja, die bal in de eerste helft, die Onana met zijn hoofd eruit haalde, had er met Lamprou gewoon in gegaan. ;)
Wat te denken van die wereldredding in de 2e helft. Onana is echt een puntenpakker!

PostPosted: 11 Jan 2019 02:01 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Op alle fronten tekort tegen Flamengo. Zelfs als derde keeper niet goed genoeg voor AJAX, maar goed....dat wisten we al van tevoren.

PostPosted: 11 Jan 2019 12:16 
Columnist

Echt verschrikkelijk slecht ja. Gewoon bij elke tegengoal in de fout.

PostPosted: 11 Jan 2019 13:25 
Nieuwsredacteur

343 wrote:
Op alle fronten tekort tegen Flamengo. Zelfs als derde keeper niet goed genoeg voor AJAX, maar goed....dat wisten we al van tevoren.
Nou, ook weer wat overdreven vind ik. Heb de wedstrijd tegen Flamengo niet gezien maar normaal gesproken is Lamprou een prima keeper. Voetballend en qua reflexen bovengemiddeld, in de lucht vanzelfsprekend ondergemiddeld. 'Zelfs als derde keeper niet goed genoeg' vind ik dan ook veel te ver gaan, maar als tweede keeper zou je inderdaad liever iemand zien die wat betrouwbaarder is.

PostPosted: 11 Jan 2019 14:28 

Jnp wrote:
343 wrote:
Nou, ook weer wat overdreven vind ik. Heb de wedstrijd tegen Flamengo niet gezien maar normaal gesproken is Lamprou een prima keeper. Voetballend en qua reflexen bovengemiddeld, in de lucht vanzelfsprekend ondergemiddeld. 'Zelfs als derde keeper niet goed genoeg' vind ik dan ook veel te ver gaan, maar als tweede keeper zou je inderdaad liever iemand zien die wat betrouwbaarder is.
Ik vind de reacties ook iets overdreven maar feit blijft dat hij bij het eerste doelpunt onnodig uit zijn doel komt en bij het tweede doelpunt de ongevaarlijke bal loslaat.
Neemt niet weg dat we een groot probleem hebben als Onana geblesseerd raakt.

PostPosted: 11 Jan 2019 15:28 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Alberto Suarez
Droomaankoop: Christian Eriksen
Seizoenskaart: nee
renemar wrote:
Jnp wrote:
343 wrote:
Ik vind de reacties ook iets overdreven maar feit blijft dat hij bij het eerste doelpunt onnodig uit zijn doel komt en bij het tweede doelpunt de ongevaarlijke bal loslaat.
Neemt niet weg dat we een groot probleem hebben als Onana geblesseerd raakt.
Om te zeggen dat Lamprou niet kan keepen is overdreven. Alleen het zijn juist de situaties waar Ajax een keeper nodig heeft die juist zijn zwakheden blootleggen.

Hij is een meer dan bovengemiddelde lijnkeeper, bij Willem II kon hij uitblinken, omdat Willem II vaker het veld verdedigend klein maakt krijgt hij relatief veel afstandschoten, hij speelde in een team waar veel fysiek aanwezig was. Waardoor hij bij standaard situaties niet hoeft te 'komen', en speelde ze vanuit eigen helft.

Ajax speelt op de helft van de tegenstander, waardoor de ruimte tussen hem en de verdediging groot is, hij is matig in uitkomen (te onrustig). Verder is Ajax geen hoogvlieger in standaardsituaties, en al helemaal niet met Lamprou.

Last edited by Joonas on 11 Jan 2019 15:55, edited 1 time in total.

PostPosted: 11 Jan 2019 15:51 
Nieuwsredacteur

Dat lijkt me wel een redelijke analyse inderdaad.

PostPosted: 15 Jan 2019 06:29 

Is er al een nieuwe keeper?

Post new topic  Reply to topic  [ 64 posts ]  Previous   1 2 3  Next

All times are UTC+01:00