Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 219 posts ]  Previous   1 3 4 5 6 7 9  Next
Author Message
 Post subject: Re: Perr Schuurs
PostPosted: 15 Jul 2019 12:46 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Schuurs hoopt Ten Hag snel te overtuigen: 'Wil De Ligt opvolgen'
https://nos.nl/artikel/2293552-schuurs- ... olgen.html

PostPosted: 15 Jul 2019 13:17 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
343 wrote:
Schuurs hoopt Ten Hag snel te overtuigen: 'Wil De Ligt opvolgen'
https://nos.nl/artikel/2293552-schuurs- ... olgen.html
Zal eerst wel de kans krijgen. Magallan is hij wel voorbij en de kans dat Alvarez gelijk ingepast is voor de CL voorronde lijkt me klein

PostPosted: 15 Jul 2019 14:58 

Het is niet per se Schuurs óf Alvarez.

Alvarez speelt voor Mexico op het middenveld. Bovendien hoef je niet altijd met een links en rechtspoot centraal achterin te spelen. Dus uiteindelijk heeft Schuurs het gewoon zelf in de hand.

Wel heerlijk dat Blind, Martinez en Alvarez alle drie op meerdere posities kunnen spelen. Geeft ons superveel opties.

PostPosted: 15 Jul 2019 17:34 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Toch wel heel benieuwd geworden naar Schuurs. Mocht Alvarez de basis RCV worden, vraag ik me ook af of hij meer leert van een jaartje Willem II of elke week trainen tegen een Dolberg..

PostPosted: 15 Jul 2019 19:45 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ik denk dat Schuurs wel aan 20 wedstrijden komt dit seizoen (inclusief invalbeurten). Dus die zal wel blijven.

PostPosted: 15 Jul 2019 21:39 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Toch wel heel benieuwd geworden naar Schuurs. Mocht Alvarez de basis RCV worden, vraag ik me ook af of hij meer leert van een jaartje Willem II of elke week trainen tegen een Dolberg..
Dan denk ik dat een verhuur beter is. Zolang we Europees spelen gebeurt er niet heel veel op de training met de basisspelers.

PostPosted: 16 Jul 2019 08:46 

guy_ajax wrote:
Dan denk ik dat een verhuur beter is. Zolang we Europees spelen gebeurt er niet heel veel op de training met de basisspelers.
Eens. Hij kan alleen beter worden als hij wekelijks op het hoogste niveau speelt. Het risico dat hij bij ons faalt kunnen we ons niet veroorloven. Het is zeker niet zo dat hij onomstreden is. Op de bank heb je eigenlijk niks aan hem. En hijzelf al helemaal niet.
Kun je beter Veltman als goede stand-in gebruiken, daarachter Magallan en kijken of Schuurs zich inderdaad ontwikkeld zodat we hem volgend jaar kunnen inpassen.

PostPosted: 16 Jul 2019 10:56 

renemar wrote:
guy_ajax wrote:
Eens. Hij kan alleen beter worden als hij wekelijks op het hoogste niveau speelt. Het risico dat hij bij ons faalt kunnen we ons niet veroorloven. Het is zeker niet zo dat hij onomstreden is. Op de bank heb je eigenlijk niks aan hem. En hijzelf al helemaal niet.
Kun je beter Veltman als goede stand-in gebruiken, daarachter Magallan en kijken of Schuurs zich inderdaad ontwikkeld zodat we hem volgend jaar kunnen inpassen.
Je kunt nu eindelijk eens bouwen aan een fatsoenlijk tweede elftal. Laat hem lekker met Dest, Pierie, Ekkelenkamp, Jensen, Gravenberch, Traore, Danilo een Lang kampioen worden van de KKD. Een aantal van deze jongens zal er komend seizoen moeten staan, wanneer een groep grote jongens gaat vertrekken.
Schuurs is pas 19. Ik denk dat hij met opsteekt van Tadic en Blind, dan van Heerkens en Anita.
En daarnaast, behoudens de top 6 in de Eredivisie, is het niveau wel ernstig genivelleerd onderin de ere, en bovenin de KKD.

PostPosted: 16 Jul 2019 11:41 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
renemar wrote:
guy_ajax wrote:

Je kunt nu eindelijk eens bouwen aan een fatsoenlijk tweede elftal. Laat hem lekker met Dest, Pierie, Ekkelenkamp, Jensen, Gravenberch, Traore, Danilo een Lang kampioen worden van de KKD. Een aantal van deze jongens zal er komend seizoen moeten staan, wanneer een groep grote jongens gaat vertrekken.
Schuurs is pas 19. Ik denk dat hij met opsteekt van Tadic en Blind, dan van Heerkens en Anita.
En daarnaast, behoudens de top 6 in de Eredivisie, is het niveau wel ernstig genivelleerd onderin de ere, en bovenin de KKD.
Ben het hier wel mee eens. Vooral ook het feit dat er dusdanig veel talent in Jong Ajax zit, dat je door daar een jaar in te spelen verder kan komen dan een jaartje degradatievoetbal. Meer klaar voor een stap richting het eerste. Laat maar zien dat je kan domineren in het Ajax-systeem met deze talenten om je heen. Ze kan leiden. Op sleeptouw kan nemen. En boven ze uit kan steken zelfs.

PostPosted: 16 Jul 2019 11:44 

Ook eens. En voordeel van Schuurs tov Magallan is ook dat Schuurs gewoon wekelijks kan blijven spelen bij Jong én bij het 1e op de bank kan zitten. Magallan zal niet gauw wedstrijdfit worden als hij bij 1 niet gaat spelen.

Laat Schuurs nou deze goede periode doorzetten en het eens een seizoen lang bewijzen. Laat hem Jong eens op sleeptouw nemen als captain. Dat heeft ie ook nog niet gedaan he. Ondertussen lekker tussen Tadic en Blind laten trainen, samen olv Tadic de gym in. Qua core heeft ie nog heel wat te verbeteren. Dat ga je idd echt niet doen tussen spelers van Eredivisieclubs 10 t/m 18.

PostPosted: 19 Jul 2019 08:40 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
Beste man in de voorbereiding, heeft echt stappen gemaakt.

PostPosted: 19 Jul 2019 08:54 

Speelt inderdaad goed. Neemt niet weg dat ik grote twijfels heb als de tegenstand groter wordt. Het is en blijft oefenvoetbal, ietwat vrijblijvend.
Duidelijk is in ieder geval dat hij Magallan achter zich laat. Is alleen de vraag of je hem niet moet verhuren als hij uiteindelijk tweede keus wordt achter bijv. Alvarez.
Hij kan imo beter wekelijks spelen dan op de bank zitten. Kan hij zich bij een goede club verder ontwikkelen kan hij daarna terugkomen.

PostPosted: 19 Jul 2019 11:06 

Grotere tegenstand dan de #2 van Turkije en Watford...? Dat hebben we in NL sowieso amper. Europees wellicht, maar ook zeker niet in alle wedstrijden. Misschien tegen de #1 van de CL pot en als we door de poule komen in de 8e finale en verder.

De rest kan hij dus sowieso aan.

PostPosted: 19 Jul 2019 11:40 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Het gaat niet om de grootte van de tegenstanders, maar om de grootte van de wedstrijd.

Een oefenwedstrijd tegen Real Madrid vraagt heel wat anders dan een Champions League voorronde tegen PAOK.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 19 Jul 2019 12:08 

Ja, dus...?

PostPosted: 19 Jul 2019 12:11 

de dominee wrote:
Ja, dus...?
Die wedstrijden zijn van een heel andere orde. Maar we zullen het wel gaan zien.

PostPosted: 19 Jul 2019 12:15 

Wat duidt er dan precies op dat Schuurs wedstrijden van die 'orde' niet aan zou kunnen dan? Vooralsnog slaagt hij met vlag en wimpel tegen tegenstanders van een kaliber wat we in NL slechts zelden tegen komen.

PostPosted: 19 Jul 2019 13:17 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Niks duidt daarop, net zo min dat iets erop duidt dat hij het wél aankan, zoals jij suggereert.

Misschien heb je wel gelijk hoor, ik weet het niet. Dat gaan we zien als hij minuten gaat maken dit seizoen.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 19 Jul 2019 13:43 

Stormrage wrote:
Het gaat niet om de grootte van de tegenstanders, maar om de grootte van de wedstrijd.

Een oefenwedstrijd tegen Real Madrid vraagt heel wat anders dan een Champions League voorronde tegen PAOK.
Dit inderdaad. Oefenwedstrijden zijn leuk, maar daar voetbal je toch een stuk vrijer dan wanneer je in een knock-out wedstrijd speelt.

Ik heb echt van hem genoten in de voorbereiding. Ik ben echter vooral benieuwd of hij ook in de Eredivisie tegen clubs die op de counter spelen de snelle aanvallers in bedwang kan houden en met de ruimte in zijn rug om kan gaan. De één op één duels die niet op fysiek maar op inzicht, snelheid en positionering worden beslist. Daarbij viel hij bij Jong Ajax nogal eens door de mand.

PostPosted: 19 Jul 2019 15:09 

de dominee wrote:
Wat duidt er dan precies op dat Schuurs wedstrijden van die 'orde' niet aan zou kunnen dan? Vooralsnog slaagt hij met vlag en wimpel tegen tegenstanders van een kaliber wat we in NL slechts zelden tegen komen.
Kom op, tegenstanders die we in Nederland niet tegenkomen. Als het om punten of kwalificatie gaat spelen die clubs anders. Dan zijn ze veel scherper.
Begrijp niet dat mensen daar zoveel consequenties aan verbinden.
Schuurs doet het goed in deze wedstrijden maar neemt niet weg dat hij lichtjaren van De Ligt verwijderd is. Als De Ligt speelt staat er iemand. Alleen zijn aanwezigheid imponeert tegenstanders al.
Schuurs is een ietwat te trage ideale schoonzoon. Niet meedogenloos genoeg.

PostPosted: 19 Jul 2019 17:43 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
renemar wrote:
de dominee wrote:
Kom op, tegenstanders die we in Nederland niet tegenkomen. Als het om punten of kwalificatie gaat spelen die clubs anders. Dan zijn ze veel scherper.
Schuurs doet het goed in deze wedstrijden maar neemt niet weg dat hij lichtjaren van De Ligt verwijderd is. Als De Ligt speelt staat er iemand. Alleen zijn aanwezigheid imponeert tegenstanders al.
Schuurs mag dus niet beoordeeld worden aan de hand van de oefenwedstrijden terwijl Magallan al wordt afgeschreven, Dest in de basis moet en ons middenveld te statisch en traag blijkt te zijn. Zulke conclusies mogen er blijkbaar wel worden getrokken hier op het forum.

Schuurs doet het gewoon goed, verdient een kans straks.

PostPosted: 19 Jul 2019 18:35 

Bonzai wrote:
renemar wrote:
de dominee wrote:
Schuurs mag dus niet beoordeeld worden aan de hand van de oefenwedstrijden terwijl Magallan al wordt afgeschreven, Dest in de basis moet en ons middenveld te statisch en traag blijkt te zijn. Zulke conclusies mogen er blijkbaar wel worden getrokken hier op het forum.

Schuurs doet het gewoon goed, verdient een kans straks.
IK weet of je het weet en of je naast het eerste meer elftallen volgt, maar Schuurs heeft al een jaar Jong AJAX achter de rug. Magallan is ook al een half jaar bij AJAX en Dest speelt al jaren bij AJAX. Magallan heeft iedere wedstrijd die hij speelde bewezen niet het gewenste niveau te hebben. Ook Overmars ziet het. Jij niet?
Laten we zeggen dat Schöne de uitdager wordt van Bolt. Die kennen we toch al jaren en het is voor bijna iedereen duidelijk dat hij niet snel is en het niet meer kan belopen. Mss. voor jou niet.
Eiting loopt ook al jaren bij AJAX. Voor hem geldt hetzelfde als voor Dest.
Spelers worden niet meer sneller als ze al bij de senioren spelen. Dat is het nadeel van jongens als Schuurs en Schöne.
Die conclusies zijn niet alleen op basis van de oefenwedstrijden.

PostPosted: 21 Jul 2019 12:09 
Erelid

renemar wrote:
Spelers worden niet meer sneller als ze al bij de senioren spelen.
Onwaar, zeker met spelers van buitenaf is winst te behalen, met name de startsnelheid. Zijn zoveel spelers die technisch heel slecht lopen. Niet alleen mijn conclusie, lees maar eens wat interviews van Troy Douglas terug.

PostPosted: 21 Jul 2019 14:51 

Peter79 wrote:
renemar wrote:
Onwaar, zeker met spelers van buitenaf is winst te behalen, met name de startsnelheid. Zijn zoveel spelers die technisch heel slecht lopen. Niet alleen mijn conclusie, lees maar eens wat interviews van Troy Douglas terug.
Schei toch uit. Als je nog niet volgroeid ben neem ik aan dat er een beetje winst te behalen is.
Als het allemaal zo simpel is zijn het toch allemaal snelle spelers. Douglas preekt voor eigen parochie.
En als het al iets uitmaakt is het een fractie van een seconde. Niemand en niks maakt van een trage speler een snelle speler.

PostPosted: 21 Jul 2019 15:59 

renemar wrote:
Peter79 wrote:
renemar wrote:
Schei toch uit. Als je nog niet volgroeid ben neem ik aan dat er een beetje winst te behalen is.
Als het allemaal zo simpel is zijn het toch allemaal snelle spelers. Douglas preekt voor eigen parochie.
En als het al iets uitmaakt is het een fractie van een seconde. Niemand en niks maakt van een trage speler een snelle speler.
Lees je wil wat er staat? Peter zegt 'met spelers van buitenaf is winst te behalen', niet dat ze allemaal sprint kanonnen worden. Hij kan in ieder geval verbetering boeken.

Post new topic  Reply to topic  [ 219 posts ]  Previous   1 3 4 5 6 7 9  Next

All times are UTC+01:00