Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 222 posts ]  1 2 3 4 5 9  Next
Author Message
 Post subject: De Selectie
PostPosted: 29 Jan 2012 21:06 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: Guldelj
Seizoenskaart: 6 jaar
Ik heb de selectie er even bij gepakt. Bij elke speler heb ik voor mezelf even kort mijn mening over de speler erbij gezet. Misschien ben ik te kritisch, maar ik denk het niet. Uiteraard snap ik dat we niet iedereen tegelijk kunnen wegsturen of verkopen, maar dat er heel wat moet gebeuren is overduidelijk. De lichting talenten die er aankomt is aardig, maar het is niet genoeg. Veel basisspelers zijn op dit moment niet goed genoeg en basisspelers die gepasseerd worden, zorgen meestal voor problemen.

Frank de Boer heeft daarom de lastige taak om ons terug te brengen naar de top (ondanks de titel waren we dat vorig jaar ook niet). Hoewel Ajax niet te veel aankopen wil doen, zal het aankoopbeleid van groot belang worden. In een jaar of 2 zal er geleidelijk een compleet nieuw elftal moeten komen met veel hogere basiskwaliteiten. Daar kan het Cruijff kamp een grote rol in spelen met behulp van individuele trainingen voor zowel de jeugd als het eerste elftal. We moeten alleen geduld hebben voor we echt terug zijn. Ik hoop dus ook dat Frank de Boer daar de tijd voor krijgt en dat supporters de oorzaak zoeken bij de spelers in plaats van bij de trainer. Een groot deel van onze spelers wordt enorm overschat. De prestaties die iedereen bij Ajax verwacht zijn op dit moment helaas niet realistisch.

Keepers
1.Kenneth Vermeer -> een aanfluiting van een keeper.. kan nog net als tweede man, maar dat zal hij zelf niet meer willen
22.Jasper Cillessen -> kan mij niet bekoren, maar is niet voor niets gekocht. Zal zijn kans krijgen als eerste man.
30.Jeroen Verhoeven -> vertrekt gelukkig, hebben we niets aan

Verdedigers
2.Gregory van der Wiel -> Hij heeft grote kwaliteiten, maar is niet geschikt om het team op sleeptouw te nemen. Kan daarom beter voor een mooi bedrag vertrekken. Een win-win voor zowel Ajax als vd Wiel.
3.Toby Alderweireld -> Niet van Ajax niveau, vooral met zichzelf bezig, in de jeugd ook al geen uitblinker. Zou een goede reserve kunnen zijn
4.Jan Vertonghen -> Slappe jongen en niet in staat het team op sleeptouw te nemen. Meer een dienende speler. Top over zijn linkerbeen, maar over zijn rechterbeen kan hij niet verdedigen. Geeft matige rugdekking. Wil zijn contract niet verlengen
13.André Ooijer -> kan echt niet meer
15.Nicolai Boilesen -> zeer groot talent, zo lang mogelijk vastleggen
17.Daley Blind -> wegsturen, het blijft een noodoplossing, dat weet iedereen
20.Bruno Silva -> niet meer in beeld

Middenvelders
5.Vurnon Anita -> Goede VM, maar een matige verdediger. Puur als middenvelder gaan gebruiken
6.Eyong Enoh -> extreme kwaliteiten als balafpakker, naast een spelverdeler kun je hem wel gebruiken. Als enige VM kan het echt niet.
8.Christian Eriksen -> groot talent, maar overschat zichzelf. Brengt nog niet genoeg en door de extreme interesse zal hij snel vertrekken. Of lang verlengen, of snel verkopen. Op dit soort supertalenten kunnen we helaas niet bouwen
10.Siem De Jong -> Niet van Ajax niveau als middenvelder en een tijdelijke oplossing als spits. Ik zou hem proberen als centrale verdediger, anders als back up gebruiken of verkopen.
16.Theo Janssen -> Hij heeft kwaliteiten, maar ze komen er niet uit bij Ajax. Behalve zijn geweldige corners, brengt hij te weinig. Dat ligt meer aan zijn medespelers dan aan hemzelf, hij kan niemand lanceren. Dergelijke types zijn erg afhankelijk van hun medespelers.
18.Nicolás Lodeiro -> Groot talent, ik zou hem een bepalende rol geven. Nu als spits, later er achter
25.Thulani Serero -> Het begin leek veelbelovend, maar ik heb weinig van hem gezien. De zoveelste aanvallende middenveler van 1.60..
28.Ismaïl Aissati -> te weinig rendement voor zijn positie, laten gaan
29.Mats Rits -> te weinig van gezien

Aanvallers
7.Miralem Sulejmani -> onthutsend zwak. Proberen te verkopen. Is geen rechtsbuiten en als linksbuiten is Boerigter een paar klassen beter. Te duur als bankzitter, bovendien loopt zijn contract niet lang meer
9.Kolbeinn Sigthórsson -> buiten zijn blessuregevoeligheid een meer dan uitstekende spits voor Ajax. Hij heeft alles
11.Lorenzo Ebecilio -> een aanfluiting
19.Dmitry Bulykin -> leuk breekijzer, maar niet voor de basis. Prima als tijdelijke oplossing
21.Derk Boerrigter -> uitstekende linksbuiten voor Ajax. Diepte, dreiging, voorzetten en rendement
23.Aras Özbiliz -> soms leuke acties, maar meestal niet. Typisch een geval om te verhuren

Overgehevelde jeugd
Van Rijn -> heeft de potentie om een goede basisspeler te worden
Ligeon -> leuke rechtsback, maar als vd Wiel vertrekt nog geen volwaardige vervanger
Koppers -> degelijk talent, leuke selectiespeler, niet meteen voor de basis
Denswil -> schijnt een groot talent te zijn, heb hem te weinig gezien. De keren dat ik hem zag was ik niet enthousiast
Bouy -> zeer groot talent. Mag wat mij betreft snel minuten gaan maken
Klaassen -> groot talent, heeft mij positief verrast. Geen dragende speler, maar wel een handige voetballer met rendement
Lukoki -> ben ik niet kapot van. Snelheid is handig, maar bij Ajax moet je meer kunnen.

Post subject: Re: De selectie
PostPosted: 29 Jan 2012 21:29 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
Grotendeels mee eens, ik vind deze spelers van Ajax niveau:
Boerrigter-Sighthorsson-GEEN
----Lodeiro------Eriksen-----
-----------Anita------------
Boilesen-Jan-Toby-VanderWiel
---------Cillessen?-----------

Frank moet nu niet meer teveel aan dit seizoen denken maar aan de toekomst. Hij moet beslissingen nemen. Wil je Anita op 6? Laat hem dan altijd op 6 staan.. Pak dan gewoon de linksback uit de A1. Maar laat de spelers staan waar ze horen, anders krijg je nooit de vastigheid die je wilt hebben. We moeten bouwen aan volgend seizoen, veel talenten speeltijd geven zodat ze er volgend jaar klaar voor zijn. Denswil speelminuten geven want die zal volgend jaar misschien Vertonghen al moeten vervangen.. Wie wordt volgend jaar je rechtsback? Duidelijk geen Ligeon anders had hij nu wel gespeeld. Wat ben je van plan met Van Rhijn? De boer moet nu keuzes gaan maken en voor de jeugd kiezen, zodat ze er volgend jaar klaar voor zijn! Oprotten met die slappe hap als Blind en Janssen!!

maar een beet're club dan deze is er niet!

Post subject: De selectie
PostPosted: 18 Apr 2012 09:56 
Erelid

Volgens mij is er nog geen topic voor deze groep contractspelers en voor de overzichtelijkheid misschien een idee om ze in 1 topic te vatten.

Verhuurde spelers 2010-2011 met route seizoen 2011-2012
01) Mitchel Donald --> Definitief exit naar Roda JC
02) Tom Overtoom --> Definitief exit naar Sparta
03) Marvin Zeegelaar --> Definitief exit naar Espanyol
04) Rik Schouw --> Definitief exit geen club.
05) Jeffrey Dekker --> Definitief exit naar NAC
06) Sergio Padt --> Definitief exit naar AA Gent
07) JA vd Heijden --> Definitief exit naar Vitesse
08) Ismail Aisatti --> Terug in A-Selectie Ajax
09) Dario Cvitanich --> Wederom huurling
10) Bruno Silva --> Zware blessure

Verhuurde spelers 2011-2012 met route seizoen 2012-2013
01) Florian Jozefzoon --> Definitief exit naar NNB
02) Geoffrey Castillion --> NNB, mag weg
03) Rodney Sneijder --> NNB, mag weg
04) Roly Bonevacia --> Krijgt kans in voorbereiding, wordt moeilijk
05) Dario Cvitanich --> NNB, mag weg
06) Marco Bizot --> NNB, kan terugkeren naar A-Selectie Ajax

Post subject: Re: Verhuurde spelers
PostPosted: 18 Apr 2012 10:02 
Erelid

Castillion en Sneijder beide nog een contract tot 2013, mogen knokken voor hun plekje maar gaat heel lastig worden voor ze. Ajax heeft ze de mogelijkheid geboden om een club te zoeken die een bescheiden som wil betalen en/ of een doorverkoopfee.

Slim gehandeld van Ajax als je het mij vraagt. Indien de club aangeeft van de speler af te willen dan gaat het de club geld kosten om een contract af te kopen of wederom een deel vh salaris voor je te nemen in geval van verhuur. Nu hou je er wellicht zelf nog wat aan over en na een mislukte voorbereiding kun je altijd nog kiezen voor een geld kostend afscheid. Bovendien geeft dit een positiever signaal naar spelers toe (Ajax denkt in het belang van de speler) dan een hard wegsturen.

PostPosted: 18 Apr 2012 15:07 
Erelid

...Ook over het lot van de huurlingen wordt steeds meer duidelijk. Nadat eerder Florian Jozefzoon te horen kreeg dat zijn aflopende verbintenis bij Ajax niet wordt verlengd, sprak De Boer onlangs met de eveneens aan NAC Breda verhuurde Roly Bonevacia, wiens contract nog een jaar doorloopt. ,,Hij sluit volgend seizoen niet aan bij de A-selectie, maar bij Jong Ajax. Datzelfde geldt voor Rodney Sneijder en Geoffrey Castillion. Ook zij staan immers nog onder contract bij Ajax”, aldus de hoofdcoach die samen met Wim Jonk en Dennis Bergkamp het technisch hart vormt. ,,En met keeper Marco Bizot (dit seizoen verhuurd aan Cambuur Leeuwarden, red.) spreken we volgende week nog.”...
Bron: Ajax.nl

PostPosted: 19 Apr 2012 20:21 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Wij hebben onze jeugd!
Seizoenskaart: Al ruim 10 seizoenen
Website: http://www.dailynintendo.nl
Duidelijke beslissingen en terecht ook.

Ik hoop voor de spelers dat er een leuke club komt dat zou ik ze gunnen. Ajax is een stap te hoog op dit moment. Bizot zou ik nog een seizoen verhuren, Cambuur heeft al aangegeven dat ze hem graag behouden. Het zou ook een optie zijn hem te verhuren aan een eredivisie club. Ik denk hierbij aan RKC, wat Zoet naar psv ziet terug keren.

PostPosted: 20 Apr 2012 00:53 
Erelid

Probleem met Bizot is dan alleen dat zijn contract afloopt.

PostPosted: 25 Apr 2012 16:10 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Sneijder naar Utrecht?

Hier wordt Ad (en ook ik) vrolijk van.

PostPosted: 25 Apr 2012 16:37 
Erelid

Om sportieve redenen ik ook.

PostPosted: 25 Apr 2012 17:05 
De Goeie Ouwe Tijd

Riejuh wrote:
Sneijder naar Utrecht?

Hier wordt Ad (en ook ik) vrolijk van.
PRECIES !!!! Oprotten dat Sneijdertje met zijn grote waffel. :evil: Hij zit nu toch bij de club waar hij zoveel van houdt.....nou prima, iedereen blij.

PostPosted: 25 Apr 2012 20:17 

Behalve de supporters van utrecht waarschijnlijk, want veel meer dan een grote mond heeft hij nog niet laten zien.

PostPosted: 26 Apr 2012 01:57 

Pannie wrote:
Behalve de supporters van utrecht waarschijnlijk, want veel meer dan een grote mond heeft hij nog niet laten zien.
Dat vind ik nog het mooiste, hij dacht na die wedstrijd al de grote meneer te zijn in Utrecht. Helaas voor hem is dat (nog) niet het geval. Hoop dat het tot een akkoord komt!

PostPosted: 09 May 2012 16:18 

Ik hoop dat Ozbiliz, Ebecilio en Lukoki worden hopelijk verhuurt het komende seizoen want als Ajax een rechtsbuiten haalt en het contract van Aissati wordt verlengt dan zullen deze drie weinig aan spelen toekomen. Met Boerrigter, Sulejmani, Aissati en de nieuwe rechtsbuiten (hopelijk Narsingh) zal Ajax de vleugelposities sterk bezet hebben.
Mocht Janssen blijven (wat ik niet hoop) dan zou ik ook Serero een seizoen verhuren aangezien Ajax dan met Janssen, Schone, Aissati, De Jong en Eriksen genoeg aanvallende middenvelders in de selectie heeft. Het zou voor Serero waarschijnlijk ook goed zijn als hij een heel seizoen bij een Eredivisie club zich door middel van het spelen van veel wedstrijden door kan ontwikkelen. Hij heeft veel kwaliteit maar moet zich aanpassen aan het Europese voetbal zodat hij zijn kwaliteiten juist weet te gebruiken.
Als deze vier spelers allen worden verhuurt zou het mooi zijn als tenminste drie van hun bij dezelfde club terecht komen. Het niveau op de trainingen zou dan hoger komen te liggen en ze zullen dan waarschijnlijk een beetje Ajax spel daar kunnen introduceren. Ozbiliz en Ebecilio op de flanken en Serero op '10' zou bij elke degradatiekandidaat een zeer mooie aanval betekenen.

PostPosted: 09 May 2012 17:15 
Erelid

ghostwriter wrote:
Ik hoop dat Ozbiliz, Ebecilio en Lukoki worden hopelijk verhuurt het komende seizoen want als Ajax een rechtsbuiten haalt en het contract van Aissati wordt verlengt dan zullen deze drie weinig aan spelen toekomen. Met Boerrigter, Sulejmani, Aissati en de nieuwe rechtsbuiten (hopelijk Narsingh) zal Ajax de vleugelposities sterk bezet hebben.
Mocht Janssen blijven (wat ik niet hoop) dan zou ik ook Serero een seizoen verhuren aangezien Ajax dan met Janssen, Schone, Aissati, De Jong en Eriksen genoeg aanvallende middenvelders in de selectie heeft. Het zou voor Serero waarschijnlijk ook goed zijn als hij een heel seizoen bij een Eredivisie club zich door middel van het spelen van veel wedstrijden door kan ontwikkelen. Hij heeft veel kwaliteit maar moet zich aanpassen aan het Europese voetbal zodat hij zijn kwaliteiten juist weet te gebruiken.
Als deze vier spelers allen worden verhuurt zou het mooi zijn als tenminste drie van hun bij dezelfde club terecht komen. Het niveau op de trainingen zou dan hoger komen te liggen en ze zullen dan waarschijnlijk een beetje Ajax spel daar kunnen introduceren. Ozbiliz en Ebecilio op de flanken en Serero op '10' zou bij elke degradatiekandidaat een zeer mooie aanval betekenen.
Mee eens, al zou ik 1 vleugelspeler erbij houden voor de zekerheid. Nac is de ideale club om aan te verhuren. Die kunnen géén spelers kopen, en hebben een smalle selectie.

PostPosted: 10 May 2012 21:53 
Erelid

Dat dacht Jozefzoon ook dat die speelkansen zou krijgen bij Nac, net zoals Bonevacia, maar blijkbaar word er wel meer gevraagd dan alleen talent hebben. Voor de spelers is het heel anders voetballen dan bij Ajax waar je vooral aanvallend moeten denken, terwijl je bij clubs veel minder de bal hebt. Als je aanvallende ingestelde wilt verhuren zou ik ervoor kiezen om in de eerste divisie verhuren om dat je daar meer je talenten kunt ontwikkelen, terwijl voor verdedigende ingestelde spelers in de eredivisie een beter terrein is.

PostPosted: 10 May 2012 22:13 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Als ze al tekort komen voor NAC Breda, dan kunnen ze het niveau van Ajax zeker niet aan.

PostPosted: 10 May 2012 22:17 
Erelid

guy_ajax wrote:
Als ze al tekort komen voor NAC Breda, dan kunnen ze het niveau van Ajax zeker niet aan.
Inderdaad, Bayram en Jozefzoon gaan allebei weg bij Nac dacht ik. Dus Ozbilliz of Lukoki zou ik daar heen sturen.

PostPosted: 10 May 2012 22:19 

Spelers als Serero, Ozbiliz en Ebecilio zijn natuurlijk wel een stuk verder in hun ontwikkeling dan Jozefzoon en Bonevacia. Ik vind het trouwens wel vreemd dat Bonevacia zo weinig heeft gespeeld want ik vond hem in de jeugdopleiding altijd een groot talent. Hopelijk mag hij de voorbereiding met het eerste mee doen want ik wil niet dat hij al afgeschreven wordt.

PostPosted: 10 May 2012 22:23 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Ik had ergens gelezen dat hun motivatie niet goed was. Echt zonde, want alle drie de heren stonden toch te boek als behoorlijk talenten.

PostPosted: 10 May 2012 22:59 

Bonevacia is nog altijd pas 20 en ik ben ervan overtuigd dat als hij in de voorbereiding met het eerste mee mag doen hij een positie bij de selectie kan afdwingen. Qua type speler past hij veel beter bij Ajax dan Enoh en ik hoop dan ook dat hij als back-up van Anita gaat fungeren. In de jeugdopleiding heeft hij laten zien over veel talent te beschikken en hem nu al afschrijven zou dom zijn.

PostPosted: 11 May 2012 08:51 
Erelid

guy_ajax wrote:
Zeer makkelijk antwoord, terwijl er achter beide clubs een ander voetbalgedachte zit. Vermeer zat ook vaak op de bank bij Willem II, terwijl die nu eerste keeper is van Ajax. Sommige spelers ontwikkelen zich op een latere leeftijd dan andere spelers.
ghostwriter wrote:
Spelers als Serero, Ozbiliz en Ebecilio zijn natuurlijk wel een stuk verder in hun ontwikkeling dan Jozefzoon en Bonevacia. Ik vind het trouwens wel vreemd dat Bonevacia zo weinig heeft gespeeld want ik vond hem in de jeugdopleiding altijd een groot talent. Hopelijk mag hij de voorbereiding met het eerste mee doen want ik wil niet dat hij al afgeschreven wordt.
Ebecilio wil natuurlijk niet verhuurd worden aan een andere club. Heeft al zijn aandeel gehad in twee kampioenschappen, dan ga je niet zomaar naar een andere club, omdat zijn kansen toch wel zullen komen. Serero heeft gewoon aanpassingsproblemen bij Ajax naar een redelijk begin bij Ajax. Met een goede voorbereiding zie ik hem vast bij de selectie komen en kan die waarde hebben bij Ajax. Als je hem gaat verhuren zal die bij de verhuurde club ook weer een aanpassing hebben.

PostPosted: 10 Jul 2012 19:04 

Ajax en RKC Waalwijk hebben overeenstemming bereikt over de transfer van Rodney Sneijder. De overgang is per direct. De middenvelder stond nog tot en met 30 juni 2013 onder contract bij Ajax.

Sneijder werd op 31 maart 1991 geboren in Utrecht. Hij doorliep vanaf 2000 de jeugdopleiding van Ajax. Hij werd het afgelopen seizoen verhuurd aan FC Utrecht.
ByeBye!!

PostPosted: 10 Jul 2012 19:09 
Beheerder

Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Wat heeft dat met verhuur te maken? We hebben ook een topic over Sneijder.

PostPosted: 10 Jul 2012 19:20 

343 wrote:
Wat heeft dat met verhuur te maken? We hebben ook een topic over Sneijder.
Niks, ik kon dat topic alleen niet vinden, had hem niet verwacht bij nog actieve godenzonen aangezien hij tot vandaag nog onder contract stond bij Ajax. excuus!

PostPosted: 10 Jul 2012 19:28 
Beheerder

Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Geeft niet. Er staat meer op AT dan je denkt. Altijd even de zoekfunctie gebruiken.
Het ruimt in ieder geval al flink op. Nog geen verhuurden maar al wel transfervrij en transfers.
Morgen hopelijk El H. erbij.
http://www.ajaxtotaal.nl/ajax-1/transfers

Post new topic  Reply to topic  [ 222 posts ]  1 2 3 4 5 9  Next

All times are UTC+02:00