Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 219 posts ]  Previous   1 5 6 7 8 9  Next
Author Message
 Post subject: Re: Perr Schuurs
PostPosted: 08 Aug 2019 18:24 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Alvarez moet toch ook straks gewoon gaan spelen op de plek van Schuurs? Die is toch niet voor niets met veel bombarie gehaald? Schuurs wordt dan gewoon stand-in. En ik denk dat dat voor dit seizoen eerst prima is.

PostPosted: 08 Aug 2019 18:35 

Bonzai wrote:
renemar wrote:
Morfe0 wrote:
Schuurs is niet wendbaar genoeg, zag je tegen PAOK, werd van alle kanten voorbij gelopen, daar moet Alvarez heel gauw ingepast worden.
Eens. We hebben nog niet een keer in een serieuze wedstrijd tegen een ploeg gevoetbald die ons onder druk zette. Ik ben ervan overtuigd dat Schuurs dan verzuipt. Normaal zullen wedstrijden in de Nederlandse competitie meestal niet veel problemen opleveren.
Ik moet er niet aan denken dat je straks met hem in de CL gaat spelen tegen clubs van een heel ander kaliber. En dan moet Alvarez er ook staan. Doe moet z.s.m. gaan spelen.
Vervelende is dat Schuurs het tot nu toe gewoon redelijk tot goed heeft gedaan. Weliswaar vooral in nietszeggende oefenwedstrijden. Tegen vitessen en Paok vond ik hem al zwakker.
Maar toch, het is best een probleem zo'n jongen te vervangen terwijl hij niet gefaald heeft.
Het vervelend vinden dat een speler van je eigen club het goed doet, het is dat ik een dikke reet heb anders was me broek zeker afgezakt.
Jij en Snake moeten eens leren in de context te lezen. Het "vervelende" is dat je een speler in die situatie eigenlijk niet kunt wisselen. En dat terwijl het voor het elftal wel beter zou zijn.
Daarom is het ook een probleem.
Ik ben er vanuit gegaan dat iedereen dat wel zou begrijpen. Blijkbaar ten onrechte.
Is best vermoeiend rekening te moeten houden en je te moeten verplaatsen naar een niveau dat mensen niet goed kunnen lezen. Teksten letterlijk nemen en niet verder kijken dan hun neus lang is.
Een dikke reet is wel je minste probleem.

PostPosted: 08 Aug 2019 18:39 

Snake wrote:
Morfe0 wrote:
Ik vond Schuurs tegen PAOK wel gefaalt hebben, ook tegen Vitesse was hij bij beide goals niet goed. Bij de 1-0 Vitesse had hij moeten uitstappen, bij de 2-1 had hij ook moeten uitstappen, kijk maar na.
Bij de 1-1 van PAOK had Schuurs ook naar de spits van PAOK moeten lopen, maar dat deed Martinez daar overigens ook niet.
Dus nee.. Schuurs heeft al meerdere fouten gemaakt, cruciale fouten. Daarnaast hoe hij werd uitgespeeld kinderlijk eenvoudig, het was dat hij hem zo beroerd terug legde, anders was dat ook een goal geweest.
Niet goed genoeg.
Uitstappen? En dan die spits van Vitesse alleen laten of wat? Hij doet daar heel weinig fout. Ziyech laat op rechts z'n man lopen zodat Martinez moet instappen. Als Schuurs daar ook instapt staat zijn man vrij, of die van Veltman op links. Blind en Marin zouden daar in alle tempo terug moeten, maar die blijven hangen. Daardoor kom je achterin een man tekort.

Bij de tweede goal tegen Vitesse eigenlijk hetzelfde. Als Schuurs uit zou stappen zij zijn man vrij komen. Als Marin hier z'n werk doet is er weinig aan de hand.

Dit de schuld van Schuurs geven slaat echt nergens op. Doe normaal. Het is wel weer duidelijk wie de zondebok moet zijn.
Kijk die tweede goal van vitesse nog eens. Hij gedraagt zich daar als een wijf. Is gewoon bang resoluut de bal te blokkeren. Lachwekkend.

PostPosted: 08 Aug 2019 18:40 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Heb Bonzai en Snake al gezegd (onder hun post) om het on-topic te houden. Geldt ook voor jou(w) op een na laatste post, Rene. Andere off-topic posts worden verwijderd. Nu weer on-topic.

PostPosted: 08 Aug 2019 21:56 
Erelid

AFCA Niels wrote:
Waarom zou je Schuurs niet op de bank kunnen zetten? Die heeft zijn eigen verwachtingen tot nu toe vast al overtroffen. Die begrijpt dat heus wel.
Alleen als de vervanger duidelijk beter is! Of iemand zijn verwachtingen heeft overtroffen is geen stelregel! Je moet een talent fouten durven laten maken! Daarnaast is de basis t.o.v. begin vorig jaar op 5-6 plaatsen gewijzigd, Qua positionering moeten daar aanpassingen in worden gedaan, maar dat is zeker niet de fout van maar 1 speler!

PostPosted: 09 Aug 2019 08:21 
Beheerder

Schuurs kijkt in de spiegel: 'Stap naar Ajax was groter dan ik had verwacht'
https://www.vi.nl/nieuws/schuurs-kijkt- ... rss_nieuws#_=_

PostPosted: 09 Aug 2019 10:04 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Droomaankoop: Luis Suarez
GJ1402 wrote:
Alvarez moet toch ook straks gewoon gaan spelen op de plek van Schuurs? Die is toch niet voor niets met veel bombarie gehaald? Schuurs wordt dan gewoon stand-in. En ik denk dat dat voor dit seizoen eerst prima is.
Mee eens, maar hij zal wel wat meer moeten spelen dan vorig jaar vind ik. Want toen was het wel echt weinig en vooral in Jong Ajax. Dus gewoon de bankzitter achter Alvarez. En in bekerwedstrijden in de basis.

PostPosted: 17 Aug 2019 19:15 
Beheerder

Misschien midden of aan het eind van het seizoen, maar nu absoluut nog niet klaar voor een basisplaats.

PostPosted: 17 Aug 2019 19:22 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
343 wrote:
Misschien midden of aan het eind van het seizoen, maar nu absoluut nog niet klaar voor een basisplaats.
Ik zag Blind net ook schutteren. Ook maar even op de bank parkeren?

PostPosted: 17 Aug 2019 19:23 
Beheerder

Niet 3 keer. En liet zich weer 2 keer veel te makkelijk uitspelen.

PostPosted: 17 Aug 2019 19:24 

343 wrote:
Niet 3 keer. En liet zich weer 2 keer veel te makkelijk uitspelen.
Ik vind het wel logisch dat hij speelt, gezien Veltman zijn blessure op kunstgras vorig jaar. Alvarez nog niet gewend in het team. Een van die slechte ballen had hij gecoached moeten worden door Martinez.

PostPosted: 17 Aug 2019 22:40 
Beheerder

EtH was tevreden over Schuurs.
https://www.ajaxinside.nl/ten-hag-blij- ... n-schuurs/

PostPosted: 18 Aug 2019 00:04 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
Speelde een goede pot, net zoals Martinez. Weer maar eens moet ik toevoegen bij die laatste. Met voorsprong onze beste versterking.

PostPosted: 18 Aug 2019 11:01 

343 wrote:
Ten Hag neem ik de laatste tijd niet serieus met zijn teksten. Vond Emmen ook een uitstekend spelende ploeg.
Schuurs speelde opbouwend redelijk hoewel ik ook vond dat hij soms te lang treuzelde. Hij niet alleen overigens. Verdedigend zag hij er niet altijd gelukkig uit. Had in dat opzicht ook niet veel te doen, dan komt het vaak op concentratie aan. Al met al kun je hem best in deze potjes laten spelen. Wordt de tegenstander beter moet je hem passeren.

PostPosted: 18 Aug 2019 12:15 

renemar wrote:
343 wrote:
Ten Hag neem ik de laatste tijd niet serieus met zijn teksten. Vond Emmen ook een uitstekend spelende ploeg.
Schuurs speelde opbouwend redelijk hoewel ik ook vond dat hij soms te lang treuzelde. Hij niet alleen overigens. Verdedigend zag hij er niet altijd gelukkig uit. Had in dat opzicht ook niet veel te doen, dan komt het vaak op concentratie aan. Al met al kun je hem best in deze potjes laten spelen. Wordt de tegenstander beter moet je hem passeren.
Het een sluit het ander toch niet uit. Emmen speelt vaak attractief (dus goed voetbal) maar bestaat uit 11 niet zulke goede spelers dus verliest vaak. Psv speelt slecht voetbal en wint vaak. Afhankelijk voor wat voor rol hij voor Schuurs in gedachten heeft en hoever hij geacht wordt te zijn in zijn ontwikkeling kan hij tevreden over hem zijn ondanks een paar slippertjes

PostPosted: 18 Aug 2019 12:37 

DeRuit wrote:
renemar wrote:
343 wrote:
Het een sluit het ander toch niet uit. Emmen speelt vaak attractief (dus goed voetbal) maar bestaat uit 11 niet zulke goede spelers dus verliest vaak. Psv speelt slecht voetbal en wint vaak. Afhankelijk voor wat voor rol hij voor Schuurs in gedachten heeft en hoever hij geacht wordt te zijn in zijn ontwikkeling kan hij tevreden over hem zijn ondanks een paar slippertjes
Als die paar slippertjes worden afgestraft is het zo over en uit voor hem.

PostPosted: 18 Aug 2019 12:46 

renemar wrote:
DeRuit wrote:
renemar wrote:

Ik heb Blind ook die slippertjes zien maken. Maar daar gaat het ook niet om.

PostPosted: 18 Aug 2019 14:11 

DeRuit wrote:
renemar wrote:
DeRuit wrote:

Klopt. Iedereen maakt slippertjes maar ik ben ervan overtuigd dat dat voor hem meer gevolgen heeft dan voor een gearriveerde speler.
Los daarvan, ik heb het vaker aangegeven, ik denk gewoon dat hij het niet gaat maken bij ons. Alvarez ken ik niet maar als die niet beter is dan Perr gaan we er verdomd veel op achteruit t.o.v. Matthijs.

PostPosted: 18 Aug 2019 14:19 
Beheerder

Ik denk dat Schuurs er wel gaat komen, maar een vaste basisplaats komt nog te vroeg voor hem. De foutjes die hij gisteren maakte zijn wel af te leren. Heb ik geen twijfel over.

PostPosted: 18 Aug 2019 14:55 

renemar wrote:
DeRuit wrote:
renemar wrote:

Klopt. Iedereen maakt slippertjes maar ik ben ervan overtuigd dat dat voor hem meer gevolgen heeft dan voor een gearriveerde speler.
Los daarvan, ik heb het vaker aangegeven, ik denk gewoon dat hij het niet gaat maken bij ons. Alvarez ken ik niet maar als die niet beter is dan Perr gaan we er verdomd veel op achteruit t.o.v. Matthijs.
Dat wel maar ik bedoelde alleen duidelijk te maken dat ten Hag gewoon tevreden kan zijn over Perr ook al speelt hij als een natte krant. Als dat van hem verwacht wordt qua niveau dan ben je daar tevreden over. Gaat dat het minder is dan de Ligt etc is waar, maar niet relevant voor mijn punt dat ten Hag niet per se onzin uitkraamt.

PostPosted: 18 Aug 2019 15:12 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 wrote:
Ik denk dat Schuurs er wel gaat komen, maar een vaste basisplaats komt nog te vroeg voor hem. De foutjes die hij gisteren maakte zijn wel af te leren. Heb ik geen twijfel over.
Juist en ene De Ligt heeft tot dusver 'grotere' slippertjes gemaakt dan Schuurs.

Ik vind het nogal makkelijk om juist Schuurs eruit te lichten en dan steeds maar te vergelijken met De Ligt. Zwart-wit gezien staat hij op de positie van De Ligt maar om die positie heen is er ook nogal wat verandert. Dat kan Schuurs niet in zijn eentje oplossen.

Ik vind, dat Schuurs het uitstekend oppakt en het heel goed doet. Ik zie niet in waarom hij daar niet kan blijven staan. Hij is ook pas 19 jaar en De Ligt is en was gewoon een uitzondering. Hij laat mij in ieder geval zien, dat hij zeker èèn van de mogelijkheden is om De Ligt op te volgen.

Mensen reageren vaak nogal paniekerig. Vorig jaar halve finale CL gehaald en 2 belangrijke sleutelspelers weg. Wat er vorig jaar is opgebouwd valt wat uit elkaar en Ajax speelde niet voor niets na de winsterstop uitstekend. Zoiets moet groeien. Je moet mensen een kans geven.

Martinez doet het nu ook geweldig maar gaat ook nog wel tegen wat (onnodige) kaarten oplopen. Dat hoort erbij en leert hij van. Dit is gewoon inherent aan Ajax.

PostPosted: 18 Aug 2019 16:50 

343 wrote:
Juist en ene De Ligt heeft tot dusver 'grotere' slippertjes gemaakt dan Schuurs.

Ik vind het nogal makkelijk om juist Schuurs eruit te lichten en dan steeds maar te vergelijken met De Ligt. Zwart-wit gezien staat hij op de positie van De Ligt maar om die positie heen is er ook nogal wat verandert. Dat kan Schuurs niet in zijn eentje oplossen.

Ik vind, dat Schuurs het uitstekend oppakt en het heel goed doet. Ik zie niet in waarom hij daar niet kan blijven staan. Hij is ook pas 19 jaar en De Ligt is en was gewoon een uitzondering. Hij laat mij in ieder geval zien, dat hij zeker èèn van de mogelijkheden is om De Ligt op te volgen.

Mensen reageren vaak nogal paniekerig. Vorig jaar halve finale CL gehaald en 2 belangrijke sleutelspelers weg. Wat er vorig jaar is opgebouwd valt wat uit elkaar en Ajax speelde niet voor niets na de winsterstop uitstekend. Zoiets moet groeien. Je moet mensen een kans geven.

Martinez doet het nu ook geweldig maar gaat ook nog wel tegen wat (onnodige) kaarten oplopen. Dat hoort erbij en leert hij van. Dit is gewoon inherent aan Ajax.
Ik weet niet wie je bedoelt maar ik ben i.i.g. niet paniekerig. Ik zie het gewoon niet in Perr zitten.
Martinez doet het prima maar toch zou ik hem als LCV weghalen. Ik zie Blind het liefst als LCV spelen en zou Martinez wel eens op het middenveld willen zien. Blind straalt meer rust uit, Martinez kan als aanjager op het middenveld ook zijn waarde hebben.

PostPosted: 04 Sep 2019 09:28 

De mensen die in Schuurs een serieuze kandidaat als RCV zien moeten eens kijken naar de samenvatting van de oefenwedstrijd tegen Utrecht.
Dat derde tegendoelpunt is zo typerend voor Schuurs. Draait zich als een wijf om ipv de bal als een kerel te blokken.

PostPosted: 04 Sep 2019 10:02 

renemar wrote:
De mensen die in Schuurs een serieuze kandidaat als RCV zien moeten eens kijken naar de samenvatting van de oefenwedstrijd tegen Utrecht.
Dat derde tegendoelpunt is zo typerend voor Schuurs. Draait zich als een wijf om ipv de bal als een kerel te blokken.
En als ie een penalty veroorzaakt met hands is het zeker ook niet goed. Om nou zijn hele toekomst aan een wedstrijdje op te hangen is ook wat raar. Hij is gewoon een backup en Veltman heeft ook al zijn fouten gemaakt in wedstrijden die er toe doen. Daar zal hij mee moeten strijden.

PostPosted: 04 Sep 2019 10:23 
Beheerder

Derde tegendoelpunt? Je bedoelt het tweede, renemar? Bij de derde goal stond Schuurs al niet meer op het veld.

Post new topic  Reply to topic  [ 219 posts ]  Previous   1 5 6 7 8 9  Next

All times are UTC+02:00