Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 554 berichten ]  Vorige   1 18 19 20 21 22 23  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Perr Schuurs
BerichtGeplaatst: 15 jan 2021 16:07 

Snake schreef:
renemar schreef:
ibramovic89 schreef:
Wat een droeftoeters. De slapste RCV sinds jaren willen ze houden. Betekent meteen dat ze geen actie ondernemen om een echte verdediger te halen en dat de vreselijke combinatie Blind?Schuurs intact blijft.
En dan de ambitie uitspreken aan te sluiten bij de top. :lol:
Dit zegt niets over of ze hem willen houden joh. Dit is puur om flink te cashen op ‘m. Deden ze ook zo bij Botman. 2022 is net wat aan de korte kant qua contractduur.

Slim gedaan. Altijd wel een Engelse club die gek is op zo’n lange speler.
Laat ik dan genuanceerder reageren: op sportieve gronden onbegrijpelijk, uit financieel oogpunt misschien te verdedigen.

BerichtGeplaatst: 19 jan 2021 08:35 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Perr Schuurs - The new Matthijs de Ligt - Best defender in the Eredivisie
https://twitter.com/ChevanBrinkman/stat ... 6805000193

BerichtGeplaatst: 19 jan 2021 09:30 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
343 schreef:
Veel te veel fouten gemaakt. Maar zo'n filmpje kan je ook over de Ligt maken hoor.

BerichtGeplaatst: 19 jan 2021 12:19 

Abruzzi schreef:
343 schreef:
Veel te veel fouten gemaakt. Maar zo'n filmpje kan je ook over de Ligt maken hoor.
Eens. Je ziet wel veel dezelfde fouten, met name dat onbeholpen instappen. Hij poogt dan agressief druk te willen zetten maar doet dat eigenlijk veel te overdreven en dan gaat het toch weer fout.

BerichtGeplaatst: 02 feb 2021 19:38 

Ik heb de actie tegen AZ diverse malen teruggekeken maar Snake heeft gewoon gelijk, Martinez had die bal gewoon gehad. Gewoon een domme actie wederom van Schuurs om samen met Martinez naar de bal te gaan. Het is tevens makkelijker voor Lisandro hij loopt immers vooruit. Tja, in de zomer verkopen. Sorry voor mij kort door de bocht antwoord, maar Perr gaat geen top worden.

BerichtGeplaatst: 02 feb 2021 22:43 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Droomaankoop: Luis Suarez
Ik ben het niet zo eens met alle kritiek op Schuurs. Hij doet me een beetje denken aan Mike van der Hoorn. Die was ook de gebeten hond door een paar fouten en af en toe wat onbeholpen spel, maar qua duelkracht en de boel op slot gooien was hij een prima verdediger. Ik heb ook het idee dat jongens van buitenaf minder krediet krijgen dan 'onze jongens' uit de jeugdopleiding, bijvoorbeeld Blind. Terwijl Blind toch bij veel tegendoelpunten verkeerd instapte, waar Schuurs dan de schuld van kreeg. Bijvoorbeeld de goal van Wriedt, Willem II-Ajax. Althans, zo zie ik het.

Hij blijft wel af en toe vreemde fouten maken zoals tegen AZ waardoor Boadu bijna scoorde, maar een dramatische verdediger is Schuurs toch niet? Ik vind het prima als Ajax een betere verdediger erbij haalt, of als Timber de concurrentiestrijd wint (vind ik persoonlijk ook wat meer een Ajaxverdediger), maar ik heb Schuurs nooit een onbegrijpelijke aankoop gevonden.
Kan denk ik een prima versterking zijn voor een middenmoter in de Premier League, maar is een beetje te riskant voor Ajax, waar vaak op het middenveld verdedigd wordt. Toch zie ik hem ook vaak heel rustig en zeker zijn duels winnen, met meer overtuiging dan een jaar geleden.

BerichtGeplaatst: 03 feb 2021 00:32 
Erelid

dwtk schreef:
Ik heb de actie tegen AZ diverse malen teruggekeken maar Snake heeft gewoon gelijk, Martinez had die bal gewoon gehad. Gewoon een domme actie wederom van Schuurs om samen met Martinez naar de bal te gaan. Het is tevens makkelijker voor Lisandro hij loopt immers vooruit. Tja, in de zomer verkopen. Sorry voor mij kort door de bocht antwoord, maar Perr gaat geen top worden.
Het is geen de Ligt nee, maar kan wel een ontwikkeling als Alderweireld of Vertonghen doormaken. Schuurs is nu al beter dan die spelers op die leeftijd waren.

BerichtGeplaatst: 03 feb 2021 08:53 

Ik vind de vergelijking met V/d Hoorn echt compleet mank gaan. Dat was zelfs geen uitblinker bij Utrecht. Schuurs wel bij Fortuna. Stak er met kop en schouders bovenuit en was niet voor niets op z'n 18e aanvoerder. Schuurs ook veel beter aan de bal. Echt niet te vergelijken. Ja, qua lengte misschien maar dan houdt het al snel op.

Het argument dat jongens van buitenaf minder krediet krijgen is ook weer enorm gezocht. Nico is enorm geliefd ondanks toch wat mindere fases, en mensen roepen JUIST al maanden om Martinez omdat velen ook zien dat Blind verdedigend niet in zijn beste fase zit.

BerichtGeplaatst: 03 feb 2021 09:24 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Droomaankoop: Luis Suarez
Snake schreef:
Ik vind de vergelijking met V/d Hoorn echt compleet mank gaan. Dat was zelfs geen uitblinker bij Utrecht. Schuurs wel bij Fortuna. Stak er met kop en schouders bovenuit en was niet voor niets op z'n 18e aanvoerder. Schuurs ook veel beter aan de bal. Echt niet te vergelijken. Ja, qua lengte misschien maar dan houdt het al snel op.

Het argument dat jongens van buitenaf minder krediet krijgen is ook weer enorm gezocht. Nico is enorm geliefd ondanks toch wat mindere fases, en mensen roepen JUIST al maanden om Martinez omdat velen ook zien dat Blind verdedigend niet in zijn beste fase zit.
Vooral spelers uit andere plekken van Nederland. Ook Cillessen werd nauwelijks serieus genomen en nooit echt omarmd door Ajaxsupporters. Van der Hoorn en Viergever hebben het naar hun kwaliteiten gewoon prima gedaan bij Ajax maar werden altijd met argwaan bekeken.

BerichtGeplaatst: 03 feb 2021 10:49 

Net als Ziyech, Sinkgraven en Huntelaar bedoel je? Je bent aan het zoeken.

De reacties toen Cillessen meer en meer ging spelen doen het ook totaal niet vermoeden: viewtopic.php?f=14&t=6&start=100
Ontwikkelde zich heel goed achter Vermeer. Ajacieden noemen hem juist als bewijs dat L'Ami keepers beter kan maken. Als men je niet serieus neemt wordt je dan echt niet genoemd.

Je blijft maar met V/d Hoorn aan komen zetten maar dat was gewoon een regelrechte miskoop. Die heeft het helemaal niet prima gedaan. Zijn afkomst heeft er geen r**t mee te maken. Sigthorsson werd ook niet serieus genomen. Dat komt omdat ze er weinig van konden.

Viergever werd in het jaar onder Bosz juist wel gerespecteerd omdat hij, komt-ie weer, meekon in het spel. Hij slaagde toen. En als je slaagt vinden mensen je vanzelf oké. Toen Overmars ervoor koos om zijn contract niet te verlengen had je niet voor niets 2 kampen als het ware. Het ene kamp vond het prima en had De Ligt en Sanchez gezien en wilde naar dat niveau, het andere kamp vond het zonde omdat Viergever het prima deed. Als hij niet serieus zou worden genomen had iedereen het unaniem met Overmars eens geweest.

BerichtGeplaatst: 03 feb 2021 10:53 

Na De Ligt is er bijna geen enkele wedstrijd geweest waarvan je op voorhand kon zeggen, als we een keer scoren winnen we. De achterhoede is veel te onzeker. Bijna elke ploeg krijgt (grote) kansen. De enige plek die is gewijzigd in die achterhoede is die van RCV. Blind is verdedigend een 6 en opbouwend een 8, Schuurs verdedigend een 5 en opbouwend een 7. Vullen elkaar niet aan.
Zelfs zijn oud trainer zei dat onomwonden.
Als je echt wil doorgroeien moet de verdediging stabiel zijn. Bij de bouw van een huis begin je ook bij de fundering.
Prioriteit komende zomer zou imo een echt goede RCV moeten zijn. Geen talent maar iemand die er meteen staat. Die verdedigend een 8 is en opbouwend liefst ook natuurlijk maar voor mijn part een 6. Moet vooral verdedigend ijzersterk zijn. Iemand waar spitsen van wakker liggen als ze weten dat ze tegen hem moeten spelen. Zoals De Ligt of Sanchez. Is die dan voetballend een 6 neem ik dat graag op de koop toe. Als hij maar duels wint, spitsen onzichtbaar maakt en de ballen bij de goede kleur inlevert. Met de goed voetballende Blind, backs en middenveld maakt dat niet uit.

BerichtGeplaatst: 03 feb 2021 11:49 
Beheerder

Snake schreef:
De reacties toen Cillessen meer en meer ging spelen doen het ook totaal niet vermoeden: viewtopic.php?f=14&t=6&start=100
Ontwikkelde zich heel goed achter Vermeer. Ajacieden noemen hem juist als bewijs dat L'Ami keepers beter kan maken. Als men je niet serieus neemt wordt je dan echt niet genoemd.

Je blijft maar met V/d Hoorn aan komen zetten maar dat was gewoon een regelrechte miskoop. Die heeft het helemaal niet prima gedaan. Zijn afkomst heeft er geen r**t mee te maken. Sigthorsson werd ook niet serieus genomen. Dat komt omdat ze er weinig van konden.
Over Cillessen was ik redelijk positief en zag in hem een verbetering tov Vermeer. Dat is wel gebleken. Over Van der Hoorn was ik direct negatief. Een waardeloze verdediger en voetballer. Onderkant Bundesliga en Premier League of Championship is zijn top. Totaal geen AJAX-materiaal. Schuurs is een wereldtalent in vergelijking met Van der Hoorn. Ik denk nog steeds dat Schuurs een onbetwiste basisspeler van AJAX kan worden, maar dan wel met een echte verdediger naast hem. Met Martinez naast hem loopt het ook veel beter.
Ik wil me niet teveel op de borst kloppen, want ik zag ook wel iets in Sigthorsson. :mrgreen: Vond hem bij AZ best behoorlijk.

BerichtGeplaatst: 21 feb 2021 22:02 
Beheerder

Leuke wedstrijd, maar dan toch weer bij die 4-2 slap en verkeerd dekken. Zolang dat er niet uitgaat is een basisplaats ver weg. Dit moet toch te leren zijn?

BerichtGeplaatst: 21 feb 2021 22:05 

Het zal altijd zo blijven bij hem. Krijg je er niet in gestampt.

Timber vele malen beter. Goed dat we dat weer hebben kunnen zien.

BerichtGeplaatst: 21 feb 2021 22:08 

343 schreef:
Leuke wedstrijd, maar dan toch weer bij die 4-2 slap en verkeerd dekken. Zolang dat er niet uitgaat is een basisplaats ver weg. Dit moet toch te leren zijn?
Leuk dat hij scoort maar waarom een leuke wedstrijd? Sparta speelde eerste helft met 1 spits. Dan kan iedereen op de been blijven. Tweede helft gaat Sparta wat aanvallender spelen en gaat hij weer de fout in. Is een repeterend verhaal. Hoe vaak mag hij nog de mist in gaan?

BerichtGeplaatst: 21 feb 2021 22:12 
Beheerder

Dat bedoel ik dus ook, renemar.

BerichtGeplaatst: 21 feb 2021 22:22 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Wat dat betreft is zo'n wedstrijd wel lekker voor het zelfbewustzijn. Vrij logisch dat ten Hag voor Timber kiest. En dat zal Schuurs zelf na zo'n tegentreffer ook wel weer makkelijker beseffen.

BerichtGeplaatst: 21 feb 2021 23:11 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Hakim Ziyech
Ten Hag vond hem een uitstekende wedstrijd spelen.
Deze slappeling gaat het nooit leren, erg lieve jongen maar zsm doorselecteren.

BerichtGeplaatst: 22 feb 2021 07:51 
Erelid

Hij speelde ook een uitstekende wedstrijd. Alleen oude verhaal; wel op die fout na. Dus in hoeverre kan een verdediger dan nog een uitsteknde wedstrijd spelen?

BerichtGeplaatst: 22 feb 2021 08:16 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Jnp schreef:
Hij speelde ook een uitstekende wedstrijd. Alleen oude verhaal; wel op die fout na. Dus in hoeverre kan een verdediger dan nog een uitsteknde wedstrijd spelen?
Ik denk dat en Perr dat wel weet en ten Hag ook wel. Maar na alle discussies de hele tijd heeft het weinig nut om dan daar nog extra (na)druk op te leggen naar de buitenwereld toe.

BerichtGeplaatst: 01 mar 2021 13:41 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Hakim Ziyech
Perr moet toch wel weten dat hij het vooral het voetballen/opbouwen moet hebben als verdediger. Hij is zo bang geworden om initiatief te nemen of een pass te geven!!!
Als hij dat nu aan anderen overlaat heb je helemaal niks aan hem.

BerichtGeplaatst: 22 mar 2021 19:09 
Beheerder

EK-ganger Perr Schuurs zit in een dip bij Ajax: ‘Ik accepteer niet zomaar dat ik geen vaste basisspeler meer ben’
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210322_96421977

BerichtGeplaatst: 23 mar 2021 08:49 

Deze sympathieke jongen moet beseffen dat hij gewoon te kort komt. Opbouwend goed maar is teveel twijfelaar. Speelt veel teveel op safe. Ook niet resoluut in duels. Volgens mij heeft hij dat gewoon niet in zich. Zou hij dat wel hebben zou hij imo echt een prima CV zijn.
Maar hij heeft tijd genoeg gekregen en toont 0,0 verbetering. Timber is hem op alle vlakken voorbij. Zelfs Timber zie ik niet als ideale CV, is imo iets te klein.
Ik zou Schuurs ondanks zijn contractverlenging doorselecteren en een sterke RCV halen.

BerichtGeplaatst: 23 mar 2021 10:12 
Erelid

renemar schreef:
Timber is hem op alle vlakken voorbij. Zelfs Timber zie ik niet als ideale CV, is imo iets te klein.
Ik zou Schuurs ondanks zijn contractverlenging doorselecteren en een sterke RCV halen.
Bij wie kom je dan uit? Varane, Sergio Ramos? Of zullen we dan toch Matthijs de Ligt terughalen?

BerichtGeplaatst: 23 mar 2021 11:00 
Erelid

'Ik ben geen scout maar in Zuid-Amerika...'

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 554 berichten ]  Vorige   1 18 19 20 21 22 23  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00