Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 84 posts ]  Previous   1 2 3 4  Next
Author Message
 Post subject: Re: Perr Schuurs
PostPosted: 30 Jun 2018 12:57 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
https://nos.nl/artikel/2239122-is-perr- ... kenen.html

PostPosted: 01 Jul 2018 11:10 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ik ben toch heel benieuwd naar deze jongen.
Hij is nog jong maar hij heeft een bepaalde mentaliteit, die niet alle talenten hebben/krijgen.
Ook al was het maar Fortuna Sittard je moet het wel aandurven en kunnen om op 18 jarige leeftijd als aanvoerder zo te spelen. Het is toch een club uit je achtertuin waar veel van hem verwacht werd. Dat heeft hij gewoon waargemaakt op deze leeftijd.

Hij maakt ook bewust de keuze voor Ajax en niet de veilige (warm) weg via Eindhoven.

Ik denk, dat hij op dit moment verdedigend nog wat moet bijleren maar voetballend en qua mentaliteit, redt hij zich wel.

Normaliter haal Magallan om zijn sterke verdedigende kwaliteiten en heb je met Schuurs ook iemand, die kan opbouwen.

PostPosted: 01 Jul 2018 14:52 
Beheerder

Ik denk dat hij vrij snel zijn invalbeurten bij AJAX 1 zal mogen maken.
Ik vind hem erg op De Ligt lijken. Vooral qua karakter. Net als De Ligt aanvoerder zijn op je 18de, ook al is het 'maar' bij Fortuna, is erg knap en een teken dat hij al op jonge leeftijd een bepaald karakter heeft.

PostPosted: 26 Jul 2018 10:47 
Beheerder

Zelfs voor De Mos is dit wel erg debiel.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/83 ... -weg-.html

PostPosted: 26 Jul 2018 10:54 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Sinds hij bij PSV TV zit is hij wat minder objectief richting Ajax lijkt het.

PostPosted: 26 Jul 2018 12:38 

343 wrote:
Zelfs voor De Mos is dit wel erg debiel.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/83 ... -weg-.html
Ongelooflijk dat die ezel steeds een podium krijgt. Haalt ook steeds de oefenwedstrijd tegen Anderlecht erbij. De eerste helft waren we gewoon beter, we waren verre van compleet en Anderlecht begint dit weekend aan de competitie en waren dus al verder in de voorbereiding.
En er is geen verslaggever die hem daarop wijst. Hij geilt ook op de Belgische competitie. Heb Brugge-Luik gezien. Nou als dat het normale niveau was is die competitie zeker niet beter.
We zullen zien en horen wat Aad afkoopsom te vertellen heeft na het te verwachten tweeluik met Luik.

PostPosted: 18 Aug 2018 11:46 
Beheerder

Perr is realistisch.
https://www.vi.nl/nieuws/schuurs-realis ... ropese-top

PostPosted: 27 Sep 2018 08:25 
Beheerder

Gisteren debuut en eerste goal voor AJAX 1.
https://www.nu.nl/248606/video/schuurs- ... redirect=1

PostPosted: 27 Sep 2018 09:57 

Komt zoals hij gisteren tegen een veredeld café elftal speelde vooralsnog veel tekort. Heeft nog tijd nodig. Mss. komend seizoen verhuren aan een club uit de eredivisie. Potsierlijk was zijn mispeer binnen 10 seconden.

PostPosted: 28 Sep 2018 08:24 
Beheerder

Nog een interview met Schuurs:
https://www.telegraaf.nl/sport/2611423/ ... doorpakken

PostPosted: 28 Sep 2018 11:08 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
renemar wrote:
Komt zoals hij gisteren tegen een veredeld café elftal speelde vooralsnog veel tekort. Heeft nog tijd nodig. Mss. komend seizoen verhuren aan een club uit de eredivisie. Potsierlijk was zijn mispeer binnen 10 seconden.
Dat hadden ze dit jaar al moeten doen. Verloren seizoen zo.

PostPosted: 21 Nov 2018 13:44 
Beheerder

Kun je ook volgend seizoen niet op bouwen.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/85 ... zien-.html

PostPosted: 21 Nov 2018 15:16 

Te grote stap en ander type spel met andere verwachtingen blijkt funest. Vond hem laatst in de beker zo slecht nog niet, maar dat bleek meer incident helaas.

Gaat het niet redden bij Ajax. Durf ik nu al te zeggen.

PostPosted: 21 Nov 2018 23:35 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari, Johan, Marco
Droomaankoop: Franklin Rijkaard
Seizoenskaart: Helaas....
Snake wrote:
Te grote stap en ander type spel met andere verwachtingen blijkt funest. Vond hem laatst in de beker zo slecht nog niet, maar dat bleek meer incident helaas.

Hoe kun je het zeggen?
Zo'n jonge gast nog, aanvoerder en aanjager geweest met zeer sterk spel, en nu is het over???
No way.
Hij heeft gewoon een terugval. Hoe vaak gebeurt dat niet bij jonge spelers?
Niet iedereen is de Ligt...

PostPosted: 22 Nov 2018 09:43 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Daarnaast moet je zijn prestaties bij Jong Ajax natuurlijk ook met een korrel zout nemen. Onana speelde ook niet geweldig, maar bleek toch een goede keeper in het eerste te zijn.

PostPosted: 22 Nov 2018 09:57 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
MvBno1 wrote:
Hoe kun je het zeggen?
Zo'n jonge gast nog, aanvoerder en aanjager geweest met zeer sterk spel, en nu is het over???
No way.
Ik vind dat de Schuurs hype wat werd overdreven en nu blijkt ook waarom. Heb je hem zien schutteren tegen Jong FC Utrecht? Dat was echt heel matig. Paar tegengoals komen volledig op zijn conto hoor. Verdedigend zwak, opbouwend laat hij vrijwel niets zien en ik zie nog geen groei sinds zijn komst. Die gaat De Ligt echt niet opvolgen, daar is hij veel te zwak voor. Die jongen heeft nog wat jaren nodig hoor. En dan nog ben ik uiterst sceptisch.

Dat hij aanvoerder was bij Fortuna was ook vanwege het financiële plaatje. Dat maakte hem wat interessanter en dat hebben ze uitstekend gedaan daar. Ajax heeft een recordbedrag voor Schuurs betaald. Dat bandje heeft daar zeker bij geholpen. Vraag supporters van Sittard dan hoor je dat het een leider was omdat hij voetballend goed was, maar dat het geen type is die een groep toespreekt, de boel opjut of anderen corrigeert. Dat doet iemand als De Ligt bijvoorbeeld wel. Dat is verbaal ook een leider itt tot Schuurs die deze leiderschapskwaliteiten mist of nog onvoldoende heeft ontwikkeld.

Ik gun die jongen best de tijd, maar het is onmogelijk om te stellen dat hij De Ligt komende zomer gaat opvolgen. Daar moet hij nog flinke stappen voor maken. Ik vind dat hij sinds zijn komst bij Ajax niet (veel) beter is geworden. Ik vraag me dus af of hij die grote stappen nog gaat maken. Zoals gezegd ben ik sceptisch. Ik zie 'het' nog niet echt.

PostPosted: 22 Nov 2018 10:16 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
MvBno1 wrote:
Hoe kun je het zeggen?
No way.
Ik vind dat de Schuurs hype wat werd overdreven en nu blijkt ook waarom. Heb je hem zien schutteren tegen Jong FC Utrecht? Dat was echt heel matig. Paar tegengoals komen volledig op zijn conto hoor. Verdedigend zwak, opbouwend laat hij vrijwel niets zien en ik zie nog geen groei sinds zijn komst. Die gaat De Ligt echt niet opvolgen, daar is hij veel te zwak voor. Die jongen heeft nog wat jaren nodig hoor. En dan nog ben ik uiterst sceptisch.

Dat hij aanvoerder was bij Fortuna was ook vanwege het financiële plaatje. Dat maakte hem wat interessanter en dat hebben ze uitstekend gedaan daar. Ajax heeft een recordbedrag voor Schuurs betaald. Dat bandje heeft daar zeker bij geholpen. Vraag supporters van Sittard dan hoor je dat het een leider was omdat hij voetballend goed was, maar dat het geen type is die een groep toespreekt, de boel opjut of anderen corrigeert. Dat doet iemand als De Ligt bijvoorbeeld wel. Dat is verbaal ook een leider itt tot Schuurs die deze leiderschapskwaliteiten mist of nog onvoldoende heeft ontwikkeld.

Ik gun die jongen best de tijd, maar het is onmogelijk om te stellen dat hij De Ligt komende zomer gaat opvolgen. Daar moet hij nog flinke stappen voor maken. Ik vind dat hij sinds zijn komst bij Ajax niet (veel) beter is geworden. Ik vraag me dus af of hij die grote stappen nog gaat maken. Zoals gezegd ben ik sceptisch. Ik zie 'het' nog niet echt.
Kostten naar schijnt 2,5 miljoen euro, maar dit soort talenten kunnen ook veel opleveren en kan je ook veel plezier aan ondervinden als ze zichzelf goed doorontwikkelen.
Een Frenkie De Jong of een Dolberg zijn weer andere voorbeelden die we ook vroeg hebben gehaald en dat is wel goed uitgepakt.
Ik heb liever deze gokjes dan een Orejuela,Siem De Jong, of andere aankopen.
Maar het lijkt er inderdaad op dat Schuurs nog wat meer tijd nodig heeft als hij zich in de kijker wilt spelen voor het 1e.

PostPosted: 22 Nov 2018 11:15 

MvBno1 wrote:
Snake wrote:

Hoe kun je het zeggen?
No way.
Aanvoerder en aanjager... Wat zegt dat over zijn kwaliteiten? Gudelj was dat ook bij AZ. Het is ook geen terugval, daarom zeg ik dit juist. Schuurs moet voldoen aan een totaal ander type spel waar andere principes worden gevraagd dan hoe hij is opgeleid. Opgeleid als totaal ander type speler dan de jongens die in de jeugd bij Ajax zitten. Dat ga je echt niet zomaar ombuigen. En bij Ajax krijg je de tijd niet.
Tomza2 wrote:
Daarnaast moet je zijn prestaties bij Jong Ajax natuurlijk ook met een korrel zout nemen. Onana speelde ook niet geweldig, maar bleek toch een goede keeper in het eerste te zijn.
Vergelijking met Onana gaat ook mank als je het mij vraagt. Die kon al prima voetballen met dank aan zijn Barcelona opleiding. Eén van de onderdelen die een Ajax-keeper ook moet hebben. In zijn laatste half jaar bij Jong speelde hij gewoon heel goed. Dat vergeten veel mensen.

Wel met Morfe0 eens dat dit de betere gokjes zijn. Ajax moet gewoon altijd de intentie hebben de grootste talenten van NL in bezit te hebben.

PostPosted: 22 Nov 2018 22:48 
Erelid

Als het aanvoerdersschap op die leeftijd niets zegt over zijn kwaliteiten, zegt de Barcelona opleiding ook niets over die van Onana. Echter vind ik niet dat je zijn matige spel moet bagatelliseren omdat hij het bij het Jong Ajax laat zien. Daar mocht van hem worden verwacht dat hij simpel zou aanhaken, maar heeft daar blijkbaar moeite mee.

PostPosted: 20 Dec 2018 07:58 
Beheerder

PostPosted: 20 Dec 2018 08:32 

Sympathieke jongen maar komt te kort. Is traag, schat ballen verkeerd in. Verhuren of doorselecteren.

PostPosted: 20 Dec 2018 11:19 

renemar wrote:
Sympathieke jongen maar komt te kort. Is traag, schat ballen verkeerd in. Verhuren of doorselecteren.
Eens. Niet doortastend genoeg en een enorme twijfelaar aan de bal. Speelt niet zo vrij uit op intuïtie zoals De Ligt bijv. dat heeft, of andere jongens uit de jeugd. Ook niet raar, want dat is hij niet gewend/zo is hij niet opgeleid.

Leuke gok, maar helaas. Next.

PostPosted: 20 Dec 2018 11:30 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Laat hem de rest van het seizoen nog even lekker wennen bij Ajax. Wat invalbeurtjes als de score het toelaat, dan komt hij ook in een beter draaiend elftal terecht waardoor het wat makkelijker is. Verhuren (aan Fortuna?) zou ook nog een optie kunnen zijn ja.

Om hem na 4 maanden alweer af te schrijven gaat me wat te snel.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 20 Dec 2018 12:05 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Hij mist duidelijk nog wat zelfvertrouwen. Is ook nog te lief. Toch hoop ik dat hij het gaat redden. Ik vind het ook nog te vroeg om hem af te schrijven. Verhuren vind ik geen optie. Hij moet wennen aan Ajax en dat doe je niet bij Fortuna, Excelsior, ec. Zoals hierboven al wordt gezegd: laat hem invallen als de score het toelaat. Hij moet het nu telkens doen met bekerwedstrijden waar hij (grotendeels) met B-garnituur moet spelen.

PostPosted: 20 Dec 2018 12:26 

Stormrage wrote:
Laat hem de rest van het seizoen nog even lekker wennen bij Ajax. Wat invalbeurtjes als de score het toelaat, dan komt hij ook in een beter draaiend elftal terecht waardoor het wat makkelijker is. Verhuren (aan Fortuna?) zou ook nog een optie kunnen zijn ja.

Om hem na 4 maanden alweer af te schrijven gaat me wat te snel.
Maar waarom wil je 'm eerst laten wennen aan Ajax, en vervolgens weer verhuren aan een elftal dat heel anders speelt? Leg me dat uit.

Als je 'm dan zou verhuren, kies dan voor een team dat in ieder geval veel aan de bal wil zijn en met de laatste linie hoog wenst te spelen.

Post new topic  Reply to topic  [ 84 posts ]  Previous   1 2 3 4  Next

All times are UTC+02:00